וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה את ריאל מדריד 0:1 באל קלאסיקו

אחרי מחצית מאופסת, שלח גווארדיולה למגרש את זלאטן, וזה החזיר עם שער נהדר שאיפשר לברצלונה לנצח ולשוב לפסגה

עיניהם של חובבי הכדורגל באירופה ובעולם כולו היו נשואות הערב (ראשון) לעבר הקאמפ נואו. הקרב שכל אירופה חיכתה לו, האל קלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד, סוף סוף הגיע. התנגשות האסכולות בעלות ההיסטוריה המפוארת על כר הדשא, הבטיחה רבות בקרב על ראשות טבלת הליגה הספרדית, והקצב אכן היה נהדר, אם כי התקשה לענות על הציפיות האדירות. ריאל מדריד לא ניצלה את ההזדמנויות שלה במחצית הראשונה, ונענשה לאחר ההפסקה, כשזלאטן איברהימוביץ' כבש בדקה ה-56 והעניק לבארסה ניצחון 0:1 קטן ויקר מפז. הקטלאנים חוזרים למקום הראשון ומנחילים ליריבה הפסד ליגה שני העונה, בפתיחת העונה הטובה בהיסטוריית המועדון.

במשחקים נוספים הערב: אלמריה - אתלטיק בילבאו 4:1, חטאפה - חרז 1:5, ויאדוליד - טנריפה 3:3, ראסינג סנטאנדר - לה קורוניה 1:0, סראגוסה - אוסאסונה 1:0. אתלטיקו מדריד - אספניול 0:4 (22 דקות לבן סהר).

זלאטן איברהימוביץ' שחקן ברצלונה חוגג שער מול ריאל מדריד. רויטרס
חמש דקות הספיקו. זלאטן חוגג/רויטרס

ריאל מדריד, זו שלגביה היו רוב הספקות ערב המשחק, התחילה את המשחק בצורה נחושה עם מערך הגנתי צפוף שהזכיר את העמידה האיתנה מההפסד 2:0 בקאמפ נואו בעונה שעברה. קאקה, אולי בדקות הטובות ביותר שלו מאז הצטרף ממילאן, הוביל את הבלאנקוס למתפרצות קטלניות יחד עם כריסטיאנו רונאלדו, שהיה צריך לכבוש את הראשון בדקה ה-20. ברצלונה, מצידה, ניסתה ללא הצלחה לפרוץ את הגנת האורחים דרך האמצע, שם המתינו שני קווים חוסמים בדמות שחקני ריאל, וכל ההברקות האישיות נותבו לאגפים בצורה חסרת תועלת. תיירי הנרי, שהועדף על פני זלאטן איברהימוביץ' בהחלטה של הרגע האחרון, התמקד בניסיון לשבור את שיא גינס בעמדות נבדל, עם חמישה במחצית אחת.

אחרי שראה את התוכנית הטקטית של מנואל פלגריני עובדת באופן כמעט מושלם במחצית הראשונה, החליט פפ גווארדיולה, במשחקו ה-50 בליגה כמאמן, לבצע שינוי והחליף את הנרי המאכזב בזלאטן, שגרם לברצלונה לשחק על איש מטרה וכך לתפוס את העורף של הבלאנקוס במערומיו. התקפה נהדרת בדקה ה-56, אז הצטרף דני אלבס וניפק סוף כל סוף הגבהה מדויקת, הסתיימה עם שער נהדר מהאוויר של איברהימוביץ', שהכניע את איקר קסיאס במשחק הקלאסיקו הראשון שלו בקריירה.

בארסה נכנסה למומנטום, שנעצר בחלוף שש דקות עם הרחקה מיותרת של סרחיו בוסקטס בצהוב שני. פלגריני זרק את כל הקלפים למגרש על מנת לסייע לקאקה להשיג את שער השיוויון ולשמור על הפסגה, אבל חלוציו נתקלו במשחק הקרבה הירואי של קרלס פויול שבלם כדורים בגופו, ואיבדו לקראת הסיום את לסאנה דיארה שהורחק. 97,138 אלף הצופים באיצטדיון רחב הידיים ראו ניצחון מקומי, אם כי לא ביכולת ובדרך עליה פינטזו. הפער בפסגה אמנם גדל, אך העונה עדיין ארוכה וריאל לא יכולה להרשות לעצמה להרים ידיים.

מהלך המשחק

דקה 9: דווקא אחרי דקות טובות של ריאל, מסי ליהטט ומסר להנרי שספק ניסה למסור, ספק בעט חלש לידיו של קסיאס. בארסה זכתה שוב בכדור, וצ'אבי בעט מ-18 מטרים מעל השער.

דקה 20: קאקה פרץ אחרי דאבל פס עם מרסלו, השאיר את רונאלדו לבד מול ואלדז, אבל הפורטוגלי בעט למרכז והשוער הדף ברגליו. החמצה אדירה של ריאל.

דקה 21: שוב מתפרצת של ריאל. רונאלדו שלח בעקב נהדר את קאקה, אבל ואלדז הקדים אותו והרחיק את הכדור ביציאה נהדרת.

דקה 25: קאקה השאיר את מרסלו לבד בפינה השמאלית של הרחבה, אבל הברזילאי התעכב ונבלם עם גלישה מצוינת של פויול.

דקה 37: צ'אבי שלח בכדור עומק את הנרי, שמזווית קשה אילץ את קסיאס להדוף לקרן.

דקה 45: מרסלו ניסה את מזלו בבעיטה מחוץ לרחבה, ואלדז קלט ללא קושי.

דקה 53: רונאלדו שלח כדור עומק נהדר להיגואין, שהטעה את אבידל אבל נתקל באריה פויול, ששוב גלש בתזמון אדיר ומנע שער.

דקה 56: גול! אלבס הגביה כדור נהדר מימין, וזלאטן שעלה מהספסל חמש דקות קודם לכן המשיך מהאוויר בנגיעה חדה לרשת. 0:1 לברצלונה.

דקה 62: נגיעת יד מיותרת עלתה לבוסקטס בצהוב שני ואדום. ברצלונה בעשרה שחקנים, דווקא אחרי שעלתה ליתרון ויצרה מומנטום.

דקה 69: אלבס הגביה כדור חופשי, פיקה הגיע ראשון לכדור ונגח סנטימטרים מהקורה של קסיאס.

דקה 71: קאקה תיעתע בפיקה ומסר לבנזמה, שניסה לבעוט ונבלם בגופו של פויול המזנק.

דקה 75: צ'אבי שלח את אבידל שניצל חור בצד ימין של הגנת ריאל, אבל הבעיטה שלו מזווית אלכסונית חמקה החוצה.

דקה 80: ערבוביה ברחבת ברצלונה מצאה את בנזמה חופשי בתיבת החמש, אך הצרפתי המסורבל בעט גבוה מעל השער.

דקה 89: מסירת אומן של אלבס מצד ימין השאירה את מסי לבד מול קסיאס, אבל השוער הציל עם רגליו שער בטוח.

דקה 90: גם ריאל מדריד המתסוכלת בעשרה שחקנים. עבירה קשה של דיארה על צ'אבי עלתה לו בצהוב שני והרחקה.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדז, דני אלבס, קרלס פויול, ז'ראר פיקה, אריק אבידל, סרחיו בוסקטס (הורחק, 62), צ'אבי, סיידו קייטה (יא יא טורה, 66), אנדרס אינייסטה, ליאונל מסי, תיירי הנרי (זלאטן איברהימוביץ', 51).

הרכב ריאל מדריד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, פפה, ראול אלביול, אלברו ארבלואה (ראול, 74), צ'אבי אלונסו, לסאנה דיארה, מרסלו, קאקה, כריסטיאנו רונאלדו (קארים בנזמה, 66), גונזאלו היגואין.

שחקן ריאל מדריד קאקה נאבק בבלם ברצלונה קרלס פויול. רויטרס
האריה השואג של ברצלונה. פויול בעוד פעולת הקרבה מול קאקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully