וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה זכתה בליגת האלופות

האימפריה הקטאלונית הוכיחה שוב שהיא אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה עם תצוגה שהסתיימה ב-1:3 על מנצ'סטר יונייטד

ברצלונה זכתה הערב (שבת) בליגת האלופות בפעם הרביעית בתולדותיה אחרי שניצחה את מנצ'סטר יונייטד 1:3 בוומבלי. פדרו כבש ראשון בדקה ה-27, ווין רוני השווה בדקה ה-34, אבל כאן האנגלים סיימו את חלקם במשחק. ליאונל מסי החזיר את היתרון בדקה ה-54, דויד וייה קבע 1:3 בדקה ה-70 ואחרי תצוגת כדורגל של 90 דקות, הגביע סיים בידיו של אריק אבידל, שחזר לאחרונה אחרי שהוסר גידול מכבדו וקיבל את הכבוד להניף מקרלס פויול.

זה היה משחק בין שתי קבוצות שזכו לאחרונה באליפויות, שתי הקבוצות הטובות בעולם, אלא שבין הטובה ביותר לאלו שמאחוריה יש הבדל גדול מדי עבורן כרגע. ברצלונה שלטה במשחק הערב ללא עוררין, הייתה טובה בהרבה מיריבתה והתוצאה בסיום הייתה יכולה להיות הרבה יותר גבוהה לטובתה עם עוד טיפת ריכוז באזור הרחבה.

כנראה שאף אחד לא חושב אחרת, אבל אם למישהו עוד היו ספקות, הערב ברצלונה הוכיחה לו שהיא אחת מקבוצות הכדורגל הטובות בכל הזמנים, יש שיגידו הטובה ביותר. זה לא רק הגביע השלישי בשש השנים האחרונות, לא רק עוד ניצחון על יריבה אימתנית, אלא היכולת בה הניצחון הערב הושג. איזו אימפריה.

שחקן ברצלונה אריק אבידל מניף את גביע האלופות עם קבוצת ברצלונה. רויטרס
ההבדל בין הקבוצה הטובה בעולם לבאות אחריה הוא פשוט גדול מדי עבורן כרגע. אבידל והחבר'ה מניפים/רויטרס

מנצ'סטר יונייטד נראתה טוב יותר ב-10 הדקות הראשונות, בהן הצליחה להצר את צעדיהם של הקשרים של ברצלונה ולסכן מעט את הקטאלונים עם כדורי עומק, אבל בשלב הזה האלופה הספרדית הצליחה להשתלט על מרכז המגרש ולהניע את הכדור כפי שהיא יודעת. הקבוצה של פפ גווארדיולה חיברה התקפות ארוכות בהן רק שחקניה נוגעים בכדור ופדרו הגיע להזדמנות ראשונה במשחק בדקה ה-16, אבל החמיץ מקרוב.

בדקות הבאות כר הדשא בברצלונה נצבע כאדום-כחול של בארסה. השחקנים של גווארדיולה "ישבו" על הרחבה של יונייטד, גרמו לאנגלים להתגונן עם ארבעה וחמישה שחקנים בתוך ה-16 שלהם ולא אפשרו להם לנהל התקפה של יותר מכמה שניות. אחרי שדויד וייה התקרב פעמיים, הגיעה הדקה ה-27 ואיתה שער היתרון של פדרו, אחרי מבצע קבוצתי יפה כמובן.

זר שהיה נקלע באותן דקות לוומבלי, היה משוכנע שהקבוצה שלובשת אדום-כחול עומדת לכבוש עוד כמה שערים, אבל החולייה החלשה של ברצלונה היא ההגנה ו-ווין רוני ניצל את זה כדי לחולל מהומות ברחבה שלה בדקה ה-34 ולסיים את שער יפהפה שקבע 1:1 ובדיעבד חתם את תוצאת המחצית.

הירידה להפסקה לא גרמה לברצלונה להפסיק ללחוץ עם פתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-54 היא החזירה לעצמה את היתרון, דווקא אחרי טעות של אדווין ואן דר סאר במשחק האחרון שלו בקריירה, כשמיקום לא טוב שלו סייע ללאו מסי לכבוש. הלחץ של הבלאוגרנה נמשך עד שדויד וייה קבע 1:3 בדקה ה-69 ואחר כך הקטאלונים עברו להניע כדור קצת יותר באיטיות ועם הרבה ציפייה לשריקה האחרונה.

בסיום 1:3 לברצלונה - יפה, משכנע, הגיוני, מוצדק. בכושר הנוכחי של ברצלונה, מול היכולת שהיא הציגה בוומבלי, אף קבוצה לא הייתה משיגה יותר ממנצ'סטר יונייטד השיגה הערב. אלכס פרגוסון והשחקנים שלו יתרכזו כעת בשמירה על תואר האליפות ובטיפוח תקוות שבעונה הבאה ברצלונה תהיה קצת פחות חזקה.

שחקן ברצלונה פדרו חוגג לאחר שכבש בגמר ליגת האלופות. רויטרס
הספרדי הראשון אי פעם שכובש עבור ברצלונה בגמר ליגת האלופות. פדרו/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1: המשחק יצא לדרך. כל כך הרבה הבטחות, זה הזמן לקיים.

* בהרכב של בארסה שישה שחקנים שפתחו בגמר 2009: ואלדס, פיקה, מסי, אינייסטה, צ'אבי, בוסקטס. אצל יונייטד יש שמונה כאלו: ואן דר סאר, וידיץ', פרדיננד, אברה קאריק, גיגס, ג'י סונג פארק, רוני.

דקה 3: יונייטד פתחה עם המון התלהבות ולחץ על השער של ברצלונה מצידם של צ'יצ'ריטו ורוני. השאלה היא אם אפשר ללחוץ לאורך זמן על האלופה הספרדית.

דקה 8: רוני נשלח לכדור עומק, ואלדס יצא עד קצה הרחבה והדף את הכדור לחוץ לפני שהחלוץ האנגלי מגיע.

דקה 10: עוד כדור עומק של מנצ'סטר יונייטד סיבך את ברצלונה, הפעם מסצ'ראנו החזיר כדור לואלדס, שהצליח להרחיק לפני שהכדור עוקף אותו.

* 10 דקות משחק חלפו. אחוזי ההחזקה בכדור נכון לעכשיו: מנצ'סטר יונייטד 49, ברצלונה 51. אבל האנגלים נראים יותר נמרצים ומסוכנים עד עכשיו.

דקה 16: ברצלונה נכנסה למשחק בצורה רשמית. בדקות האחרונות היא מניעה כדור בסבלנות והנה גם מגיעה ההזדמנות הראשונה: צ'אבי התפנה בצד ימין והעביר כדור רוחב, פדרו בעט החוצה ממצב נוח.

דקה 20: התקפה ארוכה של ברצלונה הסתיימה הפעם ברגליים של דויד וייה, שבעט כדור חד וחזק מחוץ לרחבה, אבל החוצה.

דקה 21: וייה שוב קיבל את הכדור, הפעם בתוך הרחבה ולמרות שהפעם הבעיטה השטוחה שלו הלכה למסגרת, ואן דר סאר ירד היטב וקלט.

* עדכון אחוזי החזקה בכדור אחרי 23 דקות של משחק. עכשיו זה נראה ככה: מנצ'סטר יונייטד 29, ברצלונה 71. מי זוכר עכשיו את 10 הדקות הראשונות?

דקה 27: גול! השליטה של בארסה באה לידי ביטוי. אינייסטה מסר לצ'אבי, שמצא את פדרו בתוך הרחבה והאחרון בעט שטוח לפינה השמאלית התחתונה של ואן דר סאר. 0:1 לברצלונה.

* די מדהים, אבל זהו השער הראשון של ברצלונה בגמר ליגת האלופות שמובקע על ידי שחקן ספרדי (!). המבקיעים הקודמים עבור הקטלאנים במשחקי הגמר היו סמואל אטו (קמרון), ליאונל מסי (ארגנטינה), ג'וליאנו בלטי (ברזיל), רונאלד קומאן (הולנד), שנדור קוצ'יס וזולטן צ'יבור (שניהם הונגריה).

דקה 34: גול! ווין רוני לקח כדור באזור מרכז המגרש, עשה פעמיים דאבל-פס, השני עם ריאן גיגס בתוך הרחבה וסיים עם בעיטה עוצמתית מתוך הרחבה, היישר לחיבור של ואלדס. 1:1 ויש לנו משחק חדש.

* השער הזה של רוני היה ה-24 שלו בליגת האלופות, ומדובר בשיא אותו הוא חולק כעת עם פול סקולס: הכי הרבה עבור שחקן אנגלי במפעל.

דקה 43: מסי התקדם עם הכדור לעומק ומצא את וייה בתוך הרחבה, האחרון העביר כדור רוחב, אבל ללא כתובת.

דקה 45: השופט ההונגרי ויקטור קסאיי מוריד את הקבוצות למחצית. שני משחקי הגמר היחידים שעמדו על 1:1 בהפסקה נגמרו באותה תוצאה גם בתום 90 דקות, והוכרעו בפנדלים: יונייטד נגד צ'לסי ב-2008, ויובנטוס נגד אייאקס ב-1996. תודיעו בעבודה: מחר אתם מגיעים באיחור.

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה מול שחקן מנצ'סטר יונייטד מול חאבייר הרננדז. רויטרס
יונייטד בקושי הגיעה לרחבה של ברצלונה. פיקה מול צ'יצ'ריטו/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך. כולנו מקווים לעוד 45 דקות מלאות בארועים.

* מאז 2005, זוכת האלופות הגיעה לסירוגין מאנגליה, ספרד, איטליה, אנגליה, ספרד, איטליה. לפי הסטטיסטיקה הזו, הגביע בדרך למנצ'סטר. רק שיונייטד חייבת לשפר את היכולת שלה ב-45 הדקות הבאות כדי לשמור על הרצף.

דקה 52: דני אלבס השתחרר מגיגס והגיע למצב מצוין מול ואן דר סאר, אלא שההולנדי הדף ברגל והרחיק את הסכנה.

דקה 54: גול! אינייסטה העביר למסי, הארגנטינאי התקדם קצת ובעט מכ-20 מטר למרכז השער, אבל ואן דר סאר התמקם גרוע וספג. 1:2 לברצלונה.

* זהו השער הראשון של מסי על אדמת אנגליה במשחק רשמי, אבל זה בסדר: הגאון הקטן הישווה בזה הרגע את שיאו של רוד ואן ניסטלרוי לשערים בעונה אחת בליגת האלופות (12), וכן את שיא השערים בשלבי נוק-אאוט בליגת האלופות, אותו קבעו ראול ואנדריי שבצ'נקו (18).

דקה 60: אברה התחיל מתפרצת ודני אלבס הכשיל אותו במרכז המגרש ומיד זכה לשליפה של השופט. צהוב ראשון במשחק הערב.

דקה 61: עכשיו הגיע תורו של קאריק לספוג צהוב אחרי עבירה על אנדרס אינייסטה.

דקה 63: מסי התגבר על פרדיננד ובעט חזק ושטוח תוך כדי סיבוב, ואן דר סאר לא הצליח לקלוט, אבל לשמחתו הכדור הורחק מאזור הסכנה.

דקה 65: הגנת יונייטד יצאה לא טוב לתרגיל נבדל, צ'אבי מצא את אלבס בתוך הרחבה, אבל הברזילאי העביר כדור רוחב גרוע ופספס הזדמנות מצוינת לגמור את המשחק.

דקה 66: צ'אבי ויתר בצורה נדירה על מסירה והחליט לבעוט מחוץ לרחבה. הכדור עשה דרכו למסגרת בחצי גובה, אבל ואן דר סאר התעופף והדף לקרן.

דקה 69: גול! ההגנה הלבנה של יונייטד נלחצה לאחור והתקשתה להרחיק את ברצלונה מהרחבה, לבסוף הכדור הגיע לדויד וייה וזה בעט מהמקום, מ-19 מטרים, לחיבורים של ואן דר סאר. שער יפהפה ו-1:3 לברצלונה. זה נראה גמור.

* הזכיה הראשונה של ברצלונה בליגת האלופות היתה בביקור האחרון שלה בוומבלי: גמר 1992. הנה זה מגיע שוב באותו מקום.

דקה 77: מייקל קאריק יצא, פול סקולס נכנס. אולי הופעה אחרונה בקריירה לקשר הג'ינג'י, שעדיין צריך להחליט על עתידו ביחד עם המאמן פרגוסון.

* עדכון אחוזי החזקה בכדור אחרי 82 דקות משחק: מנצ'סטר יונייטד 28, ברצלונה 72.

דקה 85: נאני חתך מימין לשמאל ושחרר בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, שחלפה סמוך לקורה של ואלדס והחוצה.

דקה 88: פויול נכנס למגרש במקום דני אלבס. הקפטן הוותיק יזכה בכבוד לזכות בעוד גביע כמי שלקח חלק במשחק.

דקה 90+3: זה נגמר, ברצלונה שוב זוכה בליגת האלופות! זכייה רביעית בהיסטוריה של המועדון ושלישית מאז 2006. מסי, צ'אבי, אינייסטה וחבריהם הציגו כדורגל מצוין וזכו בצדק.

* אז מזל טוב לברצלונה ומזל טוב לספרד, שכעת עקפה את איטליה עם מספר הזכיות של קבוצותיה השונות בגביע אירופה: 13.

* שימו לב למספרים הרשמיים בסיום:

בעיטות לשער: ברצלונה 19 (12 למסגרת), מנצ'סטר יונייטד 4 (1 למסגרת).
אחוזי החזקה בכדור: ברצלונה 63, מנצ'סטר יונייטד 37.
שטח ריצה כולל של השחקנים: ברצלונה 108 קילומטר, מנצ'סטר יונייטד 103 קילומטר.
סך הכל מסירות מוצלחות: ברצלונה 667, מנצ'סטר יונייטד 301.

הרכבים

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס (קרלס פויול, 88), ג'רארד פיקה, חאבייר מסצ'ראנו, אריק אבידל, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, פדרו (איברהים אפלאי, 90+2), ליאונל מסי, דויד וייה (סיידו קייטה, 86).

מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, פאביו (נאני, 69), ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריס אברה, מייקל קאריק (פול סקולס, 77), ריאן גיגס, פארק ג'י סונג, אנטוניו ולנסיה, ווין רוני, חאבייר הרננדז.

אצטדיון: וומבלי, לונדון, אנגליה

שופט: ויקטור קסאיי (הונגריה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully