וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו השיג את חותמת ההצלחה

22.6.2012 / 0:30

בעצם העלייה לחצי הגמר, רונאלדו עמד בכל הציפיות לפני הטורניר ולימד את פורטוגל להכיר במנהיגותו. שלום תקווה מנתח

זה לא היה רבע גמר גדול במיוחד. פורטוגל לא לגמרי הבריקה, ועלתה. צ'כיה אמנם היתה שם לפרוטוקול, אבל לא תזכור מעבר לכך שום דבר מהאירוע הזה. אם יש משהו שאולי נזכור מהמשחק הזה, הוא הצעד קדימה שנעשה ביחסי פורטוגל-רונאלדו.

קודם כל, בעצם העלייה לחצי הגמר, אפשר בהחלט לומר שכריסטיאנו רונאלדו עמד בציפיות בטורניר הזה. גם אחרי עונת שיא בריאל מדריד הוא לא קרס תחת הציפיות, וגם התחלה לא קלה של היורו לא הכניסה אותו למרה שחורה. זה מבחן אופי לא פשוט גם לשחקן ברמתו, וכולנו ראינו בימי חיינו שחקני על שקרסו תחת ציפיות הענק בנבחרת. בעצם העלייה לחצי הגמר, רונאלדו השיג את החותמת. ציפו ממנו לסחוב, דרשו ממנו להוביל, חייבו אותו להצטיין – בכל המבחנים האלה רונאלדו עמד בעצם העלייה לחצי הגמר.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
היתרון היחיד של פורטוגל בדרך לתואר. רונאלדו/רויטרס

רונאלדו הוא היתרון היחיד של פורטוגל בדרך לזכייה אפשרית בתואר, ומה שיפה לראות במקרה שלו זה כיצד המנהיגות הזו נבנית עקב בצד אגודל בטורניר הזה. אם בתחילת הטורניר נראה היה שהעליונות הבולטת של רונאלדו מפריע לכמה שחקנים מוכשרים בפורטוגל, כולל לא מעט דיווחים על עימותים איתו בתוך בנבחרת, המשחק מול הולנד הבהיר שם למספיק אנשים שאין דרך אחרת להצלחה אמיתית מבלי להכיר בכך. זה לא קל לשחקן כדורגל טוב להכיר בכך שחברו לקבוצה הוא שחקן כדורגל יותר טוב, וברגעים הנכונים צריך לעבוד בשבילו ולתת לו את הכדור. בפורטוגל זה מתחיל להיות יותר ברור. אתה רואה את זה גם בצורת המשחק וגם באופן שבו כל שחקן מגיע בסיום לרונאלדו, כדי לתת למנהיג הבלתי מעורר חיבוק.

רבע הגמר מול צ'כיה לא רק חשף מהלך תודעתי חשוב עבור פורטוגל בהקשר של רונאלדו, אלא גם מהלך טקטי קצה שונה ומפתיע לגביו. ברבע הגמר מול צ'כיה בחר פאולו בנטו למקם את רונאלדו כסוג של חלוץ שני. אם עד היום היינו רגילים לראות את היהלום של ריאל מדריד מחכה למתפרצות על הקו, מקבל את הכדור ומתחיל לדהור, מול צ'כיה הוא תפקד מעט שונה ברוב דקות המשחק. הוא נכנס פנימה בין הבלמים ובלבל לא מעט את צ'כיה כסוג של חלוץ שני. המגן שהיה אמור לשמור עליו לא ידע האם להיכנס איתו פנימה לרחבה או להישאר בקו, שם אמור היה להיות, לפי התדריך, רונאלדו הקודם. כל זה רק עשה את רונאלדו יותר מסוכן.

שחקן נבחרת פורטוגל, נאני. רויטרס
שיתוף פעולה משופר. נאני/רויטרס

המיקום המעט חדש של רונאלדו העניק לפורטוגל יתרון נוסף - נאני שיחק קרוב אליו. נכון, במחצית הראשונה נאני כמעט ולא עזר לרונאלדו, אבל בשנייה דברים השתפרו. כשנאני ורונאלדו משחקים קרוב הם תומכים מעולה אחד בשני עם היכולת הטכנית הנפלאה שלהם. כאשר שניהם ממש משחקים על הקווים, הנעת הכדור של פורטוגל אולי טובה יותר כתוצאה מהריווח במערך, אבל הם פחות מסוכנים.

קשה לדעת האם פורטוגל לא תסבול בהמשך שוב מאותה נאיביות ולוזריות היסטורית. אם ביורו 96' נבחרת לא פחות מוכשרת של פורטוגל הפסידה לצ'כיה האלמונית, ביורו 2012 פורטוגל החדשה לא נתנה לזה אפילו סיכוי. היא נראית יותר מגובשת ויותר בטוחה בעצמה ובדרכה מנבחרות קודמות שראינו מפורטוגל, אבל הדבר הכי חשוב – היא מבינה מהי ההיררכיה הנכונה בדרך להצלחה. וזה קודם כל רונאלדו. חשוב שפורטוגל תמשיך להבין זאת ותמשיך לעבוד בשבילו אם היא רוצה להמשיך הלאה. ראינו כמה קשה היה לה לעלות שלב בבתים המוקדמים, ועד שרונאלדו התעורר היא כמעט ולא עשתה זאת. אחרי רבע הגמר הזה, נראה כי האסימון החשוב כל כך יירד עד הסוף.

רונאלדו נגח את פורטוגל לרבע הגמר עם 0:1 על צ'כיה

רונאלדו חגג בסיום: "עכשיו אנחנו מלאי חיוכים ומוזיקה טובה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully