וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק חוגגת וחוששת מעלייתה לגמר

יוני מנדל

26.7.2007 / 12:11

נבחרת עירק העפילה אתמול לראשונה בתולדותיה לגמר אליפות אסיה. אבל גם זה לא מנע את האלימות: 51 הרוגים בפיגועים אמש

וידאו: רויטרס
עריכה ותרגום: בת גולן

החגיגות והאסון

נבחרת עירק בכדורגל עלתה אתמול לגמר אליפות אסיה בכדורגל, וזאת בפעם הראשונה בתולדותיה. עם זאת, גם הניצחון על דרום קוריאה 4:3 בפנדלים וגם חגיגות האלפים בערים ובכפרים של עירק לא יכלו להשכיח לאורך זמן את המצב הביטחוני הרעוע הקיים במדינה ואת השנאה בין הסונים, השיעים, הכורדים והאמריקאים.

סמוך לשעה 23:00 התפוצצה מכונית תופת סמוך לחגיגות האוהדים בשכונת אל-מנצור במערב בגדד ולפחות 30 אזרחים נהרגו. 45 דקות מאוחר יותר התפוצצה מכונית תופת נוספת, הפעם במזרח בגדד, ממנה נהרגו 21 בני אדם, רובם חיילים עירקים. "שני הפיגועים הללו העכירו את תחושת השמחה והאחדות שאחזה בתושבי עירק", אמר כתב רשת אל-ג'זירה בעירק, "והחזירה אותם אל אווירת הקטל העירקי היומי".

"החגיגות נמשכו. אין נפגעים בנפש"

אולם תושבי עירק חוו בעל כורחם מימדי מוות אדירים בארבע השנים האחרונות, ונראה שגם הפיגועים וההרג לא יכלו לעצור את החגיגות. שעות אחדות אחרי הפיגועים כבר דיווחו סוכנויות הידיעות העירקיות על המשך החגיגות ש"שנמשכו עד אור הבוקר". לפי הדיווחים, ריקודים ברחובות פרבר "א-סדר" השיעי בדרום בגדד, כמו גם מסעדות שחילקו אוכל בחינם והנפות דגלי עירק, היו רק חלק מגילויי השמחה העירקים.

הדיווחים של סוכנויות העירקים היו כה הזויים, בהם מעורבים שמחה, עצב פחד וגאווה. אחד הכתבים דיווח ש"גם בשכונת אל-כראדה היו חגיגות המונים ברחובות" ומיד ציין ש"בחגיגות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק".

בגמר תפגוש עירק את ערב הסעודית שניצחה את יפן 3:2. עבור "אל-אחדר" ("הירוקים" – כינוייה של ערב הסעודית – י"מ) מדובר בהופעה שישית בגמר. אגב, העובדה ששתי קבוצות ערביות מופיעות בגמר היא לא תופעה שכיחה כלל, וזוהי הפעם השניה בהיסטוריה של האליפות שמשחק גמר כלל-ערבי מתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully