וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מודים לאללה כי הגיע לנו"

15.11.2009 / 9:47

במצרים חגגו כל הלילה את הניצחון הדרמטי על אלג'יריה. מספר אוהדים אלג'יראים נפצעו מזריקת אבנים ביציאה מהאצטדיון

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

החגיגות בקהיר נמשכו אמש (שבת) לאורך כל הלילה כשמאו אלפי אוהדים צהלו אחרי הניצחון הדרמטי של מצרים על אלג'יריה 0:2 ששלח את שתי היריבות לקרב אחד ומכריע על הכרטיס למונדיאל שייערך בסודן ביום רביעי. המצרים ידעו שניצחון בהפרש של שער אחד לא יספיק להם לחלוף על פני האלג'יראים בדרך למקום הראשון בבית ג', ואחרי 95 דקות לחוצות הגיע השער השני של המחליף עימאד מטאב שהקפיץ את 74,000 האוהדים המשולהבים בקהיר לשמים.

כל הכותרות הראשיות של עיתוני מצרים הופקעו לטובת המשחק וברכו את שחקניהם. העיתון הממסדי המצרי ברך את שחקני הנבחרת בברכה: "מברוק", ואילו העיתון "אל-גומהוריה" ברך בכותרתו את מבקיע השער הראשון עומאר זאקי "ששימח אותנו" ואת מטאב, "הרוח שלנו". כותב הכתבה הנלהב הבהיר כי השער הראשון שהבקיע זאקי בדקה החמישית "הכניס מרגוע ללבבות המצרים" וכי היה ברור "מהרגע הראשון שהנבחרת תגשים את חלום המונדיאל. יום רביעי הוא היום המובטח, שבו נבחרתנו תאמר את המילה המכריעה".

האווירה הלוהטת בבירה המצרית גלשה כצפוי גם לאלימות, וכמה מאוהדי אלג'יריה נפצעו מזריקות אבנים מצד האוהדים המקומיים החוגגים ביציאה מהאצטדיון כזכור, עוד לפני המשחק נרגם אוטובוס הנבחרת האלג'יראית באבנים, וכעת ייאלצו הרשויות בסודן להתמודד עם כאב הראש הגדול הכרוך באבטחת המשחק הגורלי ביום רביעי, בו יתנגשו שני מחנות האוהדים פעם נוספת. היצרים בעקבות המשחק סערו גם הרחק ממצרים, ובמארסיי נרשמו התפרעויות רבות של יוצאי אלג'יריה שדוכאו רק לאחר התערבות משטרתית מאסיבית.

"כל הסימנים מעידים שנגשים את החלום"

"ברור שזה משחק שהדאיג אותנו", אמר עוזר מאמן נבחרת מצרים מגדי פאוזי לאחר שריקת הסיום. " זה מאוד מפחיד, אבל אנחנו מודים לאלוהים כי הגיע לנו. הנבחרת המצרית היא אלופת אפריקה, הבקענו שני שערים ויש לנו זכות לשחק בדרום אפריקה. אם אלג'יריה הייתה עולה, הייתי מאחל לה בהצלחה. אבל לנו יש את הזכות לייצג את אפריקה".

שחקני מצרים הביעו בתום המשחק אופטימיות לגבי ניצחון נוסף בסודן. קפטן נבחרת מצרים, אחמד חסן, אמר: "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען העם המצרי", אמר. "הצלחנו להעלות חיוך על פניהם של המצרים, אולם השמחה תהיה גדולה יותר ביום רביעי". האני סעיד הבטיח שביום רביעי תעפיל נבחרת מצרים למונדיאל: "זהו חלום שכל העם המצרי מחכה לו".

העיתון המצרי "אל-גומהוריה" כתב כי עם שובם של ואא'ל ג'ומעה וחוסני עבד רבו לנבחרת, "הנבחרת תקבל חיזוק בהגנה, במרכז השדה ובהתקפה, וכך תוכל ביום רביעי להגיד את המילה האחרונה נגד אלג'יריה בסודן". על פי העיתון, "כל הסימנים מעידים על כך שנבחרת מצרים תגשים את חלום המונדיאל". נשיא מצרים, שברך את הנבחרת המצרית על הניצחון, הביע גם תקווה "שהנבחרת תנצח במשחקה המכריע ביום רביעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully