וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסוליני של הליגה הרביעית באנגליה

28.5.2011 / 10:00

מחאות, תקוות, חרם צרכנים, ביקורת עיתונאים וחלומות גדולים. חשבתם שמינויו של פאולו די קאניו, ההוא עם המועל יד, לסווינדון, יעבור בשקט?

פאולו די קאניו כבש יותר מ-130 שערים במהלך הקריירה שלו, חלקם יפהפיים וזכורים היטב. הוא עשה לעצמו של שם של שחקן אמוציונלי כשדחף את השופט פול אלקוק והורחק ל-11 משחקים כשלבש את מדי שפילד וונסדיי ומאוחר יותר הפך לאייקון ומושא הערצה בווסטהאם. הוא זכה בפרס פייר פליי מפיפ"א בצדק רב אחרי שבחר לתפוס את הכדור בידיו במקום לכבוש בנגיחה קלה לרשת של אברטון כששוערה פול ג'רארד שכב פצוע על הדשא, וברשימת התארים הקבוצתיים שלו יש זכייה באליפות איטליה ואחת בגביע אופ"א.

לאוהדים הוותיקים של מילאן, לאציו, יובנטוס, שפילד וונסדיי, סלטיק ו-ווסטהאם בוודאי יש רגע זכור מהחלוץ המצטיין ששיחק בקבוצות שלהם, אבל בזכרונות של הרבה אוהדים כדורגל אחרים ברחבי העולם חקוקה דווקא אותה תמונה מפורסמת שלו במדי לאציו, כשהוא מבצע הצדעה פשיסטית במשחק נגד ליבורנו שאוהדיה ידועים כשמאלנים ברובם. חלוץ העבר מעולם לא הסתיר את דעותיו הפוליטיות ועכשיו, אחרי שמונה לתפקיד מאמן סווינדון טאון, מוטב שיידע שבאנגליה יידאגו להזכיר לו אותן בלי סוף.

שחקן העבר פאולו די קאניו. giuseppe calzuola, AP
בזכרונות של הרבה אוהדים כדורגל ברחבי העולם חקוקה דווקא אותה תמונה מפורסמת של די קאניו במדי לאציו, כשהוא מבצע הצדעה פשיסטית. באנגליה ידאגו להזכיר לו בלי סוף את הדעות הפוליטיות שלו/AP, giuseppe calzuola

***

אנגליה היא מדינה בה הכדורגל תמיד מתחבר לפוליטיקה ושבה ההיסטוריה אף פעם לא נשכחת, בטח לא זו הכרוכה במלחמת העולם השנייה. אם כן, בניטו מוסוליני - אחד ממושאי ההערצה של די קאניו לדבריו - הוא בוודאי לא דמות נערצת באי הבריטי. כשהמועמדות של די קאניו לסווינדון טאון עלתה לפני מספר שבועות אחד מהטוקבקיסטים כתב: "יש שמועה שאם די קאניו אכן יחתום, בעונה הבאה נלבש חולצות שחורות במקום האדום שלנו" - זכר ל"חולצות השחורות" - החולייה הצבאית שהוקמה על ידי הדוצ'ה, אבל היה גם מי שזה הצחיק אותו הרבה פחות.

יום אחרי שהרובינס הודיעו על החתמתו של די קאניו כמאמנה החדש של הקבוצה, הודיע איגוד הסחר הבריטי על ביטול התמיכה הכספית שלו במועדון בשל השקפותיו הפוליטיות של האיטלקי. 4,000 הליש"ט לשנה שסווינדון קיבלה מהארגון מהווים סכום זעום, אבל ביטול התמיכה היווה מכה תדמיתית. "בתור איגוד מסחר אנחנו לא יכולים לנהל קשרים עם מועדון שהמנג'ר שלו הוא פשיסט", הסביר אחד מבכירי הארגון, אנדי ניומן. והוא כצפוי לא היה לבד.

במסיבת העיתונאים בה הוצג כמאמן סווינדון, די קאניו סיפר ש"שיחקתי באנגליה כמה שנים וזה הבית השני שלי. אני אוהב את המדינה הזו, אוהב את החיים בה". מה שהוא אולי לא לקח בחשבון זה שבגלגול הקודם שלו באי הבריטי הוא היה שחקן ולא מאמן, ושאותם חיים היו לפני ההיחשפות הפשיסטית בפני כל העולם.

הכדורגל האנגלי שחווה טראומה ארוכת שנים כתוצאה מהחוליגניזם והפך את עורו כדי להפוך למוצר אסטטי שכל העולם רוצה לקנות, לא מרשה היום סטייה חדה מהפוליטיקלי קורקט. די קאניו בוודאי יודע את זה וגם שמעמדת המאמן הוא לא יוכל לחזור על פעולות דוגמת אותה הצדעה מפורסמת. אבל למרות שהאיטלקי כנראה מבין את הדברים הללו, יש מי שעדיין מודאג.

"נראה שמינוי של אגדת פרמיירליג למאמן הקבוצה גרם לאוהדים להפליג בדמיון, אבל צריך גם לשאול האם זה חיובי שדמות כל כך שנויה במחלוקת תהיה מקושרת לקבוצה עצמה ולעיר כולה", כתב הפובליציסט גארי רוז ב"סווינדון אדברטייזר", והוסיף שמערכת העיתון קיבלה מכתבים ממספר אוהדים מודאגים מההשפעה של המינוי על תדמית המועדון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני סווינדון טאון. Mike Hewitt, GettyImages
"יש שמועה שבעונה הבאה נלבש חולצות שחורות במקום האדום שלנו", כתב אוהד של הקבוצה - זכר ל"חולצות השחורות" - החולייה הצבאית שהוקמה על ידי מוסוליני. אבל היה גם מי שזה הצחיק אותו הרבה פחות/GettyImages, Mike Hewitt

***

האופי המוחצן של די קאניו אמנם סיבך אותו בעבר בצרות ובעצם הביא את הביקורות הנוכחיות על מינויו, אבל מצד שני אוהדי הקבוצה וההנהלה מקווים לנצל את אותו אופי כדי להחזיר את הקבוצה לליגה השלישית אחרי שלפני מספר שבועות היא ירדה בתום עונה מסויטת. "אנחנו משוכנעים שפאולו יבנה קבוצה עם רמה חדשה של תשוקה, גאווה ומקצוענות", קראה ההודעה של ההנהלה על המינוי ומילים דוגמת 'תשוקה' ו'רצון' חוזרות על עצמן שוב ושוב בהתייחסות של פרשנים ואוהדים למאמן החדש. די קאניו הוא אולי פשיסט, אבל גם הספקנים משוכנעים שהדם החם שלו הוא מה שהקבוצה צריכה.

די קאניו שיחק שנים ארוכות באי הבריטי ולכן יודע מה צפוי לו מכיוון אוהדי הקבוצות היריבות העוקצניים, אבל בוודאי מקווה שהתקשורת תהיה יותר סלחנית. הרי בסופו של דבר המבחן שלו הוא לא ההתמודדות עם ההקנטות או עם בריחת ספונסרים, אלא רק התוצאות. עם שחקנים כדיוויד לוקאס, סקוט קאת'ברט ופול קאדיס (אם הם לא יעזבו), יש לו סגל שחייב לעלות בחזרה לליג וואן. אם זה לא יקרה הוא יסומן כמאמן כושל וקריירת האימון שלו עשויה להסתיים במהירות. אם יצליח הוא יעשה צעד גדול בדרך למטרה העיקרית שלו - אימון ווסטהאם.

כשמשלבים את ההדים שיצרה החזרה של שחקן העבר הצבעוני לאנגליה עם העובדה שהוא כבר יצר קשר עם מילאן ועם מאמנו לשעבר הארי רדנאפ בנוגע להשאלת שחקנים צעירים, מתקבלת תמונה מסקרנת למדי. "התגובות במשרד בו אני עובד אמרו הכל", כתב אוהד הקבוצה ניק ג'אד בטור שלו ברשת, "מישהו צעק 'זה אגדי', אחר אמר ש'זה טירוף' ושלישי התבדח ש'הוא יהיה מצוין באגף הימני'. זה מה שקורה כשהקבוצה שלך ממנה את פאולו די קאניו למאמן".

לליגה הרביעית באנגליה המינוי הזה עשה שירות מצוין. איך כתב אוהד אחר של הרובינס בטוויטר שלו? "שנוי במחלוקת? כן. מלא השראה? ייתכן. נוראי? שוב, ייתכן. משעמם? בטוח שלא. שאלוהים יברך את סווינדון טאון".

פאולו די קאניו אחרי שהוצג כמאמן סווינדון טאון. Harry Engels, GettyImages
כשמשלבים את ההדים שיצרה החזרה של שחקן העבר הצבעוני לאנגליה עם העובדה שהוא כבר יצר קשר עם מילאן ועם מאמנו לשעבר הארי רדנאפ בנוגע להשאלת שחקנים צעירים, מתקבלת תמונה מסקרנת למדי. הליגה הרביעית באנגליה תזכה העונה לסיקור נרחב מאי פעם/GettyImages, Harry Engels

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully