וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לנבחרת ארגנטינה: גם אנחל די מריה גמר את המונדיאל

כוכב נבחרת ארגנטינה קרע את השריר בניצחון על בלגיה וסיים את דרכו בטורניר. סאבלה חוגג את חצי הגמר: "מסי כמו מים במדבר, חיכינו לרגע הזה 24 שנה". כל התגובות והמספרים

רויטרס

צפו: אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים וחוסמים את רחוב דיזנגוף בתל אביב

בארגנטינה יכולים להתחיל לחלום. האלביסלסטה העפילו הערב (שבת) לחצי גמר המונדיאל לראשונה מאז 1990 אחרי 0:1 קטן על נבחרתה החזקה של בלגיה. בניגוד למשחקים הקודמים בקמפיין, הפעם ארגנטינה לא נזקקה לליאונל מסי הגדול והכל יכול.

אחרי 24 שנים: ארגנטינה שוב בחצי הגמר/GettyImages

דווקא גונסאלו היגואין, חלוץ נאפולי שהציג עד כה יכולת מאכזבת מאוד, היה הגיבור שלה אחרי שכבש את שער הניצחון כבר בדקה השמינית בבעיטה נאה מהאוויר לפינה של קורטואה. הארגנטינאים, שמחכים לזכות בתואר הנכסף מאז 1986, יפגשו בחצי הגמר את המנצחת במפגש הבא בין הולנד לקוסטה ריקה ורחוקים שני ניצחונות מזכייה שלישית בתולדותיהם בטורניר היוקרתי מכולם.

אלא שלא הכל ורוד. אנחל די מריה שנפצע והוחלף בדקה ה-33 סובל מקרע בשריר. המשמעות: הקשר הנהדר של ריאל מדריד, שהציל את האלביסלסטה בשמינית הגמר מול שוויץ, יחמיץ לא רק את חצי הגמר, כי אם גם סיים את דרכו במונדיאל הזה.

עוד באותו נושא

החלום נמשך: ארגנטינה בחצי גמר המונדיאל

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ארגנטינה אנחל די מריה. GettyImages
חדשות נוראיות. די מריה/GettyImages

המספרים

* מסי ציין הופעה מספר 91 במדים הלאומיים - ממש כמו דייגו מראדונה (לפרעוש, אגב, 8 שערים יותר).

* היגואין שבר בצורת של שישה משחקים ו-528 דקות - הרצף הכי ארוך שלו ללא שער במדי הנבחרת הלאומית.

* היגואין חגג שער חמישי בגביע העולמי - כמו מסי. הבאים בתור, אגב: מריו קמפס (6), גיז'רמו סטאבילה (8), דייגו מראדונה (8) וגבריאל באטיסטוטה.

* ונתון אחרון על פיפיטה: הוא שחקן נאפולי השני שמבקיע בשלב הנוק-אאוט של המונדיאל. הראשון, כמובן, היה דייגו מראדונה.

* הרצף נמשך: מאז המונדיאל של 1958, ארגנטינה לא הפסידה כשהבקיעה ראשונה בתוך שמונה הדקות הראשונות.

* כמעט שבע שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שארגנטינה פיגרה במחצית - והפסידה. הפעם האחרונה שזה קרה לה במונדיאל היתה אי שם ב-1930 (!).

* בפעם השביעית ברציפות, בלגיה לא הצליחה להבקיע עד הדקה ה-70.

* ליאונל מסי דייק בכל 13 המסירות שלו במחצית הראשונה.

* ברזיל וארגנטינה מעולם לא העפילו ביחד לחצי גמר המונדיאל.

שחקן ארגנטינה ליאונל מסי מול שחקן בלגיה קווין דה ברוין. רויטרס
השווה את מספר ההופעות של דייגו מראדונה. מסי/רויטרס

התגובות

גונסאלו היגואין, גיבור הניצחון הזה הצהיר בסיום: "עכשיו אנחנו רוצים להגיע לגמר. הנבחרת הזו ראויה לכך". על הגול שלו: "ראיתי את הכדור מגיע לכיוון שלי והצלחתי לבעוט כמו שצריך בדיוק בתזמון הנכון".

היגואין הוסיף: "הצלחנו להעפיל לחצי הגמר אחרי הרבה מאוד שנים. נתנו את הכל, זה מונדיאל וזה לא קורה כל יום. נותרו שני משחקים כדי להשלים את החלום שלנו".

"זה אושר גדול לכל הנבחרת, לצוות הטכני, לאנשים שאוהבים אותנו ולמשפחה", אמר אלחנדרו סאבלה מאמן ארגנטינה שגם הודה ש"זו הייתה ההופעה הכי טובה שלנו עד כה בטורניר".

המאמן החמיא לכוכבו ליאו מסי, שהפעם לא מצא את הרשת: "הוא היה נהדר, זה לא רק השערים. מסי משך אליו שחקני הגנה ויצר שטחים לאחרים. הוא כמו מים במדבר. היום הוא לא הבקיע אבל במשחקים שהיה לנו קשה הוא נתן לנו אוויר לנשימה". סאבלה הביע אמפטיה עם ניימאר, כוכבה של ברזיל שנפצע וסיים את המונדיאל: "הכדורגל מזיל דמעה עבורו. אחד הדברים הכי גרועים שיכולים לקרות לשחקן הוא להיפצע במונדיאל. אני מבין את התסכול של הברזילאים ושולח לו חיבוק בזמן הקשה הזה".

הקפטן ליאו מסי אמר על היגואין: "הוא ראוי לזכות בתואר השחקן המצטיין. אני חושב ששיחקנו כחבורה מלוכדת על המגרש ולא נתנו לבלגיה מרחבים לתקוף". על המטרות להמשך: "נמשיך להילחם כדי להגיע כמה שיותר רחוק. המטרה הראשונה כבר הושגה אחרי שלא הגענו הרבה שנים לחצי הגמר ואנחנו מאוד שמחים עם כל האוהדים שלנו והמדינה כולה. אני רוצה לשלוח חיבוק גדול לכולם".


וינסנט קומפני, הקפטן הבלגי שהיה לו חלק בשער שספגה נבחרתו, אמר לאחר המשחק: "זו הייתה חוויה נהדרת עבורנו. נתנו את הכל, אולי בטורניר הבא ברוסיה יהיה לנו יותר מזל ויותר ניסיון. אחרי הכל, זו אחת הנבחרות הצעירות בטורניר".

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים את הניצחון על בלגיה. הטוויטר של מרטין דמיצ'ליס, אתר רשמי
עם הפנים קדימה. ארגנטינה/אתר רשמי, הטוויטר של מרטין דמיצ'ליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully