וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי זכה בפרס ישראל לספורט

אחרי קריירה מלאת הישגים ו-42 שנים במכבי תל אביב, קיבל יושב הראש המיתולוגי את הכבוד: "מאוד התרגשתי. זה טקס של פעם בחיים". צפו בהענקה

תאגיד כאן

הוידאו באדיבות ערוץ 1

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי קיבל הערב (שלישי) את פרס ישראל לספורט לשנת תשע"א. יושב הראש המיתולוגי בן ה-71 זכה לכבוד בטקס המסורתי שנערך בבנייני האומה בירושלים, בו קיבלו תשעה אנשים נוספים מתחומים שונים פרסי ישראל. מזרחי הוא איש הספורט השביעי שזוכה לכבוד הגדול, בעוד לפניו היו יעקב חודורוב, רלף קליין, איאן פרומן, יהושע רוזין ואסתר רות שחמורוב. פרס ישראל לספורט ניתן גם למכון וינגייט בשנת תשמ"ט.

סרט מיוחד שכלל חלק מהישגיו הגדולים בקריירה הארוכה של מזרחי הוקרן, ובו אף סיפר היושב ראש על תחילת דרכו במועדון והפיכתו לקבוצת הכדורסל הגדולה במדינה ואחת הגדולות באירופה. לאחר מכן ניגש מזרחי לבמה ולחץ את ידם של נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היושבים בקהל היו מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט, מספר משחקני הקבוצה בהווה ובעבר, משפחתו של מזרחי ואנשי כדורסל אחרים.

שמעון מזרחי, יושב ראש מכבי תל אביב בכדורסל מקבל את פרס ישראל על תרומתו לספורט, מאי 2011. מגד גוזני
מהרגעים הגדולים בקריירה עתירת הישגים. מזרחי/מגד גוזני

"זה מאוד משמעותי עבורי", אמר מזרחי לוואלה! ספורט בתום הטקס. "מדובר בפרס ישראל בספורט, זה בהחלט מראה את החשיבות שהמדינה מעניקה לספורט, ומהווה הוקרה למה שחבריי ואני עשינו לאורך שנים במכבי. באופן אישי מאוד התרגשתי, כי זה טקס של פעם בחיים".

כזכור, יושב ראש מכבי תל אביב נבחר על ידי וועדה מיוחדת שכללה את טל ברודי, אסתר רות שחמורוב וגילי לוסטיג לפני כחודשיים. בנימוקיה למתן הפרס ציינה הוועדה כי "מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי והביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבינלאומית. פעילותו הציבורית של עו"ד מזרחי בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט".

הבחירה במזרחי גררה לא מעט מחלוקות וביקורות מצד מספר ספורטאים ואנשי תקשורת והיתה לנושא מעורר מחלוקת בקרב לא מעט מחובבי ענף הכדורסל. לפני כחודש וחצי אף הגישו שלושה אוהדי כדורסל עתירה לבג"צ על מנת למנוע את הענקת הפרס ליושב ראש מכבי תל אביב, אך מספר ימים מאוחר יותר נדחתה העתירה.

שמעון מזרחי, יושב ראש מכבי תל אביב בכדורסל מקבל את פרס ישראל על תרומתו לספורט, מאי 2011. מגד גוזני
מזרחי עם נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש/מגד גוזני

קריירה מלאת הישגים

עו"ד מזרחי נולד באוקטובר 1939 בתל אביב ולמד בבית הספר "גאולה" בתל אביב. שירת בצבא כחוקר מצ"ח ומשרת במילואים בדרגת אלוף משנה. בשנת 1964 סיים את ההתמחות במשפטים ומאז הוא משמש כעורך דין, העסוק בתחום האזרחי. את פעילותו בשורות מכבי תל אביב החל ב-1969. בתקופה זו זכתה הקבוצה ב-38 אליפויות, 30 פעמים בגביע המדינה ו-5 פעמים בגביע אירופה לאלופות. שמעון מזרחי ממלא בהתנדבות גם את התפקידים הבאים: ממלא מקום בכיר של יו"ר איגוד הכדורסל בישראל, חבר הוועד האולימפי, חבר הנהלת מכבי ישראל והאחראי על אגף הכדורסל, חבר בוועדה המשפטית של פיב"א ובוועד המנהל של היורוליג. נבחר לכהן כנשיא הכבוד של המכביה ה-18, שנערכה ב-2009.

ב-2007 נבחר על-ידי המגזין האמריקאי היוקרתי "טיים" לאחד מ-50 מנהלי הספורט הטובים בעולם. בנימוקים לבחירתו, ציין המגזין: "מאז שמזרחי מונה ליו"ר המועדון ב-1969, מכבי ת"א זכתה בכל האליפויות פרט לשנה אחת. למרות הסכנה של מגורים בישראל, מזרחי הצליח למשוך לקבוצה שחקנים אמריקאים ואירופאים בכירים במשך כל השנים". על פועלו הרב ועל תרומתו לספורט ולקהילה במדינה, נבחר להדליק משואה באירועי יום העצמאות של ישראל בשנת תשס"ד.

ראש הממשלה יצחק רבין עם שמעון מזרחי (1977). לשכת העיתונות הממשלתית
42 שנה במכבי תל אביב. מזרחי עם יצחק רבין ב-1977/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully