וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול ניצחה 1:2 את אתלטיקו, אך הודחה מהליגה האירופית

שחקניו של בניטז היו קרובים אל הגמר אחרי שכבר הובילו 0:2 משערים של אקווילאני (44) ובניון (95), אבל פורלאן הרס את החגיגה בדקה ה-102. בגמר הספרדים יפגשו את פולהאם, שניצחה 1:2 את המבורג

הכל היה מוכן מבחינת ליברפול לנעול את העונה עם גמר שלפחות ירגיע את העניינים בקבוצה ממרסיסייד. ליברפול, שעוברת עונה רעה במיוחד וכבר יודעת שבעונה הבאה היא לא תגיע לליגת האלופות, קיוותה למחוק את הפיגור 1:0 מהמשחק הקודם נגד אתלטיקו מדריד, אבל המשחק, שנגרר להארכה, לא הלך לטובתה כשדייגו פורלאן העלה את הספרדים לגמר עם שער מצוין בדקה ה-102. ליברפול אמנם ניצחה 1:2, אבל השער של פורלאן העלה אותם לגמר.

מי שבכל זאת יכול להיות מסופק מההופעה שלו הוא יוסי בניון. הקשר הישראלי, שקיווה לחגוג תואר אירופי עם האדומים, בישל את שער היתרון לאלברטו אקווילאני ובהמשך כבש את השער השני החשוב בהארכה בדקה ה-95, אבל זה כאמור לא הספיק.

במשחק השני הערב פגשה פולהאם, קבוצת מרכז טבלה בפרמיירליג ומי שאינה מורגלת לאור הזרקוקים של אירופה, את המבורג, שקיוותה להגיע לגמר ולחגוג תואר מול האוהדים שלה בגרמניה. אחרי שבמשחק הקודם פולהאם נזקקה לבונקר ויכולת הרואית של שוערה האוסטרלי מארק שוורצר כדי לחלץ 0:0, הפעם בבית היא פיגרה 1:0, הפכה ל-1:2 במחצית השנייה והעפילה לגמר הליגה האירופית.

אז מתי נפגשים? ב-12 במאי ייערך בהמבורג הגמר בין אתלטיקו מדריד לפולהאם. לקבוצה האנגלית יש תואר אירופי אחד: זכייה באינטרטוטו ב-2002, בעוד אתלטיקו שכחה מהו גמר אירופי כשמלבד הזכייה שלה באינטרטוטו לפני שלוש שנים, הארון שלה מכיל שני תארים נוספים, אבל זה היה מזמן. בהחלט הולך להיות שם מעניין.

ליברפול - אתלטיקו מדריד 1:2

ה-0:4 של ליברפול על ברנלי במחזור הליגה האחרון החזיר את הצבע האדום ללחיי יוסי בניון וחבריו, שקיוו להמשיך עם המומנטום כל הדרך אל הגמר האירופי. ליברפול, שהידרדרה למקום השביעי, עשתה הכל כדי להשאיר טעם מתוק לעונה מרה במיוחד, ולמרות הביטחון מרצף המשחקים האחרון בליגה, זה לא הספיק מול אתלטיקו, שניצלה את הניצחון במשחק הראשון בויסנטה קלדרון.

ללא פרננדו טורס וומקסי רודריגז, המשימה של האדומים נראתה קשה במיוחד. אתלטיקו, שחיפשה גמר אירופי ראשון מאז ההפסד לדינמו קייב בגמר המחזיקות ב-1985/6, עשתה הכל כדי להפריע במחצית הראשונה, אבל נכנעה לשער מצוין של אקווילאני אחרי בישול של בניון דקה להפסקה. במחצית השנייה ליברפול הייתה חלשה, וכל הסימנים הראו שההתמודדות תוכרע בהארכה. בהזדמנות הראשונה של ליברפול ב-30 הדקות הנוספות, בניון הכניע את דויד דה חאה, ונטע תקווה בקרב האוהדים באנפילד.

באתלטיקו לא נלחצו מהשער, וידעו ששער אחד שלהם יעשה את העבודה. הקבוצה של קיקה סאנצ'ז, שסבלה אף היא מעונה מאכזב בליגה, ניצלה את חזרתו של סרחיו אגוארו, שנעדר מהמשחק הראשון, כדי להגביר את הלחץ ובדקה ה-102 זה הגיע עם שער מצוין של פורלאן אחרי בישול של חוסה אנטוניו רייס, שהעלה את אתלטיקו לגמר.

תשע שניות מהפתיחה הכדור הגיע ליוסי בניון, שבעט מזווית קשה כדור מסוכן, אבל דויד דה חאה הרחיק לקרן בנס מבחינתו. אתלטיקו התקשתה להיכנס למשחק, אבל בדקה ה-19 ראול גרסיה ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק. אלא שפפה ריינה היה במקום והדף היטב לקרן. בדקה ה-26 הגיע מבצע קבוצתי איכותי של ליברפול כשמסצ'ראנו מימין העביר כדור חכם למרכז, שהגיע אל דירק קויט, וזה בנגיעה שלח בצורה אומללה את הכדור מעל השער. שתי דקות לאחר מכן אגוארו יכול היה לקנות את עולמו עם שער, אבל לא ניצל יציאה רעה של פפה ריינה ושלח כדור רוחבי במקום לבעוט לשער. בדקה ה-32 כבשה ליברפול שער שנפסל כשדניאל אגר קיבל את הכדור בעמדת נבדל ונגח פנימה, אך זה לא נעלם מעיני הקוון שמחק לו את החיוך. הסבלנות השתלמה ושתי דקות למחצית יוסי בניון עם הגבהה חכמה מצד ימין אל המרכז הגיעה אל רוברטו אקווילאני, ששיחרר מצוין פצצה בימין לרשת, 0:1 לליברפול.

שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, סימאו ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק, אבל הוא פספס את המסגרת. גם פאולו אסונסאו הגיע להזדמנות מצוינת בדקה ה-54, אבל הכדור שלו חלף מעל השער. גם ליברפול איימה כשבדקה ה-64 אקווילאני סיפק כדור לקויט, ששיחרר בעיטה חזקה שנעצרה אצל דה חאה. בדקה ה-71 שתי הקבוצות הגיעו להזדמנויות כשבעיטה של רייס מאתלטיקו נבלמה, בעוד בצד השני בניון בעט מעל השער. ליברפול נראתה לא טוב במחצית השנייה ולמרות שהגיעה למספר הזדמנויות מעטות, הקבוצה מיעטה לסכן את השער.

חמש דקות מפתיחת ההארכה ויוסי בניון הבקיע: הישראלי חמק מנבדל אחרי שקיבל כדור טוב מלוקאס ובעט מתוך הרחבה פגז ברגל שמאל לפינה הימנית, 0:2 לליברפול. בדקה ה-102 חוסה אנטוניו רייס פרץ בצד ימין, עבר את ג'ונסון והעביר רוחב לאמצע אל פורלאן, שהיה חופשי ובעט מצוין פנימה את שער החוץ החשוב של אתלטיקו. 1:2 לליברפול. סימאו קיבל כדור ענק מפורלאן בדקה ה-112, אבל המתפרצת הסתיימה רק עם כדור מעל השער.

הרכב ליברפול: פפה ריינה, חאבייר מסצ'ראנו (פיליפ דגן 110), ג'יימי קראגר, דניאל אגר, גלן ג'ונסון, לוקאס, יוסי בניון (דניאל פאצ'קו 112), אלברטו אקווילאני (נביל אלזאהר 90), סטיבן ג'רארד, ריאן באבל, דירק קויט.

הרכב אתלטיקו מדריד: דויד דה חאה, חואן ואלרה, אלברו דומינגז, לואיס פראה, אנטוניו לופז, פאולו אסונסאו (חוראדו 99), ראול גרסיה, חוסה אנטוניו רייס, סימאו, סרחיו אגוארו (אדוארדו סלביו 120), דייגו פורלאן (איגנסיו קמאצ'ו 117).

פולהאם - המבורג 1:2

אוהדי הקוטג'רס עדיין לא מאמינים, אבל הדמיון הפך הערב למציאות כשהם קרובים פסע מזכייה היסטורית בתואר אירופי. פולהאם, שלא ציפתה שהעונה שלה תתפתח לכיוון הזה אחרי שבליגה הקבוצה דשדשה במרכז הטבלה, המשיכה את הקמפיין המדהים שלה באירופה ואחרי ה-0:0 במשחק הראשון נגד המבורג, היא עשתה היסטוריה בזכות מהפך מדהים נגד מי שהייתה אחת המועמדות הבכירות להגיע עד הסוף.

פולהאם החזיקה במאזן ביתי מדהים באירופה. בסך הכל שני קמפיינים אירופים היו לקבוצה הזו, אבל בשניהם היא לא הפסידה באף משחק ביתי (15 ליתר דיוק). השחקנים של רוי הודג'סון הגיעו נחושים לשמור על המאזן הזה, ועשו את זה היטב נגד הגרמנים, שהיו עסוקים במהלך השבוע האחרון בזעזועים. כזכור, התוצאות האחרונות בליגה וחוסר ההצלחה מול פולהאם הביאו לפיטוריו של המאמן ברונו לבאדיה, כשמחליפו הזמני הוא עוזרו ההולנדי, ריקרדו מוניז, שחתום על ההפסד.

אחרי התבוסה של המבורג בליגה, ששמה את החותם על הפיטורים של לבאדיה, הקבוצה הגרמנית דווקא נראתה טוב והבקיעה שער שכנראה הרדים אותה, כשמלאדן פטריץ' הבקיע במחצית הראשונה מכדור חופשי. פולהאם הייתה סובלנית ולמרות שידעה שכדי לעלות היא חייבת שני שערים, היא ביצעה תוך שבע דקות את המהפך במהלך המחצית השנייה, כשסיימון דייויס וזולטן גרה כבשו והעניקו את האושר לאוהדים.

כבר אחרי שתי דקות הגיעה ההזדמנות המסוכנת הראשונה במשחק, כשהכדור הגיע לבובי זאמורה שבעט, פרנק רוסט הדף והכדור החוזר של זאמורה נבלם אף הוא. הדקות הבאות היו מתות, אבל בדקה ה-22 זכתה המבורג לבעיטה חופשית מ-30מטר. מלאדן פטריץ' לקח את הכדור, סובב באומנות ומצא את הפינה השמאלית העליונה עם בעיטה נהדרת שקבעה 0:1 להמבורג. שש דקות לסיום המחצית המבורג עוד הייתה יכולה להכפיל את התוצאה, אבל הבעיטה של ג'ונתן פיטרויפה פספסה בסנטימטרים אחדים את הקורה.

רבע השעה הראשונה במחצית השנייה הייתה מתה ושתי הקבוצות מיעטו להתקיף, אבל בדקה ה-63 פולהאם הייתה קרובה לשוויון כשפול קונצ'סקי מצא את דמיאן דאף, שבעט, אבל הכדור שלו פספס את השער. פולהאם המשיכה ללחוץ ובדקה ה-69 היא כבשה שער נהדר כשדני מרפי העניק מסירת עומק לסיימון דייויס, שסובב את המגן שלו ושלח כדור מצוין לרשת, 1:1. פיטרויפה היה נחוש לכבוש, עבר את ג'ון פנטסיל מצד שמאל ושיחרר כדור שהיה קרוב לשער להמבורג. המהפך הושלם בדקה ה-76 כשכדור קרן של דייויס הגיע לגרה, שמצא את עצמו חופשי בתוך הרחבה ושיחרר כדור נהדר פנימה, 1:2 לפולהאם. דווקא ואן ניסטלרוי יכול היה להשוות בתוספת הזמן אבל הוא החטיא ברגע הכי חשוב את המסגרת.

הרכב פולהאם: מארק שוורצר, ג'ון פיינטסיל (אריק נבלנד 75), ברדה הנגלנד, ארון יוז, פול קונצ'סקי, סיימון דייויס, דני מרפי, דיקסון אטוהו, דמיאן דאף, זולטן גרה, בובי זאמורה (קלינט דמפסי 58).

הרכב המבורג: פרנק רוסט, גי דמל, יוריס מתאייסן, ג'רום בואטנג, דניס אאוגו, רוברט טשה (תומאס רינקון 56) (פאולו גררו 79), זה רוברטו, דויד יארולים (דויד רוזנהאל 90), ג'ונתן פיטרויפה, מלאדן פטריץ', רוד ואן ניסטלרוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully