וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א הפסידה לליון 3:1 בליגת האלופות

צמד של מישל באסטוס הברזילאי, הוליך את ליון ל-1:3 על הפועל תל אביב, שצימקה עם פנדל מוצלח של אניימה 11 דקות לסיום. האדומים נותרו ללא נקודות בליגת האלופות וינסו לצאת מהמשבר בהזדמנות אחרת

הפועל תל אביב הפסידה הערב לליון 3:1 במשחק השני שלה בליגת האלופות. האדומים קיוו להיעזר באצטדיון בלומפילד הקופמקטי והעמוס, הראו התלהבות בפתיחה, אבל לא הצליחו לתקן את משחק ההגנה הרע שלהם מאז פתיחת העונה ורשמו הפסד שביעי בכל המסגרות. מישל באסטוס כבש את שני השערים של ליון בדקות 7 (פנדל) ו-36, אניימה צימק עם פנדל משלו בדקה ה-79, ופיאניץ' כבש בתוספת הזמן כדי לחתום. הצרפתים, שבעצמם הגיעו בעיצומו של משבר, עשו צעד כדי לצאת ממנו ועלו לראשות בית ב' עם שש נקודות. האדומים ימשיכו לחפש נקודה ראשונה בהמשך.

שחקן הפועל תל אביב, ערן זהבי, מתוסכל. קובי אליהו
הרצון והמוטיבציה שנעלמו בליגה, חזרו. אבל נגד ליון גם זה לא מספיק. זהבי/קובי אליהו

אלי גוטמן ראה את החולשה הגדולה של ביוואן פרנסמן ואת העובדה שהוא לא מצליח להתחבר לדגלאס דה סילבה, ובחר להחזיר הערב את וואליד באדיר להרכב. אלא שהבלם הוותיק נכשל כבר במבחן הראשון שלו, כשבדקה השביעית היה צריך לעצור את ג'ימי בריאן בתוך הרחבה, אבל עשה את זה באמצעות עבירה ובאסטוס כבש מהנקודה הלבנה.

האדומים שיחקו טוב עד הנקודה הזו, ואחרי שיצאו מההלם המשיכו להעיז, לנסות וליזום, אבל הטעות בהגנה, שעלתה בשער חובה, המשיכה לרחף להם מעל הראש וחזרה איטית להגנה בדקה ה-35 אחרי כדור קרן, עלתה להם בקרן בצד השני, שבסופה באסטוס הרעיד את הרשת של אניימה בפעם השנייה.

ההופעה של האדומים הזכירה במשך דקות ארוכות את זו של מכבי חיפה מהשנה שעברה. כדורגל לא רע, דקות של שליטה במגרש, כמה הזדמנויות לא רעות, והפסד. גילי ורמוט לקח את המושכות מדי פעם במחצית הראשונה אחרי שלא עשה את זה באף משחק ליגה, בן סהר הצליח לעשות כמה פעולות חיוביות לפני שאיבד ריכוז ואוויר, גם אביחי ידין נראה יותר טוב מאשר בשבועות האחרונים. הפנדל של אניימה בדקה ה-79 היה השער הראשון של קבוצה ישראלית בליגת האלופות אחרי שבעה משחקים והראשון של הפועל אי פעם במפעל היוקרתי, אבל בזה זה נגמר ועם הופעה סימפטית לא לוקחים נקודות.

ליון מבחינתה, עשתה את המוטל עליה. כשהיא הייתה צריכה להסתגר מעט, היא עשתה את זה. כשהייתה צריכה לבנות על מתפרצות, כל אחת כזו נראתה כמו חצי גול. הקבוצה הצרפתית לא הבריקה, מלבד השער השני של באסטוס, אבל עם ניסיון ארוך שנים בליגת האלופות, באה, ניצחה והמשיכה הלאה כשבכיס עוד שלוש נקודות מתוך עשרות שהיא כבר אגרה במפעל הזה. היכולת והרצון של הפועל תל אביב הערב דווקא היו מספיקים לה בשביל לא להפסיד לקרית שמונה, אבל עד שהם נזכרו להתעורר, האדומים גילו שזה רחוק מלהיות טוב דיו נגד קבוצה צרפתית ברמתה של היריבה הערב.

עכשיו הפועל צריכה לאסוף את עצמה ולחפש הזדמנות אחרת לצאת מהמשבר. ביום שבת מחכה לה מכבי נתניה ושבועיים אחר כך היא מארחת דרבי. אם היא תצליח לגרום לכך שההגנה תציג יכולת סבירה, אם היא תראה קצת התלהבות גם ברמה המקומית, הפועל תל אביב עוד יכולה להציל משהו מהעונה הזו. באירופה זה נראה גמור.

שחקני ליון חוגגים. קובי אליהו
משבר או לא, ליון יותר טובה מכל קבוצה ישראלית, בכל מקום ובכל מצב/קובי אליהו

מחצית ראשונה

דקה 5: בן דיין קיבל כדור באגף השמאלי ושיחרר בעיטה מפתיעה , 25 מטרים אלכסונית מהשער, לוריס הדף לקרן. איום ראשון של האדומים על השער של ליון.

דקה 7: גול! בריאן קיבל כדור עומק בתוך הרחבה, באדיר הכשיל אותו בבירור ובאסטוס בעט את הפנדל פנימה. 0:1 לליון.

דקה 20: סיסוקו הגביה כדור חזק ומסובב מצד שמאל, דה סילבה פיספס את הכדור וגומיס בעט לא טוב מהאוויר, אבל אניימה הדף לקרן במקום לקלוט.

דקה 24: הצרפתים איבדו כדור, סהר פעל מהר, עבר שחקן משמאל לימין ושיחרר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, למרכז השער, לוריס הדף.

דקה 31: שכטר מצא את זהבי 18 מטרים ישירות מול השער, אבל האחרון בעט חלש ושטוח ולוריס לא התקשה לאסוף בקלות.

דקה 35: אף שחקן באדום לא הצליח לדחוק פנימה אחרי ערבוביה בתום כדור קרן, ליון יצאה למתפרצת, גורקוף מצא את גומיס לבד כ-16 מטרים מהשער, אבל החלוץ הכבד השתלט על הכדור בצורה איטית ונבלם לקרן.

דקה 36: גול! בן דיין הדף את כדור הקרן בראש היישר לרגליו של מישל באסטוס, וברזילאי שלח כדור אדיר מ-19 מטרים לחיבור השמאלי של אניימה. שער פנטסטי ו-0:2 לליון.

דקה 40: בריאן שלח כדור עומק לרבייר, המגן הימני הקפיץ מעל אניימה מזווית קשה, אבל הכדור התגלגל לרוחב השער ויצא לחוץ.

דקה 45+3: הווארד ווב שרק ושלח את הקבוצות להפסקה. רק נס יציל את האדומים מהפסד שני בליגת האלופות, ליון בדרך לשש נקודות.

מחצית שנייה

דקה 50: הפועל ניהלה התקפה נאה, בסיומה הגביה שכטר כדור לתוך הרחבה ברגל שמאל, אבל זהבי, שניצב בעמדה נוחה, בעט מהאוויר חלש והחוצה.

דקה 55: סהר אסף כדור כ-30 מטר מהשער, נע מימין לשמאל ובעט כדור חזק לידיים של לוריס. ניסיון נחמד, לא יותר.

דקה 58: ליון ניהלה התקפה איטית עד שבאסטוס שלח רוחב וגומיס בעט עם העקב כדור שחלף מעט מעל המשקוף.

דקה 65: אבוטבול העלה כדור חופשי טוב, דה סילבה הקדים את ההגנה ונגח לכיוון הפינה, אבל לוריס ירד היטב וקלט.

דקה 79: גול! לוברן משך את דה סילבה בתוך הרחבה בכדור חופשי ו-ווב שרק לפנדל. אניימה בעט ימינה, לוריס הלך שמאלה. הפועל מצמקת, 2:1 לליון.

דקה 90+2: גול! ליון יצאה למתפרצת מול ה-אין הגנה באדום, הכדור הגיע לפיאניץ' אחרי הכשלה שלא נשרקה בגלל חוק היתרון, והוא כבש מול השער הריק. 1:3 לליון.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, אביחי ידין, רומן רוקי (שי אבוטבול, 59), ערן זהבי (יוסי שבחון, 59), גילי ורמוט, בן סהר (טוטו תמוז, 76), איתי שכטר.

ליון: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, פאפ דיאקטה, דיאן לוברן, עלי סיסוקו, ז'רמי טולאלן, קים קלסטרום, מישל באסטוס (מקסים גונאלון, 88), יוהאן גורקוף (מיראלם פיאניץ', 76), ג'ימי בריאן, בפטימבי גומיס (ז'רמי פייה, 63).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully