וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "אין קשר בין חיחון לליגת האלופות"

מאמן ריאל מדריד מבקש לשכוח מההפסד בליגה ולא יתאכזב מתיקו מול טוטנהאם (ג', 21:45, ספ' 5 ו-HD). אינטר-שאלקה

רויטרס

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן דוד

ליגת האלופות מתקרבת לרגעי ההכרעה שלה ומחר (שלישי) יחל שלב רבע הגמר עם שני משחקים מסקרנים. ריאל מדריד, מוכה וחבולה עם פציעות רבות ואחרי ההפסד המביך בבית לספורטינג חיחון, תארח את טוטנהאם של האקס רפאל ואן דר וארט, בידיעה שהעפלה לחצי הגמר יכולה לסדר לה מפגש קלאסי מול ברצלונה. במקביל, אלופת אירופה אינטר תנסה להתאושש מהתבוסה בדרבי כשתפגוש את שאלקה הגרמנית.

ריאל מדריד - טוטנהאם (21:45, ספורט 5 וספורט 5 HD)

יותר מתשע שנים החזיק מעמד ז'וזה מוריניו מבלי להפסיד משחק בית עם קבוצותיו. עד שספורטינג חיחון ביקרה בסנטיאגו ברנבאו בשבת. ההפסד המביך סגר כנראה סופית את חלום האליפות של ריאל מדריד, וגם כותרות העיתונים בבירה העבירו את המסר כשקראו: "להתראות ליגה, שלום ליגת האלופות". עכשיו נשאלת השאלה האם מוריניו מסוגל להפסיד פעם שנייה ברציפות בבית. טוטנהאם, שניצחה בסן סירו את מילאן בשמינית הגמר, תשמח להוכיח שזה אכן אפשרי למרות שבמאזנה רבע גמר אירופי אחד ואילו לבלאנקוס לא פחות מ-27.

ריאל הגיעה לרבע הגמר לראשונה זה שבע שנים, ורוצה עכשיו לעשות עוד צעד לעבר ה'דסימה' - הזכייה העשירית בליגת האלופות. כדי לעמוד במשימה, שוקל מוריניו לסכן את כריסטיאנו רונאלדו הסובל מפציעה, ולתת לו לשחק. "אם הוא ישחק, זה יהיה רק כי אני והוא החלטנו לסכן אותו", הסביר מוריניו, שעדיין לא החליט אם לשתף את מרסלו ואנחל די מריה, שבכל מקרה יהיו בסגל יחד עם קאקה. מי שלא ישחק בכל מקרה הוא קארים בנזמה הפצוע ברגלו, וכמה שבריאל מתגעגעים לשערים שלו.

מוריניו אישר במסיבת העיתונאים כי בנזמה ייעדר, וביקש לשכוח מההפסד לחיחון. "זה הזמן לחשוב רק על ליגת האלופות", הבהיר המאמן הפורטוגלי. "זה המפעל הכי חשוב בעולם ואין טעם לדבר על גורמים אחרים אחרי כל כך הרבה שנים שריאל לא הייתה בשלב הזה. יכולנו להפסיד 10:0 לספורטינג וזה לא היה משפיע על ליגת האלופות. אין קשר בין הדברים וכולם אצלנו חושבים רק על טוטנהאם. תיקו בבית? מאז שאני בליגת האלופות לא ראיתי שזו תוצאה כל כך רעה. זה לא שנשחק על תיקו, אבל זו לא תוצאה רעה".

האנגלים נחשבים להפתעה הגדולה ביותר העונה בליגת האלופות, בעיקר בזכות הכדורגל המלהיב בהשתתפות הראשונה שלהם במפעל, אך כרגע הם מגמגמים בליגה ולא ניצחו כבר ארבעה משחקים. בשלושת המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות, כולל הגומלין מול מילאן, הם סיימו ב-0:0. מי שמגיע נחוש מתמיד לברנבאו הוא רפאל ואן דר וארט, שעבר בקיץ מריאל לטוטנהאם וירצה להוכיח לקהל הספרדי שזו הייתה טעות לוותר עליו. "הוא שחקן טוב מאוד שיכול היה לעזור לנו", אמר עליו מוריניו, "אבל זאת הייתה החלטה שלו לעזוב ואנחנו הבאנו את אוזיל. אני שמח שרפאל מצליח בטוטנהאם".

לרשת הארי רדנאפ עומדים רק שני בלמים כשירים - מייקל דוסון וסבסטיאן בסונג - כשוויליאם גאלאס עדיין בספק ולדלי קינג, ג'ונתן וודגייט ויונס קאבול פצועים. גם הקשר סטיבן פינאר מושבת בגלל פציעה במפשעה, אבל כולם בטוטנהאם מדברים בעיקר על גארת בייל ומקווים שיוכל לשחק 90 דקות. הוולשי, שערך רק שלוש הופעות קצרות מאז ינואר, אמר היום: "אנחנו מאמינים שאפשר לעבור ויודעים איך לנצח בהתמודדות. תיקו במדריד יהיה טוב מאוד מבחינתנו".

הרכב משוער ריאל מדריד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, ריקרדו קרבאליו, פפה, מרסלו, צ'אבי אלונסו, סמי חדירה, אנחל די מריה, מסוט אוזיל, כריסטיאנו רונאלדו, עמנואל אדבאיור.

הרכב משוער טוטנהאם: הורליו גומש, ודראן צ'ורלוקה, סבסטיאן בסונג, מייקל דוסון, בנואה אסו-אקוטו, ארון לנון, סנדרו, לוקה מודריץ', גארת בייל, רפאל ואן דר וארט, פיטר קראוץ'.

אינטר - שאלקה (21:45, ספורט 5+)

ב-1997 נפגשו שתי הקבוצות בגמר גביע אופ"א, כאשר כל אחת ניצחה 0:1 במגרשה והכל התנקז לדו קרב מהנקודה הלבנה בסן סירו. שם שאלקה ניצחה 1:4 את אינטר וזכתה בתואר אירופי היסטורי מבחינתה. שאלקה, עם המאמן החדש רלף רנגניק על הקווים, קונה סיטואציה דומה גם ברבע גמר ליגת האלופות העונה מול הנראזורי, שמגיעים מתוסכלים אחרי התבוסה 3:0 בדרבי למילאן.

לאונרדו מאמין שלאינטר יש את הכלים להתאושש ולהראות מדוע היא אלופת אירופה, בדיוק כפי שעשתה במינכן. "אנחנו עדיין נאבקים על כל התארים, שום דבר לא השתנה בגלל הפסד אחד", אמר המאמן הברזילאי במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "עכשיו יש משחק חדש ותמיד ידענו להגיב לאחר הפסדים. גם הפעם זה יקרה. שאלקה אמנם לא מגלה יציבות בליגה, אבל היא לא הגיעה לרבע הגמר במקרה".

דייגו מיליטו, שעלה מהספסל בדרבי מול מילאן ומתאושש אט אט מהפציעה, מכוון לעבר וומבלי ומאמין שאינטר תוכל להיות הראשונה ששומרת על התואר מאז הוקמה ליגת האלופות. "אני עומד שוב לרשות הקבוצה וכולנו יודעים עד כמה חשוב למועדון להגיע לוומבלי. שאלקה קבוצה חזקה וראויה לכל הכבוד מאיתנו. לא יהיה משחק קל, אבל אנחנו רוצים לתת הצגה ולנצח". מיליטו עשוי לפתוח בגלל היעדרותו של ג'אמפאולו פאציני שלא רשאי לשחק במפעל, כשלוסיו המושעה שוב ייעדר ממרכז ההגנה.

שאלקה הציגה יכולת טובה ב-0:2 על סט. פאולי ביום שישי, במשחק הבכורה של רנגניק כמאמן בקדנציה המחודשת שלו, אך המשחק הופסק לפני סיומו והותיר את הקבוצה עם טעם חמצמץ. רנגניק מקווה שפיצוץ המשחק לא ישפיע על המומנטום. "אין לנו מה להפסיד מול אינטר", אמר המאמן. "אנחנו אנדרדוג מובהק ורק רוצים לעשות את המקסימום". שוער הרויאל בלוז, מנואל נוייר, הוסיף: "על אף שאנחנו משחקים נגד אלופת אירופה, ננסה להשיג תוצאה טובה במשחק הראשון כדי לשמור על סיכוי טוב לעבור. אינטר היא קבוצה התקפית מאוד ויכולה להכריע את המשחק בכל רגע".

קלאס יאן הונטלאר, שלא שיחק כבר חודש בגלל פציעה בברך, יצא עם שאלקה לאיטליה וצפוי להיכלל בסגל. ספק קיים לגבי שיתופו של הבלם כריסטוף מצלדר, ששבר את האף ביום שישי ואם ישחק יעשה זאת עם מסכה שתגן על פניו. מי שיוביל את התקפת שאלקה הוא כמובן ראול, מלך שערי ליגת האלופות שהוסיף ביום שישי עוד שער למאזנו בבונדסליגה ונמצא בכושר טוב מאוד. לצידו ישחק הילד בן ה-17 יוליאן דרקסלר, שכבש את שער הבכורה בליגה מול סט. פאולי.

הרכב משוער אינטר: ז'וליו סזאר, מייקון, אנדראה ראנוקיה, כריסטיאן קיבו, חאבייר זאנטי, אסטבן קמביאסו, טיאגו מוטה, דיאן סטנקוביץ', ווסלי סניידר, דייגו מיליטו (גוראן פאנדב), סמואל אטו.

הרכב משוער שאלקה: מנואל נוייר, אטסוטו אוצ'ידה, כריסטוף מצלדר, בנדיקט הובדס, סרחיו אסקודרו, ג'ואל מאטיפ, האנס סארפיי, ג'פרסון פרפאן, חוסה מנואל חוראדו, יוליאן דרקסלר, ראול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully