וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוסיק האצילי של אלכס

28.4.2007 / 16:33

מנצ'סטר יונייטד הפכה פיגור 2:0 מול אברטון לניצחון 2:4, ובזכות התיקו של צ'לסי פתחה פער 5 בפיסגה. שער לבניון בנצחון ווסטהאם

זה היה באוויר, הייתה תחושה שזה יבוא. והנה, זה בא. המחזור ה-36 בפרמיירליג הציב את המוליכה מנצ'סטר יונייטד ואת המדורגת שנייה צ'לסי בשני משחקים קשים ששוחקו בו זמנית. שתי הקבוצות, כזכור, ניצחו בבית באמצע השבוע במשחקים הראשונים של ליגת האלופות, והן הפייבוריטיות לקבוע דייט לגמר באתונה.

בדקה ה-50 המצב של השדים האדומים נראה בכי רע, כשאברטון עלתה ליתרון מדהים של 0:2, והחבר'ה של ז'וזה מוריניו הוליכו 1:2 על בולטון, מה שהיה משווה את סך הנקודות בין השתיים, עם מפגש ישיר שמחכה בסטמפורד ברידג'. אבל המזל ו"התחת" של מנצ'סטר העונה נכנסו לפעולה, ומהפך של חניכיו של פרגי קבע 2:4 ענק, בזמן שצ'לסי סיימה ב-2:2. וכך, בכמה דקות בודדות צמח לו הפער מהפרש שערים לחמש נקודות, שלושה מחזורים בלבד לסיום.

ליברפול, שהפסידה 1:0 לצ'לסי בצ'מפיונס, ספגה הפסד נוסף מול פורטסמות', 2:1. חם גם בתחתית: ווסטהאם ניצחה 0:3 בוויגאן עם שער של בניון, צ'רלטון הובסה 4:1 בבלקבורן, ושפילד יונייטד ניצחה 0:1 את האחרונה ווטפורד.

טוסיק של אלופים

אברטון - מנצ'סטר יונייטד 4:2

ללא ארבעה מהמגנים המובילים שלה (גארי נוויל, מיקאל סילבסטרה, נרמאניה וידיץ' וכמובן ריו פרדיננד), ימים ספורים אחרי ה-90 הדקות הקשות ב-2:3 על מילאן באולד טראפורד, הגיעו השדים האדומים עייפים ורצוצים לגודיסון פארק, עובדה שאברטון ניצלה כדי לעלות ליתרון 0:2 מבטיח ומוצדק. אלן סטאבס בעט פנימה בדקה ה- 12 כדור שפגע בהגנה והטעה את אדווין ואן דר סאר, ומנואל פרננדז הכפיל את התוצאה בדקה ה-50 עם בומבה מחוץ לרחבה שלא השאירה לשוער ההולנדי סיכוי. גמור? לא אצל MANU, לא העונה.

האורחים התעוררו משינת המחצית הראשונה שלהם אט אט ובבת אחת, בו זמנית. ג'ון אושיי צימק ממילימטר בדקה ה-61 אחרי השמטה נוראית של שוער אברטון מהרמת קרן סתמית. מנצ'סטר לחצה ולחצה, עד שנחלץ לעזרתה מי אם לא החבר הוותיק פיל נוויל, שנכנס כמחליף, ואחרי נגיחה של כריסטיאנו רונאלדו ניסה להרחיק אך דחק פנימה בדקה ה-67. פתאום 2:2.

וזה לא היה הכל, הגנה רעועה של המארחים איפשרה לשחקן הבית לשעבר, ווין רוני, ללהטט ברחבה ולהבקיע מקרוב את ה-2:3 בדקה ה-78. את וידוא ההריגה ביצע כריס איגלס הצעיר, בשערו הראשון בבוגרים. כל השחקנים הכחול חיפשו את השוויון, ואיגלס נשלח למצב של אחד על אחד, אותו ניצל כדי להפוך את המהפך למרשים פי כמה. בשבוע הבא תנסה היריבה העירונית, הסיטי, להיות המחסום האחרון שעומד בין השדים האדומים לבין האליפות הראשונה שלהם בשלוש השנים האחרונות.

צ'לסי - בולטון 2:2

ובאותו שעה ובמקום אחר, בלונדון, האלופה חייבת הייתה ניצחון ביתי מול בולטון הפצועה והחבולה כדי להלחיץ את המוליכה. לובומיר מיכאליק (שחקן שבפגרת החורף עבר מסנץ של דניאל יאמר לבולטון, ובתחילת העונה אף התאמן בשורות מכבי נתניה) תקע למוריניו מקל בגלגלים בדקה ה-19. אבל סלומון קאלו בדקה ה-22 ויאסי יאסקליינן בדקה ה-34 בשער עצמי ביצעו מהפך מרשים של האלופה בשנתיים האחרונות, שכבר החלה להרגיש איך המומנטום בפרמיירליג נוטה לטובתה. אבל יכולת לא מרשימה של הבלוז איפשרה לקווין דייויס להשוות בדקה ה-54, כנדוניה מפוקפקת של המאמן סם אלרדייס למנצ'סטר סיטי, אליה מתעקשים כלי התקשורת באנגליה שהוא מתכוון לעבור בסיום העונה. בסיטי היו מעריכים אותו יותר לו היה עושה ככל יכולתו כדי להפריע ליריבה העירונית. עידן טל, אגב, פתח במדי הוונדררס, ושיחק 77 דקות. טל בן חיים נעדר בגלל פציעה.

ולאור שתי התוצאות של שתי המוליכות ניתן לומר שלמנצ'סטר פשוט מגיע יותר. זה התחת, אתם יודעים.

פורטסמות' - ליברפול 1:2

הרדס רצו להמשיך ולהתקרב למקום השלישי, וגם לשפר מעט את מצב הרוח לקראת הגומלין של חצי גמר ליגת האלופות מול צ'לסי. אבל חמש דקות טובות של פומפי באמצע המחצית הראשונה העלו את רדנאפ ליתרון וסגרו עניין. כדור שוער של דייויד ג'יימס הגיע בדקה ה-27 עד בנג'אני מרוארי, שהקשית מעל ייז'י דודק שיצא לא טוב וספג. השוער הפולני לא הספיק להתאושש, וכבר חטף עוד אחד (32), הפעם מרגליו של ניקו קראנצ'ר אחרי בישול של לורן. סמי היפייה (59) כבש בנגיחה מקרן של ליברפול וצימק.

בניון פתח - וכבש

וויגאן - ווסטהאם 3:0

מי הספיד את הפטישים? יוסי בניון פתח בהרכב של קרבישלי, ואפילו כבש. השער הראשון של ווסטהאם הגיע (30) כשבואה מורטה הקשית מקצה ה-16 מעל פילאן, שיצא לא טוב והכדור קיפץ מעליו ואל תוך הרשת. בדקה ה-59 הגיעה שעתו היפה של בניון, שסיים מתפרצת מרהיבה של הפטישים עם כדור מדוייק לפינה השמאלית והכפיל את היתרון. המבצע היפה של המשחק הגיע לקראת הסיום (82), כשבואה מורטה עבר את כל ההגנה של וויגאן כולל השוער, והשאיר כדור להארווד למרות שיכל לכבוש בעצמו. הארווד גילגל פנימה לשער הריק וסגר את הסיפור.


בלקבורן - צ'רלטון 1:4

בלקבורן כבר סיימה את העונה, מה שעשוי לאפשר לצ'רלטון לקפוץ מעל הקו האדום. דווקא הרוברס הבקיעו ראשונים, באדיבותו של ג'ייסון רוברטס (60) שהכניע את סקוט קרסון בצורה די טפשית - בעיטה חלשה ולמרכז שהשוער איכשהו שמט. צ'רלטון איבדה את תאצ'ר (70) בכרטיס אדום, אבל מיד לאחר מכן דארן בנט (71) נגח פנימה מתיבת החמש והישווה ל-1:1. אבל בלקבורן הסתערה קדימה, ובבליץ מדהים כבשה שלישיה בחמש דקות. פדרסן מסר לחרידרסון, שאיכשהו דחק פנימה (78). שתי דקות אחר כך, רוברטס השלים צמד כשסיים התקפה מתואמת של רוברס בנגיעה קלילה פנימה. דרבישייר (83) שרק עלה מהספסל נתן את אקורד הסיום כשבעט חזק מימין וקבר סופית את צ'רלטון.


שפילד יונייטד - ווטפורד 0:1

הצרעות כבר ירדו לצ'מפיונשיפ, אבל שפילד עדיין נלחמת נגד הירידה, וטונגי הפיח תקוות (42) עם בעיטה חזקה שפגעה בדוילי והכדור נכנס לרשת.

שאר המשחקים:

מנצ'סטר סיטי - אסטון וילה 2:0

מידלסבורו - טוטנהאם 3:2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully