וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "נציג לעולם את הכדורגל שלנו"

מאמן ברצלונה הודיע כי קבוצתו מחויבת לשחק אטרקטיבי, גם בחצי גמר האלופות מול צ'לסי (ג', 21:45, ספורט 5 ו-HD). הידינק: "נעצור את מסי"

זהו זה. אחרי כל ההצגות, המבצעים הנפלאים והכדורגל החינני במשך העונה, ברצלונה ניצבת בפני שבוע האמת שלה. זה יתחיל כבר מחר (שלישי, 21:45, ספורט 5 ו-HD) במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות מול צ'לסי, יימשך ב'אל קלאסיקו' נגד ריאל מדריד בברנבאו בשבת וייחתם בגומלין הצ'מפיונס בשבוע הבא. רק אז תישפט הקבוצה של פפ גוארדיולה על פי המבחן החשוב מכולם - מבחן התוצאה.

אחת הדאגות של המאמן הקטלוני היא באשר לחשיבות הרבה יותר שמייחסים ביציעי הקאמפ נואו לליגה ובמיוחד ל'אל קלאסיקו' לעומת משחקי ליגת האלופות. בברצלונה מודעים לכך שצ'לסי תהיה היריבה העיקשת ביותר שעמדה בדרכם העונה, אך עדיין בטוחים כי ישיגו מקדמה נאה לקראת הגומלין בסטמפורד ברידג', כשהם משחקים את הכדורגל שלהם. "ברצלונה מחויבת לשחק כדורגל אטרקטיבי, והאמת שאני לא מכיר שום דרך אחרת", אמר גווארדיולה. "זו הזדמנות להראות לעולם את הסגנון שלנו ולפתות את כולם ללכת בדרכנו".

גווארדיולה יחזור לעמוד על הקווים לאחר שריצה את עונש ההרחקה במשחק במינכן, וכך גם רפאל מארקז המקסיקני. בחלק ההתקפי יפתחו הטרידנטה המקורי אטו, הנרי ומסי ("שלישיית טופ עולמי", כפי שמכנה אותם הידינק) ומאחוריהם הצמד-חמד צ'אבי ואינייסטה. רוב שחקני ברצלונה זוכרים היטב כי הודחו בשתי העונות האחרונות על ידי קבוצות אנגליות, אך יש מי שנשען על העובדה שבשלושת הפעמים שברסה וצ'לסי נפגשו לקרב נוקאאוט באלופות, המאזן עומד על 1:2 לקטלונים.

הבלם ג'רארד פיקה, שיפתח במרכז ההגנה לצד הקפטן קרלס פויול, חושש מדידייה דרוגבה המצוי בכושר נפלא. "הוא אחד החלוצים המושלמים. הוא חזק, טוב באוויר, מהיר ובועט נהדר", אמר הבלם הספרדי, שנתקל בדרוגבה בימיו כבלם מנצ'סטר יונייטד. "אין דבר קשה יותר מאשר להגן מולו. בכלל, צ'לסי משחקת פתוח יותר אצל הידינק, הם לא כמו ליברפול שמסתגרת מאחור".

במסיבת העיתונאים הרשמית דיבר צ'אבי על הנשק המרכזי של קבוצתו: "מסי יהווה מפתח מול צ'לסי. הוא השחקן הטוב בעולם כרגע ומי כמוהו יכול לשנות משחקים. אנחנו מקווים לחזור על מה שעשינו בבית נגד באיירן ולהציב את צ'לסי תחת לחץ, אבל הכי חשוב זה לא לספוג".

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדז; דני אלבס, ג'רארד פיקה, רפאל מארקז, אריק אבידל; יא יא טורה, צ'אבי, אנדרס אינייסטה; לאונל מסי, תיירי הנרי, סמואל אטו.

בלטי: "המנצחת תזכה בתואר"

אם ברצלונה מכוונת לעבר הטרבל, צ'לסי רואה באופק שלה דאבל אפשרי, לאחר ההעפלה לגמר הגביע ומתוך הנחה שבליגה הסיפור גמור עבורה. בעונה הקודמת הפריד פנדל בודד של ג'ון טרי מזכייה ראשונה של הכחולים בליגת האלופות, ובצ'לסי מקווים לתקן זאת הפעם. מאז הגעתו של חוס הידינק רשמה הקבוצה הפסד אחד בלבד, כשרגע השיא בתקופתו היה בניצחון 1:3 באנפילד ברבע גמר המפעל.

פרנק למפארד, שזכה למחמאות רבות מצד מאמנו בתקופה האחרונה, נואש לזכות בליגת האלופות לראשונה בקריירה. "מעולם לא הייתי כל כך נחוש לזכות במשהו כמו בליגת האלופות העונה", הודה למפארד. "ככל שחולפים השנים ואנחנו לא מצליחים לזכות, אני חושב לעצמי 'האם אי פעם אזכה בזה?'. לשחק נגד ברסה בקאמפ נואו זו תמיד חוויה. ידוע שבששת החודשים האחרונים מסי נמצא בספירה משלו ואף אחד לא מתקרב לרמתו, אבל אנחנו מגיעים נחושים ומאמינים בעצמנו".

בצד האנגלי יש רשימת חיסורים משמעותית, כשהמגן אשלי קול מושעה ואליו הצטרפו צמד שחקני נבחרת פורטוגל, דקו (שיקווה לפגוש את קבוצתו לשעבר בגומלין) וריקרדו קרבאליו, שלא הצליחו להתאושש בזמן מפציעותיהם. כפי הנראה יהיה זה ז'וזה בוסינגווה, מגן ימני בדרך כלל, שיצוות בצד שמאל של ההגנה בעוד אלכס הברזילאי יחליף את קרבאליו.

על בוסינגווה, ככל הנראה, תוטל המשימה לסגור את מסי, והידינק מאמין שהוא יוכל לעשות את העבודה באמצעים חוקיים, ללא צורך להשתמש בשיטת האובר-אגרסיביות שנוקטות קבוצות שונות שפוגשות את הכוכב הארגנטינאי: "ברור שאנחנו רוצים לעצור את מסי, אבל רק בגבולות המותר. אני מאמין שיהיו מאבקים פיזיים רגילים".

המגן הברזילאי בלטי, עוד איש צ'לסי ששיחק בברצלונה ואף הבקיע את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות 2006, היה מעדיף לפגוש את האקסית בגמר. "מבחינתי, ברצלונה - צ'לסי חייב היה להיות הגמר. אני מאמין שהמנצחת בהתמודדות תניף את הגביע בסופו של דבר".

הרכב צ'לסי: פטר צ'ך; ברניסלב איבנוביץ', אלכס, ג'ון טרי, ז'וזה בוסינגווה; מייקל אסיין, מיכאל באלאק, פרנק למפארד, ג'ון אובי מיקל, פלורן מאלודה; דידייה דרוגבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully