וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולף תון: "קלינסמן טעה כשבחר בבאיירן מינכן"

שחקן נבחרת גרמניה לשעבר טען כי המאמן המפוטר היה צריך להתחיל במועדון קטן. התקשורת: "הניסוי נכשל". אוליבר קאן: "צעד הגיוני"

"יורגן קלינסמן צריך להיות מבסוט, עכשיו הוא יכול לחזור בשקט לקליפורניה השלווה ולחזור ליהנות מהחיים", כך עקצו היום (שני) בעיתוני גרמניה את המאמן המפוטר של באיירן מינכן, שלטעמם נראה רגוע מדי בשלבים רבים של העונה. דווקא ההפסד של וולפסבורג 2:0 לקוטבוס אתמול היה זה שחרץ את דינו של קלינסי, זאת מכיוון שבהנהלה מרגישים כי האליפות בהישג יד בכל מקרה.

יופ היינקס והרמן גרלנד ידריכו את הקבוצה בחמשת המחזורים הנותרים, במטרה לסגור את פער שלוש הנקודות מהפסגה ולזכות בכל זאת בתואר, כשברשימת המועמדים לעונה הבאה בולט רוברטו מנצ'יני האיטלקי.

בכל מקרה ובלי קשר לשמות המוזכרים בהקשר של באיירן, היינקס יערוך את הבכורה בשבת וזה יקרה דווקא מול בורוסיה מנשנגלאדבך, הקבוצה בה כיכב כשחקן ואותה אימן בקדנציה הקודמת שלו על הקווים בבונדסליגה. "אני עושה זאת מתוך אהבה לבאיירן ומטעם החברות שלי עם אולי הנס", הסביר היינקס את מניעיו לחזור אל הקווים.

מי שממש לא היה מופתע מהצעד שביצעה באיירן, הוא שוערה לשעבר אוליבר קאן: "עבור מועדון עם פילוסופיה של הצלחות בטווח הקצר, אפשר להגיד שהצעד הגיוני. בהנהלה החליטו לבצע זעזוע כי פחדו מאפשרות איבוד הכרטיס לליגת האלופות. הרי זה הדבר החשוב ביותר לקבוצה, בעיקר מבחינה כלכלית".

הטיטאן התייחס בדבריו גם לצוות המאמנים החדשים, שלדבריו יכולים להצעיד את באיירן בכל זאת לעבר התואר: "מדובר באנשים המודעים לדרך בה פועל המועדון ומתאימים לסיטואציה שנוצרה. יש רק שלוש נקודות הבדל מהמקום הראשון כשנותרו חמישה מחזורים, והכל פתוח".

יואכים לאו, שהיה עוזרו הנאמן של קלינסמן בנבחרת בין השנים 2004-2006, יצא להגנתו: "השבועות האחרונים היו בלתי אנושיים עבורו. כל הביקורת הייתה על אדם אחד בצורה מאסיבית. אבל יורגן הראה את הכוח שלו ותמיד נותר נאמן לקבוצה. הוא שמר על עקרונותיו ומעולם לא האשים אחרים".

"הניסוי נכשל, החולה עוד חי"

בתקשורת הגרמנית, כמובן, נהנים לרקוד עם דמם של הבווארים ומצביעים על כרוניקה של כשלון ידוע מראש. "הניסוי של הנס ורומיניגה נכשל בגדול", קבע מיכאל וויט, פרשן מגזין 'וולט', "ועכשיו סוף סוף הם הודו שביצעו טעות. הם רצו את הבלתי אפשרי - שינוי קטנטן המלווה בהצלחה אדירה. מה שבטוח, המאמן הבא של באיירן יהיה מישהו ותיק עם ניסיון בינלאומי. באיירן תחזור מאוד בקרוב להיות כפי שהייתה בעבר - מעט יותר שמרנית, אך מצליחה".

אולי הנס, אחד מתומכיו הגדולים של קלינסמן בהנהלה במהלך העונה, סיפר על השתלשלות האירועים וניסה להסביר: "הוא היה מופתע, וזה מובן. תמיד גיבינו אותו, אבל צריך לזכור שלא הובלנו את הליגה אפילו פעם אחת העונה, וזה דבר שאי אפשר להרשות. הפסדנו את כל המשחקים החשובים השנה".

בתוך כך, שעות האחרונות מתגברים הדיווחים על כך שבהנהלה ובמיוחד בקרב השחקנים הייתה התמרמרות רבה לגבי שיטות האימון של קלינסמן וסגנונו ההתקפי מדי.

מריו באסלר, שחקן באיירן מינכן ונבחרת גרמניה לשעבר, נדרש גם הוא לנושא וכרגיל השמיע קולו: "הטעות הגדולה ביותר של קלינסמן הייתה שהוא הבטיח שיפור אישי של כל שחקן ושחקן. כל עניין הגישה שלו, זה לא ממש עבד".

אולף תון, חברו של קלינסי בנבחרת גרמניה של מונדיאל 1990, הסביר את הדברים מנקודת ראותו: "קלינסמן היה צריך ללכת קודם כל למועדון קטן יותר, לא מיד לבאיירן מינכן. פליקס מגאת' לקח דאבל ולא נשאר בתפקיד - אלו נעליים גדולות מדי להיכנס אליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully