וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות אליפות אירופה: ישראל הפסידה למונטנגרו 81:76

הנבחרת של אריק שיבק הסתבכה בגדול, כשנכנעה למוליכת הבית לאחר שקפאה ברגעי ההכרעה. 20 של כספי לא הספיקו

תאגיד כאן

צפו בתקציר באדיבות ערוץ 1

דווקא יומיים לאחר שרשמה את אחד הנצחונות הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות, שבה הערב (חמישי) נבחרת ישראל להפסיד במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2013, כשנכנעה בהיכל נוקיה 81:76 למונטנגרו החזקה. המשמעות: הנבחרת של אריק שיבק קודם כל תהיה חייבת, פשוט חייבת לנצח את נבחרת אסטוניה בביתה ביום ראשון, לאחר מכן לדאוג שלא למעוד מול סלובקיה ואיסלנד החלשות, וככל הנראה תיאלץ גם לנצח את סרביה החזקה אם ברצונה לעלות לאליפות אירופה מהמקום השני.

שחקני נבחרת ישראל יוגב אוחיון, יותם הלפרין, גיא פניני. קובי אליהו
עוד הפסד כואב. פניני, הלפרין ואוחיון/קובי אליהו

עם יד על הלב, קשה שלא להודות: אם בתחילת הקמפיין היו שזלזלו במונטנגרו וטענו כי נבחרת ישראל הרבה יותר טובה, הערב קיבלנו סיפור אחר לגמרי. הנבחרת הצעירה מהבלקן שמרה על מאזנה המושלם והוכיחה כי היא הטובה ביותר בבית, ולא בכדי ניצחה לפני מספר ימים גם את סרביה. בזכות הניצחון הערב הבטיחה באופן כמעט מעשי מונטנגרו את המקום הראשון, כאשר הסרבים הם הפייבוריטים למקום השני. ישראל? היא תילחם עם אסטוניה על המקום השלישי שאולי יעניק לה את הכרטיס לסלובניה 2013, ואם יקרה נס, אולי גם מול סרביה על המקום השני.

מונטנגרו הוליכה לאורך מרבית המחצית הראשונה, כשהיחידים שהופיעו בישראל היו אלכס טיוס, עומרי כספי וליאור אליהו. לקראת תום הרבע השני ביצעה הנבחרת מהפך, ונטלה את ההובלה גם למשך חלקים גדולים של הרבע השלישי ופתיחת הרבע הרביעי (60:67 בשלב מסוים), כשאז היה זה יוגב אוחיון שלקח אחריות. אלא שבעיית עבירות שאילצה את כספי לרדת לספסל עם ארבע ואת אליהו לצאת לגמרי מהפרקט עם חמש הקשתה על שיבק להתמודד, ולקראת הסיום נותר כספי לנסות ולהציל את המולדת בעצמו. זה לא עבד, לא מול ההגנה המעולה של המונטנגריים, ובטח לא כשטיוס החטיא שתי זריקות עונשין גורליות בפיגור 77:75, 51 שניות לסיום. בסופו של דבר הנבחרת רושמת עוד הפסד כואב בקמפיין הלא פשוט שעובר עליה, וכעת לא נותר אלא לעבור ולהתמקד במשימה הבאה: אסטוניה. כרגע, זה מה שיש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני נבחרת מונטנגרו חוגגים. קובי אליהו
הנבחרת החזקה בבית. מונטנגרו חוגגת/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

אריק שיבק עלה עם החמישיה הקבועה, ובה יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עומרי כספי, ליאור אליהו ואלכס טיוס. המונטנגרים הלכו פנימה בפתיחה, עלו ל-2:6 ואז ל-4:10, אלא שכספי צימק עם חמש נקודות רצופות ל-10:9. ולדימיר דאסיץ' המעולה אמלל את הגבוהים הישראלים שוב ושוב, ושלשה של סיאד סחוביץ' העלתה את האורחת ל-11:17. שיבק העלה מהספסל את אלישי כדיר, רביב לימונד וגל מקל, והרבע הראשון הסתיים בפיגור 17:12.

רבע שני:

כספי ואליהו המשיכו להחזיק כמעט לבדם את הנבחרת, אולם האורחת צלפה מבחוץ ועלתה ל-17:24. שיבק החזיר את אוחיון, הלפרין וטיוס, והאחרון קלע חמש נקודות רצופות וחשובות כדי לצמק ל-26:24, כשבנקודה הזו שלושה שחקנים בלבד בישראל קלעו את הנקודות: כספי (8), אליהו (8) וטיוס (8). הלפרין חטף והשווה ל-26:26, ומשם המומנטום עבר לישראל, כששני אלי-הופים נפלאים בין כספי ואליהו העלו את ישראל ל-28:32. אוחיון סוף סוף נכנס לעניינים גם הוא, ושלשה גדולה של גיא פניני קבעה 31:37 עם הירידה לחדרי ההלבשה. הנבחרת סיימה את המחצית עם ריצת 3:11, כשטיוס סיים כקלע המוביל עם 14 נקודות.

שחקן נבחרת ישראל גיא פניני. קובי אליהו
סגר נפלא את המחצית, נעלם במחצית השניה. גיא פניני/קובי אליהו

רבע שלישי:

הלפרין פתח נהדר את המחצית עם שלשה שהעלתה את ישראל ליתרון שיא - 34:42, אך מונטנגרו הגיבה עם ריצת 0:6 וצימקה ל-42:40. אלישי כדיר קם מהספסל וסיפק דקות טובות, אולם מונטנגרו הפציצה מבחוץ, החטיאה, לקחה את הכדורים החוזרים, ניסתה שוב והוליכה 52:53. אלא שאליהו ספג עבירה שלישית וירד לספסל, שלוש שניות לסוף הרבע כספי ספג עבירה רביעית מטופשת, ורק שלשה נפלאה של אוחיון ממש על הבאזר הפיחה בנבחרת חיים חדשים, והעניקה לה יתרון 58:61 עם העליה לעשר הדקות המכריעות.

רבע רביעי:

כמו סיום הרבע השלישי, כך גם פתיחת הרבע המכריע היתה שייכת לאוחיון הפנטסטי, ששמר, מסר, וצלף ג'אמפ שקבע 60:67 לישראל, שבע דקות לסיום. דווקא ברגע הזה נתקעה הנבחרת, נרדמה בהגנה, ואפשרה ליריבתה לצמק ל-67:66. שיבק החזיר את כספי עם ארבע עבירותיו, אלא שמיד לאחר מכן ספג אליהו שתי עבירות מהירות וירד לספסל עם חמש. כספי קלע שבע נקודות רצופות כולל שלשה גדולה וקבע 72:75 לישראל, שתי דקות לסיום, אך בויאן דובז'ליץ' השיב עם שלשה משלו, כספי איבד, וסחוביץ' ביצע מהפך וקבע 75:77 לאורחת, דקה לסיום. טיוס החטיא פעמיים מהקו, הנבחרת שוב פספספה ריבאונד הגנה גורלי, שלחה את סחוביץ' לקו, זה קלע פעמיים, כספי עוד הספיק להחטיא בעצמו מהקו פעם אחת, וכך זה נגמר. הפסד כואב מאוד לישראל.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: עומרי כספי 19 (4 מ-6 ל-2, 1 מ-5 ל-3), אלכס טיוס 16 (7 מ-8 מהשדה, 2 מ-6 מהעונשין), ליאור אליהו 14, יוגב אוחיון 10 (7 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 3 איבודים), אלישי כדיר 6, יותם הלפרין 5 (3 איבודים), גיא פניני 5 (1 מ-4 ל-3). רביב לימונד, ניצן חנוכי, דגן יבזורי וגל מקל שותפו ולא קלעו.

בלטו במונטנגרו: ולדימיר דאסיץ' 20 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), בויאן דובלייביץ' 18, טיילור רוצ'סטי 15.

ליאור אליהו, שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
היה גדול עלינו. דאסיץ' מטביע על אליהו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully