וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ז'לגיריס 66:70 ועלתה להצלבה

מערכת וואלה! ספורט

23.2.2012 / 22:56

פפאלוקאס החזיר את הצהובים מפיגור 17 בדרך לניצחון ענק. ברצלונה גברה על קאנטו במשחק המקביל. צפו בתקציר

שמונה דקות ועשרים שניות לסיום הרבע השני, צלף סוני ווימס שלשה שהשתיקה את כל יד אליהו. ז'לגיריס עלתה ליתרון מדהים של 13:30, וכל האולם כולו, בצירוף שחקני מכבי תל אביב והצוות המקצועי, ראו את העונה כולה חולפת להם מול העיניים. אלא שברגעים כאלה נמדדות קבוצות גדולות, ואם לשפוט על פי הקאמבק של האלופה הישראלית הערב - כנראה שהיא קבוצה גדולה. דיוויד בלאט ושחקניו נגסו ביתרון לאט-לאט, השלימו את הקאמבק ברבע האחרון, ניצחו 66:70, וכ-40 דקות לאחר מכן קיבלו את החדשות הטובות גם מאיטליה. בתום מותחן לא פחות גדול גברה ברצלונה על קאנטו 62:63, ושלחה את האלופה הישראלית להצלבה כבר הערב. למעשה, בית ח' נסגר באופן סופי הלילה: ברצלונה תסיים ראשונה, מכבי תל אביב שניה, קאנטו שלישית וז'לגיריס רביעית. איזו דרמה.

אגב, בהתאם לתוצאות בבית ז' המקביל נודע הערב שהצהובים ייפגשו בהצלבה את פנאתינייקוס או קאזאן. המשוואה מאוד פשוטה: בשבוע הבא הרוסים יארחו את היוונים. הקבוצה שתנצח שם תפגוש את האלופה הישראלית.

שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', תיאו פפאלוקאס. ברני ארדוב
בדיוק בשביל זה הביאו אותו. פפאלוקאס מתחבק עם סמית'/ברני ארדוב

כאמור, הפתיחה של מכבי תל אביב הערב היתה איומה. הרבע הראשון של הצהובים היה אחד הגרועים של המועדון בשנים האחרונות, עם 3 מ-15 מהשדה, וכל מי שזלזל ערב המשחק בז'לגיריס ראה את הליטאים בורחים ליתרון דו-ספרתי של 11:25. בנקודה הזאת בלאט פחות או יותר ניסה כל דבר אפשרי, כולל שליפתו מהספסל של תיאו פפאלוקאס. ואכן, הרכז היווני שיובש כמעט לכל אורך כל העונה הראה מנהיגות ברגעים החשובים ביותר (7 נקודות ו-7 אסיסטים הערב), וביחד עם קית' לנגפורד דאג שהמחצית הראשונה תסתיים בפיגור ארבע נקודות בלבד.

ז'לגיריס אמנם חזרה והוליכה בפער דו-ספרתי בשלהי הרבע השלישי, אך מכבי שוב לא נבהלה ונותרה קרובה. הקאמבק הושלם בפתיחת הרבע האחרון, ובדקות האחרונות ראינו מספר שחקנים שלא מפחדים מדבר: דווין סמית', דייויד בלו, תיאו פפאלוקאס ובעיקר קית' לנגפורד. הגארד המושמץ הראה פעם נוספת מדוע בלאט הביא אותו באמצע העונה, וסתם לא מעט פיות. בשניות המכריעות אפילו אלילת המזל עברה לצד הצהוב, והפכה את המשחק המשוגע הזה למאושר עבור האלופה הישראלית. מספר דקות חלפו, ועם הישמע החדשות מאיטליה הפך הערב הזה למושלם.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

דיוויד בלאט פתח עם דמונד מאלט, קית' לנגפורד, דווין סמית', ליאור אליהו וריצ'רד הנדריקס, בעוד ז'לגיריס העלתה את מנטאס קלנייטיס, דייניוס שלנגה, סוני ווימס, פאוליוס ינקונאס ומילובן ראקוביץ'. דווקא האורחת התחילה טוב יותר את המשחק, וארבע נקודות רצופות של ווימס העלה אותה ל-0:8 מהיר. בלאט הגיב עם חילוף משולש והכניס לפרקט את יוגב אוחיון, טל בורשטיין וסופוקליס שחורציאניטיס, אלא שששלנגה וינקונאס צלפו מחוץ לקשת, קבעו 3:14, והכריחו את המאמן הצהוב לקחת פסק זמן. גם זה לא ממש עזר, ובעוד ששחורציאניטיס ובורשטיין צימקו במעט, דוואן קולינס השיב עם שתי שלשות גדולות שהורידו את ז'לגיריס ביתרון גדול של 11:25 בתום הרבע הראשון. האחוזים של מכבי תל אביב בעשר הדקות הראשונות? 3 מ-15 מהשדה. מדהים.

רבע שני:

הרבע השני נפתח בדיוק באותה צורה: מכבי החטיאה מכל מקום, ז'לגיריס תפרה מחוץ לקשת ועלתה ל-13:30. גיא פניני ותיאו פפאלוקאס המחליפים הכניסו אנרגיה למשחק הצהוב, ווימס החל סוף סוף להחטיא, ושלשה מצוינת של לנגפורד סגרה ריצת 0:10 וצימקה ל-30:23 בלבד. מכבי שמרה מצוין בדקות הללו ועצרה את ז'לגיריס ללא נקודות למשך כמעט חמש דקות רצופות, וריצ'רד הנדירקס דאג להוריד את הפער ל-35:33. המילה האחרונה במחצית היתה שייכת למרקו פופוביץ', שהעניק לליטאים יתרון בן 4 נקודות עם הירידה לחדרי ההלבשה. ז'לגיריס זרקה לא פחות מ-14 זריקות ל-3 במחצית הראשונה (וקלעה 6, לעומת 2 מ-9 של מכבי), הקלעי המוביל על הפרקט - סוני ווימס, עם 11 נקודות.

רבע שלישי:

את המחצית השניה כבר פתח בלאט עם פפאלוקאס, אוחיון, לנגפורד, בלו ושחורציאניטיס, אך מכבי איבדה, החטיאה, ושוב מצאה עצמה בפיגור דו-ספרתי, הפעם 45:35. אחרי שהחטיא את כל ששת הזריקות הראשונות שלו מהשדה מצא סוף סוף דייויד בלו את הטבעת, וצימק ל-48:42. שחורציאניטיס ספג עבירה רביעית והורד לספסל, ורק מספר החטאות מחוץ לקשת של הליטאים מנעו פיגור גדול יותר עבור המארחת, שעלתה לרבע הכי חשוב של העונה שלה בפיגור 49:44.

רבע רביעי:

המהפך הושלם תשע דקות לסיום המשחק, כשדווין סמית' צלף שלשה והעניק למכבי יתרון ראשון במשחק - 49:50. לנגפורד הלוהט קבע 54:58 והוחלף על ידי אוחיון, וסמית' המצוין תרם שלשה משלו כדי להעניק לצהובים את יתרונם הגדול ביותר הערב - 54:61, שש דקות לסיום. שאלנגה צימק ל-63:62, 3:40 דקות לסיום, ו-ווימס השלים מהפך נוסף וקבע 65:66 לז'לגיריס, דקה וחצי לסיום. לנגפורד לקח אחריות, קלע מהקו והוסיף את הסל של המשחק כדי לקבוע 66:69, 24 שניות לסיום. ואז החל הטירוף האמיתי: סמית' חסם את ווימס עם גג ענק אך החטיא צעד-וחצי מהעבר השני והעניק לאמריקאי צ'אנס נוסף לשלוח את המשחק להארכה, אך השלשה הפנויה של ווימס יצאה החוצה, הנדריקס הוריד כדור חוזר, קלע נקודה אחת מהקו, וסגר עניין. ערב משוגע של כדורסל מסתיים בניצחון ענק של מכבי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: קית' לנגפורד 17 נקודות (6 מ-8 מהשדה), 4 איבודים ו-3 חטיפות, ריצ'רד הנדריקס 11 ו-9 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 10, דייויד בלו 8 (2 מ-9 מהשדה), תיאו פפאלוקאס 7 ו-7 אסיסטים, דווין סמית 6 (2 מ-8 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-2 חסימות, ליאור אליהו 5 ו-5 ריבאונדים, גיא פניני 2, טל בורשטיין 2, יוגב אוחיון 2. דמונד מאלט שותף אך לא קלע.

קלעו לז'לגיריס קובנה: סוני ווימס 20 נקודות, דאיניוס שאלנגה 12, דג'ואן קולינס 11 ו-5 ריבאונדים, מרקו פופוביץ' 9, פאוליוס ינקונאס 7 ו-9 ריבאונדים, מנטאס קלנייטיס 5, מילובאן ראקוביץ' 2. רוברטס יבטוקאס, טדאס קלימביצ'יוס, תומאס דליניקאיטיס ו-ויטניס ליפקביצ'יוס שותפו, אך לא קלעו.

ריצ'רד הנדריקס מספר בראיון: לא בטוח שאישאר

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully