וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים של סהר

29.3.2009 / 15:17

הישראלי הרשים מול יוון, אבל לא היה לבד. ענבל מנור עבר ברחבי אירופה ודרום אמריקה, כדי לא להשאיר את פינת נבחרת המחזור מיותמת אפילו כשבליגות יש פגרה

הליגות באירופה פינו את מקומן בסוף השבוע למחזור נוסף במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2010. ספרד, איטליה והולנד השיגו ניצחונות ויכולות להכין את הדרכונים לדרום אפריקה. צרפת וריימונד דומנק נשארו בחיים אחרי 0:1 חשוב בליטא ולעומת זאת, פורטוגל ממשיכה לגמגם עם תיקו 0:0 ביתי מול שבדיה, שסיבך אותה בבית 1. מבין כל המשחקים, וואלה! ספורט מגישה את 11 המצטיינים ממשחקי המוקדמות באירופה ובדרום אמריקה, שם המשיך פסטיבל דייגו מראדונה. וכן, ליאו מסי בפנים.

שוער

זידרונאס קרצ'מסקאס – ליטא

צרפת יצאה למשחק של להיות או לחדול מבחינתה בליטא. המאמן המושמץ, ריימונד דומנק, ידע שהפסד או תיקו עשוי לחסל את הסיכויים להעפיל למונדיאל ויגמור את קריירת האימון שלו. הטריקולור היו דומיננטיים מהפתיחה, אבל נתקלו במופע בלימה של איש אחד. קרצ'מסקאס, השוער בן ה-25 של דינמו מוסקבה, בלם את כל הניסיונות של האורחים, עד שנכנע לבעיטה של פרנק ריברי בדקה ה-67. דומנק יכול לנשום לרווחה.

הגנה

מגן ימני: סרחיו ראמוס – ספרד

טורקיה הגיעה לברנבאו והפתיעה את ספרד עם משחק אגרסיבי ולחץ במרכז השדה. אלופת אירופה התקשתה לפתח את המשחק הרגיל שלה, מול יריבה עיקשת ומתלהבת. האיש של ויסנטה דל בוסקה במשחק היה המגן הימני. ראמוס סגר את האגף שלו, ופתח את המשחק עם פריצות באגף. עם קצת מזל, כדור נייח שפגע בראמוס הגיע לפיקה, שכבש את השער היחיד במשחק. "אסור לחיות בעבר. אנחנו חייבים להוכיח בכל משחק כמה אנו טובים", סיכם מגן ריאל מדריד את תחילת המסע החדש של ספרד.

בלם: דניאל מאיסטורוביץ' – שבדיה

בעוד שחקני נבחרת ישראל התקשו מול סוטיריס קיריגאקוס ברמת גן, בפורטוגל סבלו מנחת זרועו של מאיסטורוביץ', החבר מא.א.ק אתונה. הבלם בן ה-31 רשם את אחת ההצגות של חייו. שליטה מוחלטת באוויר, תיקולים נקיים ובעיקר שמירה צמודה לכריסטיאנו רונאלדו, שנשאר מתוסכל. הנבחרת הכי דרום אמריקאית באירופה ממשיכה לשקוע בקמפיין, עם 0:0 שלישי בחמישה משחקים וניצחון אחד, על מלטה. דנמרק והונגריה, כן זו שהפסידה ברמת גן לפני חודש וחצי, לא מתחשבות בקרלוס קיירוש וממשיכות להוליך את הבית.

בלם: ג'וני אבאנס – צפון אירלנד

שימו לב לכוח העולה בכדורגל האירופאי. לאחר קמפיין מצוין במקודמות יורו 2008, החבורה של נייגל וורת'ינגטון רוצה ללכת עד הסוף ולהגיע לדרום אפריקה. פולין הגיעה לבלפסט, הציגה כדורגל נורא וספגה הפסד 3:2 שהעלה את המקומיים לראשות הבית. מי שניצח על החגיגה בבלפסט היה הבלם הצעיר של מנצ'סטר יונייטד. אבאנס, אחד הפייבוריטים של אלכס פרגוסון, רשם משחק נפלא ואף התכבד בשער השני. "הקריירה שלו מובטחת", אמר עליו פרגוסון לאחרונה. "כך גם המקום שלו בלב האוהדים בצופן אירלנד", נכתב הבוקר ב"טיימס".

מגן שמאלי – פטריס אברה – צרפת

נשארנו במנצ'סטר יונייטד. למרות השליטה המוחלטת לאורך כל דקות המשחק, זה לא היה ערב ענק של הטריקולור. תנאי המגרש הגרועים הקשו על שחקנים טכניים כמו יוהאן גורקוף וריברי, ופינו את הבמה לפריצות החוזרות ונשנות של אברה. המגן השמאלי בנה את רוב ההתקפות המסוכנות של צרפת עם פריצות יוצאות מן הכלל לאורך הקו, אליהן הוסיף עבודה הגנתית שקטה וטובה, שהשאירה את סטיב מנדנדה מחוסר עבודה לאורך כל הערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

קישור

סטיליאן פטרוב – בולגריה

באימון יום חמישי של נבחרת בולגריה, התמוטט פטרוב במפתיע והצליח להלחיץ את אנשי הצוות המקצועי. הבדיקות הרפואיות התגלו כתקינות, וקשר אסטון וילה התאושש כדי לתת הצגה במשחק החוץ בדבלין. הקפטן, שצפוי להאריך בקרוב את חוזהו בוילה פארק, הנהיג את הקישור של הבולגרים עם מסירות נפלאות ולאירלנד לא הייתה תשובה לעליונות הטכנית שלו. בעיטה שלו הפכה לשער עצמי של קווין קילבאן שקבעה 1:1 בסיום. אירלנד פספסה הזדמנות להידבק לאיטליה, בולגריה תמשיך להיאבק על המקום השני.

אנדראה פירלו – איטליה

מרצ'לו ליפי העלה הרכב שמרני עם אוריינטציה הגנתית במשחק החוץ במוטנגרו והאזורי היו רחוקים מלהרשים. למזלו של ליפי, המנוע שלו דווקא כן הגיע לעבודה. אחרי עונה מלאת פציעות ואכזבות, פירלו היה נפלא בקישור האיטלקי. פנדל שלו קבע 0:1, וכדור ארוך ומדויק בנה את ה-0:2 של ג'מפאולו פאציני, הדבר הבא בארץ המגף. פירלו שוב הראה כמה הניסיון והשקט שלו במרכז השדה היה חסר למילאן העונה. השבועות הארוכים בהם נעדר הם בדיוק ההבדל בין קבוצה שנאבקת על האליפות, לכזו שרחוקה 14 נקודות מהמקום הראשון.

אריאן רובן – הולנד

קשה להישאר אדיש להולנדי המצוין. נכון, הוא לא אוהב למסור, מרגיז לפעמים בדריבל מיותר ורואה רק את עצמו, אבל על היכולת הטכנית שלו אין עוררין. מאז הגעתו של חואנדה ראמוס לריאל, והמעבר לשחק כשחקן החופשי בקישור, רובן פשוט פורח. הדברים שהוא עושה עם הכדור מדהימים, ועכשיו נותר לחכות למאמן שיכניס בו קצת קבוצתיות. גם סקוטלנד סבלה מנחת זרועו של ההולנדי, שבעוד ערב נפלא היה חתום על בישול ב-0:3 חלק וקליל. האורנג' שמרו על מאזן מושלם. נראה אותם בדרום אפריקה.

התקפה

אדין דזקו – בוסניה

בשבעת המחזורים האחרונים בבונדסליגה, דזקו כבש שמונה שערים בריצה הפנטסטית של וולפסבורג. הכושר הפנטסטי של אד החלוצים המבטיחים באירופה נמשך גם בניצחון הענק 2:4 בבלגיה, שהעמיד את בוסניה כמבקיעה המצטיינת באירופה, יחד עם גרמניה. דזקו כבש את הראשון, היה מצוין והרשים כמה מנג'רים מהפרמיירליג שישבו ביציע. הכדורגל הבוסני נמצא בעלייה. דזקו, מיסימוביץ' ואיביסביץ' מככבים בגרמניה, והנבחרת של מירוסלב בלאזביץ' חלפה על פני טורקיה בדרך למקום השני בבית 5. זה אולי לא יקרה בקמפיין הזה, אבל בדור הנוכחי לבוסנים צפוי עתיד ורוד.

דייגו פורלאן – אורוגוואי

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון בבית הדרום אמריקאי, אורוגוואי חזרה לעצמה ברגע הנכון עם 0:2 על מוליכת הבית, פרגוואי. הסלסטה נתנו תצוגה התקפית מרשימה, בראשותו של פורלאן. החלוץ הנפלא של אתלטיקו מדריד, שכבש כבר 19 שערי ליגה העונה, כבש את הראשון ויצר עוד שלל מצבים לחברים. אורוגוואי עלתה למקום הרביעי ותמשיך להיאבק על הכרטיס לדרום אפריקה. עם פורלאן, לואיס סוארז, חואן אלבין ואדיסון קבאני, יהיה פשוט חבל אם הם לא יגיעו לשם.

ליונל מסי – ארגנטינה

פסטיבל דייגו מראדונה נמשך. הקהל המקומי ב"מונומנטל" דחף את הנבחרת ועודד את המאמן, שממשיך להחזיק במאזן מושלם. ועם כל הכבוד לדייגו הגדול, על הדשא התרוצץ גאון כדורגל גדול לא פחות. זה התחיל עם שער לאחר דאבל פס עם טבס, נמשך בבישול גאוני לקון אגוורו ובאמצע ראינו שלל ביצועים מהארסנל: דריבלים, שמחה וריקודים על הדשא. בפשטות ובקלילות שאנחנו רואים בכל שבת מהליגה הספרדית. מסי רק בן 21. בקרוב, לא נוכל להימנע מההשוואה: מי גדול יותר?

שווים אזכור

וולקן דמירל (טורקיה) – מחצית שנייה הרואית.

יוריס מאתייסן (הולנד) – משחק נטול טעויות.

מיכאל באלאק (גרמניה) – חכם על הגמדים של ליכטנשטיין

סורן לארסן (דנמרק) – צמד מול הנמושות של מלטה.

בן סהר (ישראל) – כי בכל זאת הילד נתן הצגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully