וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה: "ארגנטינה תהיה אלופה בדרום אפריקה"

המאמן בטוח ביכולת שחקניו אחרי הניצחון בגרמניה. ג'רארד: "הראנו שאנחנו יכולים להגיב, ולהפוך את התוצאה"

אסור להשתמש

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: יאיר דניאל

ב-29 ביוני 1986 דייגו ארמנדו מראדונה קנה מקום של נצח בפנתיאון הכדורגל העולמי. מספר 10 הוליך את ארגנטינה ל-2:3 גדול על סגנית אלופת העולם גרמניה, והשאיר אותה סגנית כשהוא עצמו הניף את גביע העולם באיצטדיון האצטקה במכסיקו-סיטי. זה היה רגע שבו נרקמות אגדות. אמש (שני) מראדונה עשה צעד ראשון בדרך להגשמת החלום - עוד זכייה במונדיאל, הפעם כמאמן ארגנטינה.

ארגנטינה ניצחה את גרמניה במשחק ידידות שנערך במינכן בתוצאה 0:1, ופתאום הנבחרת המושמצת שהונהגה בידי המאמן המושמץ אף יותר, צברה ביטחון עצמי רב. "היינו צריכים להוכיח לעצמנו שאנחנו יכולים לעשות את מה שעשינו היום", אמר מראדונה לאחר המשחק, "רצינו להראות שאנחנו חיים ומבינים את החשיבות של הנבחרת הלאומית שלא זכתה בגביע העולמי 24 שנה, ולעשות את זה מול נבחרת טובה". מראדונה, שהפסיד לגרמניה בגמר מונדיאל 1990, לא הסתיר את שביעות רצונות מהיכולת של שחקניו ומהתוצאה.

"זה היה משחק עם אופי של רבע גמר, ואני מרוצה מזה שהשחקנים שלי שיחקו כמו שציפיתי. אפילו אם התקשורת הארגנטינאית לא אוהבת את זה - ארגנטינה תהיה אלופה בדרום אפריקה אם זה רצון האל", אמר מראדונה.

בתוך כך, קרלוס טבז מצא זמן לעקוץ את ג'ון טרי, שחקנה של נבחרת אנגליה, כשאמר ל"סאן" שאם חבר לנבחרתו היה בוגד עם חברתו הוא היה מת. "אני לא חושב שאפשר לבגוד עם אשתו של שחקן אחר, זה אסור, לדעתי לטרי אין קוד מוסרי אחרי מה שעשה לווין ברידג'. אם מישהו עושה דבר כזה ובוגד בשכונה שלי, הוא מאבד את הרגליים שלו ואפילו יותר - הוא לא שורד". טבז ציין כי הוא כועס על כך שטרי משך בחולצתו במשחק בין צ'לסי למנצ'סטר סיטי, אולם דבריו אלה אינם נאמרים בעקבות כך, אלא כתגובה לפרשה שהסעירה את הכדורגל האנגלי.

הגרמנים יודעים שלמפגש ידידות במשקל כבד, פחות מ-100 ימים לפני שריקת הפתיחה למונדיאל, יש חשיבות. "זה היה ניסיון נחמד עבורנו", אמר שחקן הנבחרת תומאס מולר, "לפגוש את ארגנטינה במינכן הוא חלום לכולם, אני לא מרוצה מזה שהם ניצחו". מאמן גרמניה יואכים לאו הוסיף: "לא בנינו טוב את הלחץ כדי לגרום להם לטעויות, לא ניצחנו במצבים של אחד-על-אחד ולא הצלחנו לתקוף בין ההגנה לקישור שלהם. לא הייתה בנו אמונה".

מי שהיה קצת פחות סבלני אחרי המשחק היה החלוץ לוקאס פודולסקי לא היה מרוצה במיוחד עם הביקורת שספג אחרי ההפסד 1:0 לארגנטינה. עיתונאי גרמני בשם כריסטיאן אורטלפ, שאמר לחלוץ שהפעולות הטובות ביותר שלו על המגרש היו בחימום, הוכה על ידי פולדי שצעק עליו: "יש לך פה גדול עם כל חבריך העיתונאים מסביבך, אבל אני רוצה לראות אותך מגיע אליי לבד. נראה אותך". מאוחר יותר, הכחיש אורטלפ כי פודולסקי תקף אותו. "לוקאס כנראה לא הבין כל כך את הביקורת והגיב קצת בהגזמה, אבל הוא לא הכה אותי או משהו בסגנון", אמר העיתונאי.

קאפלו: "אני שמח, כי כל השחקנים שלנו שיחקו טוב מאוד"

סיפור ג'ון טרי העסיק את הממלכה יממה לפני המשחק מול מצרים וכנראה ימשיך לשבת חזק בראש האנגלי גם במונדיאל, אך את פאביו קאפלו הטרידה בעיקר פתיחת המשחק של נבחרת שלושת האריות, שאיפשרה לאלופת אפריקה הטרייה לעלות ליתרון מפתיע בוומבלי משער של מוחמד זידאן בדקה ה-23. אבל במחצית השנייה התהפכה המגמה כשהמאמן האיטלקי שלח למערכה את פרנק למפארד וג'רמיין דפו. זה נגמר ב-1:3 אנגלי על אלופת אפריקה הטרייה, מצמד שערים של פיטר קראוץ' ועוד אחד של שון רייט פיליפס.

"אני מאוד שמח כי כל השחקנים שלנו שיחקו טוב מאוד", אמר המאמן פאביו קאפלו בסיום, "זה לא היה קל מול נבחרת חשובה כמו מצרים. במחצית הראשונה יצרנו הרבה מצבים ולא הבקענו, במחצית השנייה שינינו כמה דברים, לחצנו יותר וניצחנו". סטיבן ג'רארד שמונה לקפטן בעקבות העדרו של ריו פרדיננד, היה מרוצה מהתוצאה: "לקח לנו זמן להיכנס למשחק, המאמן דרש תגובה בחצי השני, ובהחלט נתנו לו אחת. הראנו אופי פנטסטי וגיבוש כדי לחזור ולמשחק ולנצח נבחרת טובה מאוד. זה אף פעם לא טוב להיות בפיגור, אבל הראנו שאנחנו מסוגלים, שאנחנו יכולים להגיב, להילחם ולהפוך את התוצאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ליפי: "קמרון הייתה מבחן טוב עבורנו"

אלופת העולם איטליה היא בין הנבחרות היחידות שהגיעה למחזור הידידות הזה בסגל משני. מרצ'לו ליפי זימן את מרקו בוריילו אחרי כמעט שנתיים של היעדרות, כשגם לאונרדו בונוצ'י מבארי ואנדראה קוסו מקליארי ערכו הופעת בכורה במדי האזורי. בכך, המשיך ליפי במדיניותו החדשה בה דלת האזורי פתוחה בפני כל שחקן איטלקי הנמצא בכושר טוב. כך מבקש המאסטרו האיטלקי לעורר תחרות על חולצת אלופת העולם ובחודשים האחרונים, מאז ההופעה החיוורת בגביע הקונפדרציות, אכן ישנו להט ודם חדש בשורות אלופת העולם. כמה מאותם שחקנים זוטרים יחסית יהיו בדרום אפריקה, זו כבר שאלה אחרת. בכל אופן, הניסויים של ליפי לא הספיקו במונאקו, שם נפגשה הסקוואדרה אזורה עם קמרון. התוצאה הייתה משחק שלא השתווה ברמתו לזה של יתר קרבות הידידות בעולם, והצופים ראו תיקו מאופס בין השתיים.

"זה היה משחק מועיל", אמר ליפי במסיבת העיתונאים, "היו הרבה חבר'ה ששיחקו בפעם הראשונה בנבחרת וראינו מהם משחק טוב. בונוצ'י נתן משחק טוב ויציב, וזה טוב לנו. הוא הרשים אותי לטובה וגם השחקנים האחרים. זה היה מבחן טוב עבורנו. לא מפריע לי מה שאומרים על הזימונים. דבר לא מפריע לי". ליפי מרוצה, אבל באיטליה ובעולם ציפו מהאזורי לקצת יותר ברק ובעיקר לניצחון במשקה הבינלאומי ה-700. זה הסתיים בתיקו מספר 182, וליפי הסביר זאת בפתיעות ממנה סובלת נבחרתו. "אתם צריכים לזכור שחסרו לנו שבעה שחקני הרכב", אמר האיש עם הסיגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully