וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: רק 0:0 לליברפול מול ספרטה פראג

יום טוב לקבוצות החוץ: פורטו ניצחה 1:2 את סביליה, טוונטה 0:2 בקאזאן. שער ניצחון דרמטי למאיוקה ב-1:2 של יאנג בויז על זניט

משחקי שלב ה-1/16 בליגה האירופית יצאו לדרך ביום שלישי, אך המפגש בין אריס סלוניקי למנצ'סטר סיטי לא הניב שערים. הערב(חמישי) כבר קיבלנו לא מעט שערים וגם מספר דרמות, כאשר ברחבי אירופה נערכים יתר 15 המשחקים של הסיבוב. מי שדאגה להרשים כבר בצהריים היא טוונטה, שניצחה 0:2 במוסקבה את רובין קאזאן, שנמצאת בפגרה בליגה שלה. לברקוזן מחצה 0:4 את מטאליסט חרקוב באוקראינה, וגם אייאקס השיגה ניצחון חוץ מרשים, 0:3 על אנדרלכט בבריסל. ניצחונות גם לדינמו קייב (1:4 גדול בחוץ על בשיקטאש) ובנפיקה (מהפך ו-1:2 על שטוטגרט).

בהמשך ציפה ערב מרגש לקני דלגליש, שהדריך את ליברפול לראשונה במסגרת אירופית, אך נפרד ב-0:0 מספרטה פראג במשחק החוץ. פורטו הצליחה לנצח בחוץ 1:2 על סביליה. מוליכת הליגה הצרפתית ליל שמטה יתרון 0:2 וסיימה ב-2:2 בבית מול מוליכת הליגה ההולנדית פ.ס.וו איינדהובן. צסק"א מוסקבה המשיכה את ההופעה הנהדרת שלה משלב הבתים, בעוד הרוסיה השנייה, זניט סנט פטרסבורג, הפסידה 2:1 ליאנג בויז ברן משער דרמטי של עמנואל מאיוקה.

רובין קאזאן - טוונטה 2:0

אחרי שהשתיים נשרו מליגת האלופות, הרוסים וההולנדים נדדו למוסקבה ושיחקו בקור של מינוס 15 מעלות כדי לחפש נחמה אצל האחות הקטנה של ליגת האלופות. דווקא האורחים מתקרבים בצעדי ענק לשלב הבא עם מקדמה חשובה לקראת הגומלין, אחרי שכבשו ברבע השעה האחרונה את שני השערים במשחק. קאזאן, שהגיעה למשחק עם עשרה משחקים ללא הפסד בבית (מאז פארמה שניצחה אותה ב-2006/7), ספגה הפסד ביתי ראשון. לוק דה יונג, חלוצה של טוונטה, הכניע את הרוסים בדקה ה-77 ופיטר ויסחרהוף הימם את קאזאן שתי דקות לסיום עם השני. ביברס נאתכו שיחק 90 דקות והיה אחראי להזדמנות הראשונה של קבוצתו במשחק בדקה התשיעית עם בעיטה לכיוון השער.

מטאליסט חרקוב - לברקוזן 4:0

אחת הקבוצות המפתיעות של שלב הבתים, לא התקרבה אפילו לנצח את סגנית מוליכת הבונדסליגה. לברקוזן כבר הדיחה בתחילת העונה קבוצה אוקראינית, טברייה סימפרופול, והניצחון הגדול בחרקוב יאפשר לה להדיח אחת נוספת. מיכאל באלאק הפצוע אמנם לא שותף, אך ארתורו וידאו ורנאטו אוגוסטו הובילו את הקישור. האנו באליטש בישל בדקה ה-22 לארן דרדיוק את הראשון, והמחליף גונזאלו קסטרו הכפיל את התוצאה בדקה ה-72. לקראת הסיום מטאליסט נשברה, וסידני סאם המוכשר ניצל זאת כדי לכבוש פעמיים בתוספת הזמן. קבוצה אחת כבר יש לנו בשלב הבא.

נאפולי - ויאריאל 0:0

אחד המשחקים היותר מעניינים של הערב אמור היה להיות בסן פאולו, שם השנייה בליגה האיטלקית תארח את הרביעית בליגה הספרדית. אבל כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. נאפולי לא הצליחה להמשיך את כושרה המצוין מהליגה, וכשכבר מצאה בדקה ה-72 השער נפסל בצדק בעקבות נבדל של אדינסון קבאני. דייגו לופז גילה יכולת טובה בשערה של ויאריאל, שלפחות עצרה את רצף שני ההפסדים מהליגה ותחזור הביתה עם תוצאה טובה. סלבטורה ארוניקה מנאפולי הורחק בתוספת הזמן.

אנדרלכט - אייאקס 3:0

בשנה שעברה ניצחו הבלגים באמסטרדם ארינה, ועתה הגיעה שעת הנקמה של השכנים מהולנד. תשעה משחקים רצופים שמרה אנדרלכט על שער נקי, עד שטובי אלדרווירלד נגח לרשתה בדקה ה-32 והעלה את אייאקס ליתרון. למארחת הייתה הזדמנות גדולה להשוות אחרי שאיונג אנו גרם לפנדל בדקה ה-55, אבל הפולני מרצין ואסילבסקי בעט מהנקודה הלבנה לשמיים. האכזבה של אנדרלכט רק גדלה ארבע דקות לאחר מכן, כשהילד כריסיאן אריקסן עבר את סילביו פרוטו וכבש את השני. מוניר אל חמדאווי הבקיע את השלישי בדקה ה-68, וחתם ניצחון אדיר לקבוצה של פרנק דה בור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בנפיקה - שטוטגרט 1:2

מאז המשחק האירופי האחרון שלה, אי שם בתחילת דצמבר, בנפיקה ניצחה את כל 13 המשחקים שלה במפעלים בפורטוגל, ובחמשת האחרונים כלל לא ספגה למרות שאיבדה את דויד לואיז לטובת צ'לסי. האחרונה שניצחה אותה הייתה קבוצה גרמנית, שאלקה, אך שטוטגרט מתחתית הבונדסליגה לא שחזרה זאת. מרטין הרניק הקשית נהדר מעל רוברטו בדקה ה-21 והעלה את האורחים ליתרון, אך אוסקר קרדוסו איזן בדקה ה-70 והארגנטינאי פרנקו חארה השלים מהפך תשע דקות לסיום.

בשיקטאש - דינמו קייב 4:1

הופעה מרשימה של האוקראינים באצטדיון אינונו באיסטנבול. סוללת הכוכבים של בשיקטאש לא יכלה למצבים הנייחים של דינמו קייב, כשבדקה ה-27 אוגניין ווקוייביץ' דחק מקרוב אחרי כדור קרן. ריקרדו קווארסמה השווה עם בעיטה טובה בשמאל לפינה אחרי 10 דקות, אבל אנדריי שבצ'נקו כבש בנגיחה אחרי קרן בדקה ה-50, איילה יוסוף דחק מקרוב את השלישי בחלוף שש דקות ואולג גוסב נעץ את המסמר האחרון בפנדל בדקת הסיום.

ספרטה פראג - ליברפול 0:0

לראשונה בקריירת האימון שלו, קני דלגליש הצעיד את ליברפול למשחק במסגרת אירופית. אל הקדנציה הקודמת שלו נכנס המאמן לאחר האסון בגמר 1985, ועבורו מדובר בסגירת מעגל של ממש. המייטי רדס לא בדיוק נתנו למאמן שלהם סיבה למסיבה כשסיימו ב-0:0 מול ספרטה פראג, במשחק בו דווקא הקבוצה הצ'כית הגיעה ליותר הזדמנויות ממשיות. למרות התוצאה המאכזבת, ליברפול תגיע לאנפילד עם סיכוי גדול להמשיך לשמינית הגמר ולנסות להתנחם במפעל הזה במהלך עונה לא משכנעת במיוחד.

יאנג בויז - זניט סנט פטרסבורג 1:2

אלופת רוסיה ואחת הקבוצות המרשימות במפעל, שניצחה את כל משחקיה והבקיעה 18 שערים בשלב הבתים, לא הצליחה לפרוץ את המבצר בברן והפסידה 2:1 ליאנג בויז, שהפסידה רק פעם אחת ב-12 משחקי הבית האחרונים שלה באירופה. האלופה הרוסית כבשה את ה-0:1 בדקה ה-20 אחרי תרגיל יפה בקרן ונגיחה של ניקולאס לומבארטס. השוויצרים הצליחו לאזן בדקה ה-46 לאחר מהלך אישי של סנאד לוליץ', שגם סיים בהקפצה קטנה פנימה את ה-1:1. הקבוצה הרוסית נותרה ב-10 שחקנים לאחר שולדימיר ביסטוב ספג כרטיס צהוב שני בדקה ה-74. יאנג בויז הצליחה להשלים את המהפך בדקה ה-90 משער של לא אחר מאשר עמנואל מאיוקה.

סביליה - פורטו 2:1

שתיים מהמועמדות היותר בולטות ללכת עד הסוף העונה בליגה האירופית, נפגשו כבר בשלב הנוקאאוט הראשון ונראה שהפורטוגלים בדרך הבטוחה לשמינית הגמר, לאחר שהשיגו 1:2 בחוץ. בדקה ה-59 הצליחה פורטו לעלות ל-0:1 לאחר נגיחה של הולק לאחר הגבהה של כדור חופשי. סביליה הצליחה לאזן ל-1:1 בזכות נגיחה נפלאה של פרדריק קאנוטה אחרי הגבהה של איבן ראקיטיץ' מכדור חופשי. הפורטוגלים הצליחו למצוא גם את השער השני בדקה ה-85 כשהפעם הכובש היה פרדי גוארין.

גלאזגו ריינג'רס - ספורטינג ליסבון 1:1

כדי להציל את העונה המאכזבת שלה, זקוקה ספורטינג להצלחה באירופה. ריינג'רס, מצידה, מנצלת את המפגש כדי להיזכר בזכייה בגביע המחזיקות ב-1972, אז ניצחה את הירוקים מליסבון בגמר. מי שעשתה את העבודה היא הקבוצה הפורטוגלית, שהשוותה בדקה ה-89 והשיגה תוצאה מצוינת 1:1. הקבוצה הסקוטית עלתה ל-0:1 בדקה ה-66 עם נגיחה של סטיבן וויטאקר לאחר קרן מדויקת. בדקה ה-89 הצליח מתיאס פרננדז לכבוש לאחר בישול של ז'ואו פריירה.

ליל - פ.ס.וו איינדהובן 2:2

מוליכת הליגה הצרפתית צלחה בקושי את שלב הבתים, ולמרות זאת המשיכה בשיטת הרוטציה ואיפשרה מנוחה למספר שחקנים בכירים. ליל דווקא פתחה טוב וכבר הובילה 0:2, אך שמטה את היתרון ותתקשה מאוד בגומלין בהולנד. ליל עלתה ל-0:1 כבר בדקה השישית משער של אידריסה גיי בבעיטה מרחוק. המוליכה הצרפתית מצאה את ה-0:2 בדקה ה-31 כשטוליו דה מאלו נגח בעוצמה אחרי הגבהה של מתיו דבושי. ההולנדים הצליחו לצמק בדקה ה-83 לאחר שבעיטה של אולה טויבונן נעצרה במשקוף וחזרה ל-ווילפריד בומה שדחק מקרוב פנימה. דקה בלבד חלפה ו-פ.ס.וו הצליחה למצוא את ה-2:2 לאחר מהלך אישי יפה של טויבונן שסיים בצורה מושלמת.

פאוק סלוניקי - צסק"א מוסקבה 1:0

קבוצה אחת של סלוניקי, אריס, שיחקה ביום שלישי וסיימה ב-0:0 עם מנצ'סטר סיטי. פאוק הייתה מוכנה לחתום על התוצאה הזו היום, אך צסק"א מוסקבה הייתה גדולה עליה וניצחה אותה 0:1 וככל הנראה גמרה את סיפור ההתמודדות בין השתיים. צסק"א עלתה ל-0:1 בדקה ה-29 כשמסירת רוחב של גאורגי שחניקוב מצאה את תומאס נסיד, שעצר על החזה ובעט לפינה הרחוקה.

באזל - ספרטק מוסקבה 3:2

הקבוצה השוויצרית כבר עלתה ל-0:2 והרגישה טוב, אך ספגה שלושה שערים ונראה שאיבדה סיכוי ממשי להמשיך לשמינית הגמר. השוויצרים עלו ל-0:1 בדקה ה-37 כשנגיחה אחת של ולנטין סטוקר מצאה את אלכסנדר פריי, שמהשיך בנגיחה נוספת פנימה. בדקה ה-42 כבשה באזל את ה-0:2 אחרי שמרקו שטרלר ניצל יציאה גרועה של שוער ספרטק, אנדריי דיקאן, ונגח פנימה. הרוסים הצליחו לצמק ל-1:2. ספרטק מצאה גם את ה-2:2 בדקה ה-70 לאחר הגבהה של אלכס ועצירה נפלאה של ארטם דזובה, שבעט פנימה. בדקה ה-78 נותרה המארחת ב-10 שחקנים לאחר שהכישרון הגדול שרדאן שאקירי פגע בשחקן יריב ללא כדור.

משחקים נוספים:

לך פוזנאן - בראגה 0:1
לפוזנאן: ארטיום רודנבס (72)

באטה בוריסוב - פריס סן ז'רמן 2:2
לבאטה: ויטאלי רודיונוב (16), מיכאיל גורדייצ'וק (81). לפ.ס.ז': מבלוט ארדינג (30), פגי לוינדולה (89)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully