וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: 0:1 בדרבי לזכות מכבי פתח תקוה מול הפועל פתח תקוה

ליאור אסולין זרק את הרגל, דחק מקרוב, וה-0:1 שהעניק למכבי פ"ת בדרבי נגד הפועל, שימח את לבם של הלוזונים והעמיק את אחיזתם בצמרת

יכול להיות שבעונה שעברה רק הפתח-תקואים התגעגו לדרבי הזה, אבל העונה אפשר להרגיש מרחוק את האווירה גם במקומות אחרים בארץ. בכל זאת, דרבי ותיק ויוקרתי עם לא מעט היסטוריה וכל כך הרבה יריבות. כמו תמיד, שתי הקבוצות לא ביישו את המוניטין, ובין שפע הצהובים שחילק איתן תבריזי לתפאורה הנהדרת שיצרו אוהדי הקבוצות, התפתח הערב (שבת) דרבי סוער וגדוש אירועים, שהסתיים בניצחון 0:1 של האורחת, מכבי פתח תקוה, משער של ליאור אסולין (68). זה היה ניצחונם השני ברציפות של הלוזונים, ומכבי פתח תקוה העמיקה את אחיזתה בצמרת, כשנשארה צמודה למכבי חיפה ומכבי נתניה.

הפועל פתח תקוה יכולה לראות עצמה מאוכזבת. קבוצתו של אלי מחפוד רצתה למחוק את הבושה, ולנצח בדרבי הפתח תקוואי, אחרי 3 שנים עקרות. על אף משחק התקפה שובה עין במחצית הראשונה, הכחולים, שאירחו את המשחק, לא הצליחו למצוא פתרונות למשחק ההגנה של מוראד מגמאדוב וחבריו. ההגנה של גיא עזורי הצליחה להצר את צעדיו של ג'וניור ויזה, המוח של הפועל במרכז השדה, ואוהד כהן נהנה מהחמצותיו של שמעון אבוחצירא. בסיום המשחק, מכבי שמרה על ההגמוניה בעיר, לפחות עד לדרבי הבא.

פתיחת המשחק היתה שייכת למכבי, שאיימה על אלימלך על ידי בעיטות של ליאור אסולין ואיסמעיל עמאר. הכחולים של מחפוד נכנסו לאט לאט למשחק והחלו לאיים על שערו של אוהד כהן. המשחק הפך שקול, וככל שנקפו הדקות, כיאה לדרבי פתח תקוואי, גם לאגרסיבי יותר. קצב המשחק הגבוה בפתיחה, פינה את מקומו לקרבות במרכז המגרש. אבוחצירא הדביק את הכדור לקורת שערה של מכבי, איסמעיל עמאר בעט למשקוף הפועל, והמחצית הראשונה הקצבית, האגרסיבית ועתירת האירועים, הסתיימה בתיקו 0:0.

המחצית השנייה נפתחה בקצב יחסית אטי, כששתי הקבוצות משתמשות בעבירות כדי למנוע התקפות מהיריבה. הסטטוס קוו נשבר בדקה ה-68 כשהגנת הפועל התקשתה להרחיק כדור רוחב של סולי צמח, וליאור אסולין, שהיה בלתי מורגש עד אותו רגע, דחק מקרוב כדי להעלות את מכבי ל-0:1. הכחולים של מחפוד התעוררו, אבל אבוחצירא המשיך להחמיץ. הגשם החזק שירד באוורה לא קירר את האווירה, שהפכה לוהטת ועצבנית ככל שנקפו הדקות. הפועל לא הצליחה להרשית, והדרבי האמוציונלי הסתיים בניצחון 0:1 של מכבי פתח תקוה.

מהלך המשחק

דקה 2 - דמבלה הכניס כדור לליאור אסולין, שבעט מצד ימין של הרחבה כדור שחלף מעל שער הפועל פתח תקוה.

דקה 4 - מכבי פתח תקוה ממשיכה בלחץ, הגנת הפועל התקשתה להרחיק, ואלימלך נאלץ להדוף בווירטואוזיות כדור שבעט איסמעיל עמאר מחוץ לרחבה.

דקה 8 - מהלך קבוצתי יפה של הפועל הסתיים במסירה רוחב של אוזן ובעיטה שטוחה של ויזה. אוהד כהן קלט.

דקה 11 - הגנת מכבי הרחיקה כדור, ונימבה בעט וולה מחוץ לרחבה. הכדור פספס את מסגרת שערו של כהן.

דקה 15 - בסטיאניני הוריד בחזה לסטבנוביץ', שבעט כדור אדיר מהאוויר, והחטיא בסנטימטרים את חיבורי שערו של אלימלך.

דקה 38 - מהלך יפה של אבוחצירא. חלוץ הפועל עצר כדור בחזה ומ-23 מטרים שיגר פצצה לעמוד שערו של אוהד כהן.

דקה 45 - בעטה אדירה של איסמעיל עמאר מ-27 מטרים נעצרת במשקוף של הפועל פתח תקוה.

דקה 57 - ליאור אסולין נותר חופשי על סף רחבת הפועל, ובעט כדור חזק שחלף בסמוך לקורת שערו של אלימלך.

דקה 68 - גול! צמח מסר כדור רוחב מצד ימין, בוקסנבוים ניסה להבקיע מקרוב, אך אלימלך הדף. ליאור אסולין עט על הריבאונד ודחק פנימה, 0:1 למכבי.

דקה 75 - אבי ריקן הגביה למרכז רחבת מכבי, אבוחצירא נגח מעשרה מטרים, אבל אוהד כהן הפגין אינסטינקטים חדים והדף לקרן.

הרכב הפועל פתח תקוה: שביט אלימלך; אורי אוזן, סטיבן אופיי, גל כהן, אבי ריקן (אייל שן, 85); קוני ג'קארידג'ה, יוסי רוזן (שגיב כהן, 76), ג'וניור ויזה; עמנואל בנאיני (עמרי רון, 77), פטי נימבה, שמעון אבוחצירה.

הרכב מכבי פתח תקוה: אוהד כהן, איסמעיל עאמר, מוראד מגמאדוב, בובאן גרנצ'ארוב, נאור פסר; סולי צמח, סירמאנה דמבלה, דליבור סטבאנוביץ' (עומר בוקסנבוים, 62), עומר דמארי; פאבלו בסטיאניני (רוביל סרסור, 85), ליאור אסולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully