וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטוס זכתה בגביע הליברטדורס

גברה על פניארול 1:2 בגומלין, משערים של דנילו וניימאר, שאמר: "היום המאושר בחיי". פלה: "הוא מוכן למעבר לריאל"

48 שנים לאחר הפעם האחרונה שהניפה את גביע הליברטדורס, עשתה זאת הלילה (בין רביעי לחמישי) סנטוס שוב, לאחר שניצחה במשחק הגומלין בגמר את פניארול האורוגוואית 1:2 (0:0 במשחק הראשון, 1:2 בסיכום שני המשחקים).

"אני חושב שמגיעה לי הזכיה הזו", אמר מאמן סנטוס מוריסי רמאליו בסיומה של ההתמודדות. "ניסיתי במשך שנים רבות לזכות בגביע זה, ואני חושב שזה מגיע גם לסנטוס". רמאליו נכשל בעבר עם סאו פאולו (ואף פוטר בשל זאת), סאו קייטאנו ופלומיננזה, ומי שהיה מועמד לאימון נבחרת ברזיל מצא רגע מאוד מתוק של אושר.

מי שמתרחק מסנטוס - ניימאר, ששמו נקשר במעבר לריאל מדריד - הוא זה שהוביל אותה ועזר לה רבות להניף את הגביע השלישי בתולדותיה. בעבר עשתה זאת סנטוס פעמיים ברצף (1962, 1963), וקשה לראות אותה משחזרת את אותה הצלחה אם ניימאר אכן יעזוב אותה.

ניימאר כבש ראשון בדקה ה-47 והעלה את קבוצתו ל-0:1. בדקה ה-69 דנילו הכפיל את היתרון מול פניארול וקירב את סנטוס לגביע. מגנה של הקבוצה הברזילאית, דורבאל, כבש שער עצמי בדקה ה-80 שגרם לדפיקות לב מואצות בקרב חבריו והקהל, אלא שעד הסיום סנטוס החזיקה מעמד והניפה, כאמור, גביע שלישי.

ניימאר ירד על ברכיו בסיום המשחק ושם ידיו על פניו כל מאמין. "זה היום המאושר בחיי", אמר הכוכב הברזילאי הגדול בן ה-19. "עשיתי היסטוריה. התואר הזה הגיע לנו, עכשיו זה הזמן שלנו לחגוג".

כמובן שמי שהצטרף לחגיגות על כר הדשא היה המלך, פלה, שהביא כאמור לסנטוס שני גביעים בתחילת שנות ה-60'. "אנחנו צריכים להודות לבחורים הצעירים הללו שהעניקו לנו את התואר הגדול הזה", אמר פלה. כשנשיא הכבוד של סנטוס נשאל לגבי ניימאר, הפתיע את כולם ואמר: "אני חושב שהוא מוכן למעבר לריאל".

כמה חבל רק שבדרום אמריקה, כמו בדרום אמריקה אי אפשר בלי קצת אלימות, כשבסיום המשחק ניטשו מחזות מכוערים כששחקנים משני צידי המתרס מתקוטטים, כפי שגם התרחש במשחק הראשון. בסופו של דבר, הסמבה הברזילאית השתלטה על המהומה וצהלה אל תוך הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully