וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק קרישנה: אריק אבידל נלחם בגידול וחוזר למגרש

20.5.2011 / 6:11

בעוד שבוע זה קורה: שתי הקבוצות הטובות בתבל בעשור האחרון, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד, נפגשות לגמר אלופות קלאסי. אבל מי היה מאמין שלאריק אבידל יהיה סיכוי גדול לשחק בו. מי דמיין ש-47 ימים אחרי ניתוח להסרת גידול מהכבד הוא ישוב למגרשים. הבלאוגרנה מכינים הקדשה

את חגיגות האליפות השלישית ברציפות החלו שחקני ברצלונה על כר הדשא בסיוטאט דה ולנסיה בשבת שעברה. בתום ה-1:1 נגד לבנטה שהספיק כדי להבטיח את הזכייה בתואר, ירדו פפ גווארדיולה ושחקניו לחדר ההלבשה ושוב נותרו ללא מילים אל מול אריק אבידל. "אני מת", קרא הצרפתי באוזני חבריו, שרק לאחר מספר שניות של הלם שמו לב לחיוך הנסוך על פניו של אבידל. בפעם הראשונה בקריירה שלו, המגן שנחשב לעילוי מבחינה אתלטית סבל מתשישות. אחרי מה שהוא חווה, מותר לו.

אריק אבידל שחקן ברצלונה מונף על ידי השחקנים. רויטרס
הגיבור האמיתי של ברצלונה. אבידל זוכה לכבוד מהחברים/רויטרס

פחות מחודשיים לפני כן, ב-15 במרץ, כינס אבידל את שחקני ברצלונה בחדר ההלבשה וחשף בפניהם את ממצאי הבדיקה אותה עבר, בה גילו הרופאים כי הוא זקוק להיכנס בדחיפות לניתוח להסרת גידול בכבד. בחלוף יומיים הוא כבר נותח, כאשר מסביב החלו ספקולציות על סיום העונה ובמקרה הגרוע על קץ הקריירה של השחקן.

על חזרה כל כך מהירה למגרשים אף אחד לא חלם, גם לא אבידל עצמו. עם הסיפור המרגש שלו תגיע ברצלונה לגמר ליגת האלופות בוומבלי מול מנצ'סטר יונייטד, כאשר אבידל עשוי לפתוח בהרכב וליטול חלק בגמר אירופי ראשון בקריירה שלו. עם כל הכבוד לפלא העונה לשם ליאונל מסי וליתר כוכבי הבלאוגרנה, במקרה של זכייה, גביע האלופות הרביעי בתולדות ברצלונה ייזכר בקטלוניה כגביע של אבידל.

צ'אבי קשר ברצלונה. David Ramos, GettyImages
לא ישכח את הרגע בו הודיע אבידל על ממצאי הבדיקה שעבר. צ'אבי/GettyImages, David Ramos

כוחה של הזדהות

"הרגע בו אבידל הסביר לנו את מצבו היה הקשה ביותר שזכור לי בחדרי ההלבשה של ברצלונה", סיפר לאחרונה צ'אבי, כשנזכר ביום שהתגלה הגידול בכבד. "כולנו היינו המומים, רק הוא התנהג כרגיל. 'אבי' היה זה שעודד אותנו". מיד כשנפוצה הידיעה על המחלה התאחד עולם הכדורגל כולו במפגן סולידריות נדיר, שלא רק הכניס את המשחק לפרופורציות נכונות אלא גם המחיש עד כמה אהוב אבידל בקרב עמיתיו. קאקה, ססק פברגאס ואחרים הביעו מסרי תמיכה והזדהות, ובמשחק הגומלין בסנטיאגו ברנבאו בין ריאל מדריד לליון, קבוצתו הקודמת של המגן, עלו השחקנים עם חולצות עליהן נכתב "Animo Abidal" (תהיה חזק, אבידל).

בברצלונה עשו כל שביכולתם כדי לא לשקוע במרה שחורה, אבל האוהדים והשחקנים לא שכחו לרגע את אבידל. בכל משחקי הבית מהם נעדר הצרפתי, פצחו יושבי קאמפ נואו במחיאות כפיים סוערות בדיוק בדקה ה-22 (מספר חולצתו של אבידל). כך, עם תמיכה מאסיבית מהסביבה, עם כוח רצון יוצא דופן וגם בעזרת פסיכיאטר שהיווה חלק נכבד מהשיקום שלו, אבידל צחק על כל ההערכות וחזר להתאמן 17 ימים לאחר הניתוח.

חודש נוסף של אימונים הספיק לצרפתי בן ה-31 כדי לשוב למגרשים, ובגומלין בחצי גמר האלופות נגד ריאל מדריד הגיע הרגע הסנטימנטלי, כאשר אבידל החליף את קרלס פויול בתוספת הזמן. אווירת המלחמה מסדרת הקלאסיקו הפכה בלתי רלוונטית לחלוטין בזמן ששחקני ברצלונה הניפו את אבידל אל על, לקול תשואותיהם של 98 אלף יושבי קאמפ נואו.

מרסלו שחקן ריאל מדריד עם חולצת תמיכה באריק אבידל. רויטרס
עולם הכדורגל התאחד למפגן סולידריות נדיר, גם במדריד התגייסו. מרסלו עם חולצת התמיכה באבידל/רויטרס

כוחה של התמדה

הקאמבק ההרואי השכיח שעוד לפני הניתוח הייתה זו העונה הטובה ביותר של אבידל בברצלונה. עצם ההגעה למועדון כל כך גדול היא הישג אדיר עבור כל שחקן, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבן למהגרים ממרטיניק שגדל בפרברי ליון ולא נחשב לכישרון יוצא דופן, אבל אבידל תמיד הוכיח שהוא שווה יותר. את המפנה בקריירה חב אבידל לקלוד פואל, שעשה לו הסבה לעמדת המגן השמאלי כשאימן אותו במונאקו בתחילת המילניום. לאחר מכן התאחדו השניים בליל, שם הפך סוף כל סוף לשחקן הרכב ובמהרה גם לאחד משחקני ההגנה הבולטים בליגה. המעבר לליון היה רק עניין של זמן וכך גם ההתבססות בהרכב נבחרת צרפת. ההתמדה נשאה פרי.

העונה נעשתה קפיצת מדרגה נוספת. לראשונה מאז נרכש מליון בקיץ 2007 תמורת 15 מיליון יורו, הצרפתי לא נעדר בגלל פציעות ומילא בהצלחה מרובה את תפקיד המגן השמאלי וכן את תפקיד הבלם, בהיעדרו של קרלס פויול הפצוע. אבידל היה שחקן ההגנה המצטיין של ברצלונה, הפגין יציבות לאורך תקופה ארוכה והסביר גם למי שפקפק מדוע הוא נחשב לאחד המגנים הטובים בעולם. דווקא אז, בשיא, הכל נעצר.

"כשדבר כזה קורה לך, כל החיים משתנים בן רגע", סיפר אבידל השבוע בראיון ל'בארסה TV', שם גילה כי הוא לומד את השפה הקטלאנית ושוקל להשתקע בברצלונה לאחר הפרישה. "המקרה הזה שינה אותי, בעיקר באופי. בגלל זה אני ממשיך לערוך בדיקות. הפעם זה היה הכבד, מחר זה יכול להיות משהו אחר. חשבתי לעצמי שאם אנחנו הולכים לבקר ילדים חולים ונואמים להם על הצורך להיאבק ולהיות חזקים, המסר הזה תקף גם לגביי. אני לא יודע אם זה היה כל כך מהיר, פשוט הייתה לי אובססיה לחזור. עבדתי קשה כדי לשוב למגרשים ולעולם לא אשכח את היום בו חזרתי מול ריאל מדריד. לא משנה לי אם אשחק בוומבלי או לא. אני בר מזל".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מול אריק אבידל שחקן ברצלונה. רויטרס
הקאמבק ההרואי השכיח את העובדה כי מדובר בעונה הטובה ביותר שלו מאז המעבר לברצלונה. אבידל מול רונאלדו/רויטרס

כוחה של אחדות

אבידל, שצפוי בימים הקרובים להאריך את חוזהו בברצלונה, טען כי השתתפות בגמר האלופות לא קריטית מבחינתו, אבל גם הוא יודע שמדובר בהזדמנות מושלמת לסגור מעגל. את גמר 2009, בו ניצחה בארסה 0:2 את מנצ'סטר יונייטד, החמיץ אבידל בגלל הרחקה. עכשיו הוא יוכל לפגוש את השדים האדומים, במגרש בו חזה בברצלונה זוכה לראשונה בתואר האירופי היקר לפני 19 שנים. "יהיה מאוד מרגש לראות את אבידל בוומבלי", הדגיש ג'ובאני ואן ברונקהורסט, קודמו של אבידל בעמדת המגן השמאלי בברצלונה. "הוא ווינר אמיתי על המגרש ומחוצה לו, הרי כולם חשבו שהקריירה שלו גמורה. הוא כבר ניצח במשחק הקשה מכל".

מי שבהחלט זקוק לאבידל הוא גווארדיולה. המאמן הקטלאני החזיר את המגן בהדרגה לעניינים, כשתחילה העניק לו טעימה מחודשת של כר הדשא מול ריאל, לאחר מכן שיתף אותו כמחליף ב-20 הדקות האחרונות בדרבי ואז פעמיים כשחקן הרכב למשך כשעה במשחקי הליגה נגד לבנטה ודפורטיבו לה קורוניה. הכל במינון נכון וכדי שיוכל לעמוד לרשותו מול מנצ'סטר יונייטד. גם גווארדיולה יודע ששילובו של אבידל בהרכב בגמר, מלבד הכיסוי המושלם בצד שמאל של ההגנה, יהווה דחיפה מוראלית עצומה לקבוצה ולאוהדים.

"נוכחות של אבידל על המגרש בוומבלי תעודד את כל ברצלונה, במיוחד לאור הטראומה שעבר והעובדה כי החמיץ את הגמר הקודם", טען ז'וספ מריה קסנובאס בטורו האישי ב'ספורט'. "זו תהיה ההוכחה הניצחת להתגברות על כל המכשולים. אבידל, בחור טוב ואהוב על כל חבריו, הוא הדוגמה הטובה ביותר לכוחה של האחדות בחדר ההלבשה של ברצלונה – מקום בו ישבו לא מעט אגואים מנופחים ומעולם לא היה כל כך שקט ומגובש. פפ צריך לומר: בוומבלי ישחקו אבידל ועוד עשרה".

אריק אבידאל שחקן ברצלונה מתפלל לפני משחק. רויטרס
תפילה אחת אחרונה לפני הגמר בוומבלי. אבידל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully