וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומנק: "שמתי את העבר בצד"

מאמן צרפת מרוצה מה-0:1 בליטא, וקיבל גיבוי מההתאחדות. ליפי מרוצה מהמשמעת האיטלקית, וייה על ניצחון ספרד: "לא הברקנו"

וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק

"לא שיחקנו טוב במחצית הראשונה, אבל שמרנו על משמעת והרווחנו", אמר אמש (שבת) מאמן נבחרת איטליה, מרצ'לו ליפי, אחרי ניצחונה של האזורי 0:2 במונטנגרו, ניצחון שקירב אותה עוד קצת למונדיאל בדרום אפריקה. לאיטלקים יש כעת 13 נקודות בראש בית ח', 2 יותר מאירלנד השנייה ו-9 יותר מבולגריה השלישית.

פנדל מוצלח של אנדראה פירלו העלה את האיטלקים ל-0:1 במחצית הראשונה, ג'יאמפאולו פאציני המצוין הכפיל בשנייה והאורחת השיגה את שלוש הנקודות הרצויות לפני שהיא נפגשת עם אירלנד ביום רביעי הקרוב.

"עכשיו יש לנו יתרון של שתי נקודות על פני אירלנד", התייחס ליפי לתיקו של היריבה נגד בולגריה, "אם ננצח נוכל להגדיל את הפער ולהתקרב לגביע העולמי". על פאציני, שכבש בהופעת הבכורה שלו בנבחרת, אמר המאמן: "אני מאוד מרוצה ממנו. אני עצוב על די נטאלה שנפצע, אבל שמח בשביל פאציני שהצליח לכבוש בזמן בו הוא שיחק".

חלוץ סמפדוריה, שמאז הגיע אליה בפגרת החורף החל לפרוח וב-10 המשחקים האחרונים במדיה כבש 8 שערים, היה מאושר מהבכורה במדים הלאומיים: "זו תקופה נהדרת בשבילי. בחודשיים השתנו לי החיים ואפילו הערב הצלחתי לכבוש ולשנות את התוצאה. אני עדיין מתקשה להאמין. אני נהנה ורק רוצה שזה יימשך".

"התכונה החזקה ביותר שלנו היא שאנחנו קבוצה מאוחדת", הוסיף אנדראה פירלו, שכאמור כבש את הראשון בפנדל, "תמיד הראינו שאנחנו מאוחדים ועשינו את זה גם הערב. חשוב לנו לנצח בכמה שיותר משחקי מוקדמות וידענו שהיום לא יהיה קל, אבל עדיין השגנו שלוש נקודות".

דויד וייה: "לא הברקנו"

ספרד ידעה שטורקיה היא משוכה לא קלע, אבל בכל זאת ידעה לשמור על מאזנה המושלם בבית 5, אחרי ניצחון 0:1 על פתיח טרים וחבורתו. "זה היה משחק שונה", סיכם המאמן דל בוסקה. "הם נתנו פייט ושיחקו טוב במחצית הראשונה, כשהם יוצרים שתיים או שלוש הזדמנויות. אנחנו שיחקנו מתחת לרמה שאנחנו רגילים אליה. אבל במחצית השניה ההגנה שלנו כמעט לא הוטרדה והיו לנו הזדמנויות להגדיל את היתרון. שיחקנו נגד יריבה חזקה. במחצית הראשונה הם שלטו במשחק, לנו לא היו הזדמנויות והיו להם מצבים לעלות ליתרון".

דויד וייה לא הבקיע לרשת הטורקית (היה זה ג'רארד פיקה שכבש בדקה ה-60), אבל היה מרוצה מאוד מיכולת חבריו. "הייתי רוצה להבקיע, אבל הכי חשוב שניצחנו והבלגים הפסידו. היה משחק קשוח, לא הברקנו, ההעפלה לא תהיה קלה ועלינו להמשיך לעבוד".

וייה גם החמיא לאוהדים שמלאו את הסנטיאגו ברנבאו של מדריד עד אפס מקום. "זה היה כה מרשים, לא יכולנו לשמוע אחד את השני על המגרש, הקהל הפך אותנו לגאים ועלינו להחזיר להם בניצחונות".

וייה החמיא לטורקים, אותם יפגוש יחד עם נבחרתו כבר ביום רביעי הקרוב באיסטנבול. מאמן טורקיה פתיח טרים ידע לפרגן גם הוא ליריבה, ואמר: "אחרי הגול הם שיחקו מספיק טוב. אני מברך אותם". טרים דחה את הטענות כאילו השיפוט נטה לטובת הספרדים. "מאסימו בוסאקו הוא אחד השופטים הטובים בעולם", אמר המאמן הטורקי, "כמובן שיש כמה שריקות שאני לא הסכמתי איתם, אבל באופן כללי זו הייתה הופעה טובה". טרים מביט קדימה למשחק החוזר בין הנבחרות, שלדעתו יהיה שונה לגמרי. "היו לנו שלוש הזדמנויות מצוינות שלא ניצלנו, אבל ברור שאנו יכולים לנצח את ספרד".

דומנק: "הניצחון הזה מספיק עבורי"

צרפת חזרה לעניינים. 53% מהצרפתים לא האמינו לפני משחק החוץ נגד ליטא כי נבחרתם תגיע לגביע העולם ב-2010, אבל אחרי ה-0:1 שסידר פרנק ריברי, וצמצום הפער מליטא ל-2 נקודות, הכל פתוח בבית 7. לליטא וסרביה יש משחק עודף על הצרפתים, עוד סיבה לאופטימיות קלה מצד סגנית אלופת העולם. "התוצאה מינימלית, אבל הפעם היינו יותר בשליטה", סיכם המאמן ריימונד דומנק. "שמתי את העבר בצד, זהו משחק חדש בקונטקסט אחר. הגענו לפה כדי לנצח, המשימה הושלמה, עשינו את זה על ידי משחק טוב, זה כל מה שאני יכול להגיד על המשחק. אני לא רוצה להשוות עם מה שקרה בעבר. הניצחון הזה מספיק עבורי".

אבל למרות הניצחון, כמו תמיד, מעמדו של דומנק מעורער. מיד אחרי הניצחון נדרש יו"ר ההתאחדות הצרפתית, ז'אן-פייר אסקלה להגיב לגבי מעמדו של המאמן הלאומי. "החלטנו לגבי דומנק ואישרנו את זה אז בוועדה", אמר אסקלה, "הודענו שדומנק ימשיך עד לסוף שלב המוקדמות ולא נחזור על כך אחרי כל משחק של הנבחרת. אם נעשה כן, הנבחרת תהפוך שברירית. ריימונד שם, יש לו משימה, אחריות והוא יילך עד הסוף. נקווה שבסוף הוא יגיע בדרך הכי טובה שאפשר".

קיירוש: "אנחנו מתוסכלים"

פורטוגל ממשיכה להסתבך בבית 1. מדינה שלמה עצרה את נשימתה וייחלה לניצחון ביתי על שבדיה, אבל ההתמודדות הסתיימה ב-0:0 מאכזב. הפורטוגלים מדורגים במקום השלישי בבית 1, עם 6 נקודות, 4 פחות מדנמרק והונגריה. המאמן קרלוס קיירוש מרגיש היטב את הלחץ. "אנחנו מתוסכלים אחרי כל כך הרבה מאמץ שהשקענו. לרוע מזלנו, כדורגל לא מתגמל את אלה שמגיע להם, אלא את אלה שמנצחים", אמר המאמן הפורטוגלי. "זה לא הסוף, אבל עלינו להודות שמצבנו קשה מבעבר".

השבדים, ששיחקו ללא זלאטן איברהימוביץ', ידעו לשמור על רשת נקייה, ומאמנם לארס לאגרבק סיכם: "פורטוגל הייתה טובה יותר, אבל התגוננו היטב ואפשר לומר שהרווחנו את הנקודה בצדק. כמובן שאני מרוצה, יש עוד שני משחקים לפנינו נגד דנמרק כך שהכל פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully