וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: ריבר פלייט ירדה ליגה לראשונה בהיסטוריה

הקבוצה המפוארת והמעוטרת בארגנטינה סיימה ב-1:1 מול בלגראנו (שניצחה 1:3 בסיכום), וירדה לראשונה בתולדותיה

גם התפילות בכותל לא הועילו: לראשונה בתולדותיה, ריבר פלייט הגדולה ירדה לליגה השנייה בארגנטינה. מי היה מאמין? מועדון הפאר מבואנוס איירס, שזכה ב-33 אליפויות ויותר מכל מועדון אחר במדינה, מצא עצמו הערב (ראשון) בשפל המדרגה. ריבר הייתה צריכה ניצחון בשני שערים על בלגראנו וכבר הוליכה משער מוקדם של מריאנו פאבונה בדקה השישית, אבל גיז'רמו פארה איזן בדקה ה-62, קבע 1:1 ושלח את הקבוצה הצנועה מקורדובה לליגה הבכירה עם 1:3 בסיכום שני משחקי הפלייאוף. האוהדים הדומעים של ריבר, שנכנסו לכר הדשא עוד לפני סיום המשחק ולמעשה פוצצו אותו, יצאו מהמונומנטל לשכונת נונייס, שם כוחות השיטור כבר ערוכים ליום זעם עמוס התפרעויות.

אוהדי ריבר פלייט בוכים אחרי ירידת הקבוצה. AP
היום השחור בתולדות המועדון. אוהדי ריבר דומעים/AP

המועדון האקסקלוסיבי של הקבוצות שלא ירדו ליגה בארגנטינה כולל מעתה רק את בוקה ג'וניורס ואינדפנדיינטה. אוהדי ריבר למודי הסבל בשנים האחרונות, יחוו בעונה הבאה ביקורים באצטדיונים קטנים במקומות נשכחים, כולל נסיעות של אלפי קילומטרים ברחבי ארגנטינה. המארחים דווקא התחילו טוב את המשחק לעיני 60 אלף אוהדיהם הנלהבים ועלו ליתרון משער מהיר של פאבונה, אבל 'הטנק' הפך לגיבור הטרגי של הערב כאשר החמיץ פנדל ברשלנות בדקה ה-69, שבע דקות אחרי שער השוויון של גיז'רמו פארה מבלגראנו. מכאן היו אלה 20 דקות של הלם במונומנטל. הלם והשלמה עם מר גורלם.

בלגראנו, הקבוצה הקטנה והממושמעת מקורדובה, בעיקר בזכות מלחמה חסרת פשרות ועוד יום נהדר של חואן קרלוס אולאבה בין הקורות, חוזרת לליגה הבכירה אחרי היעדרות בת ארבע שנים. אבל עם כל הכבוד להעפלה של ריקרדו סיילינסקי ושחקניו, ולחזרה של העיר קורדובה לקדמת הבמה, רעידת האדמה הייתה בצד השני.

ריבר פלייט תזכור את ה-26 ביוני 2011 - 15 שנים בדיוק אחרי הזכייה האחרונה בליברטדורס ושלוש שנים אחרי האליפות האחרונה - כיום השחור ב-110 שנות המועדון. חואן חוסה לופס יהיה לנצח המאמן החתום על הירידה; דניאל פסארלה, הקפטן לשעבר והסמל הגדול, הוא הנשיא האחראי לחרפה; וגם השחקנים יצטרכו להמשיך את הקריירה עם אות הקלון. תתרגלו, בשנה הבאה אין סופרקלאסיקו. ריבר פלייט תהיה בליגה השנייה.

מהלך המשחק

דקה 4: בלגראנו מצאה את הרשת מכדור חופשי, אבל השופט פסוטה פסל את השער בטענת נבדל מפוקפקת, כאשר פרס מבלגראנו הסתיר לשוער קאריסו. מזל גדול לריבר.

דקה 6: גול! פאבונה ניצל טעות בהגנת בלגראנו, השתלט על הכדור ומ-16 מטרים בעט בסיבוב כדור שטוח שהכניע את אולאבה. 0:1 לריבר, שזקוקה לעוד שער כדי לשרוד.

דקה 26: קארוסו חטף כדור ונכנס לרחבת בלגראנו, שם הוכשל בצורה ברורה על ידי פרס. השופט פסוטה כנראה החזיר על פסילת השער לבלגראנו ולא שרק. ריבר מקופחת.

דקה 27: פאבונה מצא עצמו לבד מול אולאבה ובעט לגופו. לאחר מכן דיאס נגח מעט מעל השער.

דקה 49: פריירה השתחרר בין בלמי ריבר וניסה להקשית מול קאריסו שיצא מולו, אבל הכדור שלו החטיא את המסגרת.

דקה 61: פאבונה השאיר כדור לקארוסו, שמ-16 מטרים בעט לידיו של אולאבה.

דקה 62: גול! אנחנו בדרך להיסטוריה? טעות אומללה בהגנת ריבר השאירה את פארה לבד מול השוער, ושחקן בלגראנו בעט עם כל הלב אל הרשת. 1:1, ריבר בדרך לליגה השנייה, חייבת שני שערים.

דקה 69: קארוסו נדחף ברחבה על ידי טאביו והפעם קיבל את השריקה. פאבונה הפציץ למרכז, אבל אולאבה הגדול קלט. פאבונה עם דמעות בעיניים, כנראה שזה לא היום של ריבר.

דקה 90: אוהדי ריבר פרצו למגרש ובכו יחד עם השחקנים. המשחק לא יגיע לסיומו, אבל הסיפור גמור. ריבר ירדה.

הרכב ריבר פלייט: חואן פאבלו קאריסו, ג'ונתן מאידנה, אלכסיס פררו, חואן דיאס, פקונדו אפרנצ'ינו (פביאן בורדגראיי, 70), קרלוס אראנו, וולטר אסבדו (דניאל ויז'אלבה, 63), רוברטו פריירה, אריק לאמלה, לאנדרו קארוסו, מריאנו פאבונה.

הרכב בלגראנו: חואן קרלוס אולאבה, כריסטיאן טאביו, לוסיאנו לולו, גסטון טורוס, קלאודיו פרס, ריבאיר רודריגס, גיז'רמו פארה, פרנקו ואסקס, ססאר מנסאנלי (לוקאס פארודי, 86), חואן מלדונאדו (מרטין אנדריסי, 46), ססאר פריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אוהדי ריבר פלייט מתפרעים. רויטרס
לא עוזבים בשקט. אוהדי ריבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully