וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם הקוסם הישראלי יציל את פומפי?"

התקשורת הבריטית נסערת ממינויו של גרנט בפורטסמות: דייויד ג'יימס משווה אותו לג'דיי מ"מלחמת הכוכבים", הפרשנים משבחים את "האיש שהתחנך בשירותים החשאיים של צה"ל", אחרים מזכירים ש"הטקטיקות שלו מוטלות בספק", ופול מרסון "פשוט מודאג בשביל פומפי". ברוך שובך, אברם

מינויו של אברהם גרנט למאמן פורטסמות ממשיך להעסיק את התקשורת האנגלית. יום אחרי ההודעה הרשמית על חזרתו של הישראלי לפרמיירליג, מינוי של מאמן נבחרת ישראל לשעבר מציף את הכותרות הראשיות של התקשורת המקומית, שהפעם מקבלת את גרנט במעט פחות חשדנות מאשר בעבר.

אולי את התגובה המחמיאה ביותר למינוי של הישראלי נתן שוער הקבוצה הוותיק, דייויד ג'יימס, שהשווה את גרנט ל"יודה", הג'דיי הזקן והחכם מסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים". "הידע של אברהם הוא עצום, הוא כמו יודה", אמר ג'יימס, "פנינות החוכמה שלו מרשימות, והוא תמיד מדבר בהיגיון רב. הוא פשוט מה שאנחנו צריכים, ואני בטוח שהוא יוכל להוציא אותנו מהצרות".

ג'יימס, 39, הכיר לראשונה את גרנט כשהוא מונה לתפקיד מנהל מקצועי בפומפי. "גרנט עבר איתנו נהדר על קלטות הווידאו ותמיד גרם לנו לחשוב", מספר ג'יימס, "הוא מנצל את כל הניסיון שהוא רכש לאורך השנים אחרי שאימן סוגים שונים של שחקנים. הוא מאוד שונה ויסודי. אני מכבד אותו מאוד, ואני מאמין שהוא גם יזכה לכבוד גדול מצד שאר השחקנים. יש לו את מה שנדרש כדי להוציא אותנו מקרבות התחתית".

"יצטרך לגייס כוחות על"

מנגד, קשר הקבוצה לשעבר פול מרסון נשמע פחות אופטימי. "אני המום ומופתע", אמר מרסון על פיטוריו של פול הארט, "הארט הביא הרבה שחקנים טובים והאמין בהם, ועכשיו שהוא עזב אני מודאג עבור הקבוצה. תמיד יכולתי לראות אותם יוצאים מהבור הזה, עכשיו אני כבר לא כל כך בטוח".

טורי הפרשנים מתייחסים בעיקר לקשיים שיעמדו בפני המאמן הישראלי, שאף סובל מסדר משחקים מאתגר. "גרנט יצטרך לגייס יותר כוחות על מאשר שהיו לו בצ'לסי", נכתב ב"גרדיאן", "הוא מגיע למועדון שקבור במקום האחרון, שמונע על ידי פוליטיקות, סובל מחובות כספיים וכרגע מנוהל על ידי הבעלים השלישי בשלושת החודשים האחרונים, עלי אל פראג' הסעודי".

בנוסף לסדר המשחקים המאתגר, שמסדר לגרנט מפגשים עם צ'לסי, יונייטד, ארסנל וליברפול עד סוף השנה, הפרשנים מזכירים את הבעיות הכלכליות שימנעו רכש בינואר, כמו גם את העובדה ששישה שחקנים חשובים מהסגל יעזבו לאליפות אפריקה. "האם גרנט יצדיק את הכינוי לו זכה בישראל, הקוסם?", כתב ג'יימי ג'קסון, פרשן ה"גארדיאן", "האיש שהעביר שלוש שנים בשירותים החשאיים של הצבא הישראלי נחשב למוח חריף ולאמן חדרי ההלבשה, שם הוא נחשב לחביב השחקנים... אין ספק שאם יציל את פומפי מירידה הוא יעלה משמעותית את המוניטין שלו".

"המצב המושלם לגרנט"

טוני קסקרינו, פרשן "הטיימס", סבור ש"מדובר במצב מושלם עבור גרנט. הוא לא מגיע עם ציפיות גדולות מדי, אבל גם אין לו אתגרים גדולים מדי או אנשים קשים מדי להסתדר עמם בחדר ההלבשה. כל השחקנים מודאגים ממצב הקבוצה, והם לא בפוזיציה לעשות לו בעיות. גרנט אומנם לא השיג הרבה עד עתה במשחק, אבל גם לא השחקנים שלו. אומנם גרנט ידוע במוטיבציה שהוא נוטע בשחקניו, אבל הקבוצה הזו זקוקה ליותר ממוטיבציה".

"מה יש לגרנט שאין לפול הארט?", שואל קסקרינו, ועונה: "יש לו ידע גדול בנעשה באירופה. אם פורטסמות תמצא מזומנים על מנת להשקיע, גרנט יוכל להשתמש בהם בצורה יעילה על ידי עסקות חכמות במהלך חלון ההעברות". קסקרינו מזכיר ש"הטקטיקות של גרנט הוטלו בספק במהלך שהותו בצ'לסי, במיוחד במשחקים הגדולים. אומנם גרנט הגיע לגמר ליגת האלופות עם צ'לסי, אבל עם סגל כזה גם קן דוד (בדרן מקומי) יכול היה לסחוב אותם להצלחות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully