וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות היורו: גרמניה הביסה 0:3 את טורקיה

הנחילו לטורקים הפסד ראשון. 1:3 לספרד על ליטא, 1:3 לאסטוניה בסרביה, 0:0 לאיטליה בצפ' אירלנד. פורטוגל-דנמרק 1:3

הליגות באירופה יצאו לפגרה לטובת משחקי המחזור השלישי והרביעי במוקדמות יורו 2012, אליהם מגיעות מספר נבחרות בכירות כמו פורטוגל, צרפת ורוסיה מעמדת נחיתות ובלי מקום לטעויות. המפגש הפיקנטי של היום (שישי) היה בברלין, שם גרמניה אירחה את טורקיה בקרב בין שתי המושלמות של בית א'. בתום 90 דקות גרמניה הייתה זאת שחגגה, כשהביסה את הטורקים 0:3 בזכות צמד של מירוסלב קלוזה ושער של הקשר ממוצא טורקי מסוט אוזיל. גם בבית ב' התקיים עימות בין שתי מועמדות להעפיל ליורו, כשאירלנד אירחה את רוסיה והפסידה לה 3:2 בתום משחק דרמטי.

בית ג' סיפק את אחת התוצאות המפתיעות במחזור כשאסטוניה הצנועה הדהימה את סרביה בבלגרד עם 1:3 גדול, שסיבך את המאמן החדש ולדימיר פטרוביץ' כבר בבכורה. איטליה יצאה למשחק חוץ קשה בצפון אירלנד, ולמרות שהתקיפה את המארחים לא הצליחה לנצח ונפרדה מהצפון-אירים עם תיקו 0:0. הולנד, ללא נייג'ל דה יונג שנופה מהסגל, יצאה למולדובה במסגרת בית ה', וחזרה עם ניצחון 0:1 בזכות שער של קלאס יאן הונטלאר. גם בבית ז' היה מאמן שערך בכורה, לותאר מתיאוס, שהוביל את בולגריה לניצחון 0:1 בווילס. פורטוגל הלחוצה, גם היא עם מאמן חדש (פאולו בנטו) אירחה את דנמרק במסגרת בית ח', ואחרי שהזיעה לא מעט מול הדנים, יצאה עם ניצחון חשוב בתוצאה 1:3. בבית ט' אירחה ספרד את ליטא, ונעזרה בצמד של פרננדו יורנטה ושער נגיחה יפה של דויד סילבה כדי לגבור על ליטא 1:3.

בית א'

גרמניה - טורקיה 0:3

מסוט אוזיל, הקשר ממוצא טורקי, רצה לענות לכל המבקרים מטורקיה שכינו אותו בוגד וטענו שבחר לייצג את גרמניה רק בגלל הכסף. בצד השני, אלה האחים חמיט וחליל אלטינטופ וקשר דורטמונד נורי שאהין - ילידי גרמניה שהעדיפו ללבוש את מדי טורקיה וליהנות מתמיכה של כ-30,000 מהגרים טורקים ביציעי האצטדיון האולימפי בברלין. פיקנטריה ותשוקה לא חסרו במגרש, וכך גם תחושת נקם. בתום 90 דקות, התוצאה הוכיחה כי רק קבוצה אחת רקדה על הדשא, המארחת נבחרת גרמניה. הנבחרת של חוס הידינק, שמצידו הגדיר את המשחק כ"פסטיבל של כדורגל", חלמה על נקמה בגרמנים על ה-3:2 בחצי גמר יורו 2008, אבל יצאה מברלין עם סיוט.

גרמניה הגיעה למשחק ללא בסטיאן שווינשטייגר, כשהמאמן יואכים לב המשיך לתת קרדיט בהתקפה ללוקאס פודולסקי ומירוסלב קלוזה שלא פוגעים בליגה. בנבחרת, כך למדנו במונדיאל האחרון, השניים הם סיפור אחר לגמרי. כצפוי, גרמניה הכתיבה את הקצב ובדקה ה-42 פרצה סוף-סוף את השער הטורקי. הגבהה מצד ימין הגיעה לראשו של תומאס מולר שנגח למשקוף, מירוסלב קלוזה עט על הכדור החוזר ומשני מטרים נגח פנימה וקבע 0:1 לגרמנים. הגרמנים המשיכו לשלוט במשחק גם במחצית השנייה, ובדקה ה-79 נעשה צדק כשמסוט אוזיל הכפיל את התוצאה וקבע 0:2, לאחר שפיליפ לאהם השאיר אותו מול שוער טורקיה וולקן דמירל. בדקה ה-87 זה כבר הפך לתבוסה. דמירל בעט כדור שוער חלש שנעצר 30 מטר משערו על ידי קלוזה, ששעט קדימה ובעט בין רגליו של השוער הטורקי כדי לקבוע 0:3.

קזחסטן - בלגיה 2:0

למרות הסגל עמוס הפוטנציאל, בלגיה שוב התחילה רע את טורניר המוקדמות והפסידה לגרמניה וטורקיה על חודו של שער. הבלגים הגיעו לאסטנה ללא הבלמים וינסנט קומפאני ותומאס ורמאלן, ועם הרבה לחץ על הכתפיים. אבל השדים האדומים עמדו בלחץ. לאחר מחצית ראשונה מאופסת ומאכזבת מבחינת הבלגים, החליף מרווין אוגונג'ימי את רומלו לוקאקו והפך לגיבור הניצחון של האורחים עם צמד שערים בדקות 52 ו-70. הבלגים, שהיו עדיפים על הקזחים, ניסו להגדיל את יתרונם עד לסיום, אולם התוצאה נותרה בעינה. זהו הפסדה השלישי של קזחסטן שעדיין לא כבשה, ואולי עכשיו המאמן ברנד שטורק יהיה פחות רגוע.

אוסטריה - אזרבייג'אן 0:3
כבשו לאוסטריה: סבסטיאן פרודל (3), מרקו ארנאוטוביץ' (53, 92)

בית ב'

אירלנד - רוסיה 3:2

הפסד אחד ב-14 משחקי הבית האחרונים במסגרת רשמית - זה המאזן איתו הגיעה אירלנד למשחק הביתי מול רוסיה. אלא שלמרות זאת, ולמרות שהאירים החביבים ניצחו את שני משחקיהם הראשונים בקמפיין בעוד רוסיה איבדה נקודות יקרות בסלובקיה ואף חסרה הערב את רומן פאבליוצ'נקו המצוין, רשמו שחקניו של דיק אדבוקט ניצחון גדול ויקר מפז.

הפתיחה של הרוסים היתה מדהימה, לא פחות, כאשר כבר בדקה העשירית קבע אלכסנדר קרז'אקוב 0:1. אירלנד יצאה קדימה בחיפושה אחר השוויון, אלא שבדקה ה-28 הגיע אלן דזאגוייב וקבע 0:2, בעוד שלוש דקות מפתיחת המחצית קבע רומן שירוקוב 0:3 מדהים. האירים השבורים רק הצליחו לצמק מרגלי רובי קין (72, פנדל) ושיין לונג (78), אלא שנסיון הקאמבק לא הושלם.

ארמניה - סלובקיה 1:3

צמד ניצחונות של 0:1, כולל אחד חשוב מאין כמוהו ברוסיה, הציבו את סלובקיה בעמדת זינוק מצוינת לקראת ההמשך, אבל המומנטום נעצר בבירת ארמניה, ירבאן. המארחים עלו ליתרון 0:1 בדקה ה-23 משער של יורה מובסיסיאן, אולם הסלובקים, ששיחקו ללא רוברט ויטק הפצוע, השוו בדקה ה-37 משער של ולדימיר וייס. הארמנים פתחו היטב את המחצית השנייה ועלו ל-1:2 בדקה ה-50 משער של גיבורג גזאריאן. הארמנים שלטו במגרש, ניסו להגדיל את יתרונם, והצליחו בכך בדקה ה-89 בזכות שער של הנריק מחטאריאן שקבע את תוצאת המשחק 1:3. ניצחון הבכורה של הארמנים במוקדמות העלה את מאזנם לארבע נקודות.

אנדורה - מקדוניה 2:0

כבשו למקדוניה: ליקו נאומובסקי (42), ואנצ'ה שיקוב (60)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית ג'

צפון אירלנד - איטליה 0:0

האזורי התחילו בצורה טובה את הקדנציה של צ'זארה פראנדלי, כשהשיגו ניצחונות על אסטוניה ואיי פארו כדי להראות ששכחו מהמונדיאל המאכזב. אבל בבלפסט, אצטדיון בו נפלו בשנים קודמות נבחרות כמו אנגליה וספרד, הם נזכרו כי מחכה להם עוד הרבה עבודה לפני שיחזירו עטרה ליושנה.

איטליה לא הפסידה במשחק חוץ בטורניר מוקדמות מאז ספטמבר 2006, אבל לא הצליחה לנצח את הצפון-אירים הצנועים. הדקות הראשונות בהתמודדות היו שקולות, כשאיטליה החזיקה יותר בכדור אבל למעט ניסיון הקשתה של סימונה פפה לא ריחפה סכנה מעל שערו של מייק טיילור. בדקה ה-31 פספסה נגיחה של דייויד האלי את מסגרת שערו של אמיליאנו ויויאנו. איטליה הגיבה מהר, וכמעט כבשה דקתיים אחר כך אבל טיילור הדף בעיטה מסוכנת של אנטוניו קסאנו, ומרקו בוריילו שעט על הריבאונד פספס את המסגרת. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, ואיטליה פתחה את המחצית השנייה יותר מסוכנת, כששיתוף הפעולה בין קסאנו לבוריילו הביך את הגנת המארחים. אבל האזורי לא הצליחו לפרוץ את הגנת המארחים, ויצאו מבלפסט עם נקודה אחת בלבד וטעם של אכזבה.

סרביה - אסטוניה 3:1

לצערם של אלפי האוהדים בבלגרד, הם היו עדים הערב לאחת ההפתעות הגדולות שסיפק המחזור השלישי של מוקדמות יורו 2012. לדימיר פטרוביץ' ערך הופעת בכורה כמאמן סרביה, ונכנס לתפקיד ברגל שמאל. פטרוביץ', שהחליף את רדומיר אנטיץ' וזימן שלושה שחקנים חדשים בלבד, ודאי יספוג ביקורת בימים הקרובים, ובצדק. אסטוניה, שניצחה את איי פארו רק הודות לצמד שערים בתוספת הזמן והגיעה ללא הכוכב הגדול אנדרס אופר, רשמה את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה. לאחר מחצית ראשונה מאופסת הסרבים עלו ליתרון 0:1 בדקה ה-60 משער של זדראבקו קוזמנוביץ', ונראה היה כי המארחים ישייטו לניצחון. אבל היה זה טארמו קינק שכבש לאסטונים בדקה ה-63, והשתיק את האיצטדיון בבלגרד. 10 דקות אחר כך קונסטנטין ואסילייב כבש לזכות אסטוניה וקבע 1:2 מדהים שהכניס ללחץ את המארחים. גם כניסתו של דאנקו לזוביץ' בדקה ה-79 לא חוללה שינוי בתוצאה. בעצם כן חוללה, כי בתוספת הזמן התבוסה הסרבית הושלמה עם שער עצמי של סשה לוקוביץ' שקבע 1:3 לאסטונים.

סלובניה - איי פארו 1:5

לסלובניה: טים מטאבז' (25, 36, 65), מילוויה נובאקוביץ' (72, פנדל), זלטקו דדיץ' (84). לאיי פארו: כריסטיאן מוריטסן (93)

בית ד'

אלבניה - בוסניה 1:1

מוליכת בית ד' המפתיעה קיוותה להמשיך במומנטום ולצבור שלוש נקודות מול השכנים מבוסניה, אבל האלבנים איבדו שתי נקודות. הבוסנים עלו ליתרון בדקה ה-21 בזכות שער של ודאד איביסביץ', אולם האורחים לא הצליחו לשמור על היתרון וממש על סף השריקה למחצית ספגו את השווין משער שכבש קולודיין דורו, שקבע את תוצאת המשחק. קשרה של מכבי תל אביב, האריס מדוניאנין, השלים 90 דקות בהרכב בוסניה.

לוקסמבורג - בלארוס 0:0

בית ה'

מולדובה - הולנד 1:0

החלטתו של ברט ואן מרוויק להדיח מהסגל ההולנדי את נייג'ל דה יונג האלים תפסה את הכותרות לקראת המשחק, אבל ההולנדים חזרו להתרכז בכדורגל בדיוק בזמן, שמרו על מאזנם המושלם ועקפו את שבדיה, שלא שיחקה במחזור הזה. אריאן רובן ורובין ואן פרסי הפצועים לא שותפו, אבל לאורנג' היה את קלאס יאן הונטלאר, שכבש בדקה ה-37 והעלה את סגנית אלופת העולם ליתרון 0:1. מולדובה, שניצחה את פינלנד והפסידה להונגריה, הייתה חלשה ובעטה רק פעמים לעבר שער האורחים, שהצליחו לשמור על יתרונם השביר עד לשריקת הסיום.

הונגריה - סן מרינו 0:8

הונגריה ידעה כי היא חייבת לאסוף שלוש נקודות נוספות בבודפשט כדי להישאר בתמונת המאבק על המקום השני, ועשתה זאת בקלות. המאמן שנדור אגרבארי ביצע רענון מסוים בסגל עם זימון מספר שחקנים מהנבחרת הצעירה, וכשאצל סן מרינו חסר מלך שעריה בכל הזמנים, אנדי סלבה, היה ברור כי נמושת הבית תצא בשן ועין מבירת הונגריה. כבר בדקה הראשונה עלו ההונגרים ליתרון 0:1 משער של גרגלי רודולף, ובדקה ה-18 הכפיל אדם שאלאי את יתרון המארחים. בדקה ה-25 השלים רודולף צמד, סן מרינו התמוטטה ובדקה ה-27 שאלאי השלים צמד וקבע 0:4. בדקה ה-48 כבש שאלאי את החמישי לזכות ההונגרים ורשם שלושער על שמו. בדקה ה-60 הצטרף ולדימיר קומאן לחגיגת השערים והעלה את ההונגרים ל-0:6. בדקה ה-89 כבש באלאש דז'ודז'אק וקבע 0:7 וגם בתוספת הזמן ההוגנרים לא ריחמו על היריבה האומללה, כשהקפטן זולטן גרה כבש מהנקודה הלבנה וקבע 0:8 להונגרים.

בית ז'

ווילס - בולגריה 1:0

לותר מתיאוס ערך את הבכורה שלו כמאמן בולגריה בקארדיף, והנבחרת מהבלקן רשמה נקודות ראשונות בקמפיין הנוכחי. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, והבולגרים פתחו מצוין את המחצית השנייה כשכבר בדקה ה-48 העלה אותם איבלין פופוב ל-0:1. ווילס לא הצליחה להשוות וספגה הפסד שני. דימיטאר רנגלוב ממכבי תל אביב נכנס כמחליף בדקה ה-72, ואילו חלוץ מ.ס אשדוד דימיטאר מקרייב פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-87.

מונטנגרו - שוויץ 0:1

בזמן שאנגליה נהנית ממנוחה עד יום שלישי, מונטנגרו המפתיעה שמרה על מאזן מושלם ותגיע לוומבלי עם יתרון בראשות הבית. למרות היעדרותו של הכוכב הפצוע סטבן יובטיץ', הנבחרת של זלטקו קרנצ'אר נהנתה מדחיפה עצומה באצטדיון בפודגוריצה. שוויץ של אוטמר היצפלד הייתה התקפית יותר, אולם נענשה בדקה ה-68 על ידי מירקו ווצ'יניץ' שכבש את שער הניצחון לזכות מונטנגרו. סאבו פאביצ'ביץ' ממכבי תל אביב, המשמש כמגן הימני הקבוע של מונטנגרו, החמיץ את המשחק בגלל פציעה בברכו וצפוי להיעדר גם מהמפגש עם האנגלים.

בית ח'

פורטוגל - דנמרק 1:3

הנבחרת הכי לחוצה במוקדמות אחרי שני משחקים הייתה ללא ספק פורטוגל. קרלוס קיירוש המושמץ נשלח הביתה, פאולו בנטו מונה למאמן וההיסטריה עדיין בעיצומה. אבל אולי הניצחון המתוק על הדנים יצליח להרגיע מעט את הפורטוגלים. מי שיזכור לטובה את המשחק הזה הוא נאני, שצמד מהיר לו בדקות 29 ו-31 קבע 0:2 פורטוגלי במחצית. הדנים לא הרימו ידיים, ובדקה ה-79 שער עצמי של ריקרדו קרבאליו צימק ל-2:1, והדופק ביציעי אסטדיו דו דרגאו בפורטו עלה במהירות. אבל אז הגיע כריסטיאנו רונאלדו, שחזר אחרי שהחלים מהפציעה שגרמה לו להחמיץ את המשחקים הקודמים, ושחרר אנחת רווחה שנשמעה בלא מעט בתים במדינה. כוכבה של פורטוגל וריאל מדריד הרשית בדקה ה-88 והבטיח לנבחרתו שלוש נקודות יקרות במירוץ לפולין ואוקראינה.

קפריסין - נורבגיה 2:1

האורחים רוצים לחזור לטורניר גדול לראשונה מאז יורו 2000, והחלו את הקמפיין בצורה נפלאה עם שני ניצחונות על איסלנד ופורטוגל. ואחרי פתיחת קמפיין כה טובה, גם המשחק נגד קפיריסין נפתח בצורה חלומית עם שער שכבש ג'ון ארנה רייסה בדקה ה-2, שהעלה את הנורבגים ל-0:1. קפריסין, שלקחה נקודה על חשבון פורטוגל ב-4:4 הדרמטי בין השתיים, הייתה חייבת לתקוף כדי להשוות אבל שחקניו של המאמן אנגלוס אנסטסיאדיס דווקא התגוננו אל מול לחץ האורחים. זה עלה להם בדקה ה-42 בספיגת השער השני כשג'ון קארו כבש לזכות הנורבגים וקבע 0:2 במחצית. הקפריסאים תקפו בחמת זעם בתחילת המחצית השנייה ובאו על שכרם בדקה ה-60 כשיאניס אוקאס צימק ל-2:1. קפריסים המשיכה וחיפשה את השוויון אך ההגנה הנורבגית בראשות השוער יון קנודסן לא אפשרה להם לכבוש, והסקנדינבים יצאו מהאי עם ניצחון.

בית ט'

ספרד - ליטא 1:3

אלופת העולם אירחה בסלמנקה, עירו של המאמן ויסנטה דל בוסקה, את החבורה של ריימונדאס ז'וטאוטאס, קשר מכבי חיפה לשעבר, שפתח את הקמפיין בצורה טובה למדי עם ארבע נקודות בשני משחקים. ליטא לא ניצחה או כבשה שער בארבעת מפגשיה הקודמים מול ספרד, והפעם היא דווקא כן הרשיתה, אבל שוב הפסידה. קסטוטיס איבשקביצ'יוס, קשר בני יהודה, נכנס כמחליף בדקה ה-82.

ספרד, שניצחה במשחקה היחיד במוקדמות 0:4 את ליכטנשטיין, הופיעה ללא צ'אבי הסחוט פיזית, ומי שניהל את המשחק בהיעדרו היה אנדרס אינייסטה. ספרד שלטה, כצפוי, במחצית הראשונה אבל דויד וייה ודויד סילבה לא הצליחו להכניע את שוער ליטא זידרונאס קראצ'מרסקאס, ו-45 הדקות הראשונות הסתיימו ללא שערים. המחצית השנייה הייתה שונה לגמרי. כבר בדקה ה-48 הרים סרחיו ראמוס מצוין מצד ימין ופרננדו יורנטה נגח פנימה והעלה את המארחים ל-0:1. בדקה 54 הליטאים הוכיחו שאסור לזלזל בהם, כשמסירת עומק מצאה את דרווידאס שרנאס מול איקר קאסיאס, והליטאי שהוזכר כמועמד להפועל תל אביב ומכבי חיפה, כבש וקבע 1:1 מפתיע. אבל לאורחים לא היה זמן לחגוג, כי כבר כעבור דקה ספרד החזירה לעצמה את היתרון והאיצטדיון בסלמנקה שוב קפץ באוויר, לאחר נגיחה מדויקת של יורנטה, שקבעה 1:2. בדקה ה-79 דויד סילבה כבש את שערו העשירי במדי נבחרת ספרד והבטיח את ניצחונה של אלופת העולם. סרחיו ראמוס הרים מצד ימין, סילבה נגח בצורה מרהיבה לחיבורים וקבע 1:3 לספרד.

צ'כיה - סקוטלנד 0:1

המארחים הפסידו 1:0 לליטא במשחק הביתי הקודם שלהם בקמפיין, וידעו שאיבוד נקודות נוסף בפראג יגרום להם לסכם עוד טורניר כושל מוקדם מהצפוי. אבל לאחר שריקת הסיום אין ספק שמעט לחץ ירד ממאמן נבחרת צ'כיה, מיכאל בילק. ללא החלוצים מילאן בארוש ומרטין פנין הצ'כים התקשו לסכן את שערו של אלן מקגרגור בדקות הפתיחה, ועל כר הדשא התפתח משחק פיזי. לאחר מחצית ראשונה מאופסת, הלחץ בפראג הורגש, אבל בדקה ה-70 הכל השתחרר עם שער של רומאן הובניק, שקבע 0:1 למארחים. הסקוטים, שעלו ללא לי מקאלך המושעה וג'יי מקבילי וסקוט בראון הפצועים, הגבירו את הלחץ על שערו של פטר צ'ך, אך המארחים התמודדו היטב עם התקפות האורחים ושמרו על שלוש הנקודות בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully