וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל המומה: ניימאר לא יחזור לשחק במונדיאל

הכוכב הגדול שנפגע בגבו לא יתאושש בשבוע הקרוב, רופא הנבחרת: "הוא זקוק לטיפול זהיר". סקולארי: "הוא בכה מרוב כאבים". טיאגו סילבה ענה למבקרים ("גם איירטון סנה ואוסקר שמידט לא התביישו לבכות") והודה: "ספגתי צהוב מטופש". פלקאו תקף את השופט בטוויטר

עריכת וידאו: יותם בן דוד

צפו בחגיגות של הברזילאים אחרי העלייה לחצי הגמר

נתראה בחצי הגמר/רויטרס

נבחרת ברזיל עלתה הלילה (שישי) לחצי הגמר, לאחר שניצחה את קולומביה 1:2 וביום שלישי הקרוב (23:00) היא תפגוש על מקום בגמר את גרמניה לקרב קלאסי שיהווה גם את שחזור גמר המונדיאל. טיאגו סילבה (7) ודויד לואיז (69) הבקיעו לסלסאו, חאמס רודריגס רק צימק (80) לקפטרוס הנפלאים, שסוגרים מבחינתם טורניר נפלא עם המחמאות בלבד. החדשות הרעות מבחינת מארחת הטורניר? הכוכב ניימאר נפצע לקראת הסיום והורד על אלונקה, ובהמשך התברר כי הוא לא יוכל לשחק בהמשך הטורניר מכיוון שהוא סובל משבר בחולייה בגבו אחרי שספג פגיעה מברכו של חואן קמילו סוניגה. אם לא די בכך, טיאגו סילבה שספג כרטיס צהוב טפשי, יחמיץ את המפגש הגדול עם הגרמנים.

שחקן נבחרת ברזיל ניימאר פצוע. רויטרס
מכאן כבר ימשיכו בלעדיו. ניימאר/רויטרס

המספרים

* לואיז פליפה סקולארי עלה למקום השני בטבלת המאמנים עם הכי הרבה ניצחונות במונדיאל, כשהשיג את ניצחונו ה-14 והוא רחוק שני ניצחונות מהלמוט שן הגרמני.

* לעומתו, חוסה פקרמן חווה הפסד ראשון כמאמן, במשחקו העשירי במונדיאל. וכמו ב-2006 עם ארגנטינה, הוא שוב הודח ברבע הגמר.

* עם הבישול הראשון שלו בטורניר, ניימאר הפך לשחקן הברזילאי הראשון מאז 2002 שמעורב בחמישה שערים (כבש ארבעה). הוא מצטרף במונדיאל הנוכחי אל מסי, בנזמה וקואדרדו (חאמס רודריגס מוביל עם שבעה).

* טיאגו סילבה כבש את השער השלישי הכי מהיר של ברזיל בשלבי הנוקאאוט במונדיאל, אחרי ואווה (דקה 2, 1958) ורונאלדו (דקה 5, 2006).

* טיאגו סילבה הוא הקפטן הברזילאי הראשון שכובש במונדיאל מאז ראי ב-1994 נגד רוסיה.

* היה זה השער הכי מהיר שספגה קולומביה במונדיאל.

* לאחר הספיגה המוקדמת של קולומביה, נותרה נבחרת אחת בלבד במונדיאל הזה שעדיין לא היתה בפיגור: ארגנטינה.

* הפעם האחרונה שברזיל הבקיעה בבעיטה חופשית במונדיאל לפני השער של דויד לואיז? השער ההוא של רונאלדיניו מול אנגליה ב-2002.

* הרצף נמשך: קולומביה ניצחה את ברזיל בפעם האחרונה בקופה אמריקה ב-1991. מאז היא הפסידה לה שבע פעמים וסיימה מולה חמש פעמים בתיקו, כולל כל ארבעת המפגשים האחרונים.

* ברזיל הפסידה רק פעם אחת במסגרת המונדיאל כשהובילה במחצית. זה קרה ברבע גמר מונדיאל 2010, אז נוצחה 2:1 בידי הולנד.

* בגיל 22 ו-357 ימים, הפך חאמס רודראיגס לשחקן הכי צעיר שמבקיע שישה שערים או יותר במונדיאל מאז פלה (שעשה זאת בגיל 17 ו-249 ימים, למען ההשוואה).

* חאמס אף הפך לשחקן הראשון שמבקיע בכל חמשת המשחקים הראשונים של נבחרתו במונדיאל מאז ריבאלדו ב-2002.

* רוצים עוד? כוכב מונאקו כבש במונדיאל הזה יותר משנבחרתו כבשה במונדיאלים של 1994 ו-1998 במצטבר.

* חאמס נפרד, כאמור, ממונדיאל 2014 עם שישה שערים ושני בישולים בחמישה משחקים. הוא עבר את מלכי השערים של שני הטורנירים הקודמים (מולר עם חמישה ב-2010, קלוזה עם חמישה ב-2006).

* המשחק הערב היה ביקור הבכורה של קולומביה בשלב רבע הגמר, וכן היווה את המפגש הראשון בין שתי הנבחרות בגביע העולמי.

* במהלך המחצית השניה ביצע אוסקר את התיקול ה-23 שלו בטורניר - יותר מכל שחקן אחר.

* ברזיל ביצעה 31 עבירות נגד קולומביה - הכי הרבה שלה במשחק אחד במונדיאל מאז 1966.

* בחצי הגמר תפגוש ברזיל את גרמניה בפעם השנייה בלבד בתולדותיה בגביע העולמי. המפגש הראשון היה בגמר המונדיאל של 2002 - אז ידם של הסלסאו היתה על העליונה, וכן, גם אז סקולארי היה המאמן.

עוד באותו נושא

בתום קרב אדיר: ברזיל עלתה לחצי הגמר

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת קולומביה חוסה פקרמן מנחם את שחקנו, חאמס רודריגס. GettyImages
הפסיד לראשונה במונדיאל. חוסה פקרמן מנחם את חאמס רודריגס/GettyImages

התגובות

"איירטון סנה ואוסקר שמידט נתנו את הגוף והנשמה, אז הם לא התביישו לבכות. גם אני נותן את הגוף והנשמה עבור הנבחרת"

אחרי סדרת בדיקות שנערכה לו, התברר כי ניימאר לא יוכל לחזור לשחק במונדיאל בגלל שבר בחוליה. רופא הנבחרת רודריגו לסמאר סיפר על תוצאות הבדיקות שעבר כוכבה של ברצלונה בבית החולים בפורטלזה: "אלה לא חדשות טובות שאנחנו יכולים למסור אבל האמת היא שהוא לא יהיה כשיר לשאר משחקי המונדיאל. הבדיקות הראו שבר ליד החוליה השלישית. זה לא משהו שמצריך ניתוח, אבל הוא נדרש שלא לזוז כדי לשלוט בכאב. הוא לא יכול לשחק ושבוע לא יספיק לו להתאושש. הוא זקוק לטיפול זהיר עם חגורה סביב גבו כדי שהוא ירגיש יותר בנוח".

מי שהגיב לחסרונו של ניימאר בשלב הבא הוא חברו דויד לואיז, שאמר: "זה חלום לשחק בשלב הבא, אבל אנחנו עצובים שניימאר לא יוכל לשחק איתנו. הוא בחור נהדר, אדם נהדר ושחקן נפלא. הוא מביא דברים טובים לכדורגל. כולם מרגישים עצובים מכיוון שהוא כמו אח עבורי. האם אני כועס? לא. לא ראיתי את הסרטון ולכן אני לא יודע איך זה קרה. אני אף פעם לא צולב שחקנים מכיוון שבחיים אתה עושה דברים מכיוון שאתה לא חושב, אתה פועל מבחינה רגשית".

לואיז גם התייחס למשחק, ואמר: "היה משחק נהדר, לקולומביה היה מונדיאל מצוין והם היו מגיעים רחוק יותר אלמלא המפגש עם ברזיל. היום חיפשנו את השער והיינו נהדרים בכל רגע של המשחק. עכשיו מצפה לנו גרמניה - זה מפגש קלאסי. אנחנו חייבים להמשיך לשחק כך, לנסות להבקיע שערים. אני רוצה להודות לכולם, כי ידעתי שיום יבוא וכל מה שקורה עכשיו אכן יקרה".

לואיז פליפה סקולארי, שלא היה אופטימי לגבי האפשרות שניימאר יוכל לשחק בחצי הגמר, אמר: "אף אחד לא האמין בנו. לשחקנים שלנו יש יכולת והם עושים את העבודה עם המון מסירות. מחכה לנו משחק קשה מאוד, אבל ציפינו שגרמניה תעמוד בדרכנו כדי להגיע לגמר". על העובדה שהסלסאו הורידו את הקצב אחרי השער השני, אמר המאמן: "אני מתכוון להסתכל על השחקנים שלי ומצפה מהם לחזור לעצמם. הורדנו את הקצב במחצית השנייה אחרי שכבשנו ואנחנו לא צריכים לעשות את זה".

הקפטן טיאגו סילבה, שספג ביקורות רבות על הדמעות במהלך הפנדלים נגד צ'ילה, ניצל את ההזדמנות כדי להסביר: "אנחנו חווים את כל מכלול הרגשות ולא מחכים לתחילת המשחק כדי לחוש אותם. אנשים מדברים על זה, אבל אם אתה לא מרגיש אין לך אפשרות לתת את המקסימום על המגרש. איירטון סנה ואוסקר שמידט נתנו את הגוף והנשמה, אז הם לא התביישו לבכות. גם אני נותן את הגוף והנשמה עבור הנבחרת".

על הצהוב המטופש שספג ויגרום לו להיעדר מחצי הגמר, אמר הקפטן: "הכרטיס הזה הוציא אותי מהתמונה, אבל אני יודע שדאנטה והנריקה בכושר טוב ומסוגלים לחפות על חסרוני. זה היה צהוב טיפשי. השוער זרק את הכדור קדימה וניסיתי להשיג אותו".

שחקן נבחרת ברזיל טיאגו סילבה מקבל כרטיס צהוב. רויטרס
סומך על הבלמים המחליפים. טיאגו סילבה מוצהב/רויטרס
"אנחנו עצובים, אבל עכשיו צריכים להרים את הראש ולהודות לעם בקולומביה על התמיכה הגדולה"

המאמן המפסיד חוסה פקרמן התגאה בנבחרתו על אף ההפסד: "אחרי זמן רב שקולומביה לא הייתה במונדיאל, הגענו כדי לשחק כדורגל יפה, לא רק כדי להשתתף. זה הדבר הכי חשוב שאני יכול להגיד על הנבחרת הזו. ברזיל היתה צריכה את המשחק, בכל מהלך הייתה המון אינטנסיביות, וזה הפריע למשחק. איבדנו את שטף המשחק בגלל האינטנסיביות".

חאמס רודריגס, שכבש את שערו השישי בטורניר ולמעשה מצא את הרשת בכל אחד מחמשת המשחקים, בכה על כר הדשא וזכה לחיבוקים מנחמים משחקני ברזיל, שאף ביקשו מהקהל המקומי להריע לו. בסיום אמר: "דויד לואיז בא להגיד לי שאני שחקן טוב. האמת היא שלראות כל כך הרבה כוכבים באים לחבק אותי, זה עשה אותי שמח. אנחנו צריכים להרים את הראש עכשיו ולהודות לעם בקולומביה על התמיכה הגדולה. אנחנו עצובים כי רצינו להישאר בטורניר ולהמשיך לקבוע שיאים חדשים. נתנו הכול כדי להגיע לחצי הגמר, אבל חייבים להיות גאים כי הפסדנו ליריבה מצוינת".

הכוכב הפצוע רדאמל פלקאו צייץ בטוויטר: "אנחנו רק יכולים להיות גאים במה שעשתה הנבחרת הזו. תודה לבחורים". לאחר מכן גם הוסיף ביקורת על השופט הספרדי קרלוס ולאסקו קרבאיו: "מקווה שלמשחק הבא יזכרו לקרוא לשופט, כי היום הוא לא הופיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully