וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את הפועל ירושלים 71:93

מכבי תל אביב הביסה את הפועל ירושלים 71:93 ועלתה לפסגה עם הצהרה מרשימה, דווין סמית’ נתן תצוגה אדירה והשווה שיא קריירה במכבי עם 29 נקודות ו-7 מ-8 מהשלוש. הלפרין שוב לא הגיע למשחק גדול, אליהו אכזב במחצית השנייה, והרצף של ירושלים נקטע

ברני ארדוב

שתי הקבוצות הלוהטות של הכדורסל הישראלי נפגשו הערב (שני) למשחקהעונה ביד אליהו, ובתום 40 דקות רק אחת נשארה בוערת. מכבי תל אביב הביסה את הפועל ירושלים בתוצאה 71:93, נקמה בה על ההפסד הדרמטי במלחה, והורידה אותה מהמקום הראשון, תוך שהיא מספקת תצוגת כדורסל נהדרת. הצהובים הוליכו מהרגע הראשון והוכיחו דומיננטיות מוחלטת, שפירקה את שאיפותיה של ירושלים לצאת מיד אליהו עם ניצחון שכולו הצהרה. לניצחון המרשים של הצהובים היה גיבור אחד - דווין סמית'. הזר הנהדר השווה את שיא הקריירה שלו בצהוב כשהפגיז 29 נקודות, הוריד 8 ריבאונדים והיה גם מצוין בהגנה.

הפועל ירושלים יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. שחקניו של בראד גרינברג לא הגיעו מספיק אגרסיביים, ביצעו טעויות רבות, נכנעו להגנה של מכבי תל אביב וסבלו מיום חלש מחוץ לקשת. האדומים הגיעו למשחק עם 13 ניצחונות ליגה רצופים בכיסם, אולם לא עמדו באינטנסיביות של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
תצוגת שיא. סמית'/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן הפועל ירושלים ארטיום פראחוסקי. ברני ארדוב
ירושלים רדפה כבר מג'אמפ הפתיחה/ברני ארדוב

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, גיא פניני, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס. החמישייה של הפועל ירושלים כללה את דרווין קיצ'ן, יותם הלפרין, רונלד דופרי, ליאור אליהו וארטיום פרחוסקי. מכבי פתחה עם סל של שחורציאניטיס, ויוגב אוחיון ירד לטיפול לאחר שנפגע בעיני משליחת יד של דופרי. יוגב אוחיון קלע את שתי הנקודות הראשונות של ירושלים במשחק. מכבי עלתה ל-2:7 משלשה של סמית'. ירושלים לא מצאה את הטבעת ודאנק של היקמן העלה את מכבי ל-4:14 והדליק את היציעים. הצהובים לא הוריד את הרגל מהדוושה, וסל של סמית' העלה אותם ל-4:19. ירושלים בבור עמוק. הרבע הראשון הסתיים ב-8:25 למכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
נפגע מיד בפתיחה וירד לטיפול. אוחיון/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן הפועל ירושלים ארטיום פראחוסקי. ברני ארדוב
בלתי עציר ברבע הראשון. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

רבע 2

מכבי תל אביב שמרה אישית לוחצת בתחילת הרבע השני, צופפה את הצבע, ובצד השני סילבן לנדסברג חדר וסיפק דאנק גדול. מכבי הניעה כדור היטב ושלשה של רייס העלתה אותה ל-14:30, שתי דקות בתוך הרבע. ירושלים ניסתה שמירת לחץ, אבל סמית' פירק אותה במשחק המעבר. ירושלים החלה לשחק יותר מהר, ג'וש דאנקן החל לייצר נקודות, וירושלים הורידה את ההפרש למינוס 11. ירושלים ניצלה את השמירה החלשה של ז'יז'יץ' מתחת לסל, ייצרה נקודות בצבע ודאנק של אליהו במתפרצת גרם לבלאט להזעיק פסק זמן. 4:20 דקות למחצית בלאט ספג עבירה טכנית, וסל של רייט השלים ריצת 2:11 של ירושלים, שצימקה למינוס 7. שתי שלשות של סמית' שמרו על מכבי רחוקה, אולם ליאור אליהו השיב בסלים משלו, פרחוסקי קלע וירושלים צימקה ל-40:33. שנייה לבאזר קלע הקימן סל ומכבי תל אביב הוליכה במחצית 36:45.

דווין סמית הוליך את מכבי תל אביב עם 18 נקודות במחצית ללא החטאה מהשדה, שחורציאניטיס עם 11. את ירושלים הוליך ברייסי רייט עם 10 וליאור אליהו הוסיף 8. ירושלים רשמה 0 מ-7 לשלוש בשני הרבעים הראשונים, לעומת 5 מ-13 של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג מטביע. ברני ארדוב
פתח את הרבע השני בדאנק מהדהד. לנדסברג/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב אנדריאה ז'יז'יץ' מול שחקן הפועל ירושלים רונלד דופרי. ברני ארדוב
כשז'יז'יץ' היה על המגרש ירושלים ניצלה זאת כדי לחזור/ברני ארדוב

רבע 3

הרבע השלישי נפתח בסל של קיצ'ן, אבל סמית' הוכיח שההפסקה לא קיררה אותו והגיב בשלשה. ירושלים חיכתה לנקודות ראשונות של הלפרין אך אלה בוששו להגיע, ויתרון הצהובים נשמר. לנדסברג המשיך לספק מסירות לחברים וסל שלו העלה את מכבי ל-42:55 וגרינברג ביקש פסק זמן. ז'יז'יץ' ביצע עבירה רביעית ושחורציאניטיס נכנס. ההגנה של מכבי תל אביב הייתה מצוינת בדקות הסיום של הרבע, ירושלים איבדה בו שישה כדורים וההפרש נותר דו-ספרתי. שלשה של רייט קבע 53:65 למכבי תל אביב בסוף הרבע השלישי.

שחקן הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן מעל שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג. ברני ארדוב
קיצ'ן וירושלים נלחמו, אבל לא הצליחו לאיים על הצהובים/ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
היה לו מה להגיד לשופטים. בלאט/ברני ארדוב

רבע 4

מכבי תל אביב פתחה את הרבע הרביעי בשלשה של רייס, וסמית', מי אם לא הוא, הוסיף אחת משלו, והצהובים עלו ל-57:71. החטאות של מכבי ואיבודי כדור מנעו ממנה להגדיל את יתרונה והלפרין צלף שלשה ורשם נקודות ראשונות חמש דקות לסיום. אחרי החטאה של לנדסברג רייט הוליך התקפה אבל איבד כדור וסמית' הטביע. שלוש דקות לסיום ירושלים איבדה תקווה והקהל הצהוב ביד אליהו פתח בחגיגות. שתי דקות לסיום קיצ'ן קיבל כדור במתפרצת ועלה להטבעה, אך דווין סמית', המצטיין במשחק, הגיח מאחור והוריד לו גג אדיר. עד לסיום מכבי תל אביב הגדילה את הפער והביסה את יריבתה בתוצאה 71:93.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
מצטיין בשני צדי המגרש. סמית'/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב סילבן לנדסברג, דווין סמית'. ברני ארדוב
במעמד צד אחד/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 29 (4 מ-5 ל-2, 7 מ-8 ל-3) ו-8 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 15 (7 מ-7 מהשדה), סילבן לנדסברג 15, ריקי היקמן 9 (7 אסיסטים), גיא פניני 9 (5 אסיסטים), טייריס רייס 6, אנדריאה ז'יז'יץ' 4, דייויד בלו 3, בן אלטיט 2. יוגב אוחיון שותף (דקה) ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: ברייסי רייס 18, דרווין קיצ'ן 11 (1 מ-6 ל-3), 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ליאור אליהו 8 (4 מ-11 מהשדה), 5 איבודים, רונלד דופרי 8 (2 מ-7 מהשדה), ג'וש דאנקן 6, יותם הלפרין 5 (1 מ-5 ל-2), אדם אריאל 5, יניב גרין 3 (1 מ-4 מהשדה, 1 מ-5 מהעונשין).

קפטן מכבי תל אביב גיא פניני לצד היו"ר שמעון מזרחי. ברני ארדוב
יכול להיות מרוצה ממה שהוא רואה. מזרחי עם ניני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully