וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: רומא ניצחה בדרבי ושבה לפסגה

לאציו הובילה, אבל ז'וליו סרג'יו עצר פנדל ומירקו ווצ'יניץ' כבש צמד כדי להעניק לרומא הלוהטת ניצחון 1:2. מילאן הפסידה

אוהדי אינטר כנראה היו היחידים הערב (ראשון) שהחזיקו אצבעות ללאציו. כבר שבועות ארוכים שרומא היא הפייבוריטית הגדולה של הפרשנים ואנשי הכדורגל לזכות בסקודטו וכמובן גם חזרה לעמדת חביבת הקהל, במיוחד כשקלאודיו ראניירי מהווה אלטרנטיבה מקומית לז'וזה מוריניו הקנטרן. לאציו אמנם הוליכה בדרבי של הבירה, אך אז החמיצה פנדל ושילמה את המחיר כשמירקו ווצ'יניץ' הבקיע פעמיים, קבע 1:2 לזכות קבוצתו והחזיר אותה לפסגה עם משחק מספר 24 ברצף ללא הפסד, לשמחת הקהל הנייטרלי באיטליה.

עוד לפני הדרבי הגדול, מילאן נפרדה סופית ממאבק האליפות, לאחר הפסד דרמטי 2:1 לסמפדוריה, שעלתה בזכות הניצחון הביתי למקום הרביעי. פאלרמו ירדה למקום החמישי, אך היא יכולה להיות מרוצה מ-2:2 מול קליארי, לאחר שפיגרה בשני שערים בדקה ה-87. נאפולי התקדמה למקום השישי וחלפה על פני יובנטוס, בזכות ניצחון 1:2 בבארי. בתחתית, אטאלנטה עדיין בחיים לאחר 1:2 על פיורנטינה ו-1:1 בין אודינזה לבולוניה.

לאציו - רומא 2:1

"אין מה להסתכל על הטבלה. בדרבי אין פייבוריטיות והבדל הנקודות חסר משמעות", אמר כוכב הג'יאלארוסי, מירקו וויצ'יניץ' לקראת הדרבי. כמה שהוא צדק וכמה סמלי שהוא היה האיש שהכריע לבסוף את ההתמודדות והחזיר את קבוצתו לפסגה. עם אווירה מחשמלת ביציעים (להוציא העימותים המיותרים עם כוחות השיטור) ומוטיבציית שיא על המגרש, הדרבי דה קפיטלה ענה על הציפיות וסיפק מנת דרמה משובחת גם אם לא כדורגל גדול. ובסופו של יום, הלוזר הגדול קלאודיו ראניירי עובר עוד מכשול ושוב מביט על ז'וזה מוריניו מלמעלה במאבק על התואר.

לאציו הגיעה כשהיא בכושר טוב מאוד עם שלושה ניצחונות בחמשת משחקיה האחרונים, אך ידעה שאטאלנטה ניצחה והקו האדום שוב התקרב אליה. שחקניו של אדי רג'ה פתחו טוב יותר והשיגו את שער היתרון מרגלי הקפטן תומאסו רוקי (14). כריסטיאן לדסמה, שבישל את השער, ניהל את המשחק במרכז השדה ושלישיית הבלמים מאחור ניטרלה לחלוטין את החלק הקדמי של רומא, כשפרנצ'סקו טוטי העצבני פורק את התסכול עם עבירות מלוכלכות.

ראניירי הגיב והוציא אותו ואת דניאלה דה רוסי בהפסקה - לא דבר של מה בכך לשלוח לספסל את שני הסמלים הגדולים - וזה התברר כחילוף מנצח. אם כי הניצחון לא היה מושג אלמלא הצלת הפנדל של ז'וליו סרג'יו, שמנע שער מסרג'יו פלוקארי (48) ושינה את המומנטום. כאן נכנס לפעולה ווצ'יניץ', שדייק מהנקודה לאחר הכשלה על המחליף רודריגו טאדיי (53) ועשר דקות לאחר מכן ירה כדור חופשי אדיר דרך החומה והכריע את המשחק. האווירה התחממה בדקה ה-90 ולאחר דחיפות הדדיות וויכוחים קולניים עם השופט, היה זה לדסמה מלאציו שהורחק. רומא כבר עם משחק מספר 24 ללא הפסד, עושה צעד משמעותי לעבר הסקודטו עם ניצחון יוקרתי בדרבי.

הרכב לאציו: פרננדו מוסלרה, אנדרה דיאס, גוליילמו סטנדארדו (ג'וזפה ביאבה, 7), סטפן ראדו, סטפן ליכשטיינר (מאורו זראטה, 65), כריסטיאן ברוקי, כריסטיאן לדסמה (הורחק, 90), סטפנו מאורי, אלכסנדר קולארוב, סרג'יו פלוקארי (חוליו קרוז, 74), תומאסו רוקי.

הרכב רומא: ז'וליו סרג'יו, מרקו קאסטי, ניקולס בורדיסו, ז'ואן, ג'ון ארנה ריסה, סימונה פרוטה, דניאלה דה רוסי (רודריגו טאדיי, 46), דויד פיזארו, פרנצ'סקו טוטי (ז'רמי מנז, 46), מירקו ווצ'יניץ' (מתיאו בריגי, 82), לוקה טוני.

סמפדוריה - מילאן 1:2

בשבוע שעבר אמר לאונרדו כי קבוצתו לא תרים ידיים עד לרגע האחרון. שחקניו טענו כי הפנימו את המסר, אך בפועל נפרדו היום מעשית מהסיכוי הקלוש לזכות בתואר והותירו את המאבק בין אינטר ורומא בלבד. מילאן דווקא פתחה נהדר, כשהברזילאי מאנסיני הגביה כדור קרן ומרקו בוריילו נגח לרשת כדי לקבוע 0:1 בדקה ה-20. בעקבות הספיגה נטלה סמפדוריה את היוזמה, והקבוצה שרוצה להשיג את המקום הרביעי ולהגיע לליגת האלופות גם באה על שכרה בסופו של דבר.

דניאלה בונרה היה האיש שהכשיל בדקה ה-54 את אנטוניו קסאנו ברחבה, השופט הרחיק את הבלם והצביע על הנקודה הלבנה, משם קסאנו לא נכשל והשווה את התוצאה. עד שריקת הסיום ניסו המארחים להכריע את המשחק, ורק בתוספת הזמן עלה בידם לעשות זאת, עם שער ניצחון של ג'אמפאולו פאציני, שנגח פנימה אחרי הגבהה של דניאלה מאניני. סמפדוריה קופצת למקום הרביעי, מילאן שלישית במרחק שש נקודות מאינטר.

קליארי - פאלרמו 2:2

לשמחתן של יובנטוס ונאפולי ובעיקר של סמפדוריה, גם פאלרמו הרביעית ערב המחזור שמטה נקודות ולא ברחה להן במאבק על הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. אנדראה קוסו העלה את קליארי ליתרון בדקה ה-28 והתוצאה נותרה בעינה עד לדקה ה-87, אז המחליף ג'דה נעץ את השני ברשת של סלבטורה סיריגו. פבריציו מיקולי צימק דקה לאחר מכן ואבל הרננדז האורוגוואי נגח את השוויון הדרמטי בתוספת הזמן. פאלרמו יורדת למקום החמישי, שתי נקודות פחות מסמפדוריה.

בארי - נאפולי 2:1

האורחים חזרו למאבק על אירופה בזכות תוצאות המחזור. צמד נהדר של הארגנטינאי אזקיאל לאבצי בדקות 28 ו-57, הספיק מול נגיחה מדויקת של בן ארצו סרחיו אלמירון בדקה ה-75. נאפולי עוקפת את יובנטוס בזכות הניצחון בבארי ועולה למקום השישי.

אטאלנטה - פיורנטינה 1:2

המארחים שמעו על היתרון המוקדם של בולוניה ועשו מאמצים עילאיים כדי להשיג את שלוש הנקודות ולהותיר לעצמם סיכוי לשרוד בליגה. פריירה פינטו הברזילאי נגח לרשת כבר בדקה השישית ובדקה ה-68 היה זה סימונה טיריבוקי שקבע 0:2 לקבוצה מברגמו. אקס אטאלנטה, ריקרדו מונטוליבו, רק צימק עבור פיורנטינה בדקה ה-75, וחבריו לשעבר חגגו את השוויון של אודינזה מול בולוניה, כשהמרחק מחוף מבטחים כרגע הוא רק שתי נקודות עבורם. מאסימו גובי האורח הורחק (90).

משחקים נוספים:

אודינזה - בולוניה 1:1
לאודינזה: אנטוניו די נטאלה (90). לבולוניה: כריסטיאן זפאטה (עצמי, 3)

פארמה - גנואה 3:2
לפארמה: כריסטיאן זקארדו (59), סלבטורה בוקטי (עצמי, 62). לגנואה: רודריגו פלאסיו (33 ו-51), איבן פאטיץ' (72)

קטאניה - סיינה 2:2
לקטאניה: מקסי לופז (11), מרקו ביאג'נטי (50). לסיינה: מאסימו מקארונה (49), סימונה ורגאסולה (69)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully