וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הזאבים כבר לא בודדים

וולפסבורג לא נלחצה במחזור האחרון, מחצה 1:5 את ברמן וחגגה אליפות ראשונה בתולדותיה. באיירן שנייה לאחר 1:2 על שטוטגרט, גלאדבך שרדה

אז זהו זה, גבירותי ורבותי. יש אלופה, ולמרות הכל זו לא באיירן מינכן. אחרי עונה מלאת תהפוכות ורווית מתח ודרמות, קיבלנו מחזור נעילה שכבר לאחר שש דקות הבהיר כי אין שום דבר בעולם שימנע מוולפסבורג לחגוג אליפות היסטורית. הזאבים, שהגיעו עם יתרון שתי נקודות בפסגה וכשהם תלויים אך ורק בעצמם, הביסו הערב (שבת) 1:5 את ורדר ברמן בעיקר בזכות מחצית ראשונה נפלאה, ורשמו תואר ראשון בתולדות המועדון.

באיירן מינכן ושטוטגארט, שציפו למעידה של וולפסבורג, הבינו כבר בפתיחה כי זהו בעצם קרב על המקום בליגת האלופות ובאיירן אכן ניצחה 1:2. אלא שגם שטוטגרט קיבלה בחסד כרטיס למוקדמות הצ'מפיונס, הודות לניצחון המפתיע של קרלסרוהה 0:4 על הרטה ברלין, שנותרה עם המקום בליגה האירופית בלבד, בדיוק כמו המבורג (2:3 דרמטי על פרנקפורט).

מלחמת ההישרדות בתחתית משכה גם היא את תשומת הלב. בורוסיה מנשנגלאדבך עשתה את העבודה עם תיקו 1:1 מול דורטמונד, וראתה את אנרגי קוטבוס תופסת את המקום ה-16 המוליך למבחנים בזכות 0:3 על לברקוזן. קרלסרוהה, למרות הניצחון על הרטה, ירדה לליגה השנייה יחד עם ארמיניה בילפלד שסיימה ב-2:2 עם האנובר וסיימה אחרונה.

וולפסבורג - ורדר ברמן 1:5

בשביל הרגע הזה עבדה וולפסבורג עונה שלמה. הקבוצה המופלאה הזו, שהציגה כמה ממשחקי הכדורגל הטובים של העונה, ניצבה במחזור האחרון הערב כשגורלה בידיה. שחקניו של פליקס מגאת' החזיקו ביתרון בן שתי נקודות על הדולקות בעקבותיהם, באיירן מינכן ושטוטגארט, וסגרו את הסיפור כבר במחצית הראשונה, כדי לחסוך דרמה לא נחוצה ולהבטיח אליפות היסטורית.

ברמן הגיעה לאחר ההפסד 2:1 לשחטאר דונייצק בגמר גביע אופ"א, וכבר אחרי שש דקות הוציא טים ויזה כדור מהרשת, אחרי שצמד טעויות בהגנה איפשרו לזבזדאן מיסימוביץ', מלך האסיסטים של הליגה, לבעוט למשקוף ופנימה. בדקה ה-15 כבר 0:2, כשגראפיט הרשית באלגנטיות את שערו ה-27 העונה. בדקה ה-26 כדור של הברזילאי גרם לשער עצמי של סבסטיאן פרודל. החגיגות ביציעים נרגעו מעט כשדייגו צימק בדקה ה-31, אבל מיד אחר כך התעשתו הירוקים וחזרו לצהול ולשמוח.

11 דקות במחצית השנייה הספיקו לגראפיט להבטיח את מלכות השערים בבונדסליגה לעונה זו, כשכבש מול ההגנה האומללה של ברמן את שערו ה-28 בנגיחה אחרי כדור קרן. אדין דזקו, שותפו של גראפיט לחוד הקטלני, התקנא בחברו והצטרף גם הוא לחגיגה עם החמישי במשחק וה-26 שלו העונה. פליקס מגאת' נפרד מוולפסבורג עם אליפות ראשונה בתולדות המועדון. נתראה בליגת האלופות בעונה הבאה.

באיירן מינכן - שטוטגרט 1:2

כבר מהדקה השישית הבינו שחקני שתי הקבוצות שנס תוצרת ברמן לא יגיע, ונאבקו בעצם אך ורק על המקום השני והכרטיס לליגת האלופות, מתוך ידיעה שהרטה ברלין תנצח קרוב לוודאי את קרלסרוהה האחרונה. באיירן נפרדה בפתיחה מיופ היינקס, שיוחלף בקרוב על ידי לואיס ואן חאל, ובדקה ה-16 סידר לו פרנק ריברי שער יתרון, כשכדור רוחב שלו פגע בחאליד בולהארוז וחדר פנימה.

במחצית השנייה באיירן השתחררה, ובדקה ה-60 צירוף התקפי נאה הסתיים בבישול של ריברי למארק ואן בומל שהבקיע בקלות מול יינס להמאן. שער של לוקאס פודולסקי נפסל לקול מחאתו של חלוץ באיירן, ומיד בדקה ה-64 צימק מריו גומז מן העבר השני. באיירן זכתה בכרטיס הישיר לאלופת, אך יכולה להיות מאוכזבת מאובדן האליפות ומהעונה הבינונית. הרבה עבודה מצפה ללואיס ואן חאל בקיץ. שטוטגרט תגיד תודה לקרלסרוהה, שסידרה לה מקום במוקדמות ליגת האלופות ורווח כספי נאה.

קרלסרוהה - הרטה ברלין 0:4

למרות שיצאה מתמונת האליפות, ובאופן מעט אירוני, הקבוצה שהגיעה במצב הטוב ביותר למחזור האחרון היא דווקא הרטה ברלין. המדורגת רביעית בטבלה הייתה בפיגור ארבע נקודות מהפסגה וידעה שניצחון יבטיח לה את המקום בליגת האלופות, אך בעטה בדלי מול נועלת הטבלה שקיוותה לניצחון שיקפיץ אותה במצב מסוים למקום ה-16 ולמשחקי הפלייאוף מול השלישית בליגה השנייה.

בדקה ה-33 תפסה קרלסרוהה את ההולכה, כאשר סבסטיאן פרייס הכניע את ירוסלאב דרובני ומחק לאנשי הרטה את החיוך מהפרצוף. שבע דקות לאחר מכן הגיע השני, מנגיחה מדויקת של הבלם מייק פרנץ. בדקה ה-62 נעץ ג'ושוע קנדי את המסמר השלישי, כשדחק מקרוב מסירת רוחב של סטפנו סלוצי. החלוץ האוסטרלי נגח לרשת גם את הרביעי בדקה ה-72 וחתם את תוצאת המשחק. למרות הניצחון, קרלסרוהה תבלה בעונה הבאה בבונדלסיגה השנייה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בורוסיה מנשנגלאדבך - דורטמונד 1:1

הראשונה רצתה נקודה על מנת להישאר בליגה, השנייה קיוותה לניצחון שיבטיח לה את המקום החמישי. בפועל התפתח משחק עצבני, כשהמצב הטוב ביותר הגיע מראשו של דנטה, הבלם הברזילאי של גלאדבך, שנגח לקורה בדקת הסיום של המחצית. אותו דנטה הפך במחצית השנייה לגיבור של גלאדבך, כשמצא את הרשת לאחר כדור קרן של אלכסנדר באומיוהאן, אבל יאקוב בלאצ'יקובסקי הפולני השווה בדקה ה-64. שער הניצחון של המבורג בפרנקפורט בדקה ה-90, מנע מדורטמונד את הכרטיס לליגה האירופית. המארחים, בשורותיהם שיחק רוברטו קולאוטי 75 דקות, יקוו לעונה מוצלחת יותר ב-2009/10.

ארמיניה בילפלד - האנובר 2:2

אחרי תשעה משחקים ללא ניצחון, ניצבה בילפלד בפני המשחק המכריע של העונה, כאשר ניצחון יבטיח לה לפחות מקום במבחנים מול השלישית מהליגה השנייה. שתי דקות בלבד הספיקו למקומיים כדי לעלות ליתרון, כשדווקא מריו אגימן האורח כבש לשערו הוא. בדקה ה-57 הושג השיוויון, כאשר יירי שטיינר הצ'כי כבש בנגיחה, ובדקה ה-84 סרג'יו פינטו הפך את התוצאה. ארתור וישניארק השווה בדקה ה-90, אך בילפלד בכל זאת ירדה לליגת המשנה.

אנרגי קוטבוס - לברקוזן 0:3

בזמן שהקבוצה של ברונו לבאדיה מתכוננת לגמר הגביע מול ברמן, לאנרגי קוטבוס היו תוכניות להינצל מירידה. אמיל יולה כבש בדקה ה-50 והקפיץ את אוהדי קוטבוס שהיו קשובים לתוצאות במגרשים האחרים, ובדקה ה-64 הגיע השני מרגלי סטיבן ריביץ', כשלברקוזן משחקת מחצית שלמה בעשרה שחקנים בעקבות הרחקתו של ארתורו וידאל הצ'יליאני. בדקה ה-69 השלים יולה צמד אישי והציב את קוטבוס, הקבוצה המזרח גרמנית היחידה בליגה, בעמדה המובילה למשחקי הפלייאוף.

משחקים נוספים:

פרנקפורט - המבורג 3:2
לפרנקפורט: אלכסנדר מייר (61), קאיו (63). להמבורג: דויד יארולים (22), איביצה אוליץ' (58), פיוטר טרוכובסקי (90)

שאלקה - הופנהיים 3:2
לשאלקה: מלאדן קרסטאיץ' (30), ג'פרסון פרפאן (34). להופנהיים: דמבה בה (26), קרלוס אדוארדו (49 ו-89 בפנדל)

פ.צ. קלן - בוכום 1:1
לקלן: אנטר יאהיה (24, עצמי). לבוכום: דייגו קלימוביץ' (18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully