וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ארגנטינה: סרחיו באטיסטה פוטר

ועדה מטעם ההתאחדות החליטה לסיים את הקדנציה של המאמן שנתיים לפני תום חוזהו עקב הכישלון. המועמד להחליפו: סאבלה

זה היה באוויר כבר שמונה ימים, אבל הלילה (בין שני לשלישי) זה כבר הפך לסופי. סרחיו באטיסטה, מאמן נבחרת ארגנטינה, פוטר מתפקידו בעקבות הכישלון המהדהד של נבחרתו בקופה אמריקה. כזכור, האלביסלסטה, שאירחו את הטורניר, זייפו לאורך כולו, השיגו ניצחון אחד בלבד (גם הוא על קוסטה ריקה החלשה) והודחו כבר בשלב רבע הגמר על ידי אורוגוואי לאחר דו קרב פנדלים. מאז ההדחה, הלך וגבר הלחץ על מאמן הנבחרת סרחיו באטיסטה, שספג את כל החיצים גם מהתקשורת המקומית וגם משחקני עבר ומהמאמן לשעבר, דייגו מראדונה.

הלילה התכנסה ועדה מיוחדת של התאחדות הכדורגל הארגנטינאית כדי לקבל את ההחלטה באופן רשמי. הדיווחים מארגנטינה טענו שמתוך 60 המנהלים והנשיאים שבוועדה, לבאטיסטה היו רק שישה תומכים, ואחד מהם היה נשיא גודוי קרוס, מורי קונטררס, שאמר: "אם סרחיו עוזב, גם 40 אנשים מהוועדה צריכים להתפטר. איך זה לפני חודש הוא חתם על חוזה חדש ועכשיו אנחנו משנים את החלטתנו?"

"הועדה החליטה לחתוך את חוזהו של באטיסטה", נמסר בהודעתה הרשמית. "באטיסטה לא פוטר, הוא הציב את עתידו כראש המערכת המקצועית בפני הועדה, וזו הייתה ההחלטה. אין לנו לוח זמנים למציאת מחליף, לא נעשה זאת מתוך לחץ אלא בתהליך של לימוד ובחינת כל הנתונים. לא נמנה מאמן חדש לפחות בשבעת הימים הקרובים".

בכך סגור באטיסטה בן ה-48 שנה אחת בלבד בתפקיד, לאחר שהחליף מאמן כושל אחר, דייגו מראדונה, אחרי האכזבה בדרום אפריקה בקיץ 2010. באטיסטה עצמו סירב להתפטר ודיבר לאורך כל התקופה על כך שהוא מעוניין להמשיך בתפקידו. ובכל זאת, הקורבן האחרון יהיה המאמן החמישי של ארגנטינה שהולך הביתה ב-10 השנים האחרונות, לאחר מרסלו ביילסה, חוסה פקרמן, אלפיו באסילה, ומראדונה. מי שעוד עשוי לשלם את מחיר הכישלון הוא קרלוס בילארדו, המנהל המקצועי של הנבחרת.

המועמד המוביל להחליף את באטיסטה הוא אלחנדרו סאבלה, שמאמן כעת את קבוצת אל ג'זירה ורשם הצלחה גדולה לפני כן באסטודיאנטס, אותה הוביל לזכייה בגביע ליברטדורס 2009 ואליפות טורניר האפרטורה ב-2010. "מי לא ירצה לאמן את הנבחרת?", הגיב סאבלה, מי שהיה עוזרו של דניאל פסארלה בנבחרת באמצע שנות ה-90. "זו יכולה להיות הזדמנות מרגשת, אבל לפני כן אני צריך לפתור את הסוגיה מול הקבוצה שלי".

גם קרלוס ביאנצ'י הוותיק, שהוזכר בעבר כמה וכמה פעמים כמועמד לנבחרת והעדיף לסרב, מוכן הפעם לקבל את התפקיד, למרות שלא אימן מאז 2006. "אבא שלי רוצה לאמן את הנבחרת ויהיה גאה לקבל את התפקיד", אמר מאורו ביאנצ'י, בנו של קרלוס. "הוא מוכן להיפגש עם חוליו גרונדונה, אבל כרגע אף אחד לא פנה אליו".

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully