וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ליברפול ניצחה 2:4 את ארסנל, צ'לסי-פנרבחצ'ה 0:2

12 דקות אדירות של ריאן באבל על המגרש הביאו ל-2:4 גדול של ליברפול על ארסנל. האדומים ייפגשו את צ'לסי, שגברה 0:2 על פנרבחצ'ה, בחצי גמר ליגת האלופות בפעם השלישית בארבע שנים

איזה ערב דרמטי קיבלנו היום (שלישי) בשני משחקי הגומלין של רבע גמר ליגת האלופות. ליברפול ניצחה 2:4 את ארסנל (3:5 בסיכום הכללי) והעפילה לחצי גמר ליגת האלופות. האדומים של רפא בניטז ייפגשו בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות את צ'לסי. הקבוצה של אברהם גרנט ניצחה 0:2 (2:3 בסיכום הכללי) את פנרבחצ'ה.

במהלך השבוע האחרון, פנרבחצ'ה תפסה הרבה ביטחון. הניצחון 1:2 על צ'לסי במשחק הראשון של שלב רבע הגמר החדיר בשחקניו של זיקו את האמונה כי אפשר לעבור את הקבוצה הלונדונית. רק שהם שכחו כי מחוץ לאיסטנבול ממש לא הולך להם. הקבוצה של אברהם גרנט ניצחה וטיפסה לארבע הגדולות של המפעל.

המנג'ר הקודם של הכחולים, ז'וזה מוריניו, הגיע פעמיים בשלוש השנים האחרונות לחצי גמר ליגת האלופות. פעמיים הוא נעצר בשלב הזה על ידי ליברפול (2004/5 ו-2006/7). גרנט השווה את שיאו של הפורטוגלי, ונחשו מה. רק כדי שיהיה לנו עוד קריטריון להשוואה, כביכול, תפגוש צ'לסי את ליברפול שוב בחצי הגמר. כדי להוריד עוד קוף מהגב חייב גרנט לעשות את מה שמוריניו נכשל בו פעמיים ולהביא את קבוצתו, לפחות עוד שלב אחד קדימה, כדי להגיע בפעם הראשונה לגמר ליגת האלופות.

במשחק השני של הערב נפגשו באנפילד, ליברפול וארסנל. אחרי שסיימו פעמיים בתיקו 1:1 במהלך השבוע החולף (במשחק הראשון של רבע הגמר ובליגה), הכרעה הייתה חייבת ליפול ויהי מה. הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, היה משחק מרתק, קצבי, שלא יישכח באנפילד עוד הרבה זמן, בסיומו ניצחה ליברפול 2:4.

את כל המחמאות מהמשחק יקצור בעיקר ריאן באבל. הקשר ההולנדי נכנס בדקה ה-78, במצב של 1:2 לליברפול, אבל חולל ניסים ונפלאות בדקות שהיה על המגרש. בדקה ה-83, מיד אחרי השוויון של ארסנל, פריצה שלו הביאה לפנדל מוצלח של סטיבן ג'רארד. בזמן הפציעות הוא הוסיף עוד אחד וסגר את הסיפור.

הקלישאה על כך שרפא בניטז מומחה במשחקי נוק-אאוט הוכיחה שוב כמה היא נכונה. המנג'ר הספרדי של האדומים לא מצליח בליגה, אבל הוא יודע מצוין מה הוא צריך לעשות כדי לעבור שלב. הוא עשה זאת נגד אינטר, וכעת נגד ארסנל. במונחים אירופיים,

המרחק בין לונדון לליברפול לא גדול, אולם כל אחת מהקבוצות מייצגת תפיסת עולם שונה על המגרש. התותחנים של ארסן ונגר בעד כדורגל חיובי והתקפי, האדומים של רפא בניטז בעד הטקטיקה והסדר במגרש. נראה שבמשחקי נוק-אאוט הטקטיקה של בניטז וגרנט - לשחק על תוצאה - עובדת.

צ'לסי - פנרבחצ'ה 0:2

בדקה הרביעית קיבלה צ'לסי כדור חופשי. ג'ו קול הרים מצוין מאגף ימין, מיכאל באלאק התרומם ונגח כדור מדויק לפינה ופנימה, 0:1. הכחולים המשיכו במתקפה. בדקה השמינית סולומון קאלו העביר רוחב לקול, שהכדור שלו פגש את הקורה. בדקה ה-25 קיבלה צ'לסי מכה כשהשוער השני שלה קרלו קודצ'יני נפצע ולא יכול היה להמשיך. את מקומו בשער תפס הילאריו הפורטוגלי. זה לא הפריע, כל עוד פנרבחצ'ה לא הצליחה לפתח משחק התקפה יעיל. מן העבר השני חילופי מסירות מצויינים של קול ודרוגבה נגמרו בבעיטה של החלוץ, דמירל ירד טוב וקלט.

צ'לסי שלטה במגרש גם בתחילת המחצית השנייה, ואילו פנר לא נראתה בסטמפורד ברידג'. בדקה ה-58 ערך גרנט חילוף הגנתי כשהוציא את קאלו והכניס את המגן ג'וליאנו בלטי. זיקו, לעומתו, הלך על חילוף התקפי כשהכניס את החלוץ מתיאה קז'מן במקום הקשר האחורי קלאודיו מלדונאדו. פנר החלה לשלוט, אבל לא לכבוש.

כרבע שעה לסיום, שלח דרוגבה את קול, אבל הכדור היה חזק מדי ודמירל הצליח לעצור את ההתקפה המתפרצת. פנר ניסתה לטווח, אבל הילאריו עמד על המשמר. בדקה ה-87 גבר אסיין על המגן שמולו והוציא רוחב פשוט ללמפארד, שכבש משני מטרים. 0:2 בסיום, צ'לסי בחצי הגמר.

הרכב צ'לסי: קרלו קודצ'יני (הילאריו, 25) אשלי קול, ג'ון טרי, ריקרדו קרבאליו, מיקאל אסיין, פרנק למפארד, מיכאל באלאק, קלוד מקאללה, סולומון קאלו (ג'וליאנו בלטי, 58), ג'ו קול (פלורן מאלודה, 85), דידייה דרוגבה.

הרכב פנרבחצ'ה: וולקאן דמירל, גוקהאן גונל, אדו דרסאנה, דייגו לוגאנו, וודרסון (בילגין, 89), קאזים קאזים, קלאודיו מלדונאדו (מתיאה קז'מן, 60), מהמט אורליו, דייויד, אלכס, סמיח סנטורק (אוגור בוראל, 75).

ליברפול - ארסנל 2:4

המשחק נפתח באופן שקול. בדקה ה-13 אבו דיאבי כבש לזכות ארסנל לאחר סדרת מסירות יפה. בסוף המהלך הכניס אלכסנדר חלב כדור יפה לאבו דיאבי לרחבה. הקשר התקדם ושלח מהפינה כדור חזק, שפגע בפפה ריינה וחדר לשער. 0:1 לתותחנים. ליברפול החלה להיכנס אט אט למשחק והשיגה את השיוויון אחרי חצי שעה של משחק. סמי היפיה, הבלם הפיני, עלה גבוה לכדור קרן של סטיבן ג'רארד ונגח בעוצמה אדירה מכ-13 מטרים לקורה ופנימה. בדקה ה-41 נפצע הקשר הצרפתי מתיאו פלמיני והוחלף על ידי ז'ילברטו, לאחר שלא יכול היה להמשיך.

בפתיחת מחצית השנייה הקבוצות המשיכו להפריע אחת לשנייה לפתח משחק. בדקה ה-63 חדר אבואה לרחבה, ומזווית קשה בעט לרשת החיצונית של ריינה. בדקה ה-69 הגיע המהפך. פרננדו טורס השתלט על כדור שהוגבה ברחבת ארסנל, עשה סיבוב יפהפה ושלח טיל אדיר לפינה הנגדית הגבוהה של השער של אלמוניה. 1:2 ענק לליברפול.

בדקה ה-83 תיאו וולקוט עשה מבצע ענק כשפרץ לאורך כ-50 מטר, הגיע לקו הרוחב ומצא את אדבאיור, שבפס קטן מצא את הפינה של ריינה. 2:2. רק דקה אחרי זה, פרץ באבל והוכשל ברחבה. ג'רארד שלח את הפנדל פנימה כמו גדול והחזיר את הצבע האדום ללחיי האוהדים. בתוספת הזמן, פרץ באבל ונעץ את המסמר הרביעי ברשת של אלמוניה. ליברפול בחצי הגמר.

הרכב ליברפול: פפה ריינה, פאביו אורליו, מרטין סקרטל, ג'יימי קארגר, סמי היפיה, צ'אבי אלונסו, חאבייר מסצ'ראנו, דירק קויט (אלבארו ארבלואה, 93), סטיבן ג'רארד, פרננדו טורס (יון ארנה ריסה, 87), פטר קראוץ' (ריאן באבל, 78).

הרכב ארסנל: מנואל אלמוניה, קולו טורה, וויליאם גאלאס, פיליפ סנדרוס, גאל קלישי, עמנואל אבואה (תיאו וולקוט, 72), מתיאו פלמיני (ז'ילברטו, 41), ססק פברגאס, אבו דיאבי (רובין ואן פרסי, 72), אלכסנדר חלב, עמנואל אדבאיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully