וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ככה לא נפרדים מאגדה

מאלדיני אמר שלום לסן סירו אחרי 25 שנות משחק, אך מילאן הפסידה 3:2 לרומא. יובה ניצחה 0:3 את סיינה בבכורה של פרארה, לצ'ה ירדה

המחזור ה-37 באיטליה נערך הערב (ראשון) בסימן הצדעה לאחד הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים. בגיל 40, ולאחר יותר מ-900 הופעות ואינספור תארים במדי מילאן, נפרד פאולו מאלדיני מסן סירו במשחק הבית האחרון של הרוסונרי, שהפסידו 3:2 לרומא. יובנטוס, במשחק הבכורה של צ'ירו פרארה כמאמן, ניצחה 0:3 בסיינה והשתוותה למילאן במקום השני עם 71 נקודות.

במאבק על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות, פיורנטינה חילצה 1:1 מלצ'ה והורידה אותה לליגה השנייה, בעוד גנואה ניצחה 2:3 בטורינו, התקרבה עד כדי שלוש נקודות מפיורנטינה הרביעית והורידה את טורינו למקום ה-18, מתחת לקו האדום בגלל הפרש שערים נחות מבולוניה. השתיים תילחמנה במחזור האחרון נגד הירידה.

מילאן - רומא 3:2

עם כל הכבוד לצורך של הרוסונרי להבטיח את הסגנות, הערב הזה הוקדש כל כולו לפאולו מאלדיני האגדי. בגיל 40 ולאחר קריירה שהחלה ב-1985 וכללה 900 הופעות במדי מילאן בכל המסגרות, שבעה תארי אליפות וחמש זכיות בליגת האלופות, נפרד מספר 3 באדום מהקהל בסן סירו. המועדון כמובן "יפריש" את החולצה של פאולו עד אשר יעלה בנו, כריסטיאן, לקבוצה הבוגרת.

מלבד החגיגה, היה גם משחק, בו רצה קרלו אנצ'לוטי לנצח ולהרגיע את הרוחות באשר לעזיבתו לצ'לסי. בזמן שמילאן רוצה להבטיח את המקום השני, רומא נלחמת על הכרטיס לאירופה ונקודות היו נחוצות לה עד מאוד. הג'אלורוסי היו טובים יותר במחצית הראשונה, ועלו ליתרון בדקה ה-36 מבעיטה חופשית נהדרת של ג'ון ארנה ריסה. מילאן החלה ללחוץ במטרה להשיג את השיוויון, ונעזרה בהדיפה רעה של השוער ארתור לבעיטה של פיליפו אינזאגי, כדי לכבוש מרגלי מאסימו אמברוסיני.

ארבע דקות לאחר מכן, חשב ז'רמי מנז הצרפתי שהוא מקלקל את החגיגה של מאלדיני, עם שער במבצע אישי וטעות של דידה, אבל אמברוסיני השווה מיד עם השני שלו, אחרי בישול של קאקה ושגיאה של ארתור. הקצב המטורף נמשך, כשפרנצ'סקו טוטי הכריע את המשחק בבעיטה חופשית חדה בדקה ה-85. את אקורד הסיום הצורם נתן אמברוסיני עם אדום מיותר, ובסך הכל לא זו הפרידה הראויה לאגדה כמו מאלדיני.

קליארי - אינטר 1:2

כשהיא מעודדת מההסכם על רכישתם של דייגו מיליטו וטיאגו מוטה מגנואה, יצאה האלופה אינטר למשחק חוץ בסרדיניה, מול קליארי המפתיעה שהעבירה עונה יוצאת מן הכלל ונמצאת במקום השביעי. למרות שמדובר במשחק שלא קובע דבר, זלאטן איברהימוביץ' לא התחשב וכבש כבר בדקה השמינית את ה-23 שלו העונה - מוליך את טבלת המבקיעים בצוותא עם מרקו די ואיו מבולוניה.

מכאן השתלטה קליארי על המשחק ובדקה ה-34 באה על שכרה עם שער שיוויון מרגלי אנדראה קוסו. במחצית השנייה תפסה המארחת את ההובלה, כשרוברט אקוואפרסקה, השייך לאינטר, הרשית בנגיחה בדקה ה-71 והנחיל לאלופה הפסד רביעי העונה.

סיינה - יובנטוס 3:0

משחק הבכורה של צ'ירו פרארה על הקווים של הביאנקונרי הוכתר בהצלחה. בשבוע שעבר החליף בלם העבר של יובנטוס את קלאודיו ראניירי לצמד משחקי הסיום של העונה, על מנת לשמור על המקום השלישי המוליך ישירות לליגת האלופות ואולי אף להחזיר את יובה למקום השני.

האורחים לא ניצחו מאז ה-21 במרץ, אבל הערב עשו את העבודה, בניצוחו של אלסנדרו דל פיירו. הנסיך כבש בכדור חופשי את הראשון בדקה ה-18, ובדקה ה-37 בישל לקלאודיו מרקיזיו הצעיר את השני בהתקפה מתפרצת. הקפטן המשיך להבריק, ובדקת הסיום חתם את התוצאה עם שערו ה-13 העונה, לאחר שהטעה מגן והשכיב את שוער סיינה.

לצ'ה - פיורנטינה 1:1

ניצחון היה מבטיח לפיורנטינה את הכרטיס לליגת האלופות ומשאיר אותה חזק בתמונת המקום השלישי, אך רצונותיה של לצ'ה לשרוד היו חזקים גם כן. המארחים, שדורגו אחרונים ערב המחזור, השיגו את שער היתרון מרגלי סימונה טיריבוקי בדקה ה-50, אך המחליף מרטין יורגנסן השווה בדקה האחרונה, דווקא אחרי שפליפה מלו הורחק והשאיר את פיורנטינה בעשרה שחקנים. השער הדרמטי הוריד למעשה את לצ'ב לליגה השנייה, כשהיא מצטרפת לרג'ינה שירדה כבר ביום רביעי.

טורינו - גנואה 3:2

המארחים נזקקו לניצחון על מנת להתרחק מהקו האדום, בעוד הרוסובלו עדיין האמינו בסיכוי לתפוס את הכרטיס הרביעי לליגת האלופות. דייגו מיליטו, שיעבור לאינטר בעונה הבאה, כבש בפנדל בדקה ה-32, אבל איבן פרנצ'סקיני השווה עבור טורינו בדקה ה-40. במחצית השנייה החזיר רובן אוליברה את גנואה ליתרון, אך רולאנדו ביאנקי שוב איזן לאחר דקה. המילה האחרונה הייתה של מיליטו הנפלא, שמצא את הרשת בדקה ה-89 והעניק שלוש נקודות יקרות לקבוצתו.

משחקים נוספים:

קייבו - בולוניה 0:0

אטאלנטה - פאלרמו 2:2
לאטאלנטה: ג'אנביטו פלאזמטי (50 ו-67). לפארלמו: דוידה סוצ'י (32), פבריציו מיקולי (75)

סמפדוריה - אודינזה 2:2
לסמפדוריה: מאוריסיו איסלה (32, עצמי), אנטוניו קסאנו (44 בפנדל). לאודינזה: גטאנו ד'אגוסטינו (13 בפנדל), פליפה (61)

קטאניה - נאפולי 1:3
לקטאניה: טקאיוקי מורימוטו (42), ג'וזפה מסקארה (88), ויטו פלקוניירי (90). לנאפולי: מריאנו בוליאצ'ינו (28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully