וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינסמן פוטר מבאיירן, היינקס וגרלנד יחליפו אותו

למרות האכזבה, מאמן באיירן מינכן המפוטר, יורגן קלינסמן, לא נוטר טינה. היינקס וגרלנד יחליפו אותו. רומינגה: "המצב אילץ אותנו לפעול"

יורגן קלינסמן, מאמן באיירן מינכן, פוטר היום (שני) מהקבוצה, כך דיווח בעיתון 'בילד' הגרמני, יומיים בלבד לאחר ההפסד 1:0 לשאלקה, שכנראה גמר לבווארים את חלום האליפות בגרמניה. מי שיחליף את קלינסמן בתפקיד עד סיומה של העונה הנוכחית יהיה יופ היינקס והרמן גרלנד, מאמן קבוצת החובבים של המועדון. לקלינסי היה חוזה עד סופה של העונה הבאה, 2010, אבל התצוגות הרעות של הבווארים בליגה, ההשפלה בגביע האלופות על ידי ברצלונה וההדחה ברבע הגמר, עשו את שלהם.

"לא הגענו בקלות להחלטה הזו", אמר יושב ראש הקבוצה, קארל היינץ רומינגה, "אבל תוצאות השבועות האחרונים ובעיקר, הדרך בה הן הגיעו, בצוותא עם המצב שמצאנו את עצמנו בו, הכריחה אותנו לפעול מתוך מחויבות למועדון". רומינגה אף התייחס לשני מחליפיו של קלינסמן, יופ היינקס והרמן גרלנד: "הם מאוד מנוסים, וינהלו את הקבוצה עד תום העונה".

"כמובן שאני מאוכזב", אמר קלינסמן אחרי ההודעה הרשמית ששחררה הנהלת המועדון, "למרות זאת, אני מודה לבאיירן מינכן, לאוהדים, לצוות האימון, לשחקנים ולעמיתים שלי על תקופה מרגשת. הנחנו את הייסודות לקראת העתיד, ואני עדיין מאמין שהקבוצה יכולה להיות אלופת גרמניה העונה".

קלינסמן מונה למאמן בתחילת העונה, והחלומות של באיירן איתו היו גדולים ורבים. אבל הקבוצה פתחה לא טוב את העונה, בהמשך היא השתפרה ועלתה על הפסים הנכונים. לאחרונה חטפו הבווארים תבוסות קשות. הראשונה במשחק העונה נגד וולפסבורג, הטוענת הראשית לכתר, 5:1. באיירן קרעה את ספורטינג ליסבון בשמינית הגמר ליגת האלופות ועלתה לרבע להתמודדות נגד ברצלונה, שעשתה לה את מה שהבווארים עשו לפורטוגלים. בארסה טרפה את באיירן בקאמפ נואו 0:4, כאשר בגומלין הקבוצה הגרמנית אפילו לא הצליחה לנצח. הקש ששבר את גב הגמל היה כנראה ההפסד לשאלקה במחזור האחרון, שהרחיק את הקבוצה מהצמרת. למזלה של באיירן, המוליכה וולפסבורג, נוצחה בקוטבוס, כך שיש לה עדיין סיכוי לזכות באליפות. אולי הזעזוע יביא לה את השינוי המיוחל.

מי שיחליף את קלינסמן על הקווים, אבל כנראה לא בעונה הבאה, הוא יופ היינקס. היינקס שיחק בקבוצה הגדולה של בורוסיה מנשנגלדבאך בשנות ה-60' וה-70' ואף אימן אותה שמונה שנים בין 1979-1987. בין השנים 1987-1991 אימן את באיירן מינכן וזכה עימה בשתי אליפויות (1989, 1990). בעונת 1997/8 אימן את ריאל מדריד. ב-2003 עשה היינקס קאמבק לבונדסליגה כשהדריך את שאלקה, בה עבד עונה אחת בלבד. בעונת 2006/7 חזר לקדנציה שנייה במנשנגלדבאך. כעת חוזר המאמן בן ה-64 לקדנציה שנייה בבאיירן.

קלינסמן - שחקן גדול, מאמן קצת פחות

יורגן קלינסמן, 45, בוודאי לא ירצה לזכור את העונה הזאת בבוואריה. השחקן הגרמני הבילנאומי לשעבר, שזכה ביחד עם לותר מתיאוס בגביע העולם במונדיאל 1990 באיטליה, לא עמד בציפיות המועדון הגדול בגרמניה.

קלינסי עבר מקריירת משחק מפוארת לאימון וקיבל לידיו ישירות, עוד לפני שאימן קבוצה, את נבחרת גרמניה ב-2004. במדינה היו שלא אהבו את העובדה שקלינסי חסר האימון בניסיון קיבל לידיו את מושכות הנבחרת הלאומית, ובעיקר את העובדה שהוא ניהל את הנבחרת בשלט רחוק ממקום מושבו בקליפורניה, ארה"ב, שם הוא מתגורר.

אלא שקלינסמן הוביל את גרמניה במונדיאל שנערך במדינה ב-2006 לתצוגות מצוינת ועד לחצי הגמר, שם נוצחה על ידי איטליה. גרמניה סיימה שלישית, והטרוניות נגדו התחלפו בשבחים רבים. חרף ההצלחה הגדולה קלינסמן בחר שלא להאריך את חוזהו בנבחרת ועזב ביולי 2006.

לאחר שנתיים, בתחילת העונה הנוכחית הגיע קלינסמן בקול תרועה רמה לבאיירן מינכן, בה שירת כשחקן שנתיים בין השנים 1995-1997. פחות משנה אחרי שהתחיל לעבוד במועדון, ויותר משנה עד לסיום התאריך בו היה אמור לסיים את העבודה בבאיירן, הוא הולך הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully