וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ליברפול ניצחה את אוניראה ורוני לוי 0:1

שער מאוחר של דויד נ'גוג מנע מהמאמן הישראלי הפתעה באנפילד. יובנטוס ניצחה את אייאקס 1:2, אתלטיקו - גלא 1:1

הפועל תל אביב היא לא הנציגה הישראלית האחרונה בליגה האירופית. שעות אחרי שהאדומים סיימו את משחקם בקור הרוסי בקאזאן, גם רוני לוי פתח רשמית את הקדנציה שלו כמאמן אוניראה אורזיצ'ני הרומנית. המאמן הישראלי פגש את ליברפול באנפילד והיה קרוב להפתעה, אלא ששער של המארחת בדקה ה-81 העניק לה 0:1 קטן ודחוק.

מלבד המשחק הזה, שלל מפגשים מרתקים נערכו הערב (חמישי) בשלב ה-1/16 של המפעל. אייאקס ויובנטוס נפגשו לדו קרב מרתק בין שתי אלופות אירופה לשעבר, בסיומו ניצחו האיטלקים 1:2 באמסטרדם והשיגו מקדמה חשובה לגומלין. יום מוצלח היה לקבוצות הבלגיות, כשסטנדרד ליאז' רשמה מהפך מדהים כשחזרה מפיגור כפול ל-2:3 על זלצבורג המושלמת במפעל עד הערב, בעוד קלאב ברוז' הפתיעה עם 0:1 על ולנסיה.

במפגש ממנו תצא היריבה הבאה של המנצחת בין קאזאן להפועל תל אביב, נפרדו ויאריאל ו-וולפסבורג ב-2:2 מרתק. בלונדון ניצחה פולהאם את מחזיקת הגביע, שחטאר דונייצק, 1:2 ואת המותחן של הערב סיפקו פנאתינייקוס ורומא, כשהיוונים רודפים אחרי האיטלקים לאורך כל המשחק, אבל לבסוף מנצחים 2:3.

אייאקס - יובנטוס 2:1

המפגש בין שתי אלופות אירופה בעבר, שהיה המסקרן ביותר בערב הראשון של שלב הנוקאאוט על הנייר, לא איכזב גם על כר הדשא. שתי האימפריות המקרטעות בליגה הציגו כדורגל טוב ומשחק דו צדדי, בסיומו אלברטו זאקרוני היה זה שחייך וחגג ניצחון חוץ יוקרתי שמקרב אותו לעבר השל הבא.

בדקה ה-16 זה דווקא נראה טוב מבחינת ההולנדים, כשמיראלם סולימאני דהר למתפרצת על פני 30 מטרים וגילגל באלגנטיות בין רגליו של ג'יג'י בופון. בדקה ה-31 השיגה יובנטוס את השיוויון עם שער לא פחות יפה, כשאלסנדרו דל פיירו עבר שחקן אחד בין הרגליים, מסר עקב לפאולו דה צ'ליה בין שניים אחרים והמגן הגביה לעבר אמאורי שנגח בעוצמה אל הרשת. החלוץ הברזילאי, שמנסה לחזור לכושר הנפלא מתחילת העונה שעברה, היה זקוק לעוד הזדמנות אחת במחצית השנייה כדי לנגוח את שער הניצחון בדקה ה-58. מרטין יול ושחקניו יקוו לנס בגומלין בטורינו, ממנו ייעדר חסן סליהמידז'יץ' מיובנטוס שהורחק בתוספת הזמן.

ויאריאל - וולפסבורג 2:2

שתי קבוצות במשבר עמוק התמודדו באל מדריגל, במשחק ממנו תצא היריבה של המנצחת במפגש בין קאזאן להפועל תל אביב, ולא הצליחו לרשום נקודת מפנה למרות משחק מצוין. אלופת גרמניה, שלא ניצחה כבר 10 משחקי ליגה ומינתה את לורנץ גאנטר קושטנר למאמנה עד תום העונה, הייתה ראויה לניצחון, אך לא ניצלה את המצבים הנפלאים אליהם הגיעה. אחרי החמצות מזעזעות של גראפיט, סשה ריטר ואדין דז'קו, נענשו הזאבים עם כדור חופשי אדיר שהפציץ מרכוס סנה בדקה ה-43.

אותו סנה שגה בדקה ה-66 עם איבוד כדור שהוביל לשיוויון של גראפיט, שירה מימין לשמאל מ-15 מטרים והעניק לקבוצתו שער חוץ חשוב. בדקה ה-83 הרגישה וולפסבורג את הניצחון בידיים, כשאיבן מרקאנו תפס את גראפיט ברחבה והורחק, והברזילאי בעט את הפנדל פנימה. אלא שהמחליף מרכוס, אחרי שמונה דקות בלבד על המגרש, הבקיע את השיוויון בדקה ה-85.

טוונטה - ורדר ברמן 0:1

השחקנים של סטיב מקלארן ממשיכים להילחם בעוז בסטטיסטיקות. 32 שנה לא עברה טוונטה את המשחק הראשון של האביב במפעל אירופי, אבל הערב הייתה טובה מיריבתה הגרמנית והנחילה לה הפסד ראשון אחרי 11 משחקי חוץ מוצלחים. פטר נימייר, ששיחק במשך חמש שנים בטוונטה, ראה שער של חבריו לשעבר נפסל בדקה ה-10 ובדקה ה-38 היה זה תיאו יאנסן שהבקיע שער נהדר עם בעיטה מ-25 מטרים. שער נוסף של טוונטה נפסל במחצית השנייה, ובסך הכל ורדר ברמן יכולה לצאת בתחושת הקלה עם שער אחד בלבד לחובתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ליל - פנרבחצ'ה 1:2

הקבוצה האטרקטיבית של הליגה הצרפתית יודעת לכבוש גם בליגה האירופית. שתי דקות בלבד הספיקו לפלורן בלמון לבצע דאבל פס בצד שמאל ולבעוט מזווית קשה מתחת לגופו של וולקן דמירל החולמני. בדקה החמישית כבר 1:1, לאחר שהברזילאי המתאזרח ודרסון הניף את רגל שמאל והכניע את מיקאל לאנדרו עם בעיטה ממרחק. שחקני פנרבחצ'ה, שאיבדו את המקום הראשון בטורקיה, קיוו לשבור מנחוס עבור מאמנם כריסטוף דאום שמעולם לא ניצח קבוצה צרפתית, אך פייר אלן פראו מנע זאת מהם עם שער ניצחון בדקה ה-52.

סטנדרד ליאז' - זלצבורג 2:3

הקבוצה שסיימה את שלב הבתים במאזן מושלם, כבר לא יכולה להתהדר במאזנה. זלצבורג, שהודחה מפלייאוף ליגת האלופות על ידי מכבי חיפה ונעזרה במפעל המשני כדי להתאושש גם בדרך להולכת הליגה באוסטריה, נעצרה דווקא על ידי סטנדרד ליאז' (רמי גרשון על הספסל) ששכחה לרגע מהעונה האיומה עם משחק לפנתיאון.

כבר אחרי ארבע דקות עלתה האלופה האוסטרית ליתרון, כשמארק ינקו כבש מקרוב אחרי מסירת רוחב של אנדרס אולמר. אותו ינקו ניצל בדקה ה-45 שגיאה כפולה בהגנה הבלגית וגילגל בין רגליו של סינאן בולאט. אקסל ויטסל החזיר את הבלגים לחיים עם שער מהנקודה הלבנה בדקה ה-67, ואיגור דה קמארגו איזן עם שער נפלא בבעיטה מהאוויר מ-25 מטרים לקורה ופנימה. המהפך הושלם בדקה ה-82, כשוויטסל נגח את השני שלו והקפיץ את הקהל הביתי. יום משמח למאמן החדש של סטנדרד, דומניקו ד'אונפוריו ולרמי גרשון שנכנס למגרש בדקה ה-85.

קלאב ברוז' - ולנסיה 0:1

18 משחקים רצופים לא הפסידה ולנסיה באירופה, עד הערב. דווקא קלאב ברוז', שלא הרשימה בשלב הבתים וגם בליגה עסוקה במרדף אחרי אנדרכלט, הצליחה לגבור על שחקניו של אונאי אמרי. הלוס צ'ה, שרואים עצמם מועמדים ללכת עד הסוף במפעל, הגיעו ללא אבר באנגה המורחק ואיבדו בדקה ה-51 גם את דויד סילבה באדום. חמש דקות לאחר מכן הגיע השער של ברוז', כשבעיטה חלשה של רוסטן קומאהה הקמרוני נהדפה פנימה בשלומיאליות על ידי מיגל אנחל מויה. דויד וייה עוד ניסה למנוע את ההפסד, אבל נעצר בקורה ויצטרך לעבוד קשה בגומלין.

ליברפול - אוניראה אורזיצ'ני 0:1

ערב המשחק הצהיר סטיבן ג'רארד ש"אל תהמרו נגד ליברפול, במיוחד לא כשאנחנו עם הגב לקיר. אנחנו רוצים להניף את הגביע". אלא שעל הדשא, בזמן אמת, ליברפול שוב לא שכנעה ולמרות שהייתה עדיפה, פעם נוספת גילתה שהיא מאוד מתקשה לכבוש. לשמחתה היא הצליחה להבקיע לקראת הסיום ולהנחיל לרוני לוי הפסד במשחק הבכורה הרשמי שלו אצל הרומנים. יוסי בניון לא נכלל בסגל האדומים.

ליברפול כאמור הייתה עדיפה וכבר אחרי כ-25 שניות קיבל ג'רארד קיבל כדור עומק יפה מקויט וסחט הדיפה גדולה מהשוער גיידריוס ארלאוסקיס. יחד עם זאת, אחרי ההזדמנות הזו האדומים התקשו לתרגם את השליטה שלהם לכדי מצבים.

השינוי חל בדקה ה-63, דווקא אחרי כניסתו של ריאן באבל המושמץ במקום אלברט ריירה. ההולנדי התחיל לייצר מהומות בהגנה הרומנית ובדקה ה-81 יצר את המצב לדויד נ'גוג, שאחרי מאמצים רבים של קבוצתו, סוף סוף הצליח להעלות אותה ליתרון ובעצם לנצח את המשחק.

רוני לוי אמנם הפסיד במשחק הבכורה שלו, אבל ביחס לעובדה שהוא יארח את האדומים למשחק גומלין, הוא והקבוצה שלו חזרו הביתה עם תוצאה מצוינת. לליברפול בהחלט יכולות להיות סיבות לדאגה.

בילבאו - אנדרלכט 1:1

הבלגים התארחו אצל הקבוצה המדורגת במקום השביעי בליגה הספרדית, הגיעו כאנדרדוג ובהחלט יכולים להיות מרוצים מהעברת ההכרעה לבריסל. בדקה ה-33 לוקאקו קיבל כדור מחוץ לרחבה התנהל איתו ושלח בעיטה למרכז השער, גורקה השמיט וביגליה הגיע לפני כולם וכבש מהריבאונד. 0:1 מפתיע לאורחת הבלגית. בדקה ה-57 הגיע השוויון, הפעם אחרי טעות של השוער בצד השני. מרקל סוסאטה, שנכנס כמחליף שלוש דקות לפני כן, בעט כדור אלכסוני מסף הרחבה, סילביו פרוטו היה צריך להתמודד איתו בקלות למרות ערבוביה קטנה סמוך לשער שלו, אבל הכדור חלף מתחת לידיים שלו ומיקל סן חוסה דחק מקרוב. 1:1 בסיום.

אתלטיקו מדריד - גלאטסראיי 1:1

בישול פנטסטי של חוסה אנטוניו רייס בתחילת השבוע, סידר לדייגו פורלאן שער נגד ברצלונה בדרך לניצחון של אתלטיקו על האלופה. הערב רייס לקח על עצמו קצת יותר ושוב הוכיח שהוא בכושר מצוין ואתת למאמן הנבחרת ויסנטה דל בוסקה. בדקה ה-23 הקשר/חלוץ סחט עבירה כ-17 מטרים אלכסונית מהשער ושלח כדור חזק ומסובב לחיבור הרחוק.

אתלטיקו עוד הראתה סימנים של רצון לכבוש את השני, אבל לאחר מכן נרדמה. הטורקים השתלטו לאט לאט על המגרש, עשו כל מאמץ להשיג שער חוץ ובדקה ה-75 עשו את זה כשקאדר קייטה ניצל הרמה שלא נבלמה כראוי על ידי ההגנה המקומית ובעט מקרוב פנימה. תוצאה טובה מאוד עבור פרנק רייקארד וקבוצתו.

המבורג - פ.ס.וו איינדהובן 0:1

ערב המשחק סיפר רוד ואן ניסטלרוי על ההתרגשות שלו מהפגישה המחודשת עם האקסית, במדיה הוא הצהיר לא פעם שירצה לגמור את הקריירה, אבל במשחק עצמו החלוץ ההולנדי, שעדיין לא נמצא בכושר משחק מלא, פתח על הספסל והותיר לחבריו לעשות את העבודה. המבורג לא הצליחה לסכן הרבה את שער האורחת, אבל בדקה ה-26 סטניסלב מאנולב הכשיל את מלאדן פטריץ' בתוך הרחבה ומרסל ינסן שלח את הפנדל פנימה. במחצית השנייה דווקא ההולנדים לא היו רחוקים מלמצוא שוויון, אבל לצערם החמצות מנעו מהם את הכיבוש.

הרטה ברלין - בנפיקה 1:1

הרטה ברלין עסוקה בבעיות הקשות בהן היא שרויה בליגה והמפעל האירופאי הוא בעיקר בונוס עבורה, וכך זה גם נראה בפתיחת המשחק. כבר אחרי ארבע דקות עשה אנחל די מריה תנועה אלכסונית מצוינת, קיבל כדור ארוך וכבש בקלות את ה-0:1. יחד עם זאת הרטה לא ויתרה, רצתה לפצות את האוהדים והצליחה בדקה ה-33 אחרי שמסירה על סף הרחבה פגעה ברגלו של הקשר חאבי גרסיה ונעצרה רק ברשת של הקבוצה הפורטוגלית. עד הסיום לא נכבשו שערים נוספים ובנפיקה תבקש לגמור את הסיפור בביתה.

פולהאם - שחטאר דונייצק 1:2

מחזיקת הגביע יצאה למשחק קשה ביותר בקרייבן קוטג', בו איבדו גם הקבוצות הגדולות של הכדורגל האנגלי נקודות בשנים האחרונות, וכבר אחרי שלוש דקות נקלעה לצרות כשזולטאן גרה כבש מקרוב. בדקה ה-32 שחטאר השוותה כשאילסיניו הכניס כדור עומק נהדר ללואיז אדריאנו וזה כבש מול שווארצר שער חוץ יקר. הלונדונים ידעו שעם תוצאה כזו הם יתקשו מאוד לעבור שלב ובדקה ה-63 חזרו להוביל אחרי שבובי זאמורה קיבל כדור כ-18 מטרים מהשער ושלח בעיטה אדירה למשקוף של אנדריי פיאטוב ופנימה. 1:2 לפולאם, שתנסה להשלים את העבודה בשבוע הבא ולהדיח את מחזיקת הגביע כבר עכשיו.

פ.צ קופנהאגן - מארסיי 3:1

עד הדקה ה-72 הורה לוח התוצאות על 0:0, אבל אז מארסיי נכנסה לפעולה, הוכיחה שהיא קבוצה עדיפה ועתשה צעד גדול מאוד בדרך לשמינית הגמר. ממאדו ניאנג (72), חאתם בן ארפה (84) ושארל קאבור (90) כבשו לזכות האורחת, יספר גרונקיאר השווה זמנית בדקה ה-80.

פנאתינייקוס - רומא 2:3

הג'אלורוסי הגיעו למשחק אחרי תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, אבל למרות שהוליכו פעמיים, לא הצליחו להעלות את המאזן ל-10 והפסידו. מצד שני, הקבוצה הלוהטת של איטליה בשבועות האחרונים, כבשה צמד בחוץ ולמרות ההפסד היא בעמדה לא רעה.

רומא התקרבה בפעם הראשונה כשריסה בעט לקורה, אבל בדקה 29 כבר לא הסתפקה בכמעט. מירקו ווצ'יניץ', שנמצא לאחרונה בכושר כיבוש מצוין, קיבל כדור בפינה של הרחבה, העביר לרגל ימין ושלח בעיטה נפלאה לחיבור של אלכסנדרוס צורבאס. ג'יבריל סיסה עוד היה קרוב לשוויון דקה למחצית אחרי שנגח החוצה מתוך רחבת החמש.

פאו המשיכה ללחוץ במטרה למצוא שוויון במחצית השנייה, הייתה מסוכנת יותר ובדקה ה-66 סוף סוף הצליחה למצוא את הרשת של דוני, שהחליף את ז'וליו סרג'יו שנפצע. סימאו החזק עלה ראשון לכדור קרן ודימיטריוס סלפינגידיס, שנכנס שתי דקות לפני כן במקום קוסטאס קצוראניס, דחק מקרוב פנימה.

בדקה ה-81 הוכשל אלסיו צ'רצ'י בתוך הרחבה היוונית ודויד פיזארו כבש את הפנדל כדי להעלות את רומא ל-1:2, אבל שלוש דקות בלבד חלפו והג'אלורוסי שוב לא התמודדו עם כדור קרן, כשהפעם לזארוס כריסטודולופולוס משווה. רומא הייתה חיה בשלום גם עם 2:2, אבל לג'יבריל סיסה היו רצונות אחרות ושער ניצחון שלו בדקה ה-89 העניק לפנאתינייקוס הרבה תקוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully