וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה באנגולה: שחקני טוגו חוזרים לארצם

קפטן נבחרת טוגו הודיע כי למרות רצונם של השחקנים לשחק באליפות למען ההרוגים, הממשלה הורתה להם לחזור הביתה

AP

וידאו: רויטרס
עריכה: דורון שטיין

קפטן נבחרת טוגו, עמנואל אדבאיור, הודיע אחר הצהרים (ראשון) כי הנבחרת החליטה שלא לשחק באליפות אפריקה. ההצהרה של חלוץ מנצ'סטר סיטי בראיון לרדיו צרפתי הגיעה לאחר יום מלא בדיווחים סותרים. בבוקר טענו מספר שחקנים כי הנבחרת תשחק וזאת למרות הוראה חד משמעית של השלטון בטוגו להחזיר את השחקנים הביתה.

בטוגו עדיין מעכלים את ההתקפה הקשה מיום שישי על אוטובוס הנבחרת הלאומית, שספג אש מקלעים בדרכו לאליפות אפריקה, כנראה מידי מורדים אנגולים הדורשים עצמאות לחבל קבינדה במדינה. נהג האוטובוס שהסיע את אנשי הנבחרת נהרג במקום, ותשעה אנשים נוספים נפצעו. 24 שעות לאחר מכן, מניין ההרוגים עמד כבר על שלושה, ביניהם עוזר מאמן הנבחרת. מצבו של השוער קוג'ובי אוביללה, שנפצע בתקרית הירי, נותר יציב, והוא מאושפז בדרום אפריקה.

ממשלת טוגו הודיעה כי הנבחרת הלאומית לא תשתתף באליפות, אולם על פי הדיווחים בתקשורת הטוגולזית, שחקני הנבחרת לא רצו להיתפש כ"פחדנים", והחליטו כי ברצונם להופיע בטורניר, למרות הטרגדיה שפקדה אותם. הקשר אלכסיס רומאו אמר בבוקר ל"ל'אקיפ" הצרפתי: "השחקנים נפגשו, ואנחנו מוכנים למשחק נגד גאנה ביום שני. אנשים מתו בגלל האליפות הזאת ואנחנו לא יכולים לנטוש אותם ולעזוב כמו פחדנים. אם נישאר פה, זה למענם, וגם כדי לא לספק את הרוצחים. הממשלה שלנו לא מסכימה איתנו, אבל אנחנו נחושים לשחק בטורניר. ההחלטה נלקחה פה אחד".

אלא שלמרות רצונם של שחקני הנבחרת לייצג את ארצם באליפות, ממשלת טוגו החליטה אחרת. ראש ממשלת טוגו, גילברט הונוגבו, אמר היום (ראשון) כי על נבחרת הכדורגל הלאומית של המדינה לחזור לארצה ולא להשתתף באליפות אפריקה. "אם קבוצה או מספר אנשים יציגו את עצמם תחת דגל טוגו, הדבר יהיה התחזות", אמר ראש הממשלה. דובר ממשלת טוגו, פסקל בודג'ונה, אמר: "אי אפשר להמשיך לאליפות אפריקה אחרי האירועים הדרמטיים, כי השחקנים שלנו בשוק".

למרות האירועים, התאחדות הכדורגל האפריקאית החליטה כי משחקי בית ב' יתקיימו כסדרם בעיר קבינדה. "אחרי פגישה בשדה התעופה של קבינדה הוחלט בתיאום עם הרשויות באנגולה לקיים את משחקי בית ב' בקבינדה".

עדכון ראשון: 9:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully