וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונוס וויליאמס זכתה בטורניר ווימבלדון

ונוס וויליאמס הייתה עדיפה על אחותה סרינה בגמר ווימבלדון, בו ניצחה 5:7, 4:6 וקטפה תואר חמישי. לאחר מכן זכו השתיים בטורניר הזוגות

עדיין, כל פעם שזה קורה זה נראה די מוזר. שתי שחקניות עולות על משטח הדשא, ושתיהן אחיות. וזהו לא סתם כר דשא, כי אם כר הדשא בגמר הטורניר החשוב בעולם, ווימלבדון. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, גם לא השנייה, ליתר דיוק זו הפעם ה-17, אבל כל פעם מחדש זה מעורר עניין וציפייה, והניצחון של ונוס וויליאמס היום (שישי) בגמר המשפחתי מול אחותה הקטנה סרינה 5:7, 4:6 היה מרגש במיוחד.

ונוס זכתה פעמיים (2000 ו-2001) לפני ששתי האחיות נפגשו בגמר פעמיים (2002 ו-2003), כשבשני העימותים הייתה ידה של סרינה על העליונה. מאז, מלבד 2006, לפחות אחת מהן הגיעה לגמר. ונוס זכתה ב-2005 ו-2007, סרינה פיינליסטית 2004. השנה, המדורגות 6 (סרינה) ו-7 (ונוס) עשו קאמבק מרשים לגמר. בעוד ששאר המדורגות נפלו כבולי עץ שדודות לשחקניות אלמוניות יחסית, האחיות לבית וויליאמס שרדו כל הדרך אל הגמר.

שתי האחיות לא שמטו אף מערכה בטורניר עד הגמר. במשחק הערב, סרינה פתחה טוב, אבל ונוס דהרה על המומנטום וניצחה את המערכה הראשונה 5:7. המערכה השנייה הייתה צמודה עם מספר שבירות, בסיומה חגגה ונוס ניצחון 4:6 במערכה ובמשחק כולו.

לאחר ניצחונה של ונוס המאזן הפנימי בכלל (8:9 לסרינה) ובגמר ווימבלדון (1:2 לסרינה) עדיין עומד לטובתה של סרינה, אבל בווימבלדון ונוס שולטת. האחות הבכורה זוכה בפעם החמישית בווימלבדון, לעומת שתי זכיות שיש לסרינה. ונוס גם תקבל צ'ק בסך 750 אלף פאונד, ואילו סרינה תסתפק במחצית הסכום.

* שעות ספורות לאחר הגמר המתיש ביניהן, עלו ונוס וסרינה וויליאמס לשתף פעולה בגמר טורניר הזוגות, בו ניצחו בקלות 2:6, 2:6 את ליסה ריימונד האמריקאית וסמנתה סטוסור האוסטרלית.

* דניאל נסטור וננאד זימוניץ' זכו בטורניר הזוגות לגברים, לאחר שגברו על יונאס ביורקמן וקווין אולייט. הצמד הקנדי-ניו זילנדי ניצח 6:7, 7:6, 3:6, 3:6 את הצמד השבדי-זימבבואי, לאחר שתי מערכות ראשונות דרמטיות (12:14 בשובר השוויון הראשון), ושתי מערכות יותר חלקות בהמשך.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 5:7 לוונוס

ונוס הגישה את המשחקון הראשון, אבל סרינה, ללא סנטימנטים, שברה אותה ללא בעיות ועלתה ליתרון. במשחקון ההגשה שלה היא ניצחה על האפס, בדרך ל-0:2. ונוס התקשתה, אבל עם עליה מוצלחת לרשת, השיגה נקודה ואת המשחקון השלישי. בעזרת חבטות הסרב האדירות שלה שמרה סרינה על ההגשות ועלתה ל-1:3.

ונוס הצליחה להציל נקודת שבירה, ועם שלוש נקודות רצופות צימקה ל-3:2. גם על המשחקון השלישי שלה שמרה סרינה. ונוס שמרה על ההגשות שלה, ובמשחקון השמיני הצליחה להחזיר את השבירה והשוותה ל-4:4. ונוס השלימה ניצחון בשלושה משחקים ברצף, ועלתה ל-4:5, סרינה עצרה את הסחף ואיזנה ל-5:5. ונוס שמרה על ההגשות במשחקון ה-11 שלה. במשחקון המכריע סרינה, שרמת המשחק שלה ירדה, נשברה, ו-ונוס ניצחה את המערכה הראשונה 5:7.

מערכה שנייה: 4:6 לונוס

ונוס פתחה את השנייה והמשיכה במומנטום כשהיא שומרת על הגשותיה. סרינה גם עשתה זאת במשחקון מהיר, והתוצאה 1:1. המשחקון השלישי היה ארוך, בסופו הצליחה סרינה לשבור, כשבנקודה האחרונה היא לא מתחשבת באחותה שנופלת על הדשא. ונוס הצליחה לשבור כבר במשחקון הבא ושמרה על הסרבים שלה כדי לעלות ל-2:3. שתי האחיות לא איבדו את משחקוני ההגשה שלהן עד למצב של 4:5 לונוס, שהתעלתה כמו גדולה במשחקון העשירי עם שבירה מכרעת על הסרב של אחותה, שניצחה לה את המערכה ואת המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully