וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנסיני: "היו לי כבר מבצעים גדולים יותר"

7.3.2007 / 11:40

מאנסיני לא מתלהב במיוחד מהריקוד לפני השער מול ליון. רייקארד לא מרכין ראש, מוריניו אמוציונלי, נבארו מתנצל על השבר באף לבורדיסו

באינטר לא חלמו גם בסיוטים הכי גדולים שהעונה שלהם בליגת האלופות תסתתים ככה. הדחה בשמינית הגמר על ידי ולנסיה במשחק שיתפתח בסיומו לקטטה המונית בין שחקנים משתי הקבוצות.

אז מה בדיוק קרה במסטאייה אחרי ה-0:0 שהעלה את הספרדים לרבע הגמר (2:2 במשחק הראשון)? עם שריקת הסיום של המשחק, קרלוס מרצ'נה מולנסיה בעט בניקולס בורדיסו מאינטר וליהט את היצרים. דויד נבארו רץ לכיוון הדשא וחבט איגרוף בפניו של בורדיסו, כאשר במקביל שאר השחקנים החלו להתקוטט במנהרה ממנה יורדים לחדר ההלבשה.

מאמנה של אינטר רוברטו מאנצ'יני אמר בסיום: "אחד משחקני ולנסיה השתגע ושבר לבורדיסו את האף. השחקנים צריכים ללמוד איך להתנהג על המגרש".

נשיא אינטר, מאסימו מוראטי, חושש. כזכור, לפני שנתיים אינטר ספגה עונש כבד בעקבות אירועי הדרבי של מילאנו ברבע גמר המפעל, כשזיקוקים ונפצי תאורה פוצצו את המשחק והעלו את מילאן עם ניצחון טכני. מוראטי אמר: "ניתן לאופ"א להחליט מי אשם. אנחנו בטוחים בצדקתנו". אלא שהקבוצה האיטלקית בוודאי לא תזוכה, גם אם אופ"א תפסוק כי ולנסיה החלה בקטטה. במקרה כזה עלולים הנראזורי לספוג עונש רדיוס או אפילו הרחקה מהמפעל.

נבארו התנצל מאוחר יותר על חלקו בקטטה המבישה. האגרוף שהלם בפרצופו של בורדיסו גרם לאחרון לשבר באף, והצית את המהומה. "ראיתי שהם תוקפים חבר שלי לקבוצה, ואיבדתי את שיקול הדעת", התנצל נבארו, "אף פעם לא עשיתי דבר כזה בעבר, ולא אעשה זאת שוב. אני מאוד מצטער ומתבייש במעשיי. אני רוצה להתנצל בפני בורדיסו, ומקווה שהוא יסלח לי".

אופ"א כבר הודיעה כי היא חוקרת את האירועים, והיא צפויה לפרסם את ההחלטה בנושא ב-22 במארס.

רייקארד מנסה לאסוף את השברים

המשחק בין אינטר לולנסיה תפס את הכותרות בגלל התקרית בסיום, אבל אין ספק שהסיפור הגדול של הערב היה באנפילד, שם הודחה אלופת אירופה, ברצלונה, למרות ניצחון 0:1 על ליברפול. השחקנים של רפא בניטז עלו לרבע הגמר בזכות שערי החוץ בניצחון 1:2 בקאמפ נואו לפני שבועיים.

התגובה של פרנק רייקארד הייתה הכי צפויה בעולם. ברצלונה בתקופה לא טובה, ואם לא השיגה שום דבר מהניצחון הזה, לפחות הראש מורם: "אני גאה בשחקנים שלי", אמר רייקארד. "אין לי עניין לבקר אותם. אחרי הכל, קשה מאוד לשחק ולנצח באנפילד. צריך לקבל את ההפסד הזה ולהמשיך הלאה. יש לנו משחק נגד ריאל מדריד, והשחקנים שלי זוקפים ראש".

ובצד השני, רפא בניטז הודה לקהל של ליברפול. בסטנגה האדומים היו מנצחים את המשחק הזה עם כל הקורות והמשקופים, אבל לרשת הכדור לא נכנס. ובכל זאת, אלופת אירופה מ-2005 ממשיכה. "השחקנים שלנו היו מצוינים, והאוהדים מילאו את חלקם. אני שמח על ההכנה, אבל הסיפור הוא לא מה שהמאמן עשה אלא מה שהשחקנים עושים, והם היו בסדר גמור. הגיע לנו להבקיע, הפעלנו לחץ על קבוצה שרבים מחשיבים כטובה ביותר בעולם".

מוריניו לא רואה עצמו כאנדרדוג

לפני המשחק בין צ'לסי לפורטו (1:2 לצ'לסי) שרו אוהדי הכחולים "ביי, ביי מוריניו", כשהם מגיבים לאיומיו של המאמן הפורטוגלי לעזוב את הקבוצה. אחר כך צ'לסי נקלעה לפיגור, אבל הגיבה בשני שערים והוציאה הרבה אמוציות ממאמנה.

"אני לא בלחץ. היחיד שיכול להפעיל עליי לחץ הוא אני בעצמי", אמר מוריניו. "לא היה שום מזל בשערים שהבקענו, זו הייתה תגובה נכונה שלנו לנעשה במגרש". מוריניו לא מסתכל על צ'לסי כעל אנדרדוג במפעל: "אנחנו יכולים ללכת עד הסוף. אם נזכה זה לא יהיה נס. בשנה הראשונה שלי הגענו לחצי הגמר ובשנה שעברה נוצחנו על ידי ברצלונה. השנה אני רואה אותנו בעמדה מצוינת".

מוריניו ראה במחצית איך העונה האירופית נגמרת לו מול העיניים. המאמן נכנס בעצבים לחדר ההלבשה וגער בשחקניו: "מה קרה? אתם לא יכולים לעמוד בלחץ?". מאוחר יותר סיפר: "התגובה שלהם הייתה מאוד חשובה לניצחון שלנו".

מנסיני על הגול: "זה לא המבצע הכי גדול בקריירה שלי"

רבים ראו בליון את המועמדת הבכירה לזכות השנה בתואר. גם הגמגומים בליגה הצרפתית לא נראו כמאיימים, ואחרי ה-0:0 ברומא נראה היה שהשחקנים של ז'ראר הויה ישלימו את המשימה. וגם ההצהרות של מאמן רומא, לוצ'יאנו ספאלטי, לא הטרידו אף אחד.

"הם לא כבשו שער בחוץ וזה יקשה עליהם בגומלין. במשחקי החוץ שלנו בשנתיים האחרונות תמיד הצלחנו לכבוש לפחות שער אחד", אמר ספאלטי אחרי המשחק באולימפיקו. וואלה, הכיש הברנש, בעיקר עם השער המדהים של מאנסיני, שאחרי יתרון מוקדם של פרנצ'סקו טוטי פירפר את ההגנה הצרפתית ברחבה, לפני שנעץ את הכדור השני ברשת של גרגורי קופה וקבע 0:2 גדול לאיטלקים וכרטיס לרבע הגמר.

מנסיני עצמו שמח לספר על השער המדהים שכבש. "זה גול חשוב, שדורש גם טכניקה וגם כוח", אמר הברזילאי, לפני שהודה: "האמת, זה לא המהלך הכי יפה בקריירה שלי. במשחק מול אודינזה חלפתי על פני ואלריו ברטוטו, ואז עברתי מעל הכדור שמונה פעמים לפני שבעטתי. אבל אז זה לא נגמר בגול".

ספאלטי היה באקסטזה אחרי המשחק: "הראינו הרבה בגרות. ההגנה שלנו הייתה מדהימה, בעיקר נגד קבוצה שחייבים להיות בשיא נגדה. זו הייתה עבודת צוות שהוכיחה את עצמה".

ובצד השני היה ז'ראר הוייה מאוכזב קשות, אבל הוגן מספיק כדי להודות: "רומא הייתה הקבוצה הטובה יותר. השער השני סגר את הסיפור, כי אם קשה לצאת מ-1:0, מ-2:0 זה כבר בלתי אפשרי. אני ספורטאי ומפרגן, הגיע להם לנצח, הם היו יותר טובים והם פשוט קבוצה מבריקה. כל הכבוד".

טוטי: "אנחנו יכולים להגיע לגמר"

פרנצ'סקו טוטי מאמין שרומא יכולה להגיע עד לגמר, ומקווה לפגוש את מילאן ברבע הגמר. "אלו לילות שאתה לא שוכח", אמר טוטי, "זה הישג מדהים, והוכחנו שרומא היא קבוצה גדולה. עצם זה שקיבלנו תשואות מהקהל כשירדנו מהמגרש מוכיח עד כמה טובים היינו".

"זו פעם ראשונה שאני ברבע גמר גביע אלופות", המשיך טוטי, "זו הרגשה טובה להיות בין שמונה הגדולות של אירופה. הייתי רוצה שמילאן תעפיל לשלב הבא ושתהיה עוד קבוצה מאיטליה, אבל אשמח לפגוש אותם גם בגמר. וכן, אם נמשיך לשחק עם אותה נחישות והתלהבות, נגיע גם לגמר".

עדכון ראשון: 7.3.07, 00:33
עדכון אחרון: 7.3.07, 11:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully