וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה חשוב לנצח אחרי מה שקרה במצרים"

באלג'יריה חגגו את הניצחון 0:1 על מצרים וההעפלה למונדיאל. כאמל גילאס: "אני מודה לכולם על התמיכה, אני שמח וגאה"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

אלג'יריה הפכה הערב (רביעי) לנבחרת האפריקאית האחרונה והערבית הראשונה שמעפילה למונדיאל, לאחר שגברה 0:1 על מצרים במשחק הפלייאוף הלוהט בחרטום, בירת סודן. אלג'יריה נהנתה משער של הבלם ענתר יחיא בדקה ה-40 ושמרה עליו עד לסיום כדי לחגוג העפלה ראשונה לגביע העולמי מאז 1986. בנוסף, האלג'יראים הצליחו לנקום ביריבה המרה, שעלתה על חשבונם למונדיאל 90' בדיוק לפני 20 שנה וניצחו אותם בקהיר בשבת כדי לכפות את המשחק המכריע.

החגיגות בירוק החלו על כר הדשא באיצטדיון בחרטום, עברו ליציעים ונמשכו ברחבי העולם הערבי - מעזה ועד למהגרים האלג'יראים במארסיי, פריס ולונדון, כאשר גילויי האלימות הופחתו הפעם לרמת המינימום. "אחרי כל מה שקרה במצרים, היה חשוב לנצח", אמר המחליף כאמל גילאס. "אני רוצה להודות לאנשי אלג'יריה על התמיכה בנו ולסודנים שקיבלו אותנו בצורה יפה. אני כל כך שמח וגאה כרגע".

אולם על החגיגות והדרמה הספורטיבית האפילו היחסים המתוחים בין המדינות. העיתון "סודאן טריביון" מפרסם כי ממשלת מצרים שיגרה כוחות מיוחדים לסודאן כדי לחלץ מהמדינה אוהדים, אשר לטענת שגריר מצרים במדינה, שימשו מטרה לאוהדים אלג'יראים. "האוהדים המצרים היוו מטרה לתקיפה מצד האוהדים האלג'יראים ברחובות אל ג'ומהוריה, אמר אפיפי עבד אל ווהאב לרדיו המצרי. עבד אל ווהאב חשף כי נשיא מצרים חוסני מובארק צלצל לנשיא סודאן ודרש ממנו "לשלוט במצב המידרדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully