וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ארבייטמן כבש בניצחון גנט

הרשית ב-1:3 של הבלגים על ספורטינג. 0:0 ליובה מול זלצבורג, פוזנאן ניצחה 1:3 את מנ' סיטי. 1:3 לליברפול על נאפולי

לא פחות מתשע קבוצות מגיעות למחזור המשחקים הרביעי של שלב הבתים בליגה האירופית עם סיכוי טוב להבטיח את המקום בשלב הבא כשנותרו עוד שני מחזורים לסיום. חמש מתוכן מציגות מאזן מושלם - הרוסיות צסק"א מוסקבה וזניט סנט פטרסבורג, הפורטוגליות ספורטינג ליסבון ופורטו וגם שטוטגרט.

בפרק הראשון של יום המשחקים המוקד היה בבית א', שם יובנטוס ניסתה להשיג ניצחון ראשון בשלב הבתים כשאירחה את זלצבורג, אבל המשיכה לאכזב והשתיים נפרדו ב-0:0. מנצ'סטר סיטי הייתה צריכה ניצחון חוץ על לך פוזנאן כדי להבטיח את מקומה בשלב הבא, אולם ספגה הפסד צורב בתוצאה 3:1, ותנסה להשלים את המלאכה במחזור הבא. בבית ו' פאלרמו הפתיעה כשהוליכה 0:1 על צסק"א במוסקבה, אולם לאחר שנותרה בעשרה שחקנים לא היו לה הכוחות הנדרשים והיא נכנעה 3:1 לצסק"א.

שלומי ארבייטמן פתח על ספסל גנט במשחקה נגד ספורטינג ליסבון, נכנס בדקה ה-66 והיה שותף לחגיגה הביתית של הבלגים, שניצחו 1:3, כשכבש את שערו הראשון במדי קבוצתו החדשה.

בחלק השני הופנו העיניים לאנפילד, כשליברפול אירחה את נאפולי שסיימה עד כה את כל משחקיה בבית י"א בתיקו. ליברפול, שמתאוששת לאחורנה, חזרה מפיגור ונעזרה בשלושער גדול של סטיבן ג'רארד כדי לנצח 1:3. בבית י' פריס סן ז'רמן הייתה יכולה להבטיח עלייה אם הייתה מנצחת בפארק דה פראנס את מוליכת הבונדסליגה דורטמונד, אולם השתיים נפרדו ב-0:0. זניט סנט פטרסבורג שמרה על מאזן מושלם והבטיחה עלייה לשלב הבא אחרי ניצחון בספליט על היידוק בתוצאה 2:3.

בית א'

לך פוזנאן - מנצ'סטר סיטי 1:3

ההפסד בליגה לוולבס הכניס את הסיטיזנס ללחץ, וכדי לצאת ממנו הם היו חייבים לחזור עם כל הנקודות מהביקור בפולין. גארת בארי דיבר על כך שסיטי אכזבה את האוהדים, אבל אחרי הביקור בפולין ברור כי המצב לא ממש השתפר. קרלוס טבז ומריו באלוטלי החמיצו את המשחק, אבל גם בלעדיהם למנצ'סטר סיטי היו מספיק כלים כדי להשיג את הניצחון ולצלוח את שלב הבתים. חוסה מריה באקרו, קשר ברצלונה ונבחרת ספרד בעבר, חגג פרימיירה מוצלחת כמאמנה הטרי של פוזנאן.

פוזנאן שיחקה מצוין בפתיחה, שלטה בקצב ובדקה ה-30 דמיטרי אילייץ' עשה צדק והעלה אותה ל-0:1, לאחר שבעט שטוח מ-30 מטר כדור שנהדף אליו על ידי הגנת סיטי. הקהל הפולני המשיך לדחוף את קבוצתו, אולם ההתלהבות של פוזנאן לא הניבה עוד שערים במחצית הראשונה. האנגלים פתחו היטב את החצי השני, וכבר בדקה ה-53 נכבש השוויון, כשעמנואל אדבאיור עט על כדור חוזר שנהדף על ידי שוער הפולנים ובעט מתיבת החמש פנימה כדי לקבוע 1:1. כשהיה נדמה כי האנגלים יחלצו נקודה מהמפגש, הגיעה הדקה ה-86, ועמה שער של מנואל ארבולדה, כשנגיחה של אחת משחקי סיטי פגעה בו ושלחה את הכדור פנימה. הפולנים עלו ל-1:2. סיטי נשברו ובתוספת הזמן פוזנאן ניצלה זאת כדי לנעוץ את ה-1:3 מבעיטה לחיבורים ששלח מתאוס מודזאן.

יובנטוס - זלצבורג 0:0

עדיין ללא ניצחון בשלב הבתים, אבל במצב רוח מצוין אחרי הניצחון 1:2 על מילאן בסן סירו, יובנטוס הייתה מוכרחה לקחת את שלוש הנקודות מהמפגש עם זלצבורג. אבל הביאנקונרי לא יציבים, ולא מצליחים לשמור על יכולת גבוהה בשתי המסגרות. יובה, כצפוי, שלטה בפתיחה, ובדקה ה-20 אף כבשה שער מרגלו של אלסנדרו דל פיירו, אולם השופט פסל זאת בשל נבדל. יובנטוס לא הצליחה לשבור את הגנת האורחים, כשדל פיירו הפעלתן לא הפסיק להטריד את האוסטרים. אולם אמאורי, סימונה פפה ושאר הזברות לא הצליחו לפצח את שער האורחים, והמפגש בטורינו הסתיים ללא הכרעה. יובנטוס עדיין ללא ניצחון באירופה.

בית ב'

רוזנבורג - אתלטיקו מדריד 2:1

עם ארבע נקודות משלושת המשחקים הראשונים בבית ב' הצמוד, אתלטיקו מדריד יצאה למשחק חוץ לא פשוט בנורבגיה ללא הבלם דייגו גודין והקשר חוסה אנטוניו רייס, אבל למרות הקושי, יצאה משם עם ניצחון גדול. כבר בדקה ה-4 אתלטיקו עלתה ל-0:1 כשסימאו שלח כדור רוחב וקון אגוארו דחק מתיבת החמש פנימה. בדקה ה-52 נכבש השוויון, כשהגנת אתלטיקו לא הצליחה להרחיק כדור עומק, ומרקוס הנריקסן בעט מקרוב פנימה וקבע 1:1. בדקה ה-84 אתלטיקו הצליחה לפרוץ את שער הנורבגים בזכות בעיטה אדירה ששלח טיאגו, והספרדים עלו ל-1:2.

לברקוזן - אריס 0:1

הגרמנים נמצאים בצמרת הבונדסליגה וגם בליגה האירופית הם עדיין ללא הפסד, כשהפעם השיגו ניצחון ביתי מתוק ודרמטי בדקה ה-90 על אריס. הגרמנים באו על שכרם לאחר ששלטו לאורך המשחק. שוער אריס הדף כדור רוחב הישר אל גופו של ארתורו וידל והכדור נכנס פנימה. לברקוזן ניצחה 0:1 באופן מתוק ודרמטי.

בית ג'

גנט - ספורטינג ליסבון 1:3

שלומי ארבייטמן, שפתח על הספסל, סוף-סוף עשה את זה וכבש שער ראשון במדי קבוצתו החדשה. הבלגים הצליחו לגמול לפורטוגלים על החמישייה מהמחזור הקודם, ולקלקל להם את המאזן המושלם. הבלגים פתחו מצוין וכבר בדקה ה-7 עלו ל-0:1 בזכות פנדל מוצלח שבעט טים סמוידרס. בדקה ה-38 ספורטינג השוותה משער נגיחה של קרלוס סליירו דקה. עד השריקה למחצית לא נכבשו עוד שערים. המחצית השנייה הייתה שקולה יחסית אולם המשחק לא נהנה מקצב מהיר. בדקה ה-66 נכנס שלומי ארבייטמן למשחק, כשהחליף את קוליבלי. כשהיה נדמה כי המפגש יסתיים בתיקו, הגיעה הדקה ה-79 והבלגים עלו ל-1:2 כשאיבראימה שלח כדור לפינה הרחוקה והקפיץ את האוהדים ביציעים. בדקה ה-82 זה סוף-סוף קרה. שלומי ארבייטמן נגח נפלא כדור שהוגבה מצד שמאל, וקבע 1:3 שהבטיח לגנט ניצחון.

לבסקי סופיה - ליל 2:2

בדקה ה-11 לבסקי עלתה ליתרון 0:1 לאחר שגררה דמבלה היתל בהגנה הצרפתית וכבש בבעיטה שטוחה פנימה. בדקה ה-34 הגיע השוויון של ליל, כשכדור קרן ננגח מקרוב על ידי טוליו דה מלו דקה. בדקה ה-82 הבולגרים החזירו לעצמם את היתרון משער של גדזב בדקה ה-82, אבל כשכבר הרגישו את הניצחון בידיים הגיע גול עצמי של איבנוב בדקה ה-88 והמשחק הסתיים ב-2:2 מאכזב מבחינת לבסקי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בית ד'

פאוק סלוניקי - ויאריאל 0:1

הספרדים רשמו ניצחונות בשני המשחקים האחרונים, אבל ידעו שלא יהיה קל בסלוניקי. "מצפה לנו אווירה חמה ועימות מעניין מול קבוצה חזקה", אמר הקשר קאני לקראת המשחק. ואכן, ויאריאל התקשתה מול היוונים. למרות שהצוללת הצהובה ניצחה ארבעה מחמשת משחקיה נגד יריבות יווניות, כולל ה-0:1 על פאוק במחזור הקודם, הפעם הא יצאה בהפסד. בדקה ה-70 הקהל היווני קפץ לשמיים, לאחר שאדלינו וייריניה נגח פנימה כדור קרן והכניע את הספרדים. השער הזה הספיק כדי לספק לפאוק שלוש נקודות.

קלאב ברוז' - דינמו זאגרב 2:0

בדקה ה-55 דינמו זגרב כבשה ועלתה ל-0:1 בזכות פריצה סוחפת של סמיר, שבעט שטוח פנימה. בדקה ה-59 הגנת ברוז' חלמה, איגור בסקין נותר לא מכוסה ונגח פנימה כדור חופשי כדי לקבוע 0:2 לזאגרב.

בית ה'

באטה בוריסוב - שריף טיראספול 1:3

הבלארוסים הבטיחו מקום בשלב הבא של הליגה האירופית בזכות הניצחון, ולאחר שגברה על יריבתה המולדבית במשחק החוץ עשתה זאת גם בבית. ראדיונוב חדר לרחבה, בעט מזוית קשה וקבע 0:1 לזכות באטה בוריסוב בדקה ה-15. שריף השוותה בדקה ה-32 מנגיחה מצוינת של אלכסנדר ארוחין. בדקה ה-70 באטה החזירה לעצמה את היתרון ועלתה ל-1:2 לאחר שהגנת שריף לא הצליחה להרחיק כדור גובה פשוט, ואלכסנדר פבלוב ניצל זאת ובעט מקרוב פנימה. בדקה ה-75 באטה הבטיחה את הניצחון שהקנה לה מקום בשלב הבא בזכות בעיטה חופשית מצוינת של רנאן ברסאן, שקבע את תוצאת המשחק - 1:3 לבאטה.

דינמו קייב - אלקמאר 0:2

ההולנדים ניצחו בליגה 1:2 את פיינורד בסוף השבוע ורצו להמשיך במומנטום גם באירופה, אבל דינמו קייב הייתה גדולה עליהם. דינמו חגגה עם תשיעייה במחזור הליגה האחרון, כשמתוכה הבקיע ארטם מילבסקי ארבעה שערים, וגם הפעם הוא תרם את חלקו. דינמו קייב פתחה בסערה את המחצית השנייה כשארטם מילבסקי העלה את האוקראינים ל-0:1 בדקה ה-46 כשבעט מעשרה מטרים פנימה. בדקה ה-61 מילבסקי השלים צמד, וקבע 0:2 לקייב, כשלא התבלבל מול השער וכבש בגלישה.

בית ו'

צסק"א מוסקבה - פאלרמו 1:3

המארחת היא אחת הקבוצות המרשימות במפעל עד כה וכבר ניצחה את יריבתה בצורה משכנעת 0:3 בסיציליה, וגם הפעם לא ריחמה עליה. פאלרמו קיוותה שחזרתו של פבריציו מיקולי מפציעה ארוכה תוביל לשינוי, אבל לצערה זה לא קרה.

פאלרמו פתחה מצוין כשהרמת כדור מצד ימין הגיעה לראש של מאסימו מקארונה, שנגח בלתי מכוסה פנימה וקבע 0:1 לאיטלקים. בדקה ה-31 אנטוניו נוסרינו ספג כרטיס אדום, והיה ברור שהאיטלקים יירדו למגננה. אבל הבונקר לא הועיל להם. הרוסים פתחו מצוין את החצי השני וקיסוקה הונדה היפני כבש את ה-1:1 כשעצר בחזה כדור עומק ושלח אותו בעדינות פנימה בדקה ה-47. פאלרמו קרסה וצמד מהיר של תומאש נסיד בדקות 50 ו-53 קבע 1:3 לצסק"א.

לוזאן - ספרטה פראג 3:1

כבש ללוזאן: גרום סונראט (6), כבשו לפראג: בוני ווילפריד (45, 90), לאונרד קוויקי (75)

בית ז'

היידוק ספליט - זניט סנט פטרסבורג 3:2

משחק ענק בעיר החוף הקרואטית. בזמן שהרוסים המצוינים בסך הכל רצו להבטיח את המקום שלהם בשלב הבא, בקרואטיה חששו מעימותים אלימים בין מחנות האוהדים כתגובה לקרבות שהיו במשחק הקודם ברוסיה. הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי, שמוליכה את הליגה הרוסית, נמצאת עם מאזן מושלם באירופה. הרוסים עלו ל-0:1 בדקה ה-32 משער של אלכסיי לונוב ושמרו על היתרון עד למחצית. בדקה ה-47 דייק סזבולקס הוסזטי מהנקודה הלבנה וזניט עלתה ל-0:2. בדקה ה-51 האורחים עלו ל-0:3 משער של אלסנדרו רוסינה ונראה היה שהניצחון מובטח. אולם ספליט חזרה כמו גדולה משערים של מארין לוביצ'יץ' (68) ואנטה ווקוסיץ' (82) וגרמה לספאלטי להרבה דפיקות לב עד שהושג הניצחון.

א.א.ק אתונה - אנדרלכט 1:1

הקרב על המקום השני בבית, הסתיים ללא הכרעה. הבלגים, עם המוזמן הטרי לסגל נבחרת ארגנטינה, לוקאס ביגליה, פגשו את הקבוצה של מנולו חימנז, שחסר לא פחות משישה שחקני הרכב, ביניהם הסקורר איגנסיו סקוקו. לאחר מחצית ראשונה מאופסת עלו היוונים ליתרון 0:1 בזכות פנדל מוצלח של ישמעאל בלאנקו בדקה ה-49. אולם החגיגות לא נמשכו זמן רב, כי כבר בדקה ה-55 כבש יאן פולאק את השוויון לזכות הקבוצה מבריסל וקבע את תוצאת המשחק.

בית ח'

חטאפה - שטוטגרט 3:0

בזמן שבליגה היא נמצאת מתחת לקו האדום עם שבע נקודות בלבד ב-10 מחזורים, בליגה האירופית שטוטגרט פורחת, ואחרי הערב היא עם מאזן מושלם של 12 נקודות בארבעה משחקים. ומקום מובטח בשלב הבא. שטוטגרט ביקרה שבע פעמים בספרד ומעולם לא ניצחה (שישה הפסדים ותיקו בודד), עד הפעם. בדקה ה-26 סיפיראן מריצה העלה את הגרמנים ל-0:1 שהחזיק מעמד עד למחצית. חטאפה חיפשה את השוויון אבל בדקה ה-64 ספגה את השני כשטימו גבארט הרשית. הספרדים נשברו ושטוטגרט ניצלה זאת כדי להרשית עוד אחד ומרטין הרניק קבע את תוצאת המשחק 0:3 בדקה ה-76.

אודנסה - יאנג בויס ברן 0:2

כבש לאודנסה: האנס הנריק אנדרסן (12, 60)

בית ט'

פ.ס.וו איינדהובן – דברצן 0:2

ההולנדים הפסידו במשחק העונה לטוונטה בליגה בסוף השבוע, אולם באירופה הם נמצאים במצב מצוין, ללא הפסדים, והניצחון על ההונגרים קירב אותם להבטחת העלייה. דברצן, שתגיע לאיינדהובן בהרכב חסר, נראתה רע ועדיין מחפשת אחר נקודה ראשונה. הלחץ ההולנדי הניב פרי בדקה ה-22 משער של איברהים אפלאיי, ופ.ס.וו ירדה למחצית ביתרון 0:2 בזכות שער של ג'ונתן רייס בדקה ה-44. במחצית השנייה ההולנדים הגיעו למספר מצבים, אבל לא מצאו את הרשת, אולם זה לא הפריע להם לחגוג בסיום.

סמפדוריה - מטאליסט חרקוב 0:0

בצל פרשת אנטוניו קסאנו שהתעמת עם הנשיא ונמצא בדרך החוצה מהקבוצה, סמפדוריה ניסתה להתמקד בכדורגל והייתה חייבת נקודות מול מטאליסט. "זה היה שבוע קשה", הודה המאמן דומניקו די קרלו, אבל השבוע הקשה המשיך גם הערב, ושחקניו לא הצליחו לנקום בחרקוב על ההפסד במפגש הקודם. סמפ אכזבה מאוד כשלא הצליחה לנצח וסיכוייה להעפיל שלב נפגעו קשות.

בית י'

פריס סן ז'רמן – דורטמונד 0:0

מוליכת הבונדסליגה הגיעה לפארק דה פראנס אחרי שניצחה בקרב הפסגה את מיינץ, בעוד הראש של הקבוצה המארחת נמצא בקלאסיקו מול מארסיי סיום ראשון. סן ז'רמן, ששחררה לפני המשחק את הסרבי מתיאה קז'מן, עדיין לא הפסידה במפעל וחילצה תיקו בגרמניה, כך שניצחון היה מבטיח לה השתתפות בשלב הבא, אולם היא כשלה במשימה וחילצה רק נקודה מהמפגש. מנגד, סיכוייה של דורטמונד לעבור שלב, מנגד נפגעו.

סביליה - קרפטי לבוב 0:4

האנדלוסים ניצלו את ההזדמנות כדי להתאושש מהתבוסה בקאמפ נואו, הוציאו את העצבים על האורחים ועל הדרך גם עשו צעד לעבר השלב הבא. היריבה האוקראינית עדיין לא לקחה נקודה אחת בשלב הבתים, אבל עבורה מדובר בחוויה שכן זו הופעתה הראשונה באירופה, אולם את התצוגה המביכה בספרד הם יעדיפו לשכוח. סביליה פתחה את מסכת השערים כבר בדקה ה-9 כשאלחנדרו אלפארו הרשית את ה-0:1. בדקה ה-31 לוקה קיגאריני הכפיל את היתרון הספרדי ואלפארו השלים צמד כקבע 0:3 בדקה ה-42 וקבע את תוצאת המחצית. סביליה פתחה היטב את המחצית השנייה בדקה ה-51 עם שער של אלבארו נגרדו, והאוקראינים נראו אומללים.

בית י"א

ליברפול - נאפולי 1:3

המארחים הגיעו אחרי שני ניצחונות ליגה וקיוו להמשיך את המומנטום מול האיטלקים, שחיפשו ניצחון ראשון בליגה האירופית. לפני המשחק הקודם בין השתיים הבלגן מחוץ לאצטדיון האפיל על אירועי המשחק שהסתיים ב-0:0 חלש והשאיר את הבית פתוח לגמרי. לפני המשחק משטרת ליברפול הייתה בכוננות שיא לקבלת 7,000 האוהדים האיטלקים, אבל הגנת ליברפול לא הייתה ערוכה למתפרצת המהירה שהסתיימה בבעיטה חדה של איזיקייל לאבצי בדקה ה-28, שהעלתה את נאפולי ל-0:1.

ליברפול פתחה היטב את החצי השני, וסטיבן ג'רארד כמעט כבש בבעיטה חופשית אך הכדור חלף סנטימטרים ליד קורת שערו של דה סאנטיס. בדקה ה-75 סטיבי ג'י כבר מצא את הרשת כשהתגנב מאחורי הגנת נאפולי וניצל החזרת כדור אומללה לעברו של דה סאנטיס כדי לכבוש בגליצ' ולקבוע 1:1. בדקה ה-88 הוכשל גלן ג'ונסון ברחבת נאפולי, סטיבן ג'רארד בעט שמאלה ופנימה וקבע 1:2 לליברפול. נאפולי נשברה וכבר כעבור דקה ג'רארד השלים שלושער כשהקשית באלגנטיות מעל דה סאנטיס וקבע את תוצאת המשחק, 1:3 לליברפול. הצבע האדום חזר ללחיי האוהדים בקופ.

סטיאווה בוקרשט - אוטרכט 1:3

ניצחון גדול לרומנים שעלו ל-0:1 בדקה ה-29 משער של פלורין גאקדוס. אוטרכט נהנתה משוויון זמני בזכות שער של דרייס מרטינס בדקה ה-33, שער שחתם את תוצאת המחצית, אולם במחצית השנייה הייתה שייכת למארחים. צמד מהיר של בוגדן סטנקו בדקות 52 ו-53 הבטיח לרומנים שלוש נקודות וניצחון 1:3.

בית י"ב

פורטו - בשיקטאש 1:1

זה אמור היה להיות משחק החזרה של ריקרדו קווארסמה לדרגאו, אבל הקיצוני הפורטוגלי עדיין פצוע ולא נכלל בסגל בשיקטאש למשחק מול האקסית. בדקה ה-36 הפורטוגלים עלו ל-0:1 מפנדל מוצלח של רדמל גרסיה, אולם ניהאט השווה לטורקים בדקה ה-62. בשיקטש נותרה בעשרה שחקנים בדקה ה-66 לאחר שאיברהים טורמן הורחק, אולם הצליחו לשמור על התוצאה ונקודת החוץ.

ראפיד וינה - צסק"א סופיה 2:1

כבש לראפיד: חמדי סליחי (56, פנדל). כבשו לצסק"א: טודור יאנצ'ב (50), מרקיניוס (64)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully