וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: קביליו יפו עלתה לשמינית הגמר

הסינדרלה מליגה ב' הפתיעה עם 0:1 על קרית שמונה, מוליכת הליגה הלאומית, ועלתה לשמינית הגמר. 0:2 ללוד על מרמורק

סיבוב ח' בגביע המדינה יצא הערב (שני) לדרך עם שני משחקים שמהווים ספתח לימים גדושים במשחקים על טהרת הכדורגל הישראלי. המשחק הראשון הפגיש בין שתי קבוצות התחתית מהלאומית, הפועל מרמורק ובני לוד, כאשר לוד שוב ניצחה את מרמורק 0:2 בראשון לציון והעפילה לשמינית הגמר. במשחק השני המסקרן יותר, אירחה עירוני קרית שמונה, מוליכת הליגה הלאומית, את הקבוצה המלהיבה של מכבי קביליו יפו מליגה ב', שרשמה סנסציה גדולה עם ניצחון 0:1 שהעלה אותה לשמינית הגמר.

עירוני קרית שמונה - מכבי קביליו יפו 1:0

אחרי שעשתה דרך ארוכה מהסיבוב א' וחלפה על פני לא פחות משבע קבוצות כדי להגיע לסיבוב ח', התייצבה הערב מכבי קביליו יפו עם אוהדיה המסורים במגרשה של עירוני קרית שמונה, מוליכת הליגה הלאומית. היפואים, שמוליכים את טבלת ליגה ב' דרום א' ללא הפסד, החזיקו מעמד בצורה יפה מול המארחת העדיפה למרות יתרון של קרית שמונה בשדה, עד שהחליטו לעקוץ בדקה ה-79 עם מתפרצת קטלנית שהסתיימה בשער ניצחון מדהים של ארז ירימי.

רן בן שמעון, שהודה לפני המשחק כי כלל לא תרגל עם שחקניו בעיטות מהנקודה הלבנה, באמת לא הזדקק לכך בסופו של דבר, אך לא מהסיבות עליהן חשב. המאמן של קרית שמונה ביצע מספר שינויים בהרכב קבוצתו כדי להרוויח שחקנים רעננים יותר, אך בפועל קיבל קבוצה עייפה וחסרת מעוף שניסתה לפרוץ את המערך ההגנתי של יפו אך ורק באמצעות בעיטות מרחוק. כפי שהודחה לפני שנתיים על ידי בית"ר שמשון תל אביב שהגיעה כאנדרדוג, כך קרה גם הפעם לקבוצה מהצפון.

גבי בורשטיין, המאמן-שוער של יפו, רשם מספר הצלות נאות, אבל בסך הכל לא נזקק למאמץ רב מול ההתקפה חסרת הדיוק והתחכום של קרית שמונה. ככל שנקפו הדקות הבינו ביפו שיש להם הזדמנות פז לרשום הפתעה גדולה, וכך אכן קרה באותה התקפה נפלאה שהובילה לשער הניצחון. שני משחקים חלפו בסיבוב ח' של הגביע, וסינדרלה ראשונה כבר יש.

קרית שמונה פתחה טוב יותר תוך כדי ניצול ההתרגשות בקרב שחקני קביליו יפו. בדקה החמישית ניסה תומר סוויסה לסובב כדור חופשי לחיבורים, אבל הבעיטה שלו חלפה מטר מעל המשקוף של גבי בורשטיין. גם האורחים ניסו בפעם הראשונה ממצב נייח בדקה ה-25, אך הבעיטה של ניסים בן דוד הבלתי נגמר (בן 39) הייתה גבוהה מדי. 10 דקות לאחר מכן יצאה קרית שמונה להתקפה טובה באמצעות סאביץ' ששלח לרחבה את וויליאם נג'ובו, אבל אלרואי כהן שהגיע לכדור הרוחב בעט לשמיים. בדקה ה-41 גם סוויסה פגש את הגדר הגבוהה מעל שערו של בורשטיין, עם עוד בעיטה מרחוק. הלחץ של המארחים נמשך, ובדקה ה-45 אלרואי כהן ניסה להקשית מהפינה מעל בורשטיין, אבל השוער הדף טוב.

הלחץ של קרית שמונה נמשך גם בפתיחת המחצית השנייה, אבל התבטא בניסיונות עקרים מצד סוויסה ונ'גובו. בן שמעון שלח למגרש את סולי צמח ואדריאן רוצ'ט על מנת לרענן את מרכז השדה, אבל בדקה ה-62 ארז ירימי היפואי כמעט והפתיע את וקראט עם בעיטה קשתית ממרחק. חמש דקות לאחר מכן ניסה גם המחליף דודו ביטון לסכן את וקראט, שקלט ללא בעיה גם את הבעיטה שלו. בדקה ה-79 הגיעה העקיצה היפואית. ירימי חילץ כדור ושלח את ביטון למתפרצת, הפעם היה פרגון בהתקפת האורחים וביטון מסר לירימי הפנוי שדייק מחמישה מטרים מול וקראט. 0:1 מדהים לקביליו יפו.

הרכב עירוני קרית שמונה: אייל וקראט, עידן בלסטרה, יניב לביא, שיר צדק, עמיר נוסבאום, וויליאם נ'גובו, סולי צמח (בני בן זקן, 61), ננאד סאביץ' (זוראן בלדובלייב, 72), תומר סוויסה, אלרואי כהן, שלומי אביסדריס (אדריאן רוצ'ט, 61).

הרכב מכבי קביליו יפו: גבי בורשטיין, יניב עמיאל, כפיר אגסי, אורן בן לוי, חיים סבי, רן פוליקר, גיא סבח, דודי ביטרן (אורן יחזקאל, 62), ארז ירימי (זוהר קמינסקי, 90), בני שרקט, ניסים בן דוד (דודו ביטון, 66).

הפועל מרמורק - בני לוד 2:0

שלושה ימים לאחר שנפגשו במסגרת הליגה הלאומית התעמתו הערב שוב הפועל מרמורק ובני לוד בסיבוב ח' של גביע המדינה. בשישי היו אלה שחקני לוד שניצחו באיצטדיון בראשון לציון 0:2 מצמד שערים של החלוץ הגנאי אגודה קאובינה, והתוצאה הזו חזרה על עצמה גם בגביע, כשהפעם אחראי לצמד השערים הקשר מוראד אבו ענזה.

הקבוצה של ניסן יחזקאל צברה ביטחון רב בזכות חמישה משחקים ללא הפסד בליגה, בהם שני ניצחונות כולל האחרון על מרמורק שהעלה אותם מעל הקו האדום. לוד פתחה טוב יותר את המשחק, אבל במחצית הראשונה לא הצליחה לממש את יתרונה ונעצרה אצל השוער גליל בן שנן, שהצטרף לאחרונה למרמורק מהפועל רמת גן. בדקה ה-59 באה לוד על שכרה, כשאבו ענזה מצא את הרשת של בן שנן. תשע דקות לאחר מכן סגר השחקן המוכשר את המשחק, כשהבקיע את השני שלו וקבע כי לוד היא העולה הראשונה לשמינית גמר גביע המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully