וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את שרלרואה 59:69

זה היה אחד המשחקים הגרועים של הצהובים העונה. שרלרואה הובילה אחרי שלושה רבעים, אבל נשברה במאני טיים. אליהו הוביל את מכבי עם 15 נקודות, בלו הוסיף 12

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו מול טורניקה שנגליה, שחקן שרלרואה. ברני ארדוב
הוביל את קלעי מכבי עם 15 נקודות. ליאור אליהו מול טורניקה שונגליה משרלרואה/ברני ארדוב

בואו לדבר איתנו על המשחק בפייסבוק

במכבי תל אביב ציפו לניצחון קליל על שרלרואה, אבל נתקלו הערב (חמישי) ביריבה עיקשת שנתנה פייט בהיכל נוקיה לפני שהפסידה 69:59. זה היה משחק שהצהובים ירצו לשכוח, אבל העובדות מדברות בעד עצמן, וקבוצתו של דיוויד בלאט עלתה למאזן 1:4 אחרי המחזור החמישי של שלב הבתים ביורוליג, ו-1:14 בכל המסגרות.

מכבי תל אביב הגיעה למשחק הערב כפייבוריטית ברורה - מוליכת בית ג' נגד הקבוצה האחרונה בבית, מי שהפסידה פעם אחת נגד מי שניצחה פעם אחת. הפתיחה הייתה בהתאם: בלאט עלה עם חמישייה שכללה את קית' לנגפורד ושון ג'יימס שעד עכשיו לא קיבלו הרבה דקות, אבל זה לא מנע מהצהובים לרוץ לרבע ראשון קל של 11:22, כשבאותו שלב הדרך לניצחון נראית ברורה וקלה. אלא ששרלרואה כבר ניצחה העונה באיסטנבול, הקשתה על מילאנו ולא התכוונה להיכנע ללא קרב. הרבע השני היה שייך לבלגים, שצלפו מחוץ לקשת (כריס היל ודמונד מאלט), ניצלו התקפה מבולבלת של המארחת וריבוי איבודים של ג'ורדן פארמר וריצ'רד הנדריקס (שלושה איבודים כל אחד במחצית הראשונה) כדי לקזז את המינוס ולסיים את המחצית עם 35:35 מחמיא מבחינתם.

הרבע השלישי היה הגרוע במשחק מבחינתה של מכבי תל אביב, וכשג'ורדן פארמר וסופוקליס שחורציאניטיס היו רדומים, דיוויד בלאט יכול רק לברך על יכולת הקליעה של דיוויד בלו, שלמרות שאשתו כורעת ללדת הגיע למשחק כמו שצריך וביחד עם יוגב אוחיון שהיה המצטיין על הפרקט, ושמר שמכבי לא תאבד אותו.

מכבי נכנסה לרבע האחרון בפיגור 54:50, אבל בלאט שהבין שזה פשוט לא היום של ג'ורדן פארמר, שלח אותו לספסל עד סוף המשחק (פארמר הסתפק ב-24 דקות משחק בלבד), נתן את המפתחות לאוחיון וזה, ביחד עם בלו וליאור אליהו, הביא למהפך ולבסוף לניצחון 59:69 , ששיחרר המון לחץ. מכבי יכולה עכשיו לקוות שהמשחקים נגד לובליאנה בשבת (אדריאטית) והפועל ירושלים בראשון (ליגה ישראלית) יעברו בצורה יותר חלקה.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול שחקן שרלרואה ג'סטין המילטון. ברני ארדוב
היה גורם חשוב במאני טיים. יוגב אוחיון מול ג'סטין המילטון/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

דיוויד בלאט העלה בחמישייה את ג'ורדן פארמר, יוגב אוחיון, ליאור אליהו, שון ג'יימס וקית' לנגפורד. המשחק נפתח בקצב מהיר ולמזלם של הצהובים, הסקורר דמונד מאלט לא הצליח לאפס את הכוונת וליאור אליהו, עם שני סלים רצופים, קבע 4:9 אחרי שלוש דקות של משחק. מכבי לא ניצלה את המומנטום וגילתה בדקות הבאות שאננות בריבאונד ההגנה, מה שאיפשר לאותו מאלט להתעורר ולצמק ל-11:9. אחרי פסק זמן שלקח בלאט ושינוי קטן בחמישייה, היו אלה דיוויד בלו (שתי שלשות) וריצ'ארד הנדריקס (4 נקודות) שפתחו מחדש את הפער ורשמו ריצת 0:11. הרבע הראשון הסתיים ב-11:22 למכבי תל אביב.

רבע 2

פתיחת הרבע השני הייתה שייכת דווקא לאורחים משרלרואה, שרצו ל-0:9 בזכות שתי שלשות רצופות של כריס היל וחזרו למשחק בתוך שתי דקות וחצי כשלוח התוצאות הראה 20:22 לצהובים. החל מהשלב הזה התפתח משחק צמוד במיוחד, כשלצד דקות רעות במיוחד של מכבי, הבלגים עלו ליתרון ראשון 4:35 דק' להפסקה מסל של כריסטוף בגין. המצב הזה גרם להלם אצל הצהובים, שהצליחו לקחת את זה למקום חיובי ולהשתחרר בזכות דאנק של ליאור אליהו שהחזיר אותם ליתרון של 4 נקודות. ובכל זאת, הבלגים לא ויתרו ובמיוחד דמונד מאלט, שבזכות שלשה מטורפת ועוד סל עם הבאזר הביא לשוויון 35:35 בסיום המחצית הראשונה.

רבע 3

דייויד בלו פתח בחמישייה עם תחילת הרבע השלישי וקלע שלשה נוספת, אבל מי שקלע נקודות ראשונות במשחק בהתקפה הבאה היה שחורציאניטיס, שקבע 37:42 לצהובים. ועדיין, הפעולות האלו לא סימנו על תפנית במשחק של מכבי תל אביב שהמשיכה להיראות מבולבלת ולאבד ריבאונדים בהגנה. הבעיה היתה שאחרי כל פעולה חיובית של מכבי, הגיעה דמונד מאלט שבמקרה הזה הפציץ שלשה נוספת. בשלב מסויים גם הופסקו לגמרי הפעולות החיוביות של שחקניו של בלאט. הבלגים המשיכו בקצב המהיר שהם נכנסו אליו, ודאנק של כריס היל החזיר אותם ליתרון במשחק, 50:51. אם זה לא מספיק, הבלגים גם החזיקו בכדור בהתקפה האחרונה של הרבע ושלשה של היל קבעה את תוצאת הסיום של הרבע השלישי, 50:54 לשרלרואה.

רבע 4

הפעם היה תורם של המארחים לפתוח את הרבע בריצת 0:7, כשהשלשה הרביעית של דיוויד בלו במשחק העלתה אותם ליתרון 54:57. הריצה נמשכה עד ל-0:10 עם סיומת מרשימה בדמות דאנק אדיר של דווין סמית', והנקודות הראשונות של הבלגים ברבע האחרון הושגו רק אחרי 5:30 דקות. מכבי כבר הובילה בהפרש של שבע נקודות, אבל 2:30 דקות לסיום קיילב גרין קלע שלשה שהלהיטה את הפרקט במאני טיים. אבל ההגנה של מכבי תל אביב עשתה את שלה, וגם ההתקפה של שרלרואה לא הזכירה קבוצת צמרת אירופית שנמצאת בעמדת ניצחון בהיכל נוקיה. במאני טיים, שחורציאניטיס נהנה מיותר חופשיות בצבע, יוגב אוחיון נשלח לעונשין והרוויח נקודות, והצהובים עשו את העבודה בדרך לניצחון 59:69.


דיוויד בלו שוב נהנה מכדורסל

כיצד הפך דיוויד בלאט את מכבי תל אביב למכונה משומנת?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 15, דייויד בלו 12 (4 מ-7 ל-3), ריצ'רד הנדריקס 8 ו-4 איבודים, יוגב אוחיון 8 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שון ג'יימס 6 ו-6 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 5, ג'ורדן פארמר 5 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 איבודים, דווין סמית' וקית' לנגפורד 4 כ"א, תאו פפאלוקאס 2. גיא פניני וטל בורשטיין שיחקו ולא קלעו.

קלעו לשרלרואה: דמונד מאלט 18, כריס היל 15 (3 מ-8 ל-3), כריסטוף בגין 7, קיילב גרין 6, ג'סטין המילטון 6 ו-10 ריבאונדים, ייז'י וולש 5, אנדרה רידיק 2. טורניקה שנגליה, בוריס פנינק ורנדי אובנקה שיחקו ולא קלעו.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: מכבי 45 (19 מ-42), שרלרואה 42 (19 מ-45)
אחוזים ל-3: מכבי 23 (5 מ-21), שרלרואה 28 (6 מ-21)
אחוזים מהקו: מכבי 69 (16 מ-23), שרלרואה 50 (3 מ-6)

ריבאונדים: מכבי 46 (13 בהתקפה), שרלרואה 37 (9 בהתקפה)
אסיסטים: מכבי 14, שרלרואה 8
חטיפות: מכבי 6, שרלרואה 9
איבודים: מכבי 17, שרלרואה 18
חסימות: מכבי 4, שרלרואה 3

היורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully