וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תצבטו את עצמכם, אורוגוואי היא מלכת היבשת"

התקשורת באורוגוואי חגגה את הזכיה בקופה, האוהדים שרו: "איפה את ארגנטינה?". סוארס: "קמפאונס". ויאר: "הגיע להם"

רק לפני כ-23 ימים, כשהחל הקופה אמריקה, כולם חיכו לגמר בין ברזיל וארגנטינה והכתירו את אחת משתי הנבחרות לאלופת דרום אמריקה הבאה. בסופו של דבר אורוגוואי הוכיחה הלכה למעשה כי כיום ולפחות בשנה האחרונה היא הנבחרת הכי טובה בדרום אמריקה. הסלסטה ניצחו 0:3 בגמר חד צדדי ועם שליטה מוחלטת במגרש את פרגוואי האנמית, שכזכור הגיעה לגמר ללא אף ניצחון בכל חמשת משחקיה בטורניר ועם אפס שערים בשני משחקי הנוק-אאוט.

לואיס סוארס (כבש שער ונבחר לשחקן המצטיין של הטורניר) ודייגו פורלאן, ששבר בצורת ארוכה בת כשנה עם צמד בגמר, הפכו את אורוגוואי לשיאנית הזכיות בקופה אמריקה עם 15 במספר, 16 שנים לאחר הפעם האחרונה שעשתה זאת, בבירתה, מונטבידאו. כמה כיף לאורוגוואים לחגוג בבית של היריבה הגדולה שלהם - ארגנטינה, שסיימה את דרכה כבר ברבע הגמר (הודחה על ידם) ותחכה עוד שלוש שנים לברזיל 2014 כדי לנסות לזכות לראשונה בטורניר, דבר שלא עשתה מאז 1993.

דייגו פורלאן אמר לאחר שריקת הסיום: "סבא שלי זכה עם הנבחרת בגביע, אבא שלי זכה עם הנבחרת בגביע וכעת אני עשיתי את זה. אנחנו שמחים מאוד ואנחנו רוצים שהעם שלנו יחגוג עכשיו. זה כבוד גדול לכולם, ההישג הזה הוא בשביל כל המדינה שלנו".

חברו להתקפה, לואיס סוארס הנפלא, הוסיף: "הגיע הזמן שהחבורה הזאת כבר תזכה בתואר. זהו תהליך שהתחיל לפני הרבה זמן ועכשיו גמרנו אותו. ידענו שפרגוואי יריבה מאוד קשה, אבל הכי חשוב שהתחלנו כמו שצריך ואז כבר היה קשה להם לחזור. אני פשוט מאושר".

כך אורוגוואי עשתה זאת - רגע אחר רגע
כך אורוגוואי עשתה זאת - תמונה אחר תמונה
קופה אמריקה 2011 בוואלה! ספורט

"האבא של דרום אמריקה"

"הפכנו למלכי דרום אמריקה", קראה הכותרת ב"אל אובסרבדור" ונכתב שם: "התהילה היא שלנו. אל תצבטו את עצמכם, כי זו האמת. אורוגוואי שוב נמצאת בחוד החנית של אמריקה. השחקנים הביטו, רצו, ומעל הכל - שיחקו את המשחק הכי טוב שלהם בדיוק בזמן הנכון. כססתם ציפורניים, נשכתם את הלשון כדי לא לדבר יותר מדי, אבל עכשיו תיהנו מזה: אורוגוואי היא המלכה של היבשת".

כל כלי התקשורת באורוגוואי הזכירו שהנבחרת הלאומית זכתה בגביע ב"יום האב" וב"לה רפובליקה" כתבו תחת הכותרת "מתנה לאבא": "ביום האב כל האורוגוואים ממתינים למתנות. אוסקר טבארס והחבר'ה שלו הביאו את הגביע בפעם ה-15 והלילה כולנו נצא לרחובות לחגוג". כמו כן, האורוגוואים גאים בעבר שלהם (אלופי העולם הראשונים) והם מכנים את עצמם "האבא של דרום אמריקה".

התקשורת כמובן התמוגגה מהעובדה שהניצחון הושג על אדמת ארגנטינה, היריבה השנואה, וגם האוהדים, שהניפו במגרש שלטים ששואלים "איפה את ארגנטינה?", חגגו את המפלה של השכנה.

מהצד המפסיד, מאמן פרגוואי חרארדו מרטינו אמר בסיום כי "בחצי הראשון אורוגוואי שיחקה ביותר אינטנסיביות מאיתנו. חוץ מזה, יש להם שני חלוצים מצוינים, שעשו את ההבדל מבחינתם במשחק. הם שלטו במשחק, וגם כשתקפנו במחצית השנייה, הרגשנו שהם שולטים במשחק".

חוסטו ויאר, שוער פרגוואי והקפטן שלה, יודע שלנבחרתו - שלא ניצחה לאורך כל הטורניר - לא באמת מגיע לזכות באליפות. "הגענו לגמר בגלל שהיה לנו אומץ ומזל", אומר וילאר, "אבל אם להיות הוגנים, לאורוגוואי הגיע לזכות בטורניר, כי הייתה להם נבחרת חזקה ויציבה, ויש להם שני אריות בהתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully