וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוגע, כבר אמרנו?

'אל לוקו' פאלרמו כבש (93), ב-1:2 המטורף של ארגנטינה על פרו. 1:2 מופרע של אורוגוואי באקוודור. צ'ילה במונדיאל

את הדרמות של משחקי דרום אמריקה הלילה (בין שבת לראשון) אי אפשר להסביר רק במילים. שערים דרמטיים בדקות הסיום, מהפכים, מבול, מה לא היה שם. ולחשוב שכל זה עוד יכול להתגמד לקראת מחזור הסיום שייערך ביום רביעי הקרוב. נפלא, פשוט ללקק את האצבעות.

שתי דרמות ענקיות היו הלילה. בראשונה, ארגטינה ומראדונה ניצחו בדקה ה-93 את פרו 1:2, ובכך עשו צעד חשוב מאוד לקראת העפלה למונדיאל. האלביסלסטה הובילו, ספגו שער שוויון בדקה ה-90 (!), אבל מרטין פאלרמו כבש והרים את כל המונומטאל והאומה הגאה באוויר.

הדרמה הענקית השנייה הייתה בקיטו, שם אירחה אקוודור את אורוגוואי. הביתיים הגיעו עם הרבה ביטחון מהמקום הרביעי בבית. הם הובילו, אבל ספגו שער שוויון דקה אחר כך. בדקה ה-93 כבש דייגו פורלאן בפנדל כדי לנצח לסלסטה את המשחק הדרמטי 1:2. אורוגואי עלתה למקום החמישי, אקוודור ירדה לשישי.

במחזור האחרון תארח אורוגוואי את ארגנטינה במשחק של להיות או לחדול עבור שתי הנבחרות. ניצחון של כל אחת מהן יעשה את העבודה בשבילה ויעלה אותה אוטומטית למונדיאל. במצב של תיקו ארגנטינה כנראה תעפיל, ואז תלוי מה תעשה אקוודור במשחק החוץ שלה נגד צ'ילה, שהבטיחה את העלייה הלילה לאחר 2:4 גדול בקולומביה, וכמו ברזיל ופרגוואי, גם היא יכולה להזמין טיסות וחדרים בדרום אפריקה.

במשחק נוסף בבית, פרגוואי גברה בחוץ על ונצואלה החלשה 1:2 והיא ממשיכה להראות שהיא לא אפיזודה חולפת. ונצואלה, הנבחרת היחידה מדרום אמריקה שלא עלתה אף פעם למונדיאל, תנסה את מזלה בפעם הבאה. אולי לריו 2014 היא תצליח לעלות.

ביום ראשון (22:00, שידור חי בספורט 2) תתארח ברזיל אצל בוליביה במשחק חסר חשיבות.

כאמור, הנבחרות מדרום אמריקה שהבטיחו את מקומן עד כה במונדיאל הן ברזיל, פרגוואי וצ'ילה.

ארגנטינה - פרו 1:2

את המשחק שהיה הלילה במונומנטאל לא ישכחו בארגנטינה עוד הרבה זמן. כנראה שהנגיעה האלוהית במראדונה לא מסתכמת רק בתקופה בה שיחק, אלא גם לכהונתו כמאמן, כי הניצחון על פרו היה עם הרבה יותר מזל מאשר שכל.

נקפוץ לאירועי הסיום של המשחק המדהים. בדקה ה-90, תחת מבול שוטף שהחל בדקה ה-70 לערך והפריע למצלמה לקלוט את המתרחש, איזנה פרו ל-1:1 משער נגיחה משני מטרים של הרנן רנגיפו, והשתיקה את כל 40 מיליוני התושבים בארגנטינה. נגמר? עוד לא. מרטין פאלרמו, האס שהביא מראדונה לנבחרת ושכבש השבוע שער מ-40 מטרים בראש, הבקיע בדקה ה-93 והעניק לארגנטינה שלוש נקודות מדהימות ומקום רביעי. ניצחון דרמטי למראדונה וארגנטינה, שמדורגת כעת במקום הרביעי. נגמר? עוד לא. ביום רביעי תצא הנבחרת למשחק חוץ קשה ביותר נגד אורוגוואי. הפסד שם עדיין יכול להשאיר את ארגנטינה בבית!

אחרי ההשפלה מול ברזיל באצטדיון של רוסאריו סנטראל שבה ארגנטינה לבית הרגיל שלה, המונומנטאל. מראדונה, בפעם המי יודע כמה, שוב שינה את ההרכב שלו ושוב בלבל את שחקניו. אחרי אינספור הפצרות, בקשות ותחינות ניאות המאמן העגלגל לזמן לראשונה את חלוצה הנהדר של ריאל מדריד גונזאלו היגואין, והוא אף העלה אותו בהרכב. היגואין פתח לצידו של מסי בחוד, כאשר ההפתעה בהרכב הפעם הגיעה מכיוונו של פאבלו איימאר, שגם קיבל את הזימון לנבחרת ופתח מאחורי שני החלוצים.

חאבייר מסצ'ראנו, אנחל די מריה ואנצו פרז מאסטודיאנטס השלימו את רביעיית הקישור. המשחק הלך בכיוון אחד במחצית הראשונה. התכולים-לבנים תקפו ללא הרף, אבל ההתקפה שלהם לא הייתה מספיק חדה וגם כשכבר הגיעו למצב קורץ החמיצו. בהפסקה הלך דייגו על כל הקופה כשהכניס את מרטין פאלרמו במקומו של פרז. בדקה ה-47 מיליוני אנחות רווחה נשמעו במדינה, כשגנוזאלו היגואין כבש שער יתרון לאלביסלסטה, אחרי בישול יפה של איימאר. ארגנטינה המשיכה לשלוט אחרי השער, אבל המשחק שלה היה מבולגן מאוד וללא יד מכוונת.

ככל שהמשחק התקדם פרו לחצה והגיעה למספר מצבים ומספר החמצות מסמרות שיער. הוובוס של מראדונה החלו לרעוד, והוא הכניס את הבלם מרטין דמיקליס, ששב מפציעה, במקומו של היגואין, כשכל ארגנטינה ירדה למגננה בצורה פחדנית ולא מעוררת כבוד. המבול החל, המשחק הפך עוד יותר מסורבל, ואז כאמור הגיעו שני השערים הכה דרמטיים בסיום. אגב, את זעקות השמחה של מראדונה, שאף עשה גליץ' משוגע על הדשא הרטוב, היה אפשר לשמוע עד תל אביב בערך.

אחרי שלושה הפסדים רצופים משיגה הנבחרת הארגנטינאית ניצחון והיא מדורגת כעת רביעית. ביום רביעי היא יוצאת למשחק גורלי במונטיבידאו, בירתה של אורוגוואי, שבטח תשמח לארגן לעצמה עלייה ועל הדרך להרוס לארגנטינה.

אקוודור - אורוגוואי 2:1

הביתיים, שהעפילו לשני המונדיאלים הקודמים, הגיעו עם הרבה תקוות למשחק מהמקום הרביעי בבית. בגובה של 2,850 מטרים מעל פני הים בבירה קיטו הם יודעים שיש להם יתרון על פני הרבה נבחרות. האורוגוואים הגיעו במצב פחות טוב כיוון שדורגו טרם המשחק במקום השישי שמוביל הביתה, אבל במרחק של שתי נקודות בלבד מאקוודור.

המחצית הראשונה הייתה קצבית, אבל שתי הנבחרות לא מצאו את השער והריאות של האורוגוואים עמדו להם. החל מהדקה ה-67 החלה הדרמה הענקית להתגבש. באותה דקה כל אקוודור צהלה ושמחה, אחרי שאנטוניו ולנסיה כבש בראש מזווית קשה. במצב העניינים הזה אקוודור הייתה מתקרבת למונדיאל, אולם היא נתפסה לשאננות, אותה ניצל דקה בלבד לאחר מכן לואיס סוארז, המפציץ האדיר של אייאקס, כשאיזן, בשער שהחזיר את ארגנטינה למקום הרביעי בבית.

שלוש דקות עמוק בתוספת הזמן קיבלה אורוגוואי פנדל. דייגו פורלאן, שחווה ימים לא קלים עם אתלטיקו מדריד, לקח את הכדור ושלח אותו עם כל הלב לרשת העליונה. 1:2 מדהים לאורוגוואי בגבהים של קיטו.

כעת תשוב הביתה אורוגוואי, כשניצחון שלה על ארגנטינה יעלה אותה אוטומטית למונדיאל. במצב של תיקו או הפסד היא תהיה גם תלויה בתוצאה של אקוודור, שתצא למשחק לא קל בצי'לה. האקוודורים יכולים להתנחם בכך שצ'ילה הבטיחה את העלייה, ואולי לא תתאמץ מאוד במשחק.

קולומביה - צ'ילה 4:2

מרסלו ביילסה ושחקני צ'ילה הבטיחו את מקומם במונדיאל, לראשונה מאז 1998, לאחר ניצחון חוץ מצוין במדאיין. אוהדי קולומביה לא הביעו אמונם בנבחרת כשמיעטו לרכוש כרטיסים למשחק והם די ידעו למה. לקולומביה היה אמנם סיכוי קלוש לעלות, אבל עם הניצחון של צ'ילה הוא נמוג.

המשחק דווקא נפתח טוב מבחינתם של המקומיים, כאשר ארתורו וידאל כבש שער עצמי אחרי 12 דקות בלבד. העוצמה של צ'ילה באה לידי ביטוי, כשהיא לא נשברה ועשתה מהפך תוך דקה משערים של וולדו פונסה (34) והומברטו סואזו (35).

17 דקות בתוך המחצית השנייה המשחק המרתק הניב שער רביעי, כשג'יובאני מורנו איזן, אבל צ'ילה החזירה לעצמה את היתרון תשע דקות אחר כך משער של חורחה ואלדיביה. שבע דקות חלפו ופביאן אורלאנה מסמר את הניצחון הגדול של צ'ילה ואת העלייה שלה למונדיאל. אורלאנה אף ספג כרטיס אדום בסיום.

ונצואלה - פרגוואי 2:1

הנבחרת האורחת כבר הבטיחה את העלייה של למונדיאל, לעומתה ונצואלה היא הנבחרת היחידה בדרום אמריקה שמעולם לא שיחקה במונדיאל. בוונצואלה קיוו לשמור על הסיכויים הקלושים שלהם, אבל מול פרגוואי החזקה לא היה להם סיכוי.

פרגוואי לא ויתרה, ובנבחרת הצהירו שהם לא יקלו ראש משחק כיוון שהם רוצים לסיים במקום הראשון בבית. 10 דקות בתוך המחצית השנייה סלבדור קבאנס נתן אישור לכך כשכבש לזכות הפרגוואים. בדקה ה-79 אוסקר קרדוסו כבש את השני לאורחים. אלכסנדר רונדון רק צימק חמש דקות לפני הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully