וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין ובית"ר ירושלים נפרדו ב-0:0

בית”ר ירושלים לא השתחררה מטראומת קרקוב, סיימה ב-0:0 מול סכנין והיא עדיין במקום האחרון בטבלה עם 1- נקודות. אחרי שנתיים של שלטון ביד רמה, אפקט הפחד מתפוגג

בית"ר ירושלים תזכה השנה באליפות שלישית ברציפות וכשזה יקרה כנראה שהשחקנים שלה יפליגו בים של קלישאות על איך "התאוששנו אחרי שכולם הספידו אותנו", או משהו בסגנון "הוכחנו בגרות ואופי" וכו'. בראיונות סיום העונה שלהם, כשהמיליונרים של גאדימק יתחפשו למסכנים שהצליחו להתחמק ממר גורלם, הם ידברו על קיץ 2008, בו הובסו 5:0 על ידי ויסלה קרקוב, אבל בכל זאת הצליחו להתאושש בצורה מעוררת כבוד ולהוציא 0:0 מול בני סכנין במשחק בינוני ברמתו, בו נרשם גם תיקו בקורות, 2:2.

לבית"ר לא יכולים להיות תירוצים, כולל לא ההיעדרויות של טוטו תמוז ושל סבסטיאן אבראו המתנדנד, שניהם אחרי שלא עברו בבקרת התקציבים. לרשותו של יצחק שום עדיין עומד סגל שחקנים חלומי ופרדי דוד היה שמח לקבל היום מישהו משחקני הספסל של הקבוצה מהבירה.

הכל טוב ויפה והשמות באמת גדולים, אבל נכון להיום בית"ר ירושלים היא לא קבוצה, אלא אסופת כוכבים עם חשבון בנק מרופד ומעט מאוד מחויבות למישהו מלבד לעצמם. עידן טל למשל, שיחק באנגליה ובספרד, רשם עשרות הופעות בנבחרת ישראל ועדיין נחשב לאחד מהשחקנים המובילים של הכדורגל הישראלי, אבל עושה רושם שאת עידן טל מעניין רק עידן טל. משחקן כזה אי אפשר לבקש מנהיגות ולא במקרה אחרי שהוא יצא, בית"ר נראתה הרבה יותר טוב.

יצחק שום הוא אמנם לא מנהיג והוא האחרון שלוקח אחריות כשהמצב נעשה קצת קשה. החלק שלו בכך שבית"ר ירושלים נראית מפורקת הוא הגדול ביותר מבין כולם, אבל היום הוא לפחות עשה את השינוי הנדרש במחצית, כשהוציא את אותו עידן טל והכניס במקומו את משה אוחיון חסר המניירות והפוזות. המהלך הזה השפיע בצורה מכרעת על המשחק ולא בזכות יכולתו המזהירה של אוחיון, אלא בזכות העובדה שעכשיו הניהול רוכז ברגליים של דאריו פרננדז, שנהנה משחרור פקק התנועה שיצר טל במרכז המגרש והתחיל להבריק.

הקשר הארגנטינאי הוא אחד מהשחקנים הכי טובים שנחתו כאן. הוא נייד, הוא מוסר בחסד, הוא לא מפחד להכנס לתיקולים והוא מנהל עבודה מצוין. כשפנקס הצ'קים של הבעלים מאפשר החתמות כאלו, עדיף להזיז הצידה גם שחקן עם מטען של רזומה ואגו כמו זה בו מחזיק עידן טל. אודות לחילוף, בית"ר כאמור שיחקה יותר טוב, אבל חוץ משתי נגיחות של יצחקי המדושן ושל ברוכיאן האנמי למשקוף ולקורה, הדאבליסטית לא באמת סיכנה את מאיר כהן.

בצד השני, סכנין יכולה להיות מרוצה. אחרי שאיבדה את יבוריאן, בוזגלו, קולמה, קרופניק וגם את אלישע לוי, אחרי פרשת הבשמים המכוערת לפני מספר שבועות, הרבה אנשים סימנו מאת הקבוצה מהמגזר כמועמדת לירידה. הערב היא איבדה את האפקט החשוב ביותר שלה במשחק מול בית"ר ירושלים, האצטדיון הביתי, אבל למזלה היא פגשה את האלופה בזמן הכי טוב מבחינתה.

עדיין, סכנין עשתה הערב תוצאה טובה בזכות עצמה ולא בגלל הקבוצה המפורקת מהבירה. אחרי הכל, גם היא הדביקה שני כדורים לקורות והיא לא הייתה רחוקה מלהשיג 3 נקודות. עם זאת, התוצאה הגיעה לשתי הקבוצות ובית"ר תעביר לפחות שבועיים נוספים מתחת לקו האדום.

מהלך המשחק

דקה 18: אנסומבו בעט מחוץ לרחבה, הכדור פגע בדריניץ' ושינה כיוון וקאלה הדף בקושי ברגלו. לבסוף הכדור עבר לבית"ר מכיוון שהחלוץ הסרבי היה בנבדל.

דקה 32: יניב לוזון בעט כדור חזק מכ-28 מטרים, קאלךה ירד, הדף, והתרומם כדי לקלוט בביטחון.

דקה 41: ברוכיאן קיבל כדור אחרי הרחקה לא טובה של הגנת סכנין ומ-17 מטרים בעט שטוח, סמוך לקורה והחוצה.

דקה 43: גיטא פרץ מצוין באגף הימני והוציא כדור החוצה, גנאים פתח רגליים והכדור הגיע ליניב לוזון, שמ-16 מטרים הדביק את הכדור לקורה. הזדמנות מצוינת ולא מנוצלת לסכנין.

דקה 46: אושרי גיטא התקדם מול בנאדו ושיחרר בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, הכדור הלך החוצה.

דקה 50: משה אוחיון העלה כדור נהדר לתוך הרחבה, יצחקי הגיע ראשון ונגח חזק למשקוף.

דקה 55: יואב זיו מצא את עצמו פנוי בצד שמאל והעלה כדור טוב למרכז הרחבה, ברוכיאן הגיע טוב ונגח לקורה.

דקה 75: אוחיון הכניס כדור פנטסטי לאלברז שניצב לבדו מול מאיר כהן, אבל המגן הצ'יליאני בעט החוצה וביזבז הזדמנות פז.

דקה 89: בנאדו הכשיל את קוואקו 18 מטרים מהשער, גנאים סובב כדור חזק מעל החומה, שנבלם במשקוף של קאלה.

בני סכנין: מאיר כהן, איתן עזריה, יא יא פטי, טל חן, מהראן אבו ריא, יניב לוזון (מוחמד אבו ריא 86), מזואה אנסומבו (חיים בנון 78), חאלד חלאילה, חמד גנאים, אושרי גיטא, דרקו דריניץ (אסיין קוואקו 81).

בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלברז, אריק בנאדו, שמעון גרשון, יואב זיו, דרק בואטנג, עידן טל (משה אוחיון 46), מיכאל זנדברג (עידן ורד 72), אבירם ברוכיאן, דאריו פרננדז, עמית בן שושן (ברק יצחקי 46).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully