וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: חמור קופץ בראש

חמור בואזה כבש שער ב-2:3 הדרמטי של אלג'יריה על חוף השנהב, שהעלה אותה לחצי. גם גאנה עלתה עם 0:1 על אנגולה

אחרי התקפת ירי רצחנית על נבחרת טוגו ופרישתה של זו, לא מעט הפתעות והגנות מחוררות ונבחרת מצרים אחת שבלטה מעל כולן, הגיעה היום (ראשון) אליפות אפריקה לשלב רבע הגמר עם שני משחקים מותחים ומסקרנים כאחד.

במשחק הראשון, המארחת אנגולה וגאנה המאכזבת נפגשו ברבע הגמר הראשון, כאשר המארחים קיוו מאוד להיות הנבחרת הראשונה שתעפיל לחצי הגמר, אלא ששער אחד של גיאן אסמואה הכריע את ההתמודדות לטובת גאנה, והיא תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק בין ניגריה וזמביה, המשחק ייערך ביום חמישי.

המשחק השני של הערב הפגיש את אלג'יריה וחוף השנהב, שתי מועמדות רציניות לזכות באליפות שגם ישחקו בגביע העולם בדרום אפריקה, למשחק דרמטי, הפכפך ומרתק שהסתיים רק לאחר 120 דקות, אז הייתה זו ידה של אלג'יריה על העליונה עם 2:3. בשלב חצי הגמר תפגוש אלג'יריה את המנצחת במשחק שיפגיש את קמרון ומצרים.

אנגולה - גאנה 1:0

מדינת אנגולה עמדה מלכת כאשר הנבחרת המקומית נתקלה במשוכה לא פשוטה ברבע גמר אליפות אפריקה. בימים האחרונים האשימו הגנאים את המשטרה המקומית בהכאת עיתונאי גנאי בבית מלון, ובכך שהאנגולים עושים הכול על מנת לחמם את האווירה לקראת המשחק, והיום הגנאים השיגו נקמה ספורטיבית מתוקה ביריבה.

גאנה הציגה אמנם עד המשחק הזה יכולת ירודה ולא מספקת לנבחרת שמועמדת ללכת עד הסוף באליפות, אבל כל זה לא שינה לה כשהיא עברה את המארחת במשחק לא קל עם 0:1 קטן. שער בודד של שחקן ראן גיאן אסמואה, לאחר 16 דקות העניק לה את הכרטיס לחצי הגמר.

קוואדו אסמואה שלח כדור עומק נהדר על פני כ-50 מטרים לאסמואה גיאן, והאחרון בעט לא חזק, אלא ששוער נבחרת אנגולה, קרלוס, לא הצליח להשתלט על הבעיטה ונכנע לה. מאנוצ'ו, חלוץ נבחרת אנגולה, הספיק להחמיץ מספר הזדמנויות לפני שהשופט, שנתן תוספת זמן ארוכה, שרק לסיום המשחק והחל את החגיגות בגאנה, לעומת האכזבות באנגולה.

חוף השנהב - אלג'יריה 3:2

עם סגל מפוצץ בכוכבים, חוף השנהב התייצבה לפני הטורניר כמועמדת הבכירה לזכייה, אבל התיקו מאופס במשחק הראשון שלה בטורניר, נגד בורקינה פאסו, הראה שגם הפייבוריטית הגדולה פגיעה. חוף השנהב הגיעה מהבית ממנו פרשה טוגו ולפיכך לא שיחקה מאז ה-15 בינואר, אך זה לא השפיעה עליה בפתיחה כשסלומון קאלו הבקיע בניסיון שני והקפיץ את אוהדי הפילים ביציעים. האלג'יראים, שהוכיחו שהם מתעלים במעמדים גדולים כשהעפילו למונדיאל על חשבון מצרים, הצליחו לחזור למשחק בדקה ה-40. כדור ארוך הגיע בסופו של דבר לחלוצה של בורוסיה מנשנגלאדבך, קארים מטמור, שהסתובב על שיק טיוטה וירה כדור נהדר שהכניע את בובקאר בארי.

המחצית השנייה הייתה הרבה יותר רגועה מהראשונה, והנבחרות שיחקו מעט יותר מסודר וניסו לשמור על יציבות בחלק האחורי. שני המאמנים ביצעו חילופים עם מחשבה לעבר ההארכה, אולם ואהיד חלילודז'יץ' פגע בול. בדקה ה-89 קאדר קייטה קיבל כדור כשהוא 20 מטרים מהשער ושיחרר שמאלית נהדרת שנעצרה רק בחיבורים. חוף השנהב כבר ראתה את חצי הגמר, אבל דקה בתוך תוספת הזמן אלג'יריה שוב איזנה את התוצאה. נאדיר בלחאג' הגביה לרחבה ומאג'יד בוגרה הצליח לנגוח פנימה ולהטריף את הספסל של שועלי המדבר בדרך להארכה.

הפילים, שעברו ממאניה לדיפרסיה תוך שתי דקות, עלו שבורים להארכה ושילמו על כך באופן מיידי. חמור בואזה, שחקנה של בלקפול האנגלית, נכנס עם תחילת ההארכה ובדקה ה-93 החזירו למאמן רבאח סעדן עם נגיחה לרשת, כשהוא מנצל הגנה רעה של חוף השנהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully