וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי ניצחה את פורטסמות 0:1 וזכתה בגביע האנגלי

אברהם גרנט ראה בואטנג מחמיץ פנדל (56) דרמטי בוומבלי, ומנגד את דרוגבה מעניש (59) ומעניק לבלוז דאבל היסטורי

המסע המופלא של פורטסמות בגביע האנגלי אמנם לא הסתיים הערב (שבת) בהנפה היסטורית, אך במידה רבה אברהם גרנט וקבוצתו יכולים לעשות את דרכם מוומבלי בחזרה לפורטסמות עם תחושת גאווה גדולה. אלא שבשורה התחתונה, צ'לסי ניצחה הערב 0:1 את פומפי בהיכל הכדורגל האנגלי והשלימה דאבל היסטורי, כזה שמכניס אותה למועדון אקסקלוסיבי שמונה רק שש קבוצות שחגגו אליפות וגביע באותה עונה באנגליה. קרלו אנצ'לוטי ושחקניו משלימים שנה אדירה, ולממלכת הכדורגל הבריטית יש דאבליסטית ראויה עד מאוד.

שחקני צ'לסי מניפים את גביע הליגה. רויטרס
הקבוצה הטובה בממלכה חוגגת דאבל היסטורי וראוי/רויטרס

צ'לסי היתה טובה בהרבה הערב מפורטסמות, ועל כן התואר בהחלט מגיע לה. כבר מהפתיחה עלו שחקניו של קרלו אנצ'לוטי באותה נחישות אותה הפגינו לכל אורך העונה, נחישות שאפשרה להם להגיע לאינספור הזדמנויות במהלך המחצית הראשונה. הבלוז פגשו את המקוף והקורה חמש פעמים - לא פחות - ב-45 הדקות הראשונות, ולרגעים רבים נדמה היה שסיפור האגדה של גרנט ופורטסמות עוד עשוי לנסוק לגבהים חדשים.

ואז הגיעה הדקה ה-56, ועבירה טפשית של בלטי העניקה לפומפי כדור עונשין מ-11 מטרים. אין צורך לחזור על ההיסטוריה שכוללת את המילים "אברהם גרנט", "צ'לסי", ו-"פנדלים", ובכל זאת: אל הכדור ניגש קווין פרינס בואטנג הבטוח בעצמו, אלא שהבעיטה היתה חלשה, שטוחה, ואפשרה לפטר צ'ך להדוף עם הרגל. וכדורגל הוא כמובן משחק של מומנטום, ומי שלא מנצל בצד אחד - דינו לחטוף מיד אחר כך בשני.

כמה סמלי זה שהשער שהכריע הערב את המפגש ההיסטורי הגיע מרגליו של דידיידה דרוגבה. ואולי זה בכלל לא סמלי, אלא הגיוני. דקה 59. כדור חופשי לצ'לסי. החלוץ מחוף השנהב, שהדביק במחצית הראשונה בעיטה חופשית אדירה אל המשקוף, הפעם בחר לבעוט בחצי גובה כדור שלא הותיר לצ'ך שום סיכוי. 0:1 לצ'לסי, 0:1 לדרוגבה, 0:1 לחלוץ הטוב בעולם שמבקיע בפעם השישית ברציפות בוומבלי המחודש. צ'לסי חוגגת את הדאבל הראשון בתולדותיה, אברהם גרנט מסכם עונה חמוצה-מתוקה בפומפי, ושוב מוכיח כי מקומו בליגה האנגלית ראוי, ראוי מאוד. עם כל הכבוד לאנצ'לוטי וצ'לסי, לגמר הזה יש יותר ממנצחת אחת.

* בגמר הגביע הסקוטי ניצחה דאנדי יונייטד 0:3 את רוס קאונטי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מהלך המשחק

דקה 4 - התקפה יפה של צ'לסי הסתיימה בבעיטה של פרנק למפארד שחלפה ליד הקורה.

דקה 14 - למפארד שוב ניסה את מזלו, הפעם עם פצצה מ-25 מטרים שנשקה לקורה ועשתה את דרכה החוצה.

דקה 15 - ניקולא אנלקה בעט כדור שטוח, אלכסונית מהשער, דייויד ג'יימס הדף לקרן.

דקה 22 - התקפה טובה של פומפי הסתיימה בהגבהה של דינדאן מהאגף הימני, ולאחר שקווין פרינס בואטנג הניף את הרגל ובעט מהאוויר, הסיט פרדריק פיקיון את הכדור וסחט הצלה מדהימה מפטר צ'ך.

דקה 27 - אשלי קול קיבל כדור ארוך מההגנה, פרץ באגף השמאלי והעביר כדור רוחב לסלומון קאלו שבצורה בלתי מוסברת, הצליח למצוא את המשקוף משני מטר ומול שער ריק. החמצה ענקית של צ'לסי.

דקה 29 - מאלודה הרים כדור חופשי, ג'ון טרי נגח כדור קשתי שננעץ במשקוף.

דקה 39 - בעיטה חופשית אדירה של דידייה דרוגבה מ-25 מטרים נהדפה בקצות האצבעות על ידי ג'יימס אל המשקוף. הכדור נחת על קו השער, אך לא עבר במלוא היקפו.

דקה 51 - כדור חופשי מצא את בואטנג בתוך הרחבה, וזה בעט כדור חזק מהאוויר בזווית האלכסונית, שחלף מעל השער.

דקה 56 - דינדאן חדר לרחבה, בלטי המחליף הכשילו ופורטסמות קיבלה פנדל. בואטנג לקח על עצמו את האחריות, אלא שהבעיטה היתה חלשה ולמרכז השער, וצ'ך הדף עם הרגל. הזדמנות גדולה של הסינדרלה הולכת לאיבוד.

דקה 59 - גול! בעיטה חופשית נפלאה של דידייה דרוגבה מ-20 מטר נשקה לקורה ולא השאירה לדייויד ג'יימס המבולבל סיכוי. 0:1 צודק לצ'לסי.

דקה 72 - פריצה נפלאה של דרוגבה נעצרה אצל ג'יימס, למפארד ניסה להבקיע את הריבאונד אך נהדף בהגנת פומפי.

דקה 88 - פרנק למפארד חדר לרחבה והוכשל על ידי מייקל בראון. הקשר המצוין לקח בעצמו את הבעיטה, אך הכדור השטוח עבר משמאל לקורה ויצא החוצה.

הרכב צ'לסי: פטר צ'ך, ברניסלב איבנוביץ', ג'ון טרי, אלכס, אשלי קול, מיכאל באלאק (בלטי, 44), פרנק למפארד, פלורן מאלודה, סלומון קאלו (ג'ו קול, 71), ניקולא אנלקה (דניאל סטארידג', 90), דידייה דרוגבה.

הרכב פורטסמות: דייויד ג'יימס, סטיב פינאן, ארון מוקואנה, היידן מאלינס (נאדיר בלחאדג', 81), ריקרדו רושה, מייקל בראון, פאפה בובה דיופ, קווין פרינס בואטנג (ג'ון אוטקה, 73), ג'יימי אוהרה, ארונה דינדאן, פרדריק פיקיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully