וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפר: "מקווה שהגוף לא יבגוד בי"

שגיא ניר

30.7.2007 / 10:28

דורון שפר, שפרש מספר פעמים וחזר בתשובה, חתם לשנה בגליל עליון עימה זכה באליפות. "הכדורסל והרוחניות משלימים זה את זה"

דורון שפר חוזר. שוב. ה"אייסמן" לשעבר, שעבר קריירה סוערת בהפועל גליל עליון, מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל תל אביב, חתם הבוקר במפתיע לעונה אחת בהפועל גליל עליון, שנתיים אחרי פרישתו האחרונה מכדורסל.

בגליל, שסיימה את העונה האחרונה במקום השלישי המפתיע , נותרו עם קבוצה צעירה ונטולת שחקנים מנוסים, והפניה לשפר, סמל האליפות ההיסטורית של הגליל בעונת 1992/3, נועדה בין השאר למלא את הצורך הזה.

חיים אוחיון, הבעלים גליל עליון, אישר את הקשר המחודש עם שפר: "יש רצון הדדי שדורון יהיה בגליל ואנחנו עושים מאמצים שכך יקרה. אנחנו לא מדברים על להטוטנות כך שאם זה יקרה זה ידרוש עבודה קשה ומשותפת".

אלי קנטי, שבעונת האליפות של הגליל הדריך את מכבי תל אביב, אמר: "לדורון יש עוד הרבה מה לתרום לכדורסל, ובטח לגליל. לגבי גילו - תעודת זהות לא שיחקה תפקיד אף פעם. אני מאמין שיציבות זה שם המשחק, ומקרים של פרישה באמצע העונה לא אמורים לקרות שוב. צריך לחשוב חיובי ולא להתעסק באנרגיות שליליות".

"החלטתי לראות אם הדלת פתוחה מבלי שאכפה את עצמי"

שפר עצמו נשמע שלו כתמיד בהתייחס למפנה החדש-ישן בחייו: "אני רוצה להודות לגליל שנתנו לי הזדמנות אולי אחרונה לחזור מהזווית של השחקן" אמר. "שנתיים לא שיחקתי כדורסל, ואני לא יכול לדעת ולצפות איך אראה או כמה אוכל להפיק מעצמי. אני מקווה שהגוף לא יבגוד בי כי אני לא נאחז בקרנות המזבח".

על כושרו האישי, והאינטנסיביות של חזרה כשחקן פעיל בגיל 35 אמר שפר: "אני שומר באופן בסיסי על כושר. זה אתגר גדול ואני מקווה שזה משהו שלא פג תוקפו. אני יחסית מבוגר, אבל יש עוד עתיד".

על הקשר המחודש עם הגליל, אותה הוביל לאליפות היסטורית לפני 14 שנים, אמר: "אני ועמית גל פלירטטנו לאורך כל השנים, ועמית ניסה בכל הזדמנות לדאוג שאחזור לקבוצה, גם בתחילת העונה הנוכחית. המשחק בנהריה ביום חמישי (לתמיכה בחטופי צה"ל, ש.נ.) עורר אצלי את הרעב בפעם המי יודע כמה, והחלטתי לראות אם הדלת פתוחה מבלי שאנסה לכפות את עצמי".

אחרי העונה בהפועל תל אביב, בה חתם, פרש, חזר בו ופרש שוב, נשאלת השאלה עד כמה יתמיד בגליל. "ברור שמה שאני חותם עליו אני אמור לקיים", אומר שפר. "יש חששות מטבע הדברים לאור העונה האחרונה, אבל זה לא עצר מבעדנו לקחת אחריות משותפת".

"הרוחניות והכדורסל לא סותרים אלא משלימים", התייחס שפר לחייו הפרטיים. "אמרתי כבר אחרי שהייתי בהודו וקוסטה ריקה שזה מכניס נשמה, לב ודרך לחומר. גם דרק שארפ הוא מאוד רוחני ודתי, ומייקל ג'ורדן ולאנס ארמסטרונג - כאלה שלא לובשים כיפה או ציצית או שהם לא יהודים. הכנסת רוח לחומר - רק רוחניות בלי קרקע זה לעשות רוח. הכדורסל הוא דרך נהדרת לשלב את שני העולמות: זה עולם אינטנסיבי ויכול להיות טעון, מלחיץ ומאתגר. אני חוזר לראות איך ליישם את מה שלמדתי בעולם בו לא קל ליישם".

האליפות בגליל, הפרישה הראשונה והחזרה בתשובה

שפר (35, 1.95 מ') גדל ברמת אפעל, והחל את הקריירה שלו בהפועל גבעתיים, ממנה המשיך לשלוש עונות בגליל שהסתיימו בחגיגות אליפות היסטוריות בעונת 1992/3. משם המשיך לשלוש שנים במכללת קונטיקט, בסיומן היה לישראלי הראשון שנבחר בדראפט (מקום 36 בדראפט 1996 ע"י לוס אנג'לס קליפרס). שפר חזר ארצה למכבי תל אביב, שיחק בה ארבע עונות וזכה בארבע אליפויות ושלשה גביעים, כולל הפסד בגמר הסופרוליג לפנאתינייקוס של עודד קטש. בקיץ 2000 הודיע במפתיע על פרישה מכדורסל, אחרי 76 הופעות בנבחרת ישראל בהן קלע 920 נקודות.

שפר, שחלה אז בסרטן, יצא למסע סביב העולם, וכשהחלים חזר לעונה אחת לא מוצלחת במכבי תל אביב, והמשיך ממנה להפועל ירושלים עימה זכה בתואר האירופי הראשון שלו ושל הקבוצה, היול"ב קאפ של עונת 2003/4, אחרי ניצחון בגמר על ריאל מדריד תוך תצוגה נהדרת מצידו. שפר המשיך לעונה נוספת במלחה, ובסיומה, בקיץ 2005, חתם בהפועל תל אביב.

אז גם החלה תקופת הזיגזוגים של שפר, שהותירה צל גדול על הקריירה המזהירה שלו. באוקטובר 2005 שלח שפר מכתב בכתב יד, בו הוא מודיע לאנשי הפועל תל אביב כי לא ישחק בקבוצה וכי החליט לפרוש שוב מכדורסל, שהיה לדבריו מיותר. חודשיים לאחר מכן יצר השחקן קשר מחודש עם הקבוצה, והוחזר אליה כשחקן וכ"איש הקשר עם הקהילה". שפר שבר את ידו מיד עם חזרתו לאדומים, והספיק לשחק במדיהם בסך הכל חמישה משחקים (3.2 נקודות ב-18 דקות) לפני שנעלם שוב, ונגרע מסגל הקבוצה באפריל 2006. מאז לא חזר שפר לשחק כדורסל מקצועני, ואף עבר תהליך של חזרה בתשובה. עכשיו, הוא שוב חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully