וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט מחפש לב

לירן שבתאי

29.3.2010 / 12:50

פלורן מאלודה אומנם בכושר מצוין, אבל כדי להוליך את צ'לסי לניצחון על היונייטד הוא יצטרך לגייס כוחות מיוחדים. לירן שבתאי מסכם מחזור אנגלי ומתכונן למשחק העונה

כוס התה שלי

בליון כינו אותו "לה רובוט", ובצ'לסי פלורן מאלודה מגיע לפוטו פיניש בכושר הכי טוב שלו. 13 שערים ובישולים בכל המסגרות יעידו. למאלודה יש הכל נכון – מהירות, כוח, כדרור, בעיטה בשתי רגליים, הוא הרובוט השונה במפעל החרושת של צ'לסי, האקס פקטור שלהם. להבדיל מהמכונות בקישור הכחול, מאלודה הוא היחיד שיכול לסטות מהמסלול של היהלום, ושל כל טקטיקה אחרת, כדי לשחק בצד. באותה נאמנות הוא גם ייכנס לשבלונה הטקטית וישתלב בקישור. "הוא לא מתעקש להישאר רק בשמאל", הסביר צ'רלי ניקולאס מ"סקיי ספורטס" בניתוח שלאחר המוות של וילה בסטמפורד ברידג', "מאלודה נכנס פנימה, משחק באמצע ומבקיע. הוא שוב נראה כמו השחקן השלם".

ואכן, השבוע הזה היה שלם עבור מאלודה. המתאבן באמצע השבוע היה מול פורטסמות, כשהצרפתי כבש צמד בניצחון 0:5, אבל בשבת הגיעה כבר המנה העיקרית, עם דאבל בשערים ובבישולים. שעריו, בעיקר הראשון, הגיעו מהאמצע, כאשר הרובוט נכנס מהגל השני לרחבה. בשער השני הוא בעט בימין מצד שמאל. גם הבישולים שלו היו מגוונים - בעקב לז'ירקוב שסחט פנדל, ובמסירה חדה ואופיינית מהאגף. אנצ'לוטי סובב את הברגים הרופפים במכונות שלו, ובשבת הם כתשו את אסטון וילה 1:7. בשבוע הבא יגיע פלורן מאלודה לאולד טראפורד בתור שחקן מוביל, וצ'לסי תזדקק לרובוקופ שלה. הפעם, למשחק הגדול "לה רובוט" יצטרך להביא גם לב ענק.

מייבש שיער

אם לומר את האמת, ולהניח את הסנטימנטים לגמד הגאון, הוא הביא את הבלגן הזה על עצמו. באנגליה יש קונצנזוס לגבי הסגל הנפלא של ווסטהאם, אולי הכי טוב מבין קבוצות התחתית. ובכל זאת, ג'יאנפרנקו זולה לא מצליח לחבר את התלכיד. הפטישים הפסידו כבר שישה משחקים ברציפות, כאשר שלושה מהם בבית ליריבות בתחתית כמו בולטון, ובאמצע השבוע הגשם הפך למבול עם הפסד 3:1 מול וולבס. בשבת, במקום להטריף את שחקניו, הפטישים עלו אנמיים ושוב נוצחו באפטון פארק, 1:0 נגד סטוק סיטי, והשתוו להאל סיטי בחמסין של הקו האדום. רק נקודה אחת הצליחה לחלץ העונה ווסטהאם כשהיא נקלעה לפיגור, מה שמרמז על סף שבירה נמוך ביותר.

ייתכן שבזמן קריאת שורות אלו הגווארדיה האיטלקית איבדה מאמן בליגה. גם אם לא, גולד וסאליבן יעשו זאת בקיץ. יש בזה מן השמח ומהעצוב. עצוב מהפן הרומנטי, כי מדובר באביר של המשחק. שמח, מפני שזו דוגמה לכך שאין קיצורים בכדורגל. אלכס מקליש קיבל בגיל 50 קבוצת פרמיירליג לראשונה בחייו וברמינגהאם היא הפתעת העונה. רוי קין, פיגורה בפני עצמו, קיבל את סנדרלנד חסר ניסיון ונכשל עמה, וכעת הוא לומד ומאמן באיפסוויץ'. לפני ווסטהאם זולה היה עוזר מאמן בנבחרת איטליה הצעירה. עם כל הכבוד, אימון נבחרת אינו יומיומי וכלל לא דומה לאימון בפרמיירליג. הפיטורים במוקדם או במאוחר, גם אם הם לא נעימים, יעשו לו טוב, וזולה יבנה את עצמו מלמטה.

סקאוט

ארבע שנים חלפו מאז זומן תיאו וולקוט לסגל אנגליה למונדיאל, ובן רגע הפך לכוכב נולד. ארבע שנים לאחר מכן, הפריצה ומעמדו של השחקן הצעיר בתולדות הנבחרת מוטלים בספק. לאחר המשחק החלש של האנגלי מול מצרים, מי שלקח על עצמו את תפקיד השופט הרע היה כריס וודל, מנג'ר אנגליה לשעבר, שאמר את מה שכולם חושבים אך מעדיפים להדחיק: "וולקוט אינו מבין את המשחק, אין לו מוח של כדורגל". ואכן, סימן ההיכר של הילד זה יכולת הכדרור וקריאת תיגר על מכוניות הפורמולה 1, אך מוכרחים להודות: אינטליגנציית משחק עדיין לא מאפיינת אותו.

בשבת ארסנל הגיעה לברמינגהאם בעוד משחק סופר חשוב במירוץ לאליפות, אך וולקוט המשיך ביכולתו החלשה. 17 דקות מהפתיחה הוא ניצל את מהירותו, חטף כדור, אך מול הארט החטיא בנחמדות מקוממת ואופיינית. בדקה ה-68 הוא הוחלף. אבולוציונית, שחקני הכדורגל הופכים למהירים יותר, ולכן וולקוט ביתרון יחסי, אולם שחקני ההגנה מתחילים ללמוד איך להתמודד עמו. מהסיבה הזו, יכולת הכיבוש והקילר אינסטינקט שלו ליד השער חייבים להשתפר. בנוסף, לא יזיק לו להוסיף לארסנל אלמנטים בסיסיים כמו מסירת עומק, הנעת כדור או ראיית משחק. תסמונת כוכב נולד כבר לא חסה עליו. "העניין הוא שאני תמיד התקווה הגדולה של המדינה או האכזבה הגדולה במדינה", ענה וולקוט בן ה-21 למתקפה של וודל אחרי מכת מצרים. ככה זה עם כוכבי אינסטנט: משלושער היסטורי בזאגרב, להחמצות בסנט אנדרוז, מקיצוניות לקיצוניות. "יש לו גישה טובה, מוטיבציה גבוהה ואל תדאגו", ניסה להרגיע ונגר בתגובה לוודל, "יש לו מוח לכדורגל וגם ראש שיקדם אותו". תרשו לי להוסיף, יש לו גם מורה דרך נהדר, ויחד הם יוכלו להפיק תוצר מוגמר מרהיב, כשמקרה פרגי–נאני ישמש להם כמקור השראה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מספרים

מרץ – האיום של מרטין אוניל הסתיים. הניצחון על וויגאן היה הראשון שלו החודש כמאמן הוילה. בשבת ההגנה הטובה בליגה חטפה שביעייה. אפשר לומר שזו קללה, אך זה לא מקרי שדווקא בחודשי הסיום הווילה של אוניל נתקלת בקשיים בשל הספסל הקצר והרוטציה שאינה קיימת.

250 - שערים כבש קווין פיליפס בקריירה. שער השוויון של חתול הרחבה בשבת חיזק שלוש קלישאות, שבמקרה נקשרות לארסנל. 1 מי שלא כובש סופג. 2 מי שהולך לישון עם תינוקות שלא יתפלא שהוא קם עם ריח של שתן. 3 ארסנל תמיד מפשלת בסוף. וגם: עם גול דייויד ג'יימסי, אלמוניה חייב להתאזרח.

151 – שערים מציבים את פרנק למפארד במקום השלישי בטבלת הכובשים של צ'לסי. הרביעייה לרשת של וילה העמידה אותו על עונה שישית ברציפות עם יותר מ-20 שערים, וייצבה את מעמדו כאחד הכוכבים האגדיים בליגה הזו. בשבוע הבא הוא יצטרך לתת משחק אגדי.

במחזור הבא

הרבה מים עברו בנהר התמזה ובנמל מנצ'סטר מאז ההפסד של היונייטד בסטמפורד ברידג', אבל היאכטה של אברמוביץ' תעגון שוב בשבוע הבא בנמל המנצ'סטרי. כל העונה מתנקזת למשחק אחד מכריע. מלחמת השוורים תיערך בטיימינג הטוב ביותר שהקבוצות יכלו לבקש. יונייטד מגיעה אחרי 0:4 משכנע בבולטון, וצ'לסי אחרי שמחצה את וילה. אומנם יונייטד משחקת במינכן ביום שלישי ותגיע עייפה יותר, אך משחקים גדולים מוכרעים על ידי שחקנים גדולים, וכאן ליונייטד יש עדיפות, שכן תחת פרגוסון, כל שחקן שלובש את חולצת השדים האדומים ראוי למעמדים גדולים (פארק ופלטשר למשל).

אז מי יהיו השחקנים שיצטרכו להכריע את הקרב? המטדורים רוני ודרוגבה נחו בשבת וישפיעו רבות על המשחק, אבל האיש המרכזי בצ'לסי אמור להיות פרנק למפארד. סופר פרנקי אומנם נמצא בכושר שיא, אבל העונה הוא שכח להחתים כרטיס במשחקים החשובים. ארבעה שערים זה יפה כשמנצחים 1:7, אך זה הזמן ליישם את הציטוט הקלאסי מ"ג'רי מגווייר": "show me the money!". עכשיו זה הזמן והמקום. מנגד, כשזה משוחק בבית שלהם, למי יש את הביצים לשים את הכסף נגד "הבוס" והכנופיה האדומה שלו במאניי טיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully