וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: צ'לסי ניצחה את ווסטהאם 1:3

כצפוי, אברהם גרנט והפטישים לא השיגו את הנקודות הראשונות מול הקבוצה הלוהטת בפרמיירליג, אבל לפחות הכניעו אותה

אחרי פגרת הנבחרות ורגע לפני פתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות, הליגה האנגלית חזרה עם משחקי המחזור הרביעי, כשבמוקד היום (שבת) עמד העימות בין ווסטהאם ואברהם גרנט חסרי הנקודות לדאבליסטית הלוהטת צ'לסי, שניצחה 1:3 וספגה שער ראשון העונה אחרי 17 שערי זכות. מי שעוד דוהרת בצמרת היא ארסנל, שהביסה את בולטון 1:4 ובמשחק שפתח את המחזור סיימו אברטון ומנצ'סטר יונייטד ב-3:3 דרמטי.

אברטון - מנצ'סטר יונייטד 3:3

מנצ'סטר יונייטד הייתה קרובה להשיג היום ניצחון שלישי בארבעת מחזורי ליגה, כשהובילה כבר 1:3 בחוץ מול אברטון, אך הקבוצה הביתית הצליחה לכבוש פעמיים בתוספת הזמן ולסיים ב-3:3 דרמטי. השדים האדומים, שכבר איבדו יתרון בתוספת הזמן מול פולהאם במחזור השני, שוב הפסידו שתי נקודות חשובות במיוחד במירוץ האליפות.

אברטון הייתה הראשונה לכבוש בדקה ה-39, כשאדווין ואן דר סאר עצר את מיקל ארטטה במתפרצת, אבל לאון אוסמן הגיע לריבאונד מול ההגנה המבולבלת של יונייטד והשאיר לסטיבן פינאר לכבוש שער קל. השוויון הגיע בדקה ה-43, כשנאני הגביה מימין ודארן פלטשר התגנב ומהאוויר המשיך באלגנטיות לרשת של הווארד.

המחצית השנייה נפתחה בחגיגה של האדומים, כשכבר בדקה ה-47 הגבהה של נאני הגיעה לראשו של נמניה וידיץ', שקבע 1:2. כמעט 20 דקות חלפו ובדקה ה-66 מצאה יונייטד את השלישי, כשברבאטוב קיבל מסירת עומק מסקולס, פרץ קדימה ועם פאלש קטן לפינה כבש את השלישי. אך בתוספת הזמן הצליחה אברטון לצמק ל-3:2 אחרי הגבהה של ביינס לראשו של קייהיל. גמור? ממש לא. דקה חלפה וזה 3:3. שוב הגבהה של ביינס, כשהפעם קייהיל הוריד בראש לארטטה, שבעט חזק פנימה.

דווקא אחד האירועים המשמעותיים שנרשמו במשחק היה כשווין רוני נותר מחוץ לסגל של קבוצתו מול קבוצתו לשעבר, נגדה לא מצא את הרשת מאז אפריל 2007. למרות הרצון של רוני לכבוש מול האקסית, פרגוסון השאיר אותו מחוץ לסגל עקב החשש שלו מתגובת הקהל המקומי להגעתו של אלילם לשעבר בנסיבות הקיימות. "ידענו שמצפה לו קבלת פנים לא נעימה, כך שהעדפנו להשאיר אותו בחוץ", הודה בכנות פרגוסון לפני המשחק, "רצינו למנוע ממנו את ההתעללות מהקהל".

ווסטהאם - צ'לסי 3:1

קשה להאמין שבווסטהאם יעבירו ביקורת שלא העבירו עד עכשיו כלפי המאמן אברהם גרנט. אחרי הכל, קשה למצוא כיום קבוצה שלא הייתה מפסידה לצ'לסי הלוהטת, שכבר עלתה למאזן שערים של 1:17 אחרי הניצחון 1:3 באפטון פארק. אבל לפחות ווסטהאם היא הקבוצה הראשונה שמכניעה אותם העונה.

עם זאת, במזרח לונדון לגמרי מודעים לעובדה שאחרי המשחק הזה מדובר בפתיחה הגרועה ביותר של הקבוצה אי פעם. אם זה לא מספיק, אברהם גרנט לא יעמוד על הקווים במשחק הליגה הבא של הפטישים נגד סטוק סיטי בגלל יום כיפור, ומה יגידו עליו אז אם ווסטהאם תשיג נקודות ראשונות בלעדיו? נחכה ונראה. אגב, יוסי בניון נותר על הספסל של צ'לסי לאורך כל המשחק ולא שותף, לעומתו טל בן חיים שיחק 90 דקות במדי ווסטהאם.

צ'לסי, שכבשה ערב המשחק 14 שערי ליגה ולא ספגה, חיכתה שתי דקות בלבד עד לשער ה-15 באפטון פארק. דידייה דרוגבה הרים כדור קרן מצד שמאל, ומייקל אסיין התרומם גבוה מעל ההגנה של הפטישים כדי לקבוע 0:1 לצ'לסי. בדקה ה-17 צ'לסי הכפילה את התוצאה, כאשר רוברט גרין קיבל פלאשבק מהמונדיאל והדף רע מאוד כדור חופשי של דרוגבה. מארק נובל נסה להרחיק, אבל בעט היישר לסלומון קאלו, שקבע 0:2 לצ'לסי. ארבע דקות מאוחר יותר, קאלו היה קרוב להשלים צמד כשמצא את עצמו לבד מול גרין, אבל הפעם השוער השכיל להדוף לקרן ולהציל את הפטישים ממצב מסוכן.

בדקה ה-28 ווסטהאם הגיעה להזדמנות ראשונה במשחק, אבל כדור עומק נהדר שהגיע לאובינה, הוחמץ ברשלנות מבעיטה ממרכז הרחבה. מהצד השני, אובי מיקל זכה להזדמנות נהדרת לכבוש את השלישי לצ'לסי בדקה ה-33, אבל בעיטה שלו מ-18 מטרים מצאה את המשקוף של רוברט גרין. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה קרלטון קול הצליח לכבוש לווסטהאם, אבל השער נפסל בגלל נבדל.

ווסטהאם דווקא נראתה טוב יותר במחצית השניה והגיעה לעוד כמה מצבים, אבל שוב הייתה זו צ'לסי שסיכנה יותר את השער של יריבתה, וכמעט וכבשה את השלישי אחרי החמצה של ברניסלב איבנוביץ' מקרוב בדקה ה-75. וכך, צ'לסי השיגה בסופו של דבר את השער השלישי שלה בדקה ה-83, כשהרמה של פאולו פריירה מצד ימין מצאה את ראשו של אסיין, ששוב התרומם מהרחבה ונגח פנימה כדי להשלים צמד. דקה מאוחר יותר, ווסטהאם התכבדה בזכות להכניע את צ'לסי בפעם הראשונה העונה, כשצ'ך הדף קדימה כדור קרן וסקוט פארקר ניצל את היציאה שלו מהשער כדי להשתלט על הריבאונד ולהקשית מעליו, כדי לצמק ל-3:1. בדקה ה-88 פרדריק פיקיון היה קרוב לכיבוש שער נוסף לווסטהאם, אבל נגח מקרוב למשקוף אחרי שזכה להרמה נהדרת מאובינה.

ארסנל - בולטון 1:4

כמו בעונה שעברה, התותחנים סובלים מכמות פציעות מתסכלת שמשבשת להם את התוכניות. ארסן ונגר התבשר השבוע על כך שרובין ואן פרסי ייעדר יותר מחודש, ואליו הצטרף תיאו וולקוט, שפתח את העונה בכושר פנטסטי. השניים האלה התווספו לסמיר נאסרי, ארון ראמזי וניקלאס בנדטנר, כשמנגד סבסטיאן סקילאצ'י ערך בכורה מאז הגיע מסביליה.

תמיר כהן לא נכלל בסגל האורחים, שנקלעו לפיגור בדקה ה-24. התותחנים עלו ל-0:1 לאחר שכדור עומק שנשלח לרחבה הגיע לססק פברגאס בצד שמאל, הספרדי הסיט אותו למרכז תיבת החמש ושם הצרפתי לורן קוסיילני דחק מקרוב. בדקה ה-44 נכבש השוויון. קוסייליני החזיר כדור בנגיחה לעבר שוערו אלמוניה, צ'ונג-יאנג לי הקוריאני השתלט על הכדור, הגביה כדור מצד שמאל ויוהאן אלמנדר השבדי נגח פנימה, וקבע 1:1 במחצית הראשונה.

ארסנל פתחה היטב את המחצית השנייה, ובדקה ה-57 באה על שכרה. הגנת בולטון הרחיקה כדור קרן, הכדור הגיע לססק פברגאס, שהרים מצד שמאל של הרחבה והמרוקאי מרואן שמאק נגח פנימה וקבע 1:2 למארחים. בדקה ה-78 ארסנל הבטיחה את ניצחונה. אנדריי ארשבין היתל בהגנת וונדררס, שלח רוחב לאלכסנדר סונג הקמרוני, שכבש, העלה את התותחנים ל-1:3, ורשום על השער ה-1,000 של ארסנל בעידן ארסן ונגר. ארסנל לא ריחמה, ובדקה ה-83 כבשה את הרביעי שלה, כשפברגאס מסר כדור עומק נפלא לקרלוס ולה, שלא התבלבל מול השוער וקבע 1:4. בולטון, שמעולם לא ניצחה את ארסנל במגרשה, תצטרך לחכות להזדמנות אחרת.

מנצ'סטר סיטי - בלקבורן 1:1

אם יש קבוצה שקרלוס טבז אוהב לשחק מולה, זו בלקבורן. חלוצה הארגנטינאי של מנצ'סטר סיטי, שכבש באמצע השבוע גם במדי נבחרת ארגנטינה מול אלופת העול ספרד (1:4), חגג בעונה שעברה שלושער מול בלקבורן ובסך הכל הבקיע חמישה שערים לרשתה בארבעה משחקים. הפעם, הוא הסתפק בבישול, ולא ירד מכר הדשא עם חיוך, משום שקבוצתו הפסידה נקודות יקרות במאבקה על תואר האליפות.

סיטי פתחה בסערה והפעילה לחץ כבד על שערו של פול רובינסון, אבל הגנת רוברס עמדה בזה יפה. בדקה ה-24 נפלה דממה באיצטדיון העירוני של מנצ'סטר כשקולו טורה החזיר כדור לשוערו ג'ו הארט, השוער לא יכול היה לתפוס בידו והרחיק עד לניקולה קליניץ', שבעט פנימה לשער הריק וקבע 0:1 לבלקבורן. סיטי הגבירה את הלחץ, אבל לא הצליחה לכבוש וסיימה את המחצית הראשונה בפיגור.

סיטי פתחה בצבורה אטית את החצי השני, אבל דווקא משחק המסירות שלה הוליד את שער השוויון. קרלוס טבז מסר כדור רוחב מצד ימין ופטריק ויירה כבש מקרוב וקבע 1:1. עד לסיום הסיטיזנס לא הצליחו לכבוש למרות הלחץ על שער האורחים, ורוברס יצאו מהאיצטדיון העירוני של מנצ'סטר עם נקודת חוץ יקרה.

ווסט ברומיץ' - טוטנהאם 1:1

רפאל ואן דר וארט, שהגיע בקול תרועה לפני סגירת חלון ההעברות מריאל מדריד, קיבל הזדמנות ראשונה אצל התרנגולים, אבל מי שכבש ראשון לזכות האורחים מצפון לונדון היה דווקא לוקה מודריץ'. ואן דר וארט מסר כדור חכם לרומן פאבליוצ'נקו, שהרים את הכדור, הגנת המארחים הרחיקה לרגליו של מודריץ', שבעט בחדות פנימה וקבע 0:1 בדקה ה-27. ארבע דקות אחר כך מודריץ' הוחלף בשל פציעה. בדקה ה-40 הגיע השוויון. מארק אנטואן פורטון בעט, קודיצ'יני הדף, וכריס בראנט הקדים אותו כדי לקבוע 1:1 במחצית הראשונה. המחצית השנייה הייתה שקולה, וטוטנהאם נותרה מתוסכלת מהחמצותיהם של ואן דר וארט ופיטר קראוץ', שנכנס כמחליף. שתי הקבוצות לא הצליחו לכבוש וחילקו את הנקודות ביניהן.

ניוקאסל - בלקפול 2:0

דקל קינן פתח בהרכב ושיחק 90 דקות, והגנת בלקפול הגנה היטב על שערה והיקשתה על ניוקאסל להגיע למצבים. בדקה ה-44 בלקפול עלתה ל-0:1 משער של צ'רלי אדם מהנקודה הלבנה, לאחר שלוק ורני הוכשל ברחבה. בדקה ה-88 הבטיחו האורחים את הניצחון, כשדי.ג'יי קמפבל הכניע את שוער המגפייז סטיב הארפר, וקבע 0:2.

משחקים נוספים:

פולהאם - וולבס 1:2
לפולהאם: מוסא דמבלה (47, 90). לוולבס: ז'יל ואן דאם (10)

וויגאן - סנדרלנד 1:1
לוויגאן: אנטולין אלקראז (87). לסנדרלנד: גיאן אסמואה (73)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully